- Milyen GPS-t vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- One mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Rekord vékony lesz a Z Flip7 is
Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
ó ha lett volna ez alá ilyen hw-támogatás, ja és persze hw is
-
icp1970
senior tag
Köszi a cikket. Komoly.
-
Kolbi_30
őstag
Ez remek dolog. Volt egy ismerosom aki rendszeresen indult miniaturizalos versenywken(programozas) nemzetkozi szinten is ert el sikereket.Amig tartottam vele a kapcsolatot meg hallottam felole, akkor egy sima flopira 1 giga anyagot tudott feltenni kb. Azota nem tudom mi lehet vele..( minimum 10 eve nem hallottam felole..)
-
Pikari
veterán
Engem inkább az frusztrál, hogy egy mai játék gyakran 50-100 gbyte, aztán teljesen ugyanúgy néz ki, ugyanolyan hosszú, ugyanannyi pályából áll, mint a 10-15 éves változata, ami még 2-3 gigás volt.
-
5150
aktív tag
Én nem állitottam, hogy ugyanolyan. Viszont ha közel 20 éve sikerült nekik demózniuk a technológiát, akkor a mai fejlesztők is jobban ráfeküdhetnének a témára a mai tudás/technológia megléte mellett. Mint már irtam az arány a lényeg (azé ...szki, 30000:1-et nehéz kidumálni, ha "csak" egy techdemó is. És ezúttal a 2000 decemberi demójukról beszélek, tehát mégkorábbi és 64KB-os. És abba is beszuszakoltak valahogyan 170MB-nyi textúrát.. Ha ennek a hatékonyságnak most, 22 évvel később "csak" az 50%-át sikerülne elérni, mindenki boldog lenne én szerintem)
-
jerry311
nagyúr
Jo, de a Farbrausch eleve 64k demokon dolgozott. Nem is keves sikerrel. Mas az amikor valaki AAA jatekot fejleszt, meg amikor 64k demot.
-
5150
aktív tag
Az meglehet, viszont én az akkori cikkekből arra emlékszem, hogy a figurák speciális tömöritést alkalmaztak, amely a video memóriába tömöritette ki a cuccost. Manapság már biztos mindenki igy használja (én nem tudom nem értek hozzá) viszont ezt akkor hangsúlyosan kiemelték. Emlékeim szerint éppezért kellett a futásához valami 9600-as ATI kártya 128Vrammal. Te ott akadtál fönt én szerintem, hogy a 2 játékot minőségben is egymásnak feszitetted. Gúnyolódásra jó, de az én szempontom a tömörités része volt a dolognak, amit egy kicsi, pár fős csapatocska alkalmazott és az arányokra akartam felhivni a figyelmet. Már az előző (2k környéki) demóik is voltak kitömöritve vagy 2gigásak. Ugyanakkor a demók elfértek 64/96k-ban. Ez lett volna a lényeg, mivel a cikk, is a tömöritésről szól, amely alá irtam.
-
PuMbA
titán
UT2004-ban nagyon sok pálya volt, azért volt akkora. Minden pályához nagy felbontású textúrák és külön zenék voltak. Ilyen egyszerű. Ez jó hogy elfér 96KB-ba, mikor rosszabb minőségű hangokat, ugyanazt a 4db textúrát tartalmazza, amit ráadásul procedurálisan állítanak elő, tehát tárolni sem kell. Jó hogy nem küszködtek az UT2004 fejlesztők évtizedekig míg kitalálják az összes textúrára, hogy miként lehetne kihozni számításokból...
-
5150
aktív tag
Én meg arra emlékszem, mikor kijött az Unreal Tournament 2004 a maga 6CD-s "dobozkájával", amely telepitve 6Giga lett és nemsokára jött rá EZ a válasz valami 2 germán csókától, home projectben. Tehát végülis menüvel, zenével, "játszhatósággal" kivágtak egy lebutitott doom3 szerű techdemót, de 96KB-ba összepréselve, hogy egy kis fricskát adjanak az akkori nagy fejlesztőknek.
-
-=MrLF=-
senior tag
válasz
E.Kaufmann #34 üzenetére
Ezt sose értettem minek külön winrar meg winzip, minden másra ott a Mastercard / Total Commander
esetleg FAR Manager
-
E.Kaufmann
veterán
Had ne mondjam, hány (sok) gépen láttam WinRAR próbaverziót mostanában
. Jómagam írtom, helyette inkább a 7zip.
Na igen a veszteséges tömörítések. Anélkül nem lehetne pl digitális TV adás, mert nem férne be egy analóg csatorna szélességére 3-4-sok digitális adás. Hangot még csakcsak, de az se lenne gazdaságos.
-
ttt
senior tag
válasz
E.Kaufmann #32 üzenetére
Mivel a RAR becsomagoló a mai napig licensz köteles - az unrar nem -, így szépen leszokott róla a nagyközönség. A 7zip jó példa rá, hogy lehet valamit ingyenesen is jól csinálni.
A treadhez, hogy on is legyek - mint ahogy többen is írták - elengedhetetlen a tömörítés, csak éppen két fő fája létezik.
Az egyik valamilyen olyan eljárás valamilyen bittömegre, aminek ki és becsomagolását észre sem veszed / nem te alkalmazod direktbe. Pl. egy DVD film streamjei és hangjai. De mondhatnák az internete forgalmat is.( itt most felesleges kibontani a veszteséges és a veszteség mentes alkategóriákat.)
A második - amit már akár személyesen te indítasz el - egy vagy többcélú tömörítés. Azért írtam többcélúnak, mert gyakran a feldarabolás az elsődleges cél, mivel mai napig rendkívül sok helyen egyszerűen nem engednek be csatolmányként x méretnél nagyobbat, így kénytelen vagy.
Ugyanakkor az sem hátrány, hogy általában jelszóval védhetők a tömörítvények, ezzel némi védelmet nyújtanak- pl. a gúgli adatlopásai ellen.
Ez alap tevékenységét nézve ez már három érv egy tömörítő használata mellett.
De van pl. egy kényszerű használati tényező is; a helypazarló (lesz.rom elvű ) formátum tervezés, ami néhány kilobájtnyi adatot 100 megabájtokban tárol. Ezek küldözgetése is megannyi időt és sávszélességet pazarol. (Sajnos dolgozok ilyen formátumokkal, áldom is a két szép kezüket azoknak, akik elfogadták és "etalonizálták" ezeket.) -
copass
veterán
válasz
E.Kaufmann #30 üzenetére
7zippel titkosít a qnap kártevő...szóval igazból mindegy.
-
#36531588
törölt tag
"Egy dolog, amit a fejlesztők meg kell jegyezniük, hogy a Brotlival már tömörített eszközök nem bonthatók ki a Brotli-G kicsomagoló implementációival. A Brotli-G előnyeinek kihasználásához az eszközöket újra kell tömöríteni egy Brotli-G-kompatibilis kompresszor segítségével (az SDK-ban is megtalálható)."
-
Cathulhu
addikt
attol, hogy te kezzel nem tomoritgetsz, attol meg minden tomoritve van. A kep amit nezegetsz, a video amit streamelsz, a hang ami atmegy skypeon, a jatek amit letoltesz. Szinte minden tomoritett manapsag, csak mar a szoftver maganak megoldja a ki es be tomoritgetest es nem neked kell kezzel csinalni
-
janeszgol
félisten
válasz
Meteorhead #20 üzenetére
Pontosan. A 3-as hozzászóló ott téved, hogycsak a saját szemszögéből nézi a dolgot. A tömörítésben a felhasználó a legutolsó. Fontosabb a szerverpark üzemeltetőjének, a hálózat üzemeltetőjének stb. Nem mindegy mennyi adat megy át, tárolódik le X idő alatt.
-
Cassi
őstag
Mielőtt elkezdődne a Nagy Formátumháború, jó lenne, ha megjelenne legalább 1 db alkalmazás, ami használja a DS-t.
-
tasiadam
veterán
Redditen olvastad? Ott irtak ezt :D kepszerkeszto volt
Nekem 3 darab 1tb storage, 200gb google drive es 128as win diskem van. A 3 darab 1tb-t tudnam reduklani 2x1re vagy 1x1-re, ha erdekelne mi van rajta.
1 HDD disk fixen google drive cache es mirror. Mivel 200gb a drive,emiatt 200gb instant le van foglalva. Ugyan ez a disk a torrent es letoltes storage, ahova tolt a chrome es a deluge is.
1 HDD csak nvidia felveteleknek, kb 50 giga van tele az 1tb-bol. Na ez kb nincs kihasznalva.
1SSD csak jatekoknak. Ez felig van.
Amikor VM-eket csinalok, akkor vannak hasznalva maximum, de akkor sem 250gB egy VM, hanem 32
-
jedis
senior tag
Hát mikor előtte egy évvel már elkezdtem tervezgetni a gépvásárlást, akkor is az volt a cél, hogy 650MB+ HD, a CD-re írás miatt. Minimum 850MB ! Csak mikorra odaértem, hogy meg volt a pénz, belefért már az 1300Mb-os is.
Hát akkor miért ne ?
Az első két írt CD-t 7000-ért vettem. Az egyiken volt ARJ-be vagy 20db játék ( Quake, Duke Nukem 3D, Command@ Conquer, Hexen, Heretic, meg még pár ugrálós mászkálós f@szsság ).
-
Meteorhead
aktív tag
Több értelme is van.
Google, Facebook, Microsoft, Amazon, stb. méretben ahol az üzemeltetési költséged egy jelentős részét a hardver park üzemeltetése teszi ki, és mondjuk a tárhely biztosítása éves szinten 200M $-ba kerül, a hálózaton átlapátolása (GoogleDrive, OneDrive, stb.) pedig további 200M $-ba évente, akkor ha ebből valaki le tud faragni 1%-ot, az élete végéig kapott egy jól fizető állást az adott cégnél, mert megspórolt évi 2M $-t és hátha kipottyan belőle még egy 0,5%-os ötlet.
AAA játékoknál a textúrák, modellek, stb. (gyűjtőnéven asset) streamelése nagyon divatos lesz, és mivel MINDEN számolás modern architektúrákon sávszélesség limitált (de tényleg minden sávszél limitált, nagyon patologikus az, amikor valami számítási kapacitás limitált GPU-n, de CPU-n is), akkor ha PCI-E sávszélből, VRAM sávszélen meg tud valaki spórolni 1-2%-ot, az azt jelenti, hogy 1-2%-kal magasabb FPS-t lehet majd kihozni, annyival kisebb lesz a stutter, stb.
Nem szabad lebecsülni az ilyen 1-2%-os előnyöket, mert amikor kijön egy új CPU, és AMD benyögi, hogy 54% teljesítmény/watt előnyre tettek szert az előző generációhoz képesz, az 10-15 ilyen 1-4%-os trükkből jön össze (ott persze jobbára hardveres trükkökről beszélünk) és bitang sok munka van benne.
Ennek a licensze is nagyon megengedő, így még több helyen lehet majd találkozni vele, és lehet, hogy evvel lehet karórákon is Windows Hello-szerű arcfelismerést megvalósítani, vagy mittomén. Messzire eljutnak az ilyen fejlesztések és 1 szükséges trükk lesz a sok közül.
-
kac
csendes tag
Gyakorlatilag minden digitális adat tömörítve érkezik hozzád, film, kép, hang, játék, bármi. Még a windows frissítés is, aminél nem biztos, hogy a te Gigabites neted a szűk keresztmetszet. A tömörítő algoritmusok fejlődése pedig nem csak a tömörített állomány méretére van hatással, de ezen kívül fontos a betömörítés, kitömörítés sebessége, és ezek erőforrásigénye is. A brotli mellett ott van még a snappy, lz4, xz, és nem utolsó sorban a zstd, amit egy ideje pl. az archlinux is használ a csomagjainál.
-
jedis
senior tag
Hejjj régi szép idők ! Mikor '96-ban megvettem a p1-est, 1.3GB hádé volt benne. Én voltam a "háttértárkirály' a faluban !
Persze minden tömörítve volt rajta. Az milynenvótmá, mikor hozott a haver valamit Zip-be, kitömörítetted, oszt lett belőle 5db arj ! Nabazzzz !
-
tserrof77
őstag
Nem akarok károgni, meg összeesküvés elméletet gyártani, csak majd nehogy ezzel is megágyazzunk egy újabb vga ár emelkedésnek. Bár itt legalább tényleg hasznos munkára lennének a vga-k fogva.
-
cog777
őstag
En programozok, es sokszor kell kismeretu, de rengeteg fajllal dolgoznom (mostani projektben 10e forrasfajl talalhato).
Megoszulnel, mha ennyi kis fajlt at kellene masolni oket a pendrive-ra (nem kell, csak mint pelda mondom), vagy akar a felhobe (inkabb ez jellemzo). Meg akkor is gyorsabb (lenne), ha nem lehet oket tomoriteni, csak csinalsz egy fajlt beloluk es azt masolod.Inkabb annak az opcionak orulok, ha tobbszalon lehet tomoriteni oket, a mai ssd hattertarak elbirjak a parhuzamos iras, olvast. HDD koraban agyhalal volt ilyen projekteken dolgozni.
-
KISDUCK
addikt
Hát ja és mindjárt ott tartunk hogy a kenyérpirítóra 1Tb-os firmware update jön. 15 éve egy 320-as vinyóval úgy elvoltam mint a húzat, most meg van a laptopba 1tb ssd és egy 2tb hdd meg még pár külső vinyó és azon agyalok hogy vegyek-e 2 TB-os ssd-t az 1 TB-os helyére, mert ahogy mondod a játékok nagyon híznak.
funfact: még egy mém portálon olvastam hogy az illető valami szoftverfejlesztőnél dolgozott, már nem emlékszek hogy mire szolgált a termékük, de nagyon kevés helyet foglalt (talán<100MB) és a marketingesek kiadták nekik hogy duzzasszák fel 1 GB-tal, mert úgy nem tűnik gagyinak a termék. -
Pikari
veterán
rengeteg értelme van a tömörítésnek, hiszen tömörítés nélkül egy 4 megás jpg kb 200 mega lenne. persze ez lehet, hogy rossz példa, mert a jpg egy veszteséges tömörítés (minnél jobban tömöríted, annál nagyobb az információ veszteség).
de értem, hogy mit akarsz mondani, csak rosszul fogalmaztad meg.
van mondjuk egy 1 gigás anyag (legyen szó mondjuk veszteségmentes tömörítésnél, vagy lehet szó akár veszteséges tömörítésről multimédiához/videóhoz/képekhez DE észrevehető minőségromlás nélkül). ha ezt az 1 gigát le lehet tömöríteni 100 megára, akkor az nagyon jó.
ha kitalálnak egy olyan új, ingyenes, nyílt módszert, amivel viszont 50 megára lehet letömöríteni, az nagyon szuper, jó, és hajrá! VISZONT - ha az 1 gigás anyagot 100 mega helyett 99 megára sikerül letömöríteni az új algoritmussal brutális erőbefektetés, speciális hardver használatával, vagy ezerszeresre emelkedő számítási teljesítmény bevetésével, akkor azt kell mondanom, hogy nem éri meg vesződni vele.
és sajnos manapság már nagyon eljutott a tudomány arra a határra, hogy nem nagyon lehet csökkenteni a tömörítvények méretét. ez igaz a veszteségmentes tömörítésre is, de a filmekre, zenékre, videókra is.
-
Victorio
aktív tag
Az 516 GB-os pendriveok és az 1000/1000 internet korában mekkora a létjogosultsága a tömörítő programoknak?
A 1,2 MB-os floppy és a 20 MB-os HDD aranykorában mindenki tolta az ARJ-t, meg a RAR-t, ment a Satcker, hogy elférjél.Saját tapasztalat, hogy tömörítő programhoz kb egy évtizede nem nyúltam.
Vagy ezt az enterprise szegmensnek szánják, ahol egy datacenter bővítés jelentős költségét lehet ezzel megúszni? -
copass
veterán
-
mad823
őstag
Ennek a Brotli-G-nek olyan a hangzása, mint egy wannabe rapper nevének a Havanna lakótelepről.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nagyon erős ajánlattá kezd válni a SteamOS
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen GPS-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Filmvilág
- Linux kezdőknek
- Könyvajánló
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
- Dymo LabelWriter 400 - Hőpapíros címkenyomtató
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W11 I CAM I Garancia!
- Samsung Galaxy Watch Ultra
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 2700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest