- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- MIUI / HyperOS topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Hirdetés
-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
sdombi
tag
válasz
pictigjis #7612 üzenetére
sajna nem fog menni és ez most nem a george hibája, ahogy írta #7608, ugyanaz játszódik le. Egyetlen egy tranzakciót hallottam ami sikerült azóta erste kártyával curve mögött az egy recurring spotify & youtube havidíj fizetés volt. Nem teljesen látom át, hogy ez miben lenne más mint egy sima online vásárlás, de az illető a fb csoportban azt írta, hogy az ment neki. Sanszos, hogy ha lesz egyáltalán megoldása a problémánknak az nem az erstetől fog jönni, hanem talán a curve-től, csak annak nem tudom milyen mellékhatása lesz: pl minden bolti vásárlásnál hitelesítő poup? Érdekes lenne...
-
sdombi
tag
válasz
pictigjis #7513 üzenetére
Legyen úgy, ahogy mondod, mindensetre a paypal is pontosan ilyen igen, a revo feltöltés is pontosan így működik, ergo van egy negatív diszkrimináció a curve felöl jövő hitelesítésnek ászf-le meg nem támogatva.
Ami a szánalmas számomra az, hogy a szokásos magyar mentalitás megint beütött: ahelyett, hogy versenyre kelnének vonzóbb fintech termékekkel eszközökkel a felhasználókért, megint a tiltással élnek, mert megtehetik.
-
sdombi
tag
válasz
pictigjis #7507 üzenetére
Az a baj, hogy nem véletlenül a törvényi szabályozásra hivatkoznak az ersténél az emailben is, mely szerint minden online vásárlást 2 faktorral kell csinálni. És igen biztos hogy az erste IT berakott egy szűrőt az onnan jövő tranzakciókra pluszban, mert kártyaregisztrációs művelet után (erős hitelesítés) viszont nem kötelező az állandó 2 lépcsős authentikáció (revo feltöltés pl simán megy erste-s kártyával). Úgyhogy egyelőre nem tudom, hogy merre lehetne továbblépni a témában...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xbox Series X|S
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Autós topik
- Battlefield 6
- Futás, futópályák
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Mini PC! I5 10600KF / RTX 3060 12GB/ 16GB DDR4 / 1TB SSD
- Samsung Galaxy S25 / 25 Ultra 5G 256GB - 512GB / - Bontatlan - 3 év gari
- Megkímélt állapot!! Samsung Galaxy S10+ 128 GB SM-G975F/DS - fekete
- Nagyon szép állapot!! Xiaomi Redmi 10 2022 64 GB - fehér
- BONTATLAN Steelseries termékek VERHETETLEN ÁRON!
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3019, 100% Akkumulátor
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Eladó karcmentes Moto G31 4/64GB / 12 hó jótállással
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest