- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Stílussal és friss szenzorokkal futott be a Huawei Watch GT 5
- MIUI / HyperOS topik
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Kedves érdeklődők! Ez a topik a vezetékes fülhallgatókról szól. A vezeték nélküliek topikját itt találjátok: Vezeték nélküli fülhallgatók. Kérünk, hogy a kérdések előtt olvassátok át az alábbi összefoglalót, ahol támpontokat találtok a hatékony kérdezéshez. Ha egyéb finomságok is érdekelnek, itt a mélyvíz haladóknak, nézz be nyugodtan.
Új hozzászólás Aktív témák
-
CRTs
aktív tag
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/fiio-fd5-review-iem.32578/post-1160409
"engineering data from Fiio". Én ebből azt veszem le hogy gyártótól kapta, és sehol sincs a szinte vízszintes THD ezen nem úgy mint az első oldalon ( ami Audio precision mérés az drága meg jó cucc). A BA még mindig jobb mert annak 3. harmonikus domináns van, de ez már megőrizné a BA karakterét hybridben jobban mint az eddigiek.
"THD is better than FD3's only in very low frequencies (<50Hz). Other data looks very similar.So I just bought the FD3. From audibility point of view I don't think it justify the > 2x price difference.FD5 wins in its beautiful design and solid manufacturing, and full range of accessories."
eltettük humorosba
-
CRTs
aktív tag
Melyikőjük a japán?
~0.5% 114dB-n az iszonyat jó lenne. De azt szerintem DD-be nem lehet megvenni (most) mert az egy golden sample. Meg ha látod akkor a gyári mérés folyton emelkedik 0hz felé a "golden" meg nem sőt esik és ha ezt rendes kihozatallal megtudnák csinálni akkor nem kéne vadregényes membránanyaggal sallangozni. -
CRTs
aktív tag
Aztamindenit ezzel az FD5-el mi megy
lehoznak róla mindenféle mérést (ez nekem egyébként igazolná az árát és megvenném), utána sokoldallal később kirakja valaki a gyárit ami sehol sincs tőle. Mi ez? Ez a hírhedt golden sample?
[gyári]
golden sample?
golden sample #2 ? -
CRTs
aktív tag
Szóval az rtings szerint az normális hogy torzítást úgy mérnek hogy bármi jön ki arra ráereszt egy ilyen kéket
meg ilyen soundstage pont hogy mikroszkopikus távolságokról ha beszélünk és mégis van... Ugyan már...
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #91196 üzenetére
Szvsz ha van burn-in az azt jelenti hogy nem elég "inert" a driver, az gyakorlatilag megbízhatatlant jelent. Az rtings dolga vicces lett, és
[link] ez a 120 órás THD teszt tetszik nekem mert itt elfelejtették rárakni az "A weight"-ed görbét. Azt az A weight-ezést nem lenne szabad megcsinálják, az kb. dekoráció kategória. De persze ezt egy gyártó se fogja megcsinálni hogy 120 órás teszteket kapnál kézhez termékről... Szerintem nem érdekes ez, ha gyártó vagy akkor kell valami kritérium amit Te hozol előtérbe mások előtt lehetőleg évekkel, és ha jó a kritérium akkor az elfogadtatja magát. Pl. "A weight" nélkül is jó low-end az olyan és az most csak BA-nak van. Épp ott látszik hogy az Audeze LCD 2 Classic is nagyon hasal. -
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #91190 üzenetére
"mechanikai edzés, a rostirányok rendeződése az anyag rétegeiben? " de az a vevőhöz már nem jut el, jobb esetben még összeszerelésre is olyan formában kerül sor ami közel végleges. Nekem most épp van kalandom vmi ilyennel hogy adott nagynevű hangfal nagy átmérőjű 38cm pereme, amit direkt elporladósra csináltak meg mert vmiért úgy tetszett és vehetek megint mert mire odajutottam hogy kezdek vele vmit elporladt. Gondolom fülhallgatóban ilyen nincsen
.
-
CRTs
aktív tag
Hát igen, az a nem mindegy hogy hogy jár, önálló életet élve jár, bemenethez képest illő nem illő önálló életet élve jár -lehet fokozni xd. Elég vicces hogy sokan készpénznek veszik hogy alapból kellő átfedés van bemenettel.
[link] vagy itt van ez, szvsz be****ás, "eltettem humorosba". -
CRTs
aktív tag
válasz
stellaz #91067 üzenetére
Nyugi ez a visszacsatolósdi "mfb" "servo" még elő fog kerülni mindig előkerül, aki nem bírja kivárni az próbálkozhat is, ahhoz viszont nem árt ismerni hogy hogy viselkednek bizonyos típusú hsz-ek hogy lehet "kedvére tenni" xd . Nagy öregje ennek a Philips: [link] de azóta is sokan próbálkoznak [link]
-
CRTs
aktív tag
válasz
laleeee #91066 üzenetére
Hogyha érzékeny jitterre a konverter akkor meglátszik teszten és az nem olyan ártalmatlan dolog mint a szalag zaja vagy torzítása hanem úgynevezett adatfolyam korrelált tehát forrásfüggő lesz a konverter, az rossz. Ezért volt nagy ügy annak idején az aszinkron USB amit az XMOS nevű chip tett elérhetővé tömegeknek azóta meg sok másik, azelőtt meg CD lejátszóval csinálták hogy a konverter órajelét küldték visszafelé a CD spílernek nem az küldte lefelé. A CS4398 az korrekt és elég jitter immun chip nehéz jobbat csinálni ha jó a körítés sok studios konverterben van.
-
CRTs
aktív tag
válasz
stellaz #91062 üzenetére
Maximálisan elérhető dolog konverterekkel az a hangszóró visszacsatolás de n+1 módja van és egyelőre nem túl sikeres és nincs is rá jó példa max szub. Visszacsatolás nélkül ilyen előre preparált jelekkel lehet próbálkozni ami adott hangszóróval jóeséllyel tud valamit kezdeni mert annak az 1 hangszórónak pont az kell.
Azonkívül jitter immunitás meg az hogy ne csatolódjon rá hasznos jelre digitális DSP-zés (feedthrough), ezzel próbálkozik az AKM most.
CS4398 szint van 100.000 környékén jó ideje (jó esetben), az ESS marketing azt vette (volna)célba hogy nem olyan stabil a zajpadló de az is ilyen teljesen elhanyagolható dolog, -100 dB-nél lentebb van. Hangszórózni messze érdekesebb, meg aki azzal foglalkozik az rájöhet hogy mi az ami érdekes preparált jel. -
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #91052 üzenetére
Mivel dac-okban nincs túl lineáris mert mind annyira lineáris amennyire az árcédula engedi ki lehet vonni 2 különféle dac jelét egymásból függetlenül architektúrától és a maradék az nagyon nagyon apró jel lesz nem égbekiáltó dolgok. Az hogy milyen hsz-en tud kijönni az érdekes.Az ESS marketing anyagát nyugodtan elő lehet keresni erről nem ilyen "szembeötlő" dolgokról van szó, senki a szakmában nem állít ilyeneket csak fórumozók xd.
-
CRTs
aktív tag
válasz
laleeee #91047 üzenetére
"Túl lineáris". Dac-okban nincs túl lineáris...
Ennek az az oka hogy amíg mikrofonban, szalagban, csőben analóg nemlinearitás van, alacsonyendű HD(harmonic distortion j. Addig DAC-ban nem. Hanem ilyen zajmoduláció 1bitben,nemlineáris r2r meg zajpadló közeli totál káosz - nem alacsonyendű. Utóbbit viszont hangszóró IMDje le tudja fedni viszont ez azzal jár hogy akkor a hsz "rossz" xd. Igazából a hangerőállítás mikéntje ami eleinte érdekes mert normális esetben leszállítja ezeket ugyanúgy mint egy keverőpulton le van szállítva egyes külön külön is IMD-s sávok artifaktja, kivéve ahova épp akarnak. -
CRTs
aktív tag
válasz
all6atos #90996 üzenetére
". Egy kisebb skálán, nézek/monitorozok valamit. Azon belül kiválóan dolgozik, talán még 3d-s is ott, de az arcom síkja mögé nem megy, körülöttem, mögöttem nincs semmi.
A fejes viszont úgy érződik hogy ott és benne vagy, nagyobb a skála, nagyobbak a távolságok, több a hely, dinamikusabb vagy legalábbis könnyedebb"
mindkettő anechoic-nak minősül, mégis mitől lenne tere ha egyszer nincs visszaverődés normális. Tehát helyes megfogalmazás az hogy érződik, de az igazi módja ennek a smyth realiser féle impulzusválasz használata mert az pont azt rakja be attól működik. Nekem az egyéni véleményem az hogy anélkül stereo sincs mert hangfalakkal ami a fantom közepet adja az M/S mix az más formátumban ki se jön csak stereo szimulációval. Crossfeed az arra nagyon kevés.
-
CRTs
aktív tag
válasz
gianni85 #90898 üzenetére
Etymotic találmány az IEM, az ER4s s betűje studio-t hivatott jelölni ahol monitorozni szoktak tehát innen jön hogy IEM. Az hogy itt az megy hogy mindenféle egyéni preferált frekvenciamenetekbe van beleszerelmesedve ( EQ helyett) az nem iem-ezés xd. Samsung Galaxy google stb meg hasonlók az bizony earbud.
-
CRTs
aktív tag
-
CRTs
aktív tag
Van már mérés zajcsökkenteni hivatott DD vs BA-ról. A dd közel sem csillapít 100hz alatt annyira a BA meg igen az miért nem érdekes annyira mint a frekvenciameneteken piszmogni ami szimpla eq-s ügy? Főleg hogy <100hz a középbe is beleszól de azt már nem is emlegetem. Költői kérdés.
-
CRTs
aktív tag
" Etymotic kompromisszumok" xD
Azon látszik hogy a DD mélye teljesen más mint ami bemegy hogy ezek az aktív zajszűrő megoldások nem igazán működnek, gyors felfutású dolgokkal meg főleg nem. Mert ha működne akkor ellentétes fázis oltaná de én már olyat is láttam hogy inkább összeadta xD. -
CRTs
aktív tag
Na lehet én voltam a hunyó a Complyval mert M-est meg L-est erőltettem az ultimate ears-el és azért mentek szét közben az S-es simán jó vele amit nem hittem volna. Ez a BA igencsak jó ám, méretre az mint a campfire orion nagyobb mint a az ed29689. Most tűnt fel hogy az is eléggé esik 10k fölött.
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90717 üzenetére
Egy fektetett hosszúkás planar érdekes lehet amit nem a mágneseken paszíroznak át de akkor meg szimplán BAra kezd hasonlítani a cucc. Amit elég nehéz verni ha más is stimmel :D.
"Abból bírnék egy új kiadást Cirrus vagy Burr Brown alapon," PWM-et a Sony meg a Denon csinált de mindkettő műveleti erősítős végű. Pedig a PMA50 tudná azt ráadásul nem nyílthurkú mint az e1da.
-
CRTs
aktív tag
"It amuses us to note that the audio field is frequently abuzz with new and exotic cone materials that everyone must have. The newest marvel crafted from Obscurium Unobtanate is then fixed into a basket using a bit of rubber, a practical necessity that is not otherwise mentioned." tudtam hogy nem tudják megállni
-
CRTs
aktív tag
válasz
Luck Dragon #90683 üzenetére
Na ez szvsz érdekesebb mint a berilliumosdi (antibakteriális a bronz). Driver ügyben a modellezés érdekes azügyben a purifi cég gurított nagyot (lehet náluk olvasni pl. IMD-ről, overhung-ről) de ők is csak midbass-ig jutottak a dd szub az még mindig ügy.
-
CRTs
aktív tag
"Ha ülök az asztalnál és a monitor mögött a radiátor környékén hegedül valaki, meg 3 sorra mögöttem motoszkál a közönségben valaki egy binaural mikrofonos koncertfelvételen, ezt értem tér alatt."
na ez igen érdekes téma, mert a látás általában elsőrendű érzékszervként FELÜLÍRJA a hangforrást, ezért én ha téraudiózok akkor mindig hagyok annyit hogy beférjen a forrás. Sőt úgy vettem észre hogy szeret idomulni , pl. ha a fal előtt semmiből kéne szóljon virtuális hangforrás én azt kifejezetten nem szeretem. De egyébként. Ezt a kört ketelező lefutni valamilyen jelfeldolgozó processzorral mert studioban előírások vannak hogy első visszaverődés hol van (RFZ, LEDE) milyen lecsengésnek kell következni utána (diffúz), nem lehet megkerülni, szimulálni (haha,huhu), felvenni lehet.
-
CRTs
aktív tag
[link] redditen állítólag zendülés volt ezügyben
.
Tisztázzuk teret semmilyen száraz audiiforrás nem csinál max azt hogy jobban hallani a hangok közét ami adott zenével akár hátrány is mert már 80as szintetizátoros zenéknél is illesztgettek hangokat nem egymásrajátszották és nem fülhallgatóval. Pl. 80's közismert "Yello" is sampling azzal az a normális hogy hangfalaktól van tere és nem hallani az illesztgetést.
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90645 üzenetére
Azt lenne érdekes megtudni erről hogy az a 30 volt az differenciális meghajtás vagy nem mert abból kiderül hogy push pull vagy nem. Nem hiszem hogy az mert akkkor tölteni kéne a fóliát benne mint sztat-nál, az meg jó kihívás lehet tőle falramászni
.
Full range-be ennek is az lesz a baja mint ami az 1BA-nál hogy kevésnek hat(hat) a mély (annak aki nem küldi meg shelving EQ-val). Némelyik 1BA meg tud 118dB-t mélyet ez meg szerintem nem fog csak párhuzamosan.
Szerintem azért se push pull mert itt is írják hogy [link] "for active compensation" , lol push pull-ba olyan nem kell, így nyugodtan alhat a KSE1500. -
CRTs
aktív tag
Vettem 50% akciós complyt sennheiserest , 2 csomag nem tartott semeddig kb. (hetek). Szerintem ez már raktáron megromlik és kiszórják régen nem ilyen volt. Szánalmas. Láttam ali-n 500dbos dolgot árulnak lehet meg kéne lépni.
-
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90616 üzenetére
Én ezt rakomány kultusznak tituálom ( cargo cult). Valószínű onnan ered hogy Kinoshita studiomonitor TAD Pioneer hsz-eket használ és ott a Be magas nem bevonat. Az elég legendaszámbamegy sokfelé gondolom főleg keleten meg nincs konkurens. Ha vki felvesz Kinoshita 16" monitoros BRIR-t térhangzani az közelebb lesz az igazsághoz.
-
CRTs
aktív tag
CNT (carbon nanotube)
Szerintem az is meg a grafénezés is csak grafit szinezéket jelent, különben nyilván mérgező (a berillium is szinezék lehet valszeg egy 30 nanométeres réteget jelent az is mérgező ).
Ezt a dolgot nyomókamrás magasakkal játszották annak idején mert az valóban mérhető hogy 10khz fölött hol kezdtek sikongani az alapanyagok ( És az Al jobb volt mint a Ti ha jól emlékszem, és ott tényleg van/volt Be ).
Azt hogy más ügyben mit csináltak arról nem tudok de máshol nincs igénybevétel. -
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90607 üzenetére
Crossfeed és vagy HRTF az még mindig "anechoic" kategória ami az írásban szerepel (gyors lecsengés vagy nincs lecsengés = nincs tér ezt jelenti az anechoic). Ezzel szemben ha követve van az a procedúra amit pl. Smyth realiser nél használnak akkor tényleg az van hogy kinntről szól pont olyan messze amilyen messze fel volt véve. Követni kell a lépéseket megoldható olcsón egyáltalán nem rossz tracking nélkül. Sok módja van lehet próbálkozni megéri. Be lehet menni studioba is pl. elég gyorsan megvan, meg komplett programok vannak head-fi topikkal hozzá.
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90603 üzenetére
HRTF nem fog térhangot adni az egy rövidke impulzus max crossfeedre jó. Ami elérhető most ezügyben (a smyth realiser nem igazán elérhető) az különböző pc-s convolution megoldások. Ezt mindenki magának szokta csinálni szerintem én is szoktam. Ha hordozható kell akkor a hiby -k r5 től felfele tudják. A convolution pluginbe 4 csatornás wav filet lehet tölteni*. De szerintem luxus én magába az audio fileba szoktam.
*LL LR RL RR -
CRTs
aktív tag
válasz
lapalapa #90584 üzenetére
Ez a mérvadó írás ezügyben [link] .
Nagyon nehéz összehozni viselhető formátumban "térhangzást" ami tulajdonképpen azt akarná jelenti hogy fejen kívül szólal meg. Legtöbben youtube demokból ismerik ami bizonyos hogy nem csúcsminőség, szóval alma körte.Ezek a sokcsatornás dolgok könnyebben mennek nekik mintha jól definiált forrást kellene csinálni. Ilyen volt a dirac sensaround is de ez persze így nem lesz az igazi.
-
CRTs
aktív tag
válasz
Janika(1982) #90556 üzenetére
Kép megjelenése új ablakban, open in new window. Ez ua. a hullámforma csak a felső az amit a driver a hangolástól előad, és többet fog mozogni hozzá 10-15dB rengeteg ( ezt is érdemes audio editorral megnézni hogy az mennyi amplitúdó is valójában).
-
CRTs
aktív tag
Ez csak full range-ket sújtja amiről beszéltem. Elkezdtem csinálni példát, de sok idő majd máskor. Szóval ez úgy fog kinézni, hogy ha mélykiemelés van és 1 fullrange, akkor az a közép+magasfrekvencia ami addig nullátmenet tájékán volt a hullámformában, az a mélykiemelés miatt távolabb fog kerülni a nullátmenettől (középső vonal). (Ez multi drivernél mint amilyen a te ténykedésed nem történik meg mert a felüláteresztés középmagas driveren pont az ellenkezőjét fogja ennek eredményezni, a középmagas KÖZELEBB fog kerülni a nullátmenethez). Így az történik, hogy a kiemelt mélyre a középmagas " ráül" és extremitáshoz kerül közel. És így fog képződni az IMD, mert a driver a szélsőségeket nem szereti: második harmonikus időben úgy néz ki hogy az egyik periódusban a hullámforma teteje kezd lekerekedni (torzítás) vagy lecsapódni ( szaturál) és azt ott a középmagas "megsínyli".
Erre volt mondva hogy:
"prezenszvisszafogósabb hangolás ellenére is kevésbé válik mosottá a lengőnyelves." -
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90540 üzenetére
Lehet játszani audio editorral hogy ráeresztesz egy ilyen mélyhangsúlyos frekvenciamenetet zenére (rephase nevű progiban viszonylag egyszerű összerakni shelving-ből vagy inverz-compensate filterből), utána nem a spektrumot érdemes nézni hanem hogy 1dimenzióban hogy néz ki egy ilyen hullámforma ami mélyhangsúlyos. Utána kb. belegondolni is rossz hogy azt kell lesugározni és egybenmarad, mert ránézésre lehetetlennek tűnik. Van ára mert ha forrásban nem lenne alapból is IMD akkor ez kivégezné, legalábbis a DD az biztos. De általában azt már studioban el szokták intézni hogy jobban "összefőjön" a trekk. Szalagra rögzített zene az tuti mind IMD-s.
-
CRTs
aktív tag
válasz
stellaz #90537 üzenetére
Stílusa válogatja, volt itt egy nagyon jó írás a topikban ami nekem nagyon tetszett, privátban reagáltam is rá mert tudok erről naprakészebb dolgokat, sajnos ahogy nézem ő közben kilépett a fórumból:
"A lengőnyelvesek mélyének 5-10dB előnyt érdemes adni a prezenszük rovására a velük összevethető dugattyúsokéhoz képest, és ez esetben kapunk hasonló tónust és energiaeloszlást, annyi lengőnyelves előnnyel, hogy azoknak nem olyan "gerjedősek" a mélyeik, mint a dugattyúsoké, tehát az általam propagált mélyhangsúlyosabb-prezenszvisszafogósabb hangolás ellenére is kevésbé válik mosottá a lengőnyelves. Ha a tervezők értenék ezt, nem lenne annyi panasz a lengőnyelvesek mélyenergiahiányára - sőt. Továbbmegyek, ha a tervezők értenék ezt, esetleg nem lenne szükség a BA-DD hibrid fülhallgatókra, például talán f4lcon is beleszeretne a BA-kba."
én szoktam 15-öt is
éshát pl. ez akusztikusan lehetetlen ( SE846 is alig valami, szvsz Sonion damper alig valami)
forrásnál aktív szűrő - plusz drága opamp, cmos kapcsoló >5 dollár
digitális EQ - 10-15dB emelés az annyi SNR veszteség középtájt tehát 2 bit vagy több, DAC chip ára >10dollár ha épp egyáltalán lehet kapni10dB emelés az már erősen kezdi feszegetni a nem portolt BA határait, a portoltat nem, és van egy érdekes szabadalom ezügyben amit haladók szerintem meg tudnak találni hogy a portnál mi a határ amibe lehet ütközni. Szóval a Tulku féle túlméretezés az bizony hatásos meg nem csak a haszonszerzés motiválja a nagy BA-t.
-
-
CRTs
aktív tag
Ezért csomagolnak etymotic-ekhez "shirt clip" csipeszt úgy nem gáz, anélkül nekem fül mögött is rossz. [link]
Az sehogy se rosszabb ha alig látszik ki az IEM, oda meg szinte csak 1BA jó, DD-s ER2-k elég félresikerültek tesztek alapján. -
CRTs
aktív tag
Arról hogy a forrásnál ahogy tekered a hangerőt úgy kéne állítódnia a frekvenciamenetnek is. De ezt igen nehéz megcsinálni, digitális oldalon bitveszteség ( jön fel a zajpadló) analóg oldalon meg sztereo együttfutás lesz vagy rossz vagy drága, ezek meg ha 5 dollárral többe kerülne a cucc akkor világgámennének
.
-
CRTs
aktív tag
[link] itt feszegetik hogy ez a jelenlegi hangerőfüggetlen frekvenciamenet miért élvez még mindig rivaldafényt. Ugye épp ezek a Sean Olive-ék állapítgatnak meg ideális hangerőfüggetlen frekvenciameneteket, akik most épp a SAMSUNGnál vannak miután a Harman (Kardon) group átkerült oda (AKG-stől). Nem tekinthető elfogulatlannak finoman szólva se.
-
CRTs
aktív tag
válasz
laleeee #90488 üzenetére
Studiomonitorokban meg van engedve túlméretezés akkor jobban követi a hullámformát cserébe kevesebb SPL-t ad le meg túlhevül (akkor megint kevesebb SPL-t ad le). Gondolom ezt nem akarják játszani. Ott írja az első kép felsorolásában a negyedik hogy extract maximum = overhung nem túlméretezett.
-
CRTs
aktív tag
De ha lenne olyan funkció amit hiányolok akkor nem az lenne az ideális hanem ami idomul adott jelszintbeállításhoz. Az is látszik hogy elég nagyot lehet nyerni ha nem kell <35hz -nek megfelelni, studiomonitorokban sem erőltetik. Még 4x 15" -el is bajos a 27 és az is csak 120dB 1 méteren amitől már izzad is.
-
CRTs
aktív tag
Gyanakszom azért is megy most ez a minél lentebbi mély kiemelősdi mert illene lenni valami ekvivalens hangosság-érzet funkciónak és ennek hiányában is a DD válik preferálhatóvá.
Ezt hívják(nák) equal - loudness contour - nak. [link]
Nagyon nem vagyok híve hogy hangerőtől független frekvenciameneteket és ilyen-olyan fix SPL torzításméréseket közölnek gyártók, az RTINGS.com meg nagyon gyanús hogy kap is pénzt. Studiomonitoroknál kiröhögnék aki ezt megcsinálja, nameg ott könnyű ránézésre megmondani mi van.
-
CRTs
aktív tag
Láttam egy olyat hogy annyi különböztette meg a sima gumiharangtól hogy kukoricakeményítő van hozzákeverve
.
-
CRTs
aktív tag
én ezt a tesztet minden DD-vel megcsinálnám úgy szvsz mert zenék spektruma rózsazaj, tehát 3dB / oct-al csökken mélyhangok irányából, tehát intermodulációra szinte mindig garantált hogy kapható a DD. -
CRTs
aktív tag
Custom fit IEM-el meg jobbféle illesztékkel nem, de más jellegű mert nem csinál "nyomókamrát" (nem pressure source). Azért DD/ coil-oznak főleg mert azt nem kell illeszteni hogy legyen mélye, plusz elképzelhető hogy van átmenet is a kettő közt amikor BA pressure source szerű lesz.
-
CRTs
aktív tag
Ez olyasmi mint a qudelix váltós dolga vkinek a "pet project" - je ami valahogy "kiszabadult". Próbálkoznak de szerintem a fanfár se jön össze nemhogy termék. Vmi letisztult dolgot szeretnének de a TWS miatt nagy lett káosz a fejekben hogy mi is az elvárás. Meg már nagyobbacska cégek is kinézték a szegmenst pl. chipgyártók mert iszonyatosat szakít az apple. Ha azok 1BAznának akkor mindenkinek az kéne sejthető.
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90415 üzenetére
Hitelesíteni kéne hogy hány SPL-t vállalnak azon a mélyen, nameg ha rátolják a saját HRTF-jüket pedig neked lenne saját amit rátolsz akkor "megszívtad" vagy legalábbis ki kell invertálni
. Szvsz max akkor lenne érdekes ha a bevált CS43131 chipből lenne EQ-ja (ami lehetne de nem csinálta meg senki, szóval nem biztos hogy tud shelving-et) valami 105 SNR-es usb codec helyett.
-
CRTs
aktív tag
válasz
laleeee #90412 üzenetére
pl. 1BA-nak "dipólos" mélye van (erről Linkwitz-nél lehet olvasni ha nem sikerül hallgatni dipól hangrendszert [link] ) szerintem az messze jobban illik IEM-hez mint ha subwoofereket akarna utánozni egy moving coil. Hátránya hogy kell jó illeszték szerintem azért szorult vissza.
-
-
CRTs
aktív tag
Audio Technica " The E-40 ($99) employs a dual-phase push-pull driver, which is a dynamic driver that provides exceptional clarity by facing two diaphragms towards each other and inverting the phase of one of them. This lowers harmonic distortion, offers better output and low-frequency control, and provides more stable balance across the full frequency spectrum. This sets it apart from other in-ears at this price point with regular format dynamic drivers (for example, the Shure SE215’s)."
wá
, de így megintcsak nem egyezik meg a két H2, nem tud igazán osztódni, kivonódni
E-50 – single balanced-armature driver
E-70 – three balanced armature driversmegj.: nem véletlen jutottak el motion feedback-ig hangfalalas hsz-ek.
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90361 üzenetére
Nekem elég specifikus dolog kéne, nevezetesen valami push-pull struktúra (stator) amit szét is kapnék. De szerintem az csak igazi stat-ban van, KSE meg drága játszani (még
) . Szerintem hibrid-ben nincs push-pull.
"Dual electrostatic tweeter with push-pull operation for more output and less distortion."
nahát akkor mégis, viszont kicsi. -
CRTs
aktív tag
Ha nem méregetik ki egyenként akkor az az előnyös hogy ha alacsonyan van a váltás = nagy és drága komponens, meg ha alacsonyan van akkor nagyrészt elvész a váltás előnye a felső driveren. Plusz ezt [link] is ki kéne harcolni különben destruktivan interferálnak. Szóval okkal lenne drága.
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90349 üzenetére
Az a gond DD-vel hogy kétféle második harmonikustól a két oldal közt más karakterű és szintfüggő IMD lesz. Így a <100hz spektrum be tudja modulálni a 3khz-t amit simán hallani hogy keményedik pl. Ezt nem egyszerű javítani. Harmadik harmonikus az kevésbé gáz (minden szalagos felvétel teli van vele). Meg a túlméretezett "sub" BA is kevésbé mert annak "jó helyről" van H2 (ha van).
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90341 üzenetére
Meglehet találni a Shure SE846 féle "acoustic maze" átvitelét, hangfalban azt se subwoofernek hívnák
. Ha lesz a TWS-nek haszna az az hogy lesz stereo dacból váltó, de valahogy elfelejtették hype-olni, meg nem is egyszerű. Pl. korrekt váltást felettébb hasonló driverekkel lehet csinálni, ha nem hasonlítanak muszáj meredeken. Meredekváltást meg fáziskompenzálni amire rámegy a processzor gatyája, de talán forrásnál be lehet tenni, viszont ilyet nem nagyon szoktak csinálni egyébként se, mert streamer szolgáltatók tiltják a hozzáférést tudtommal.
-
CRTs
aktív tag
válasz
HardRic #90339 üzenetére
Ez kicsit komplexebb téma mert statikus grafikonból nem derül ki hogy a csúcsoknak vagy völgyeknek milyen időbeli lefolyása van, pl. szobaakusztikában lehet számítani rá hogy kioltódnak meg feltöltődnek maguktól, kivéve ha problémás a hely, ezért a smoothing nem automatikusan csalás. Pl. Etymotic féle deep insertion egyébként arra szolgál hogy azt a behelyezésből származó csúcsot tolják ki 10 fölé, meg a BA mélye is nagyobbnak érződhet.
-
CRTs
aktív tag
Lehet de pl. igencsak jó studiomonitorok pont 27-30hz-nél szoktak 24dB/oct-al levágódni.
-
CRTs
aktív tag
válasz
Lacerta #90317 üzenetére
Telefonos qualcomm DAC az elég gáz mert compander-es, ez azt jelenti hogy halk jelszintkor leveszi a kimenetet hogy a mérés jobb legyen , zenehallgatáskor meg ugrál a zajpadló. Előszeretettel játsszák ezt hogy jobb legyen a mérés. De igazából 17bit is bajosan van meg.
Megjött a super.fi 4-em, olyan mint amire számítottam, hallatszik a basszuson hogy méretesebb mint az ety féle ED29689 & co. Na meg a >10khz roll-off (lekanyarulás gyakorlatilag) -on is látszik, valamit valamiért ugye, de én azt már megszoktam Quad ESL57-el.
-
CRTs
aktív tag
#90309
Elég gyengének tűnnek IEM-hez. Pl. armatúrához elég spéci átalakító kell. Ilyen volt a meizu hifi, de elvétve lehetett csak kapni mo-n. Vagy a tempotec sonata. Kínából kell sajna.Más amiről beszéltem hogy érdekes dolog hogy nincs emelkedő második harmonikus (H2) szelelős armatúrákon: Campfire Orion, b*****-ás:
Topikban ahol a mérés kikerült volt aki visszasírta az akkori csúcsmodellhez képest is. Ami nemcsoda mert ez sztatikusokra jellemző tulajdonság/viselkedés.
-
CRTs
aktív tag
válasz
Janika(1982) #90306 üzenetére
Igazából csak felb*sztam magam hogy nem vagy alig vagy DRÁGÁBBAN lehet er3xr-t venni és kéne a munkámhoz.
-
CRTs
aktív tag
Ha már kábeles, [link]szép érintetlen relikviák egyhalomban, beruháznék ha valaki behozná.
Olyasmi kicsit mint a campfire orion az meg 350, ez meg 15+ptkg, szóval...
-
CRTs
aktív tag
válasz
Janika(1982) #90302 üzenetére
Az volt vita tárgya hogy hol várható előrelépés elsősorban, meg hogy van átjárás. Hogy a cégnek amelyik modult (akar) gyárt(ani) annak mi a prioritás.
Mert ebből lehetne akár 4 driverből csinálni elég jó fullrange-t mert együttfut(na), de ha nem prioritás akkor nem fogják "ellőni" .
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90285 üzenetére
"Nem gond, a valódi hifi cuccok körül kicsit kitisztul a zaj. Arra úgyis mindig meglesz a rétegigény, amit kiszolgálnak. "
Ez inkább úgy fog kinézni hogy ha valóban újít egy cég akkor hifi helyett Apple-t Qualcommot meg hasonlókat fogja környékezni hogy vegyék meg az egészet egyösszegben. Azok meg kihasználják ingyenreklámra amiből visszajön a vételár...És marad a status quo. Meg ilyenek:
[link]"In theory the test should be relatively simple
, but Qualcomm’s software doesn’t make it particularly easy to see when you’re streaming via aptX Lossless. The new codec is technically an extension of aptX Adaptive, the company’s preexisting codec that dynamically scales your audio’s bitrate depending on your environment. So when I connected the NuraTrue Pro earbuds to the Asus Zenfone 9, a Qualcomm tooltip popped up to note that I was connected via “Snapdragon Sound” and “aptX Adaptive” without specifically mentioning lossless.But between Nura’s confirmation, me listening in an uncrowded location, and Qualcomm’s aptX site specifically mentioning that the device supports aptX Lossless,
I’m confident that I’m hearing lossless audio.
Neither Qualcomm’s software nor Android give you an easy way to toggle between different versions of aptX to do an AB test.Instead, on Campbell’s suggestion, I took advantage of the NuraTrue Pro’s multipoint connectivity to directly compare listening via an aptX Lossless-compatible handset (the Asus Zenfone 9) with a regular aptX HD-compatible phone (the Honor 70). With this setup, I could have Apple Music streaming losslessly to both phones, and then have the NuraTrue Pro connected to each one in turn to see what, if any, difference in audio quality I could discern."
-
CRTs
aktív tag
válasz
-NoVa- #90286 üzenetére
Hogyha jobban párba lenne szedve a németeké meg közölnének plotokat erről akkor nem lenne kifogásolható hogy ugyanaz a driver. De amíg ilyenek mennek mint ez az rtings.com féle "Weighted Harmonic Distortion Scores and Tests" [link]
addig senki semmi jóra ne számítson párbaszedés plusz DD ügyben árcédulától függetlenül.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a topic összefoglalót!
A topikban (terméket, munkát, szolgáltatást) hirdetni tilos!
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Honda topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Nintendo Switch 2
- EAFC 25
- ldave: New Game Blitz - 2025
- További aktív témák...
- 4 lemezes NAS eladó, 8 magos ryzen7 proci, 16GB DDR4 ram, 2X 2.5G lan, 2x nvme ssd, alu ház
- ÚJ aktiválatlan Független Apple iPhone 15 128GB ! 1Év nemzetközi APPLE GARANCiA
- teljesen ÚJ Bontatlan Apple iPhone 13 128GB MidNight ! 1Év nemzetközi APPLE GARANCiA
- leobog hi 75 épített billentyűzet - evangelion unit 08 Mari Makinami ihlette
- Samsung Galaxy S23 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080TI 12GB ZALMAN I3 NEO GIGABYTE 850W
- 11 GB-os RTX 2080 TI - HP OEM - garanciával
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest