Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • AirBooms

    addikt

    válasz boeing #2653 üzenetére

    Ha 200-nál kezd elemelkedni, akkor nagyon nem jó a felszálló konfigod. Még akkor sem, ha teljes a terhelés. Nem hiába kérdeztem, hogy pl. milyen flaps-állást használsz ilyenkor. Ha nem fogalkoztat erre a válasz, akkor nem tudok segíteni... Az MD-11-nél nincs egy meghatározott flaps-állás felszálláshoz, mint pl. a 737-hez az 5 fok. Ez ennél a típusnál igen széles határok között mozoghat. Most nem tudom pontosan mik ezek a határok, de kb. olyan 10-25 fok. Az alaphelyzet 15 fok, de én leggyakrabban 22-t használok, de ha rövid a pálya akkor mehet a 25 fok is. Aztán ott van a FLEX érték is, amit egy igen bonyolult táblázatból kell kiolvasni mindenféle egyéb paraméter föüggvényében. Ezen szintén elég sok minden múlik a Vr tekintetében.
    Szóval szoktad ezeket birizgálni?

    TNCM-re igenis jár MD-11, s ott sem igazán hosszú a pálya, egészen pontosan 7707 ft, vagyis csak 2180 méteres, tehát rövidebb a KOS szigetekénél. Ráadásul nem éppen kis terheléssel szállnak innen fel a 11-esek, hiszen sokuk Európába repülnek vissza (pl. a KLM járatai). S ami még rosszabb, hogy felszállás után nem emelkedhetnek túl laposan, hiszen a szemben lévő dombok miatt ez nem lenne éppen túl szerencsés...

Új hozzászólás Aktív témák