Keresés

Aktív témák

  • g4dg3t

    senior tag

    válasz amargo #134 üzenetére

    A JAVA kifejlesztesenel az egyik cel a platform-fuggetlenseg volt...ezt ugy ertek el hogy a JAVAC nem futtathato fajlokat fordit, hanem egy fuggetlen byte-kodot, amit kesobb az egyes rendszerekre kulon-kulon megirt JVM (JavaVirtualisGep) futtat. Igy ugyanaz a kod futhat Win/Linux/Unix/... minden oprendszeren amire van JVM telepitve. A JVM pedig lassu mint minden interpreter fordito...ez van :)

  • g4dg3t

    senior tag

    válasz amargo #129 üzenetére

    JAVA prgknek a gepigenye az interpreteres forditas miatt nagyon nagy!

    A JAVA prg forditasa/futtatasa a kov keppen zajlik:
    1. lepesben a forrasfajlbol platformfuggetlen byte-kodot (.class) hoz letre a fordito (javac). Ez meg nem futtathato kozvetlenul a rendszeren!
    2. lepesben a JVM ennek byte-kodnak az interpreter vegrehajtasat vegzi.

    Ez ugyebar jo nekunk mivel a java byte-kod teljesen platform fuggetlen marad...viszont rossz mert nem kozvetlenul futtathato prg-t kapunk hanem bejon megegy lassito tenyezo a JVM.

  • loszerafin

    senior tag

    válasz amargo #128 üzenetére

    >Azt észre vettem, hogy C hez eléggé nehéz találni jó anyagot.. de nem lehetetlen.

    Ne viccelj. Több teljes operációs rendszer van teljes programkörnyezettel C/C++ forrásban.
    Kimagaslóan jó dokumentációval (Lásd OpenSource)

    Bár nem végeztem kutatást, de le merném fogadni, hogy a legtöbb elérhető doksi/program/tutorial
    C-hez készült

    KL

  • TheVeryGuest

    senior tag

    válasz amargo #115 üzenetére

    Nehéz-könnyű, egyszerű-bonyolult. Ez mindig nézőpont kérdése. A legegyszerűbb nyelv at ASM teljesen primitív utasítások, korlátozott utasításkészlet. Ugyanakkor ezzel a legnehezebb komplex UI-s alkalmazásokat készíteni. Ehhez képest a C++ nyel bonyolult, tele van szabályokkal, absztrakt entitásokkal. Ahhoz, hogy abszolut hatékonyan tudd felhasználni szükséges, hogy tisztában legyél azzal, hogyan is van egy C++ fordító implementálva. És itt visszajutunk az ASM-hez, de lagalábbis a C-hez illetve a struktúrált programozáshoz. Éppúgy, mint ahogy a g++ is átalakítja a azonosítókat, meg az összes C++-os szarságot gcc által értelmezhető dolgokká, lásd c++filt.
    A TP azért jó, mert ránevel a strutúrális programozás szabályaira, ami igaz kicsit túlhaladottá vált az OO által, de felfoghatjuk úgy mint az első lépést az OO felé. Meg lehet tanulni algoritmizálni és kész. A Pascal-ban még nincs minden agyonpointerezve, de a tömbindexelésnél, struktúránál, unionnál például előjönnek ilyesmik. Lassan fokozatosan. Ráadásul szerintem sokkal jobb kezdő könyvek vannak Pascal-hoz, mint C-hez. C-hez nagyon jó referencia könyveket lehet kapni, de olyan színvonalút, mint pl az Angster-Kertész könyv én még nem láttam. Mindenhez pici rövid példák vannak és létezik két feladatgyűjtemény is, amiben szinte minden alap-algoritmust megtanítanak. Persze a BGI grafika mosolyogtató, de egy kezdőnek tökéletes.

  • yerico

    senior tag

    válasz amargo #115 üzenetére

    A jövő a meglátásom szerint teljes egészében a Java-é. Marad még persze C++-os fejlesztés is, de a cégek elkezdtek átállni a vékony klienses technológiára, az pedig Java környezetet igényel. Éppen ezért, ha valaki később szeretne megtanulni Java-zni, annak igen erőteljesen ajánlott a C/C++ ismerete. Ergo érdemes akkor az alapokat egy free C fordítóval kezdeni.
    A Basic szintén alkalmas elbohóckodni, a vezérlési szerkezetek, paraméterátadások itt is megtanulhatók, és hamarabb lehet sikerélménye a kezdő programozónak, de hamar túl kell majd rajta lépni Pascal v. C/C++ v. Java irányba.
    Azért a C sokkal húzósabb a Pascalnál, szerintem még a Java-nál is, de aki egyszer rájön a pointerek normális használatára, annak az OOP már tényleg semmi nehézséget sem fog jelenteni. Ráadásul ezt alaposan túlmisztifikálják, nem olyan bonyolult dolog az, hogy ne lehessen gyorsan megérteni, ha van egy kis gógyi az illetőben.

Aktív témák

Hirdetés