Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pikari

    őstag

    válasz Victorio #3 üzenetére

    rengeteg értelme van a tömörítésnek, hiszen tömörítés nélkül egy 4 megás jpg kb 200 mega lenne. persze ez lehet, hogy rossz példa, mert a jpg egy veszteséges tömörítés (minnél jobban tömöríted, annál nagyobb az információ veszteség).

    de értem, hogy mit akarsz mondani, csak rosszul fogalmaztad meg.

    van mondjuk egy 1 gigás anyag (legyen szó mondjuk veszteségmentes tömörítésnél, vagy lehet szó akár veszteséges tömörítésről multimédiához/videóhoz/képekhez DE észrevehető minőségromlás nélkül). ha ezt az 1 gigát le lehet tömöríteni 100 megára, akkor az nagyon jó.

    ha kitalálnak egy olyan új, ingyenes, nyílt módszert, amivel viszont 50 megára lehet letömöríteni, az nagyon szuper, jó, és hajrá! VISZONT - ha az 1 gigás anyagot 100 mega helyett 99 megára sikerül letömöríteni az új algoritmussal brutális erőbefektetés, speciális hardver használatával, vagy ezerszeresre emelkedő számítási teljesítmény bevetésével, akkor azt kell mondanom, hogy nem éri meg vesződni vele.

    és sajnos manapság már nagyon eljutott a tudomány arra a határra, hogy nem nagyon lehet csökkenteni a tömörítvények méretét. ez igaz a veszteségmentes tömörítésre is, de a filmekre, zenékre, videókra is.

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Pikari

    őstag

    Engem inkább az frusztrál, hogy egy mai játék gyakran 50-100 gbyte, aztán teljesen ugyanúgy néz ki, ugyanolyan hosszú, ugyanannyi pályából áll, mint a 10-15 éves változata, ami még 2-3 gigás volt.

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

Új hozzászólás Aktív témák