- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
pinnacle
nagyúr
Most, hogy az AIM biztosítót felfüggesztették, mi lesz az Edigital, Auchan, Media Markt kiterjesztett biztosításokkal?
-
pinnacle
nagyúr
Köszi! A Media Markt azt modja, hogy továbbra is érvényes a garancia plusz. Azt mondjuk nem tudom, hogy ez mennyire minősül hivatalosnak. Persze lehet, hogy egy ekkora cég tényleg nem szívatja meg a vásárlóit.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! Van valami szabály arra, hogy egy autót meddig lehet javítani? Ford Focus autómat június 25-én vittem be 2 éves felülvizsgálatra, kiderült, hogy a motorolaj keveredik a hűtővízzel. Nem találták az okát, kizárásos alapon, bevizsgálás nélkül ( a Ford már nem fizeti a motorbemérést), motorcsere lesz. 1.6 100LE-s motor, állítólag a világból is kivisz, nekem 20.000 km-ig tartott. Motor nincs raktáron, majd hoznak, ha lesz. Kaptam egy Ford Fusion-t csereautónak, de én már inkább szabadulnék az egésztől.
Az lenne a kérdésem, hogy van-e valami határidő a javításra, és egyáltalán vissza tudom-e vetetni az autót?[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Johnny001 #9944 üzenetére
Szia! Ki van szedve a motor, nem tudom elhozni. A motor nyomáspróbáját nem akarja a Ford kifizetni, bevizsgálás nélkül cserélik a motort. Azért kell várni, mert sehol sincs készleten. Nekem semmit sem kell fizetni mert 2 év teljes körű, +1 év hajtáslánc garanciám van.
-
pinnacle
nagyúr
válasz Outlander #9949 üzenetére
Az a gond, hogy június 25-én vittem be. Egyébként ez tényleg szívás, hogy bármeddig lehet javítani. Egy taxis mit csinálna ilyenkor? Csere autóra azt mondták, hogy nincs, nekem kellett intézkednem.
Nem tudom, hogy véget ért-e már a szívás ezzel az autóval, folyt a sebváltó olaj, szimering csere, kettős retesz zár is elromlott. Lehet, hogy jobb lenne azonnal eladni, tényleg "nullkilométeresen". -
pinnacle
nagyúr
válasz Outlander #9954 üzenetére
Már beszéltem velük, pont ezt mondtam, hogy nem ezt vártam a Fordtól. A szervizbe azt mondták, hogy elméletileg Július 25-én lesz raktáron motor, 1-2 hét mire ideér, de én már inkább szabadulnék tőle, ezért kérdeztem, hogy van-e valami javítási határidő.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Köszi asdf_, Johnny001! Rákérdeztem, azt mondták, hogy a vizsgáztatást megoldják. Remélem nem lesz több gond. Csak az bosszant, hogy elég sok autót átnéztem, mire ezt választottam. Autószerelő ismerősök azt mondták, hogy mindegy csak Japánban gyártott autó legyen, az meg már csak a Mazda, de a 3-nak az utastere kicsinek tűnt, Skoda Octavia azért esett ki, mert állítólag a városi közlekedés nem a legjobb a turbó motornak.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Rosszul emlékeztem, japán autót mondtak, ezt már csak én határoztam el, hogyha még egyszer lesz lehetőségem autót venni, az Japánban gyártott autó lesz.
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! Sokszor kérdéses, hogy bolti átvétel esetén is érvényes-e az elállás lehetősége?
6.4 végén. -
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! Samsung Fame telefonom állandóan újraindul. A Váci úti szervizben, Telemaxnál szoftvert frissítettetek, de nem javult meg. Írtam levelet a sehsupport@samsung.com-ra, ahol azt válaszolták, hogy küldjem el a Telemaxhoz bevizsgálásra. Az lenne a kérdésem, hogy mi a tapasztalat a Telemax bevizsgálással, illetve mi tudok tenni, ha nem fogadják el a csere igényemet?
-
pinnacle
nagyúr
Akkor ezek szerint sok jóra nem számíthatok a Telemaxnál. Csak azt nem értem, hogy ennyi világcéghez, akik velük szerződtek nem jutnak el a panaszok? Telefonban LG-t, laptopnál Toshibát kell venni. Mindkettő szervizzel jó tapasztalatom volt.
-
pinnacle
nagyúr
Szia! Jót még nem nagyon olvastam a Telemaxról, igaz inkább a negatív tapasztalatot írják meg az emberek. Viszont nekem a 3 napon belül kezdődő festékleválásos Blademnél elismerték a gyári hibát. Az eladó nem akarta elismerni, azt mondta, hogy kulcs is megkarcolhatta.
Samsung Fame-nél nem jár a Prémium, van más ilyen garanciás termékem, de gondolom az csak arra érvényes. Más SIM-el nem próbáltam, de SIM nélkül sem jut tovább a Samsung logón, hanem újraindul. Egyébként ez történt.
1. Este bekapcsolva volt, reggelre kikapcsolt, bekapcsolás után állandóan újraindul. Próbáltam recoveryben gyári visszaállítást, de csak egy kifeküdt robot látszódott.
2. Szoftverfrissítés után, beállítottam a telefont, megint kezdődött az újraindulás.
3. Újabb szoftverfrissítés, beállítottam a telefont, elindítottam a Gogle Mapset, megint állandó újraindulás, ami csak az akku levételével szűnik meg, visszarakva, újrakezdi.
Az a furcsa, hogy SIM nélkül is. Találkoztál már ilyen problémával?[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Köszi! Már elküldtem bevizsgálásra. A Telemax is lehetséges SIM, SD kártya, letöltött program hibát említett a 2. frissítés után. Az fel sem merült, hogy a telefon hibás lehet. A SIM decemberben volt cserélve, más telefonban gond nélkül működik, SD kártyát formáztam, csak WhatsApp, Viber volt telepítve.
Egyébként ha SIM, SD kártya hiba van, ezek kivétele után is maradhat az állandó újraindulás?[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Köszi! Majd megkérdezem, hogy másnak is volt-e ilyen újraindulása. Recovery régebben működött, Wipe Cache segített a lassuláson.
Ha esetleg elfogadnák a csere igényemet, pénz visszafizetést mikor kérhetek? Fame-t már nem árulja a Telenor, ráadásul 7650Ft-ért függetlenítettem náluk. Nem tudom, hogy ezt visszakérhetem-e.
Ilyen garancialevelet kaptam, ma voltam kicseréltetni a SIM-et, állította az eladó, hogy pénzt nem kérhetek vissza, csak ugyanolyan vagy ráfizetéssel drágább készüléket kapok. "Kicserélés nem lehetséges", remélem nem azt jelenti, hogy bármilyen Samsung készüléket köteles vagyok elfogadni, hanem azt, hogy pont ugyanolyan legyen. Egyébként a Váci úti szervizben is azt mondták, hogy nem lehet elállni a szerződéstől, de gondolom a törvényt ők sem írhatják felül, csak nem tiszta, hogy mit jelent ez a nem lehetséges.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz HopeckoR #11669 üzenetére
Köszi HopeckoR, kali! Az hol van leírva, hogy eltérő tulajdonságú terméket nem vagyok köteles elfogadni?
Ptk.306. § (1) b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Itt említik az elállás lehetőségét, csak jó lenne tudni, hogy mit jelent a "kicserélésre nincs joga"?
asdf_ 2 nappal az 1 év letelte után vittem először szervizbe. Ha jól látom a +1 év korlátozott garancia, azt jelenti, hogy nem indul újra csere esetén a jótállás. Ráadásul ez csak a Telenorra vonatkozik, másnál meg a +1 év is teljes körű?
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Kal-El #11673 üzenetére
Ha majd hatályos lesz, akkor javítják a 4. §-t.
Azt még nem találtam meg, hogy ugyanolyat kell adni csere készüléknek, de ez már igen.
A levásároltatást a magyar jogrendszer nem ismeri, tehát a kereskedő nem jár el szabályosan abban az esetben, ha nem adja vissza a pénzt, hanem ragaszkodik ahhoz, hogy vásároljuk le a vételárat az üzletben. -
pinnacle
nagyúr
Köszi! Itt is írják, hogy
"Nem vagyunk kötelesek elfogadni azt sem, ha az eladó a termék árának levásárlását ajánlja fel, mivel ilyen szavatossági igényt nem ismernek a vonatkozó jogszabályok."Egyébként az a tapasztalatom, hogy vezetőt kell kérni, mert az alkalmazottak, attól félnek, hogy valamit elrontanak, ezért inkább elhajtják az ügyfelet. Két eladó is azt mondta, hogy nem lehet visszakérni a pénzt.
Amikor az Astoriánál függetlenítettem a telefont, ott sem tudtak ilyen lehetőségről, erősködni kellett, vezetőt kérni, hogy tényleg van függetlenítés, kártyás telefonnál, 1 éven belül is.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
6:159. § (2) b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Bizonyítási kötelezettséget még nem találtam meg.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Igen, először derüljön ki, hogy mit határoznak. Egyébként azt nem tudom, hogy működni kell-e a Google Playes alkalmazásoknak a telefonon, gondolom az Android azért ingyenes, mert a Play hozza a hasznot. Pláne ilyen elterjedt alkalmazásoknak, mint a Viber, WhatsApp "illene" működni. Szélsőséges esetben, ha semmi sem működne, akkor sem reklamálhatnék? Szerintem azt nem szabhatja meg a gyártó, hogy hivatalos forrásból mit telepíthetek, vagy jelezni kellene vásárlás előtt, hogyha valami nem működik. Kérdeztem az Android, Fame topicban, még nem jött visszajelzés, ilyen újraindulásról. Hardveres, belső SD kártya hibára tippelnek. Lehet, hogy a hibás részre írás után jön az újraindulás? Azt is mondták, mivel nem rootolt a telefon, a telepített alkalmazások sem tudnak beleírni a rendszerbe.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
-
pinnacle
nagyúr
Az nem derült ki, hogy gyári állapotban jól működik, mert azonnal felraktam ezt a kettő alkalmazást. Nincs olyan hozzászólás, hogy másnak is okozott ilyen problémát. Egyébként szerinted root nélkül is be tud úgy kavarni, hogy állandó újraindulás legyen a végén?
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
6:167. § (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
-
pinnacle
nagyúr
válasz pinnacle #11651 üzenetére
Elfogadták a panaszomat. Újabb jó tapasztalat a Telemaxal. Írták, hogy majd küldenek csereutalványt. A saját garanciapapír is jelzi, ha nincs lehetőség cserére, elállhatok a vásárlástól, de mit csináljak akkor, ha előkaparnak valami beragadt raktárkészletet? Telenor már nem árulja a Fame-t, csak nem tudom, hogy ilyenkor az üzletekből is visszahívják ami megmaradt, vagy náluk hagyják, amíg el nem fogy.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Redneck #11755 üzenetére
Személyes átvétel esetén is érvényes.
-
pinnacle
nagyúr
válasz pinnacle #11723 üzenetére
Telenorral jól megszívtam. Nem adták vissza a pénzt. Hiába magyaráztam 1 órán keresztül, hogy ha nem tudják kicserélni a telefont akkor visszakérhetem az árát a 306. § szerint, ami a garancia jegyen és a Samsung csereutalványán is szerepelt. Beszéltem az eladóval, az üzletvezetővel, az üzletvezető főnökével mindenki azt mondta, hogy pénzt ők soha nem adnak vissza, csak levásárolhatom, illetve írhatok levelet az egyedi igénykezelés csoportnak. Hiába mondtam, hogy levásárlási kötelezettség nincsen, és az sem érdekelte őket, hogy a vásárló kárára nem lehet eltérni a belső szabályzatban.
"(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el."
Egyébként tudja valaki, hol van a Telenor ASZ-ban a vevő joga leírva, akkor ha nem lehet a készüléket javítani? Én csak az Online-t találtam meg, de ott is a "A vásárlót a Ptk. 305-311/A. §-ban meghatározott jogok és kötelezettségek is megilletik."
1220-al is beszéltem, ők is azt mondták, hogy pénzt nem kérhetek vissza. Erősködtem, hogy pont erről szól a 306.§, megint vártam 20 percet, azt mondták, hogy nincs bent főnök, de azért visszakapok 2 havi díjat a kellemetlenségért, és továbbítják a panaszomat, de ők tényleg nem tudnak erről.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Biznisz Elek #11761 üzenetére
Kártyásként vettem, majd náluk függetlenítettem. Kérdeztem is az eladót, hogy miért nem adják vissza a pénzt, amikor a Samsung úgyis kifizeti nekik. Azt válaszoltak, hogy csak a beszerzési árat kapják meg. Ez tényleg Telenyomor. Mekkora haszon lehet, 42.490Ft-on? Egyébként a 306.§ a Samsung garanciajegyén és a cserutalványon is rajta van. Valaki megtalálta már a Telenor ASZ-ban, hogy mi van akkor, ha nem javítható a készülék? Egyébként a csereutalványon is fel van tüntetve, hogy a "fenti típusú készülék hiányában Ft-ot átvettem illetve a pénzügyi rendezés (az alján). Egyébként én abban sem vagyok biztos, hogy csak a beszerzési árat fizetik ki, de ez már mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Biznisz Elek #11764 üzenetére
A vásárlók könyvébe beírtam, helyszínen megválaszolta az eladó.
"Az ügyfelet tájékoztattam hogy pénz visszafizetés ebben az esetben nincs lehetőség. Írjon az egyedi igénykezelés osztálynak."
Sajnos nem kérdeztem meg, hogy mégis mire hivatkozva nem adják vissza a pénzt. A Telenor ASZ-ban semmit sem találok. -
pinnacle
nagyúr
válasz 313313 #11767 üzenetére
Köszi 313313, Biznisz Elek! Szerintem ez a válasz tipikusan "Megtévesztés a fogyasztói jogokról adott tájékoztatásban."
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! A Telenor topicban van jobban részletezve innentől.
Szerintem az a legfontosabb, hogy a telefonhoz kapott garancia jegyen, illetve a csereutalványon is rajta van a visszafizetés.
A korlátozott garancia annyit jelent (ami egyébként a Pannon GSM-re vonatkozik), mivel más nincs leírva, hogy a +12 hónap, nem érvényes a tartozékokra, illetve, csere esetén, nem kezdődik újból.
Egyébként én regisztráltam a Samsungnál és nincs különválasztva a 2 év.
Persze levásárlási törvény sincsen. Gondolom ez azért nincsen sehol leírva, mert a 306.§-ból következik.
"b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.”
Szerintem csak tényleg szemét módon elhajtják az embereket, úgysem reklamál senki.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Attix82 #11781 üzenetére
Nem tudom, hogy mi a leggyorsabb eljárás. NFH egyáltalán tud intézkedni vagy mehetek kormányhivatalba, békéltető testülethez, bíróságra? Majd felhívom őket, 10-12 között végig foglaltak voltak, hátha hétvégén könnyebben elérhetők.
Beszéltem újra az üzletvezetővel is (ő sem tudta megmondani, hogy mire hivatkozva nem adták vissza a pénzt, szerinte benne van az ASZ-ban, de hogy hol azt nem tudta), kértem nézzen utána, mert szerintem biztos, hogy cserekészülék hiányában, visszakérhetem a pénzt. Ígérte beszél majd a központtal.
Egyébként ha előkaparnak valami beragadt raktárkészletet, vagy rendelnek egyet a Samsungtól, azt köteles vagyok elfogadni?[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Mai naptól hatályos az új "internetes vásárlási törvény."
20. § (2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát... számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. -
pinnacle
nagyúr
válasz Superhun #11784 üzenetére
Ez idáig 3 hónap volt. Szerintem úgy tudod igazolni, hogy vásárláskor lemented a webshop oldalát, de az is lehet, hogy neki kell bizonyítani a tájékoztatást, amit emailben, szóban tett meg. Ehhez persze az kell, hogy aláírd, átvetted, megértetted. Mondjuk ez tényleg a kereskedők szívatása, de attól tartok, aki nem jelzi az oldalán az elállás lehetőségét, az nem véletlenül teszi.
optikus 42490Ft-t vettem, kártyásan, 7650 Ft-t függetlenítettem. Egyébként szerintem nincs jelentősége annak, hogy mennyiért vettem, ugyanannyit kapok vissza, amennyit fizettem.
-
pinnacle
nagyúr
válasz optikus #11793 üzenetére
Tényleg jobb lenne, ha egy kicsit utánaolvasnál.
6:167. § (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
A Samsungtól, hogy kérjem vissza az eladási árat? Egyébként jelzi, hogy megtéríti a cégnek. -
pinnacle
nagyúr
válasz Biznisz Elek #11801 üzenetére
Ezt hol olvastad, hogy a szolgáltatok egymás telefonját is függetlenítik? Én úgy tudom, hogy mindenki csak a sajátját vállalja. Már csak azért is furcsa lenne, mert a Telekomnál a kártyás telefon függetlenítése 25000 Ft, listaárasnál 15000 Ft, a Telenornál pedig 7650 Ft. Ráadásul a Telekomnál sokszor a Dominos (egyébként itt van hűség?), és a listaáras is azonos áron van pl. Nem hiszem, hogy ezt a vásárlás után a Telenornál függetleníthetném.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Írtam a Telenornak, hogy a függetlenítés díját szeretném visszakapni. Nekem az is jó, ha levonják a havidíjamból. 2 havidíj kedvezményt már kaptam amiatt, hogy nem tudtak válaszolni arra, visszajár-e a pénz, ha nincs cserekészülék.
Egyébként ha valahonnan előkaparnak egyet, vagy berendelnek a Samsungtól, azt köteles vagyok elfogadni? Feleségemnek (nekem is) elege van már a Fameből.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Biznisz Elek #11806 üzenetére
Kíváncsi vagyok rá, mert a Telekomnál egészen jó áron vannak telefonok, jó lenne a Telenornál függetleníteni. Vodafone mennyiért függetlenít?
Szerintem is visszajár a függetlenítés, csak az a kérdés, hogy mennyi ideig? 1 hónap, 6 hónap, 1 év. Akár másnap is tönkremehet a telefon, azért az durva lenne, hogy nem jár vissza a díj, pláne a Telekom 25.000 Ft-ja. Nem tudom, hogy milyen törvény vonatkozik rá, ha a sima jótállás, akkor lehet, hogy nem jár vissza pénz, hanem készülék csere esetén, ingyenes függetlenítés. Cserekészülék hiányában viszont a pénz is visszajár.Csere esetén csakis olyan terméket vagyunk kötelesek elfogadni, amely adottságai tulajdonságai tekintetében a korábbival azonos. Szerintem ebből is következik, hogy függetlenített telefonért, függetlent kell kapni.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Beszéltem az NFH-val. Azt mondták igazan van, de
"Felhívjuk figyelmét, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság eljárása során csak azt vizsgálhatja, hogy a kereskedő a fogyasztói kifogás/panasz intézési rendjére, határidejére vonatkozó jogszabályi előírásokat betartotta-e.
A fogyasztóvédelmi hatóság nem kötelezheti a kereskedőt kijavításra, kicserélésre, árleszállításra vagy a vételár visszatérítésére. Ha Ön ilyen irányú igényt kíván érvényesíteni, a hatóságnak hatáskör hiányában el kell utasítania panaszát. A szerződéses jogviszonyhoz kötődő jótállásból, illetve szavatosságból eredő jogviták kötelező erejű eldöntésére kizárólag bíróságnak van hatásköre. Tájékoztatjuk, hogy a polgári bírósági eljárás alternatívájaként lehetőség van a békéltető testület segítségét igénybe venni a vita eldöntésében."Igaz a bírság nagyobb lesz, mint 42.490Ft, ráadásul nem egy sufni GSM-ről van szó, ha több is eset történhetett a GVH-t is bevonják, de én mehetek békéltető testülethez, bíróságra a pénzemért.
Ezért nem érvényes rájuk az elállás sem, ami szintén törvényellenes az NFH szerint, mert senki nem akar bíróságra járni.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Wiz Khalifa #11826 üzenetére
A PTK szerint, 6:159. § (2) b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Szerintem hívd fel az NFH-t, ez igaz-e arra, ha az állandó javítgatást meguntad. Azt viszont tudni kell, hogy hiába bírságol az NFH, elállásban nem tud segíteni.
-
pinnacle
nagyúr
Igen itt még ez érvényes.
Ptk.306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.Itt persze az a kérdés, hogy mi a megfelelő határidő?
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz pinnacle #11760 üzenetére
Felhívott az üzletvezető, beszélt illetékessel, kivételesen visszaadják a pénzt. Mondta a Telenor tényleg nem csinál ilyet soha, szerinte azért mert nem a Telenor, hanem a Samsung jelzi az elállást a garanciajegyen, csereutalványon. A Telenor ASZ-ban már talált valaki leírást a jótállásról, garanciáról, nekem még nem sikerült. Eladó azt mondta, hogy nekik a belső szabályzásban van leírva, hogy pénzt nem fizetnek vissza. Lehet, hogy tényleg nem sűrűn van ilyen, mert sokáig tanakodtak, hogy mit írjanak, végül "Cseregarancia miatt készpénz visszafizetés" lett.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz HartgeH3-2.8 #11856 üzenetére
Érdemes az NFH alkalmazást letölteni, összegyűjtötték a legfontosabb információkat.
5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
7. § (2) A javítószolgálat a kijavítást az 5. §-ban előírtak betartásával köteles elvégezni.Nem tudom, hogy régebben is benne volt-e a "legfeljebb", de szerintem ez azt jelenti, hogy nem lehet bármeddig, 30 napig elhúzni.
Neked mennyi idő alatt javították meg?[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Attix82 #11859 üzenetére
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Nem a szervizbe kell juttatni 15 nap alatt, hanem meg kell javítani, kicserélni ennyi idő alatt. Egyébként régebben is benne volt a "legfeljebb"? Ha nem akkor gondolom ezért tették be.
Ez vonatkozik a szervizre.
7. § (2) A javítószolgálat a kijavítást az 5. §-ban előírtak betartásával köteles elvégezni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...