- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Yettel topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Freddy76 #10921 üzenetére
én a középre súlyozott átlagot szoktam használni
és néha korrigálok, de belefér. a jó megoldás az, ami neked a legkényelmesebben a legjobb eredményt hozza, nincs erre általános recept.
ha minden manuális, akkor a mérés nem szól bele az expozícióba, csak jelzi, hogy az ő mérési eljárása szerint merre kellene korrigálnod a beállított értékeket.
szerk: lassú vagyok
-
válasz
Teszla_ #10919 üzenetére
miért kell megsértődni?
néhány extrém kivételtől eltekintve se tévében, se filmben, se máshol nem használnak pár percnél hosszabb snitteket. nincs értelme, megnézni sem jó... egy jól vágott 5 perces anyagot sokkal szívesebben néz meg az ember évekkel később is.
arról nem beszélve, hogy 10 percet sem nagyon lehet kézből megtartani úgy, hogy élvezhető eredménye legyen. plusz helyváltoztatások stb. -
válasz
maathe #10868 üzenetére
szerintem is nézd meg egy másik olvasóval, vagy ugyanazt az olvasót egy másik kártyával, ha a panában rendesen működik a kapcsoló, mert az csak egy kis műanyag izé, mint a flopinál, az olvasó érzékeli az állását. nekem volt olyan olcsó kínai olvasóm, ami írásvédett kártyára is szó nélkül írt
-
válasz
maxika2004 #10828 üzenetére
szerencsejáték, amazonon is körbenéztem, volt 30+ kommentel egekig magasztalt háromdolláros akksi is, de teljesen vegyes értékelésű is. lett volna 5 petákért energizer, de az nyilván nem szállít európába...
-
-
segítsetek nekem akksit venni!
canon nb-5l, ebayen utángyártott van már 2,40$ért is szállítással együtt, aztán 10ig felfelé mindenféle áron (a gyári 15től felfelé van).
van fehér, szürke, van amire rátették a canon logót, van amire nem. a legtöbb ezer mAh felettinek hazudja magát, az egyik szimpatikus darab csak 700at vall be... meg persze van kicsi árréssel és naggyal is, tuóbbinál a legolcsóbbakat lehet megvenni drágábban. van amelyikre egy év garanciát vállalnak, van amire három hónapot, van aminél szóba se jön az ilyesmi, van amelyiknél azt állítják, hogy japán cella van benne, a többségüknél ilyesmit nem mondanak. kínában készül mindegyik, márkajelzés egyiken se... valószínűleg egy darabig működik mindegyik.
mi alapján válasszak? esetleg tökmindegy, vegyek kettőt a legolcsóbból?
vagy válasszak egy 4dollárosat, netán vegyem azt, amelyiken a legszebb a tipográfia? :Đ
-
-
válasz
goodboy007 #10762 üzenetére
kártyaolvasó. sok szívástól tudod vele megkímélni magad.
-
válasz
VásRló #10731 üzenetére
én neten a gyártók honlapján láttam, meg boltokéin is
simán az érzékelőre a környezeti fényből (közvetlen fény + különböző dolgokról visszavert) fog jutni.
ha egy sötét dobozban fúrsz egy lukat az egyik oldalra, a másik oldalon már megjelenik a külvilág képe - igaz fejjel lefelé - , ez a kamera obscura. ha érzékelőt, filmet, bármi fényérzékenyt teszel bele, ő lesz a lyukkamera. a baj ezzel az, hogy ha éles képet akarsz, nagyonnagyon pici luk kell, azon viszont kevés fény jön csak be, viszont minden pont ugyanolyan éles lesz.
ha neked több fény kell, nagyobb lyuk és mégis éles kép, akkor kell neked egy optika, ami összébb gyűjti a fényt, hogy éles képet alkosson. ez rengeteg kompromisszummal jár, torzul a kép, nem lesz minden éles - ki kell választani, mi legyen az, színhibák stbstb. így lesznek egyre nagyobb és bonyolultabb objektívek, ráadásul minél nagyobb képet akarsz vetíteni, annál nagyobb üveg kell, az drágább, stbstb...
de inkább kérdezz valakit, aki ért hozzá, vagy olvass utána
-
válasz
Mr.Csizmás #10717 üzenetére
a 2/3" a profi videókameráké (nem számítva persze a mostani nagyérzékelős őrületet)
(#10716) VásRló: ott van a gépek adatlapján pedig.
(#10724) VásRló: nem lesz rajta kép, csak egy egyszínű paca. ja meg kirajzolódik az érzékelőre rakódott kosz
-
nem gyanúsan olcsó, fel fog menni szépen az ára az aukció vége előtt
a fw hibája pedig sajnos típushiba a sony hdv kameráinál, ha a bekapcsolt kamerát dugod össze a pc-vel, villámgyorsan el tud pusztulmi rajta a port.
szerk: esetleg vehetsz mellé egy olcsó hdv kamerát beírónak, árban még úgy se rossz a helyzet, de ebayen amin majdnem 6 nappal a lejárat előtt már 14 licit van, arra nyugodtan mondhatjuk, hogy elég nagy az érdeklődés
hja és nézd meg a szállítási költséget is.
-
válasz
flash- #10653 üzenetére
érdekes kérdés, nem sok infó kering róla
a fuji s3-ról voltak hírek, hogy az alap 128 megabájtot némi pénzért duplájára lehet bővíteni, a digic iii-ról meg olyasmit lehet találni, hogy 40-48 mhz. de ez célhardver, nem nagyon lehet összehasonlítani mondjuk egy x86 proci sebességével
-
-
válasz
Teasüti #10601 üzenetére
a napsütés wb beállítás déli napsütésre vonatkozik
(kompakt) fénycsöves ügy: nem az a baj, hogy milyen a fehér benne, hanem hogy vonalas a színképe, leegyszerűsítve a fehér nem az egész színspektrumból áll össze, csak kis részleteiből. így nem is lehet jól visszaadni a színeket. van jó színhűségű fénycső, de az meg nem olcsó. ezt az adatot meg is szokták adni a cső/led/akármi adatlapját, ez a cri.
-
válasz
Teasüti #10490 üzenetére
a kiégés rawban is kiégés, főleg a kompaktoknál, szóval az expozícióval kellene lejjebb menni. (szerk: géptől függően persze valamennyit lehet hogy meg lehet menteni raw esetén, fuji s5 esetén nem is keveset, de a cél mégiscsak a helyes expozíció lenne rögtön a gombnyomáskor)
ehhez nem kell értenie hozzá, csak a nyerő pillanatban (vagy amikor szólsz) megnyomnia a gombot
attól még ugyanúgy a te képed lesz.
-
más: van itt valakinek gyakorlata vízalatti fotózásban? medencében érdemes vízen kívülről világítással próbálkozni, vagy teljesen felejtő?
-
válasz
Teasüti #10385 üzenetére
szemre ugyanakkora, meg hasonló körülmények hasonló villanást eredményeznek, csak nem pont ugyanakkorát
a +-2 valószínűleg az automatikát korrigálja.
psp-t nem ismerem, valami megoldás biztosan van rá, de jó eséllyel a képminőséget is rontja, meg nem is lesz ugyanolyan, szóval ha van lehetőség rá, inkább manuális módban fotózz.
-
válasz
Teasüti #10359 üzenetére
nem volt komoly méricskélés, de figyeltünk arra, hogy nagy egymásbalógások ne legyenek. meg ezen nincs rajta az összes ellőtt kép, mert némelyik nagyon egymásba lógott volna
megcsinálhatod kivágva is, ha eléggé hátra tudsz menni, de az utólag illesztett panorámához nem kell spéci kártya, csak (lehetőleg) azonos beállításokkal ellőtt képek. a gépi illesztéshez kellene, de az ehhez a feladathoz egyébként sem nagyon lenne alkalmas. ha panorámaként csinálod, mindenképp hagyj kellően nagy átfedést, hogy legyen miből kivagdosni a rétegeket
-
válasz
Teasüti #10352 üzenetére
minél bonyolultabb a helyzet, annál pontosabban kell maszkolnod a rétegeket
(ja igen, rétegmaszkkal praktikusabb, mint radírral, mert a maszk rendesen szerkeszthető marad)
ha pl az egyik rétegen kitakarod a másik réteg árnyékát, azzal nincs baj, csak akkor az előrébb levő rétegen pontosabban kell körbevágnod magadat.a háttérrel nem lesznek anomáliák, mert az az alapvető cél, hogy a háttér nagyobbrészt egy képről származzon (ezért érdemes lemaszkolni rendesen az elülső rétegeket, és csak a háttéren meghagyni a bokrokat), de ha nincs nagy szél, akkor akár mindegy is lehet, próbáld ki
az ideális az volna, ha a hátsó réteget kivéve mindegyik rétegen csak te maradnál pontosan körbevágva, akkor nincs illesztési hiba, de ez az esetek nagy részében felesleges pluszmunkát jelent, sokat.
ha csak záridőt rövidít (meg érzékenységet tol fel), akkor nem ellenség az illesztés szempontjából, csak a zajt növeli
optikai stabilizálásnál mivel egy lencsetag vagy az érzékelő mozog, ezért nagyon picit változnak a képszélek a képek között.
egyébként kis elmozdulás nem katasztrófa, csak a szerkesztés elején pont egymásra kell húzgálni a rétegeket.
a kézfogós meg egyéb összeérős dolgok pedig már tényleg csak a pontos körbevágáson múlnak, meg hogy meg tudod-e lőni úgy a két felét, hogy összeillesztve hitelesnek tűnjön, ez a rész viszont tényleg nehéz ügy
szerk: egy jó polárszűrő nem 1-2e forint, és elég sok fényt elvesz
viszont a bárányfelhős eget elég drasztikusra tudja alakítani.
szerk2: igazából egyszer csináltam ilyet (mármint amikor lett rendes végeredménye is), sok évvel ezelőtt, sikerült is rengeteg hibát elkövetni
meg ez egy más megoldás, panoráma. képek elkészít, panorama factoryval összeilleszt, többrétegű psd elment, aztán lehetett játszani a maszkokkal. ez lett belőle, vannak rajta hibák persze így is, de azért 45 centi szélesre nyomtatva nem nézett ki rosszul
-
válasz
Teasüti #10350 üzenetére
kompakt gép? szinte biztos, hogy nem lesz gond, főleg ha lerekeszeled kicsit, széles állásban egy métertől kb végtelenig éles lesz a kép.
állványra teszed a képet, kikapcsolod a képstabilizátort, ha van, ellövöd az első képet, lehetőleg távkioldóval (nehogy elmozduljon), majd sorban a többit.
utána ezeket összerakod egy képbe, mindegyiket külön rétegre, az áttekinthetőség kedvéért a legközelebbi alak rétege legyen legfelül.
fogod a felső réteget, és körberadírozod magad nagyjából, árnyékkal együtt. ha ez megvan, megcsinálod ugyanezt az alatta levővel, majd sorban az összessel. ha nem lógtál sehol bele a másik példányodba, se az árnyékod, és nem mozdult el a gép, meg a fény sem változott, akkor gyakorlatilag kész is vagy -
válasz
Teasüti #10348 üzenetére
ha azonos beállításokkal lövöd a képeket, és nem takarod saját magad, akkor nem nehéz legfelelően lemaszkolni a rétegeket, mert a háttér ugyanolyan marad.
az élesség miatt sem aggódnék annyira, ha van elég fény, nagyobb látószögnél egyrészt nem akkora probléma a mélységélesség, másrészt fontos, hogy az összes alak tűéles legyen? szerintem simán beleférne, hogy hátrébb egy kicsit már kevésbé van fókuszban, talán még természetesebb is lesz a végeredmény.
-
válasz
werszomjas #10317 üzenetére
ránézésre ef bajonettnek tűnik, de inkább várj meg egy canonokkal rutinosabb embert
-
én is kérdezek
-20 fokon tárolt filmet lehet valamennyire használni, vagy teljesen esélytelen?
-
bár nem engem szólítottál
fontosleánynak beütött a többvakus fotózás, jöttek a 20asnál is szűkebb blendék néha, aztán kiderült, milyen ordenáré módon retkes is a cmos a sony a55-jében. hirtelen kellett a megoldás, a szerviz nem oldja meg helyben, ott kell hagyni. gyors kutatás után vettünk egy ilyet, az első tisztítás után kb 95%-os eredményt ért el, szóval szerintem jónak mondhatóholnap kipróbálom a pentaxomon, bár az közel nem olyan koszos, mint az övé volt
-
ne kavarjuk meg mindenféle rossz megoldásokkal, usb-n nem fog kijönni a teljes felbontású anyag, analóggá majd megint digitálissá konvertálni már felesleges lenne.
firewire kábellel számítógépre kell kötni, és egy szimpatikus programmal (pl windv) beírni a videót.ha a kamera nem működik, akkor bármilyen másik minidv eszköz is megfelel a célnak, vannak dv deckek, de azok rettenet drágák, esélyesebb egy másik kamerát kölcsönkérni.
-
válasz
fattyu #10194 üzenetére
ha néha fordul elő, akkor jó (bár nagy blendével is látszik pl a kék égen), de azért nem árt, ha az ember legalább nagyjából tisztán tartja az érzékelőt, óvatosan cserél objektívet stb, különben úgy járhat, mint én pár napja. két stúdióvaku ernyőkkel, fél teljesítmény alá letekerve, aztán még így is f18 adódott, az összes kétatomnyi kosz ott volt minden képen
az meg a másik, hogy keresőbe belenézve folyton megláttam hogy a rekeszérték 1,8. qnadam nyilván megörül, aztán orrbaveri a felismerés, hogy persze, jó volna egy ilyen fényerejű teleobjektív :Đ
-
szerviz tud tisztítani.
érzékelőre első körben a körtepumpás fújás szokott megoldás lenni, a folytatás már inkább speciális eszközökkel megy, ha kell, de enélkül elég sokáig el lehet lenni.
a keresőben látható koszokkal meg már csak azért is érdemes megbarátkozni, mert hacsak nem egy chipgyártó tisztatereiben fotózol, előbb-utóbb mindenképpen koszolódni fog, sajnos ez egy ilyen.
-
válasz
Rivendin #10150 üzenetére
most vágjam rá, hogy f1.2, osztakkor maradhatsz iso 100-on, csak aztán legyen aki élességet húz vele?
dürer kertben nem voltam, szóval nem ismerem az ottani fényt, millenárison ezt 50/1.8-cal és nemnagyfényerős telezoommal lőttem, ha jól emlékszem, ott a zoomot sokszor kevésnek éreztem fényerőben, kérdés viszont, hogy meddig vagy hajlandó érzékenységben felmenni
meg persze függ attól is, hogy az illető zenekar milyen fényt kér/kap, a38-on is volt már, hogy alig volt fény, pedig ott tudnak szépeket világítani.
irányelv lehet még, ha fotóztál már a helyen, hogy a videó záridejét 1/25s-nek veszed, a többit meg már ki lehet számolni
-
-
-
ha mindenképp fontos a lv, akkor a sony a33/a55 stb vonalát ajánlom, a fixtükröset. így nincs optikai kereső (az evf viszont nagyon jó, sötétben még jobb is, mint az optikai), viszont a fázisalapú fókuszrendszer működik élőkép mellett is.
de szobai gyenge fénynél az sem mindig tud csodát művelni, főleg fényerőhiányos objektívekkel. -
válasz
.impulse. #9959 üzenetére
ha a vaku tud hss-t (high speed sync) akkor azzal, egyébként sehogy.
a nikonnak valószínűleg 1/200s a szinkronideje, ennél rövidebb időnél már nem lenne olyan pillanat, amikor a zár teljesen ki van nyitva, így a képkocka egy részén lenne csak meg a vaku hatása. ez a szinkronidő mutatja a zárszerkezet tényleges sebességét, régebben 1/30 vagy még hosszabb volt az átlag
hss módban a vaku nem egyet, hanem sok kicsit villant, így az egész kép meg lesz világítva, cserébe sokkal kisebb a max. teljesítmény.
a lényeg, a vázon múlik
sőt olcsóbb rádiós kioldókkal megeshet az is, hogy még a szinkronidő is túl rövid, hosszabb időt kell választani.
-
válasz
Rivendin #9953 üzenetére
ha nem akarsz belőlük plakátot csinálni, akkor nyugodtan told fel az érzékenységet (de plakáton is lehet hangulata), és akkor nem esélytelen, ha van fény. ezeket pl egy 70-300 f4-5,6-tal lőttem. nem mondom, hogy nem lett volna jó valami 2,8-as objektív, de megoldható
de ha elég közel leszel a színpadhoz, akkor a nagylátó is jól jöhet néha. -
válasz
Rivendin #9949 üzenetére
attól függ, milyen koncert, milyen fényekkel, milyen körülmények között
monopod nélkül a telével pl kis eséllyel tudsz kézből megtartani 1/5s záridőt, de nem is érdemes, ha közben az énekes ide-oda rohangál. hacsak nem svenkelsz, mert akkor lehet hosszabb idő is. ha kis hely, és vakuzol valamennyire, akkor hosszú idővel a háttér még szép színes is lehet, kísérletezés kérdése.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest