Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android szakmai topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A OnePlus 11 is Android 15-re váltott
- Yettel topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
Ugyanez zár van a Focus II-ben, nálam is megpusztult, de annyiban merül ki, hogy záráskor nem villantja az indexet..nyitáskor viszont igen. Amúgy nyit-zár mindent rendesen.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Hova máshová fújhatnád? Persze csak a habos verziót kell fújni, van olyan tisztító, amit leraksz az utastér közepére és járó motorral, klímával, belső keringetéssel hagyod dolgozni 15-20 percet. Kérdés tehát, milyet vettél...arra azért figyelj, hogy a habos verziót ne fújd a középső légbeömlőkbe, mert belefolyhat a rádióba, pedig az ha tehetné, meglenne hab nélkül is.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Erre még a gyár se tudna válaszolni, annyira újak azok a motorok. Pár év és kiderül. Én nem biztos, hogy vállalnám a kísérleti nyuszi szerepét...
Amúgy városi használatra minek Mondeo méretű autó? Rövid távon egy Fiestában is el lehet férni...A másik, hogy dízelt se vennék városi használatra, oda szívó benzin vagy hibrid való. Szerintem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz hurenzon #1079 üzenetére
Nem semmi. Nem volt alaposabb utánanézés, hogy mi okozta a tüzet? Gondolom dízel volt az is, nem?
I-es vagy II-es Focus volt? Csak azért, mert a II-es Focus és az akkori Mondeo műszakilag ugyanaz, tehát lehet csöbör és a vödör esete állna fenn. Egyébként én a helyében Ford-ot pláne nem vennék...>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nézd, nekem olyan mindegy. Én alapvetően az egyszerűségre törekszem, az ésszerűség keretein belül természetesen. Véleményemet fenntartom, a Ti-VCT motor korai verzióit kerülném.
richie900812: Lesz ez még így se. De legyen vele szerencséd!
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Zoli1222 #1009 üzenetére
Azért vennék inkább a régebbi verzió végéből, mert annak már kijavítgatták a gyerekbetegségeit.
[rvilike]: Ha alacsony a futott kilométerek száma, nem biztos, hogy előjött rajta. Szerintem kár kockáztatni, sokkal nem jobb a 115 lovas, de bonyolultabb és több a hibalehetőség.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Zoli1222 #1003 üzenetére
Ahogy írták, inkább a 100 lovas 1,6-ost válaszd, egyszerűbb és megbízhatóbb konstrukció, pláne a 2004-5 körüliek. Mondjuk én mai ésszel inkább vennék egy ráncfelvarrt I-es Fcous-t(Mk1.5), mint korai szériát a II-esből(Mk2), de te tudod. Nekem is 2005-ös Mk2 van és nem vagyok hanyatt esve a minőségétől.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz radi8tor #921 üzenetére
Lehet, meg lehetne oldani a cserét anélkül is, nekem ez egyszerűbb. Szerencsére ritkán kell cserélni. Amúgy nálam az akku jóval hátrébb van, nincs útban.
Kephamos: persze, fejek hullottak. Melyik autónak nincsenek hibái?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Nem az a baj, hogy van, hanem hogy a Ford nem bírja tartósra megcsinálni. Évek óta bosszant már ez a taligán, lehet egyedi probléma is, de még bontottan is 70k egy kompresszor és nincs rá garancia, hogy az halkabb/tartósabb lesz.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Mondjuk azt azért kétlem, hogy ez olyan jót tesz a klímakompresszornak...nálam is már rendesen hangja van, olyan csattanással indul és áll le, ami már ijesztő. Ki is szoktam kapcsolni a klímát, de még így is randa fémes hangja van az autónak (kívülről), nem pedig a szép benzinmotor-ketyegés...ha megy klíma, akkor meg egy dízelmotor is kulturáltabbnak hallatszik. Mindemellé még a szervó elektromotorjának visítása...szóval ahogy fentebb írták: Ford...feel the difference.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem a te hozzászólásodra reagáltam, de nekem mindenképpen fura, hogy ilyen sűrűn előjön ilyen hiba benzinmotornál. Ott valami más is van, ami miatt nem tökéletes az égés. Gyertyákat is esetleg érdemes lenne megnézni, cserélni, a Ford elég nagyvonalú a gyertyacsere-intervallumot illetően, én 30k kilométerenként szoktam cserélni az előírt 60k helyett. Nem olcsó ehhez a motorhoz a gyertya, de ami kell, az kell.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz jozsi252 #790 üzenetére
2-3 havonta előjön egy benzinesen? Nem akarok én senkit bántani, de akkor az a szerelő nem tisztított meg semmit, csak kiolvasta a hibát és törölte a gépből. Meg kell hajtani az autót néha, 4-5000-es fordulaton kb. fél vagy 1 percig, hadd pörögjön. Nekem is ilyen motor van a Focus-ban, egyszer volt EGR-hibakód, akkoriban tartósan csak városban jártam vele és nem szerette. Azóta kéthetente-havonta a fenti eljárást elvégzem és eddig nem jött vissza a hiba.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Az olajárat az arab kitermelők szabják meg, ők pedig nem akarják kicsinálni Oroszországot. Sőt, pont az amerikai palakitermelők ellen megy a dolog, mert az a technológia drágább. Az, hogy ebbe az oroszok fognak belerokkanni, csak járulékos kár és sajnos fennálló veszély, ami Európát is súlyosan érinteni fogja, de az arabok ezt is pont letojják. Nekik még így is megéri majd, ha csökken az amerikai olajpala jelentősége a piacon.
No, de ez itt OFF, csak kikívánkozott.
Kellemes Karácsonyt kívánok minden Ford tulajnak!
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Persze, hogy nem kapod fel, mert így te vagy a tötymörgő. Remélem, nem előttem gurulgatsz majd fél kilométert...
kornelka: Ismerem az érzést, én a váltóáttételezést okolom, az enyém 4.-ben sokat forog az én ízlésemnek, 5.-ben pedig meg akar fulladni szabályos városi tempónál. Kénytelen vagyok gyorsabban menni.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Mi bajod a Focus 2 belterével? Szerintem megelőzi a korabeli VW-konszern autókét, anno nézegettem V-ös Golfot, de nem vitt rá a lélek, hogy megvegyem, pedig kívülről sokkal jobban tetszett. A Fordnál mondjuk biztos eltörném a kezét annak, aki ezeket az ovális légbeömlőket kitalálta és még világos keretet is rittyentett köré, ami faszán tud tükröződni...+ a fedélzeti komputer erős fényben olvashatatlan.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Majd kiderül, van, amiből a rosseb se fizeti meg a gyári alkatrész árát.
Elvileg az enyémet Valencia-ban gyártották, egy napfényes nyári napon.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szerencsétek volt, az enyémben csak 7 évig bírta. Ugyanolyan Motorcraft-ot tettem bele, mondják, hogy nem fog ugyanannyit bírni, de hátha.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz Döglött Róka #655 üzenetére
Hja kérem, olyan úri vidéken mink nem járunk.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Döglött Róka #653 üzenetére
Azért nagyon érzékeny az útminőségre, kevés olyan út van hazánkban, ahol jól érzi magát. Nekem is szedánom van amúgy.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Döglött Róka #645 üzenetére
Jól mondod.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Legalábbis a korai verzióknak. Ilyen futásteljesítménynél viszont már előjöttek a gondjai, az biztos.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
EGR van a benzinesben is, csak mivel ez nem kormol, nem szokott baj lenni vele. Persze az ördög éber fajta.
Egyébként nekem a kétliteres benzines Focus is elvan itt vidéki városban 8l körül. Az elmúlt 5 év átlaga 7,25l vele. Én is 205/55 R16-os kereket használok vele télen-nyáron és...ha nem ilyen fos minőségű lenne a magyar úthálózat, akkor talán szeretném is. Télivel (ami nekem is Kleber) sokkal jobban tetszik, de a nyári Pirelliket utálom.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ennyi többletsúly szerintem sem zavarja különösebben...amire viszont nincs tervezve a Focus futóműve, az a magyar úthálózat.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Igaz ugyan, hogy francia motor, de szerintem semmi baja a TDCI-nek sem, persze ami elromolhat, az meg is teszi (benzines is). Cégnél több dízel Ford is van, egyikkel se volt komoly baj, pedig céges autóként kaptak szegények rendesen. Én is inkább a Mondeo-t venném, ott még nagyobb különbség van köztük.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A rendes fényszórót? Az enyém nem, ha a motor nem jár, csak a helyzetjelző világít, gondolom, kímélni akarja az akksit, amit nem nagyon bánok.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Egyáltalán miért kéne indítás előtt felkapcsolni a lámpát... Eleve csak a helyzetjelzőt kapcsolja akkor.
Egyébként Focus II-nél már nincs útban az akksi egyáltalán izzócserénél, inkább a biztosítékdoboz, de az sem vészes. Lekopogom, nekem már kb. 2-3 éve nem kellett izzót cserélni, ilyen szempontból rendben van a taliga.
Mikulásbá: ha az üzemanyagrendszer tiszta és a szivattyú cserélve lett, látatlanban nehéz mit mondani rá. Ford-szervizben meg ne nagyon bízz, legalábbis itt felénk eléggé balf...ok és még finom voltam, fővárosban legalább van miből válogatni. Ha még nem tetted, Fordfocus.hu-n esetleg írd le a gondodat a megfelelő topicban, ott több szaki előfordul.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Így igaz, de egyelőre ez még egy szabad ország, azt csinál az autójával, amit szabad.
Ilyen esetben én inkább eladnám a régit és vennék egy frissített verziót, már ha mindenképpen ugyanazt a típust akarnám. De az ember nem lép kétszer ugyanabba a szarba, én pl.: többé Fordot nem veszek, az biztos.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Erre szerintem max. a Ford szervizekben tudnának válaszolni, ahol Ecat alapján azonosítani tudják az alkatrészeket és van róluk rajz. Mezei szaki még nem nagyon szedhetett szét frissített Fiesta-t. Egyébként meglepne, ha simán átszerelhető lenne, nem érdeke a Fordnak, sőt.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A kollégámét tudom esetleg megpislogni, nekem 2-es fókám van.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Richard! #328 üzenetére
Én Pirelli Cinturato P7-et használok az enyémen ilyen méretben néhány éve és nem tudom ajánlani, nem szereti a Focus a Pirellit. Fogyasztásban még elmegy, de sem zaj tekintetében, sem rugózási komfortban nem tetszik, a mindennapi használati élményt eléggé tudja rontani ezzel, ámbár menetzaj tekintetében az autó konstrukciója eleve szar. Apósom gyárilag Bridgestone-t használt az ő Focus-ával, sikerült rábeszélnem P6-os Pirellire (az ember ugye segít, ahol tud ) és azon se szuperál jól.
Ugyan nem teljesen jó összehasonlítani, de a téli Kleber gumikon sokkal jobban fut az autó.
anulu79: szerintem sem lesz meglepetés a C-max a fóka 2 után, de azért az 1,6-os motortól se várj csodát, nem tudom, a Focus-od milyen kasztnival van, de a C-Max nehezebb is lehet, ami csökkentheti a nagyobb motor előnyét. Azért az 1,4-es Isten csapása lehet, terhelve mindenképp. Full terheléssel még a kétlityist se éreztem soknak a napokban.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Felhasználástól függ, 6-6,5 körül el lehet vele járni itt vidéken, nem túl sok óvatoskodással. A korai verziók vezérlésállító mechanizmusa hajlamos tönkremenni, erre célszerű figyelni, egyéb motorikus baj nem jellemző rá, csak a Focus többi nyavalyája kínozhatja a tulajt. Mottó: "Ha nincs elég gondod, vegyél megy egy Fordot."
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Markizmark #300 üzenetére
Hát nem tudom, nekem benzines a Focusom, nem vagyok jártas a 2T-olaj legendában.
A kéttömegű lendkerék így is úgy is Isten csapása, ha elromlik, kezét eltörném annak, aki kitalálta. Sajnos az én autómban is benne van.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Markizmark #298 üzenetére
Az első kérdésedre: egyáltalán nem tartom bizonyítottnak, hogy valamit is segít, sőt, az autódban lévő modern dízelnél még akár ellenkezőjét sem tartom kizártnak, bár ez sem bizonyított. Ha mindenáron akarsz bele önteni, a te dolgod.
A második: nem tartom jó ötletnek egy katalizátoros autó behúzással való indítását, pláne, hogy a 110 lovasban asszem részecskeszűrő is van. Egyiknek sem tesz jót, ha elégetlen üzemanyag kerül bele, az anyagi kár jelentős tud lenni. Nem vagyok szerelő, pusztán logika alapján lemerült akku esetén az sem biztos, hogy a befecskendezőknek vagy az AC-nek elég delej jut, azok nélkül meg huzigálhatod a gépet napestig, nem fog elindulni.
Ez csak egy vélemény, kéretik nem megkövezni, ha hülyeséget találtam írni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Akkor csak nekem nem tűnik fel, Mondeo-t valahogy sosem kedveltem igazán, pláne a korai példányokat. Azok már jobban tetszenek, aminek olyan az eleje, mint a Focus II-nek.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz sandró60 #268 üzenetére
A cégek inkább az ára miatt preferálják a Fordot, mondjuk ár/érték arányban valóban nem rossz. Nekem egy 9 éves Focus-om van, viszonylag korai gyártású II-es és azért voltak bosszantó hülyeségei.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nézz körül az utakon, minden harmadik autó Ford. Nincs velük baj, ez nem francia vagy olasz autó.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A Ford alapvetően PSA eredetű dízeleket használ, annyira azért nem rosszak, bár a hangjuk rettenetes.
Benzinesben is van nyomaték, csak pörgetni kell...meg tankolni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nehéz kérdés, itt már elvek is szóba kerülhetnek. Én pl.: nem vennék dízelt, pláne évi 20k futásteljesítmény alatt. Az érem másik oldala, hogy a Mondeo nem kis autó, a turbó miatt dízellel sokkal élvezetesebb lenne.
Summa summarum: szerintem benzines, minél nagyobb...csak győzd tankolni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Elég jól kikoptak az utakról ezek a Mondeo-k, gondolom nem véletlenül, érdekes módon a hasonló korú Focus I-esek még szép számban szaladgálnak. 1,8-assal volt dolgom anno rövidebb távon, azt még mindig szoktam látni, használatban van. Jól ment, még a bokorbuzik miatt akkoriban nem lettek agyonszabályozva a motorok.
Ford-hoz van alkatrész bőven, ebben nincs hiba, árakhoz nézz körül a Cromax oldalán, kiindulásnak jó lehet, bár ilyen öreg gépekhez való alkatrészekhez bontóban még jobban hozzá lehet jutni.Mennyit futottak? Erre nem lehet egyértelműen válaszolni...Mondeo kategóriát általában cégek veszik itthon, magánember ritkán, ezek azért jellemzően sokat futnak életük első 3 évében, utána meg ki tudja...150k kilométer egy 12-14 éves autónak eléggé...hm...csalós. Ha abból indulok ki, hogy én se használom sokat az enyémet, 7 éves és most már van benne 130k, pedig ez sosem volt céges használatban...12-14 éves autó szerviztörténetének lenyomozásába pedig még asszem Columbo hadnagy is belebukna.
2.5-öst én a jelenlegi és várható benzinárak mellett nem vennék, Magyarországon totál felesleges, ezek még EU3 körüli motorok lehetnek, nem éppen gazdaságosak...szerintem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Sima Focus II-n nem vészes, nem hiszem, hogy a C-max sokkal másabb. Tényleg egy csavar fogja, meg műanyag sínes rögzítése van a lámpatestnek. Szerintem jól hozzá lehet férni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ha valós ez a km, akkor simán. Focus alapvetően jó autó, apróbb bosszantások persze lehetnek, bár melyiknél másiknál nem?
Ráncfelvarrt Focus I, 1.6-os benzines, megbízható választás, rengeteg fut még belőle, van jó háttere. Első autónak megfelel. Nekem is első autóm a mostani fóka II-m, néha felbosszant ugyan, ettől még jól megvagyunk.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Valami 4 fokozatú őskori lelet az az automata, nem? Nem egy takarékos darab...Én meg nem venném, ámbár Fordnak Európában egyetlen értelmes automatája nincs még manapság sem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Az az Astra még nem common-rail dízel volt, talán még szívódízel volt, ezt most hirtelen nem tudom. Azok messze egyszerűbb és strapabíróbb gépek voltak, ezek a mostani CR-ek sokkal érzékenyebb, kifinomultabb technikát jelentenek, nagyobb szerepe van, hogyan bántak vele korábban, meg milyen naftát kapott. Ezt meg használt gépnél sosem tudhatod. Én ez esetben a helyedben nem indulnék ki a korábbi tapasztalatokból.
Lehet szerencséd is, nem feltétlen kell rákölteni az említett összeget, de egy 10 éves, homályos múltú dízelnél...hát. Az ördög, mint tudjuk, éber fajta...
Azért ne feltétlen szívasd magad 1.2-es rettenetekkel. Válassz egy 1.6-os benzines fóka I-est, megbízható, remek gépek azok és még mennek is. Rengeteg van még belőle az utakon, alkatrész, háttér is van hozzájuk, ha kell. Apróbb, bosszantó hibák szerintem bármelyikkel előjöhetnek, ezeknek a dögöknek lelkük van, nem szeretik, ha lecserélik őket.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szíjakkal hogy áll paripa? Befecskendezés még a gyári? Mint írtad, nem lehet tudni, mennyi km van benne, szóval sanszos, hogy előtte áll egy költségesebb felújításnak. Szóval ha talonban van még 2-300k felújítani, ha úgy alakul, akkor vágj bele, amíg megy, addig jó. Kollégámnak van ilyen motorral szerelt 1-es fókája, szintén homályos múltú autó, neki komolyabb gondja nincs vele, persze a fentebb említett porlasztó-felújításba belefutott.
Az magánvéleményem, hogy használt dízelt sosem vennék, de ezt döntse el mindenki maga. Fordot meg pláne nem vennék dízelt, egyszerűen nem jók belőle a dízelek, talán egyetlen kivétel a 1.6-os 90 lovas. Engem mindenki lebeszélt anno arról, hogy használt Ford dízelt vegyek, pedig pont egy 1.8-as traktor 2-es fókát szemeltem ki.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ach so. Már gyerekkoromban is utáltam a "vedd észre a különbséget a két kép között" típusú játékokat...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Aha. És honnan lehet észrevenni? Tudtommal a hengerfejben van különbség, azt meg szabad szemmel nem biztos, hogy látni...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
Atlantis
veterán
Mindenkinek megy a Fordja, mint a szélvihar, vagy hogyanhogy ilyen döglött ez a topic? Pedig nem egy fehérholló gyakoriságú márkáról van szó. Mondjuk nekem sincs komolyabb gondom a fókával év eleje óta. Apró bosszantások vannak, de melyikkel nincs ugyebár...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ha csak a papírformát nézzük: igen, többet fogyaszt (nagyobb felület), ámbár kétlem, hogy ez jelentős eltérést okozna. A menetkomfort? nos egyik oldalon ugye az alacsonyabb oldalfal miatt rázósabbnak kéne lennie a nagyobb keréknek, de a nagyobb átmérő meg kevésbé érzékeny a kátyúkra. Valszeg az első hatás az erősebb. Szerintem a /55 még nyugodtan vállalható hazánk faszányos útjain is.
Szintén tapasztalat alapján: após autója 195/65 R15-ön gurul, az enyém 205/55 R16-on. Érzésre semmiképp nem venni észre, hogy rázósabb lenne. Nyilván azért ez jelentősen függ a használt gumitól, guminyomástól is. (pl.: egy defekttűrő abroncs jobban ráz, mert merevebb az oldalfala), nem beszélve a terhelésről. Fogyasztásról a motorkülönbségek miatt nem tudok nyilatkozni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Évente 7k-val azonos korú autóknál, a fogyasztáskülönbség kb. 1,5 liter. Tapasztalatból írom, apósomnak 1.6 Ti-VCT van, nekem 2.0i a fókában.
Én is inkább kombit vennék, mivel eléggé lejtős az ötajtós fóka hátulja (emiatt már a fejtér sem túl nagy hátul), szóval nem jól kihasználható a csomagtér.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Valószínűleg a turbónyomás kiépülési ideje miatt (ismertebb neve turbólyuk) gondolkozik...viszont legalább megindul. Az én kétliteres szívóbenzines Focusom is gondolkozik, oszt a végén annyira meg sem indul. A szabályozás ugyan a dízelekre szigorúbb következményekkel jár(DPF, ilyen-olyan katalizátor), de legalább manapság minden dízelautóban van turbó, ami miatt legalább lehet olyan érzésed, hogy megy a gép. Van tartalék, rugalmasság alacsony fordulaton is. Szívóbenzinesnél ez a mai agyonfojtott motoroknál elképzelhetetlen. Nálam pl. 4500-as fordulaton jön meg a 185Nm nyomaték, amit egy 1.6-os dízel is röhögve túllép már 1500-nál és a nyomatékgörbék jellegéről, valamint a fogyasztásról még ugye szó sem esett. Saját példámnál maradva: kb. ugyanannyi idő, mire 4500-ig felpörög ez a szétszabályzott szerencsétlen motor, mint a turbómotorok késlekedése. Csak ez még közben lezabálja a gatyámat is...
Szóval ne bán(ts)d azt a dízelt, én már bánom, hogy nem azt vettem. Bár akkor nem Fordom lenne...
Majd ha elterjednek a feltöltött benzinmotorok, akkor lesz igazi konkurenciája a dízeleknek.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Emiatt ne aggódj, manapság már vajmi kevés köze van a motor fordulatszámának a gázpedálhoz. A bokorbuzik elérték, hogy minden alá legyen rendelve a károsanyag-kibocsátásnak. DPF van a rendszerben? Mert akkor lehet regenerált éppen...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
De, biztos sok van, csak ennek valahogy nincs közössége. A Ford nem az a márka, ami túl nagy lelkesedést vált ki az emberből, ezek teszik a dolgukat (vagy nem), oszt jóvan. Én magam sem rajongok az autómért, bár már megbocsátottam neki a kezdeti szopatásokat. Ezt valahogy nem lehet szeretni, nincsenek benne olyan apróságok, érdekes részletek, amikért lelkesedni lehetne...vagy csak én gondolom így?
Amúgy az én Focus II-m (asszem hivatalosan Honor Green színű, szal metálződ ) is karcos kissé, már így vettem, nem tudom, hogy mi okozta. Véleményem szerint inkább hanyagság/szemétség, mint festéshiba. Különösebben nem érdekel, nem mély sérülések, rozsdaveszély emiatt nem lesz nagyobb. Majd ha kijön a jó idő, kap egy tisztességes ápolást, persze csak ha addig nem bosszant fel valamivel a galád.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nekem közben végre megjavulni látszik a nyavalyás. Kezdem szeretni ezt a dögöt, de sokat kell dolgoznia, hogy teljesen megbízzak benne.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nekem levett gyújtás, kivett kulcs esetén is csinálja, ha be akarom zárni az autót és otthagyni, akkor is hajlamos erre, néha többször próbálkoznom kell, mire meg tudunk egyezni, hogy "namostakkor zárva maradsz te dög". Ugyanez fordítva is, néha kinyitni nem bírom.
Érdeklődtem ott is.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nekem néha még másodikra sem. Viszont ha már eldöntötte, hogy mi legyen, akkor úgy is marad, szóval szerencsére állóhelyben nem nyitja ki magát.
Ehh, nemtom, mit csináljak vele, de rohadtul mérges vagyok rá. Minden ajtót szétszedni luxus lenne...bár én az első ajtókra és a csomagtérre gyanakszom, ezek vannak leginkább használva.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
Atlantis
veterán
Elsősorban a központi zár önálló viselkedése bosszant (összevissza csukja-nyitja magát minden helyzetben, de kb. percenként 8-szor, szabálytalan időközönként). Ezenkívül van pár egyéb apróság is.
Asszem el kell vinnem egy szakihoz, aki át tudja fésülni rendesen ennek az amerikai fostalicskának az elektromos rendszerét. Eddig két márkaszerviz nézte meg, egyik se tudott mondani semmi értelmeset. Egy biztos: Ford-ot többet sem venni nem fogok, sem ajánlani nem fogom senkinek. Persze tudom, mindenből ki lehet fogi egy háklisabb példányt, de marhára el tudja venni ez az ember kedvét az adott márkától.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nagyon rosszul kezdett nálam a Focus, megőrjít az elektronikai szarságjaival. Esküszöm, mintha francia autót vettem volna...nem biztos, hogy sokáig együtt maradunk.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem túl pörgős a topic...de futott kilométer és motoradatok nélkül eléggé nehéz erre érdemben válaszolni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Focus 2-n hol lehet leengedni a hűtőfolyadékot, ill a szélvédőmosó folyadékot? Mér nem írnak erről a kezelési könyvben?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Winner_hun #82 üzenetére
Sehol, sehogy, letettem az autóról, így már nem érdekel.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
No, közben tárgytalan lett.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Winner_hun #79 üzenetére
Reméltem, van ennek egyszerűbb, gyorsabb módja is. Azért kösz.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Winner_hun #77 üzenetére
Átnézném, ha enyém lenne az autó.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Winner_hun #75 üzenetére
Nem tudom...kéne neki írnia?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem győzöm követni a topic pörgését.
Akkor legalább annyit: honnan lehet megállapítani, hogy láncos vagy szíjas vezérlésű a motor? Ebből az 1.8 TDCi-ből volt/van mindkettő.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem túl pörgős a téma. Kinevezem ezt a topicot a "nagy Ford topicnak".
Egyúttal egy kérdéssel is indítok: 1.8 TDCi motorokkal mik a tapasztalatok? Van valami hibája, gynge pontja, stb.? Mire érdemes figyelni vele kapcsolatban? Egy Focus II-ben van használva, 120k km-t futott. Mikor milyen csere lesz esedékes rajta? Olajat megkapta eddig rendesen.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Secretlab TITAN Evo "Classic" Regular méret Vadi új Bontatlan Számlával
- Irodai forgó szék - Kékeszöld Delight (Beliani) Eladó!
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Canyon Stoic 2 XL
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest