- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Magisk
- HMD Skyline - jó szerelés
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grigorisz
aktív tag
Én sem extráról beszéltem hanem megfelelőről
Rosszul tételezed
jól szóló minimál hifim van
egy félaktiv rendszerem van.
jelenleg.Most tervezek egy négycsatis erősítőt betenni és aktívvá tenni a rendszert de nem a hangerő hanem az eltérő hangkarakter az indító ok.
Most egy Hardcore Spider valami zargatja a nyomómat ami egy Fusion FEW-12DVC ezt 8 ohmra van pillanatnyilag kötve.
elől egy szintén Fusion EN-CMST1 szett szól a fejre kötve. a fejet most fogom cserélni mert ez beteg.Mérés alatt a fogyasztást vagy a hangnyomást érted?
-
Grigorisz
aktív tag
azért a minőségi autóhifinek az alapja a megfelelő tápellátás. itt nem arra gondolok, hogy kötelező +1-2 akksi meg hasonlók, de pl az enyémhez hasonlóan a suzuki gyári 45Ah-ás akksija hifire gyenge. én ezt cserélem most egy 65-ösre és építek hozzá kondipakkot úgy 0,5 F magasságában
-
Grigorisz
aktív tag
hát sztem meg elég kell legyen 8-10 mm belső átmérőn már tisztes mennyiségű amper tud szaladgálni. nekem az erölködőhöz egy kb olyan vastag kábel megy mint egy udvari narancssárga hosszabbító és az 500W ig terhelhető tehát egy dupla akkora átmérőjű nem a dupláját, hanem még többet is elbír, és a két erölködője nem lesz 1000W. szvsz a kondi sem alapfeltétel de egy átlagos ember kocsijában az akksi lassúsága miatt erősen ajánlott. és én itt egy nagyobb (1-1,5 F) helyett két kicsit (0,5F) használnék
-
-
-
Grigorisz
aktív tag
Egy a baj ezzel a ládával alul van méretezve. multkor építettünk egy másik zárt dobozt a nyomónak és a hangzás ég és föld volt. Végre ki tudta futni magát a nyomó. de ár értékben tényleg jó. végül is csak egy kis mdf vagy pozdorja kell egy kis kárpit és ebből kiszedni a csatit meg a többi sallangtot az új dobozhoz
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
Sziszifeca #2038 üzenetére
az a és b közt csak annyi a külömbség, hogy némely kocsiban a csatlakozban fordítva van bekötve a fix és a kapcsolt 12. a c megy kulcs nélkül is
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
Bazsee71 #2021 üzenetére
A javaslatodat már akkor is végigondolhattad volna mielőtt bejöttél kötözködni, hogy: "Hmmm...miért autóhifi a fórum címe?" az, hogy akkor éppen mélynyomókról folyt a csevej nem értem miért probléma egy fórumon... részemről befejeztem, hogy ne OFF-oljuk szét a topikot.
-
Grigorisz
aktív tag
félre ne érts a cucchoz grat!
de ha mindent a szaküzlet csinált akkor azért csináltak hibákat. és ezt nem azért írom, hogy lehúzzam a cuccot. előlap a ládára, hogy süllyesztett legyen a nyomó..... a tápáram rész a csomiban sem iskolapélda (a kondi körül elég érdekes). ezeket csak azért jegyzem meg mert építettem már pár "zenét" illetve láttam beépítve is eleget.
És tényleg kérlek ne sértésnek vedd ez amolyan "szakmai ártalom" kategóriás megjegyzés. Ezek számomra olyan apróságok amik a beépítés szépségét elcsúfítják mégha a rendszer tök ugyanúgy szól is. mint nélkülük.
Bazsee71: sajnálom, hogy neked a kocsidban? egy letört antennájú Sokol rádió hangminősége és hangereje megfelel......
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
Pubszon #1959 üzenetére
egy szóval nem vitatom, hogy megéri
inkább azt mondom az átlag autósnak több mint sok az amit te beépítesz. a csomitartót sokan vásárláskor használnák
illetve elnézve valszeg neked hátsó ülésed se sok lesz
az, hogy kigazdálkodod csak külön tiszteletet érdemel. Én spec plusz melókból építgetem a kocsit. még mindíg jobb mind a kettő mint a lopósok meg apukedvence kocsijában tüccögö zene. lehet, hogy ugyanúgy szól, de én legalább tudom mire vok büszke.
-
Grigorisz
aktív tag
itt a nagyobb probléma mármint az 1 ohm-ba kötésnél az erősítő részéről támasztódik...úgyanis ritka és nem olcsó az olyan elektronika ami jól tűri az ilyesmit. nem véletlen a Hifonics erőlködő választása Pubszon-nál. ez megfelel mindkét követelménynek: Bírja a gyűrődést és drága
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
Pubszon #1947 üzenetére
háát a brutál mélyről én már letettem nem mintha a mostani nem rezegtetné a tükröt
Én most egy kultúrált installt akarok csinálni: ajtópanelek, jófajta kábelezés, most lesz fejcserém, és a mostani ládám befejezése kárpitozása. illetve egy házi kondipakkot akarok csinálni úgy fél farád környékit. -
Grigorisz
aktív tag
válasz
Pubszon #1939 üzenetére
az első gondolatom mikor megláttam a nyomót az volt: annnnnyááááááddddd (nem neked
) nagyon kemény. Eddig a legnagyobb amit kocsiban hallottam és nem bemutató autó volt hanem utcai az két db 38-as azaz 15"-os Fusion Powerplan nyomó volt 1 ohmon 2000W-al zargatva. Egész pontosan ez a beépítés. A tiéd még gatyalobogtatóbb lesz
grat hozzá
-
Grigorisz
aktív tag
......és mikor bekötötted a kocsidba és bekapcsolod megkérdezed: mi ez a sz*r????..... azaz mivel valszeg másféle fej van a kocsidban (illetve a kocsid is más) más lesz a hangja de kis szerensével nagy különbség nem lesz a finomhangolás után
félre ne értsed grat a cucchoz meg minden de, hogy az előző tulaj kocsijában mit szólt lényegtelen.
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
Clubforum2 #1903 üzenetére
az aktuális kérdésre: ilyen noname fejet ne vegyél válaszd a JVC-t. nekem is átmenetileg egy ilyen noname izé van benne először azt hittem ki sem veszen annyira jól szólt. azóta a vezérszál elszállt, az előlap csinál furcsákat, usb-ről a zene néha szaggat... ilyesmik
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
Sziszifeca #1906 üzenetére
ha már venned kell fejet akkor rca-st vegyél ne ilyen kókányolós jelszintátalakítósdit csinálj
Pre-out Line-out egyet jelent: alacson jelszintű kimenet. 2,5V-nál kissebb nem igazán inkább nagyobb pl. 4 V ez az előbb említett kimeneteknél a feszültségértékét jelzi. azt figyeld, hogy a választott vagy meglévő erősítőd mekkora bemeneti feszültséget igényel. -
Grigorisz
aktív tag
válasz
Clubforum2 #1903 üzenetére
Részemről no para. Sorry kissé túlreagáltam
-
Grigorisz
aktív tag
én ezt a fejet úgy tudom elképzelni a kocsimban, hogy első szett, a műszerfal alá egy free-air mélynyomó és hátra erőlködővel egy láda. mindezt azért, hogy ha ki kell venni a ládát akkor is legyen mély rendesen.
illetve arra azért kiváncsi lennék mit tud hidalva elég-e egy nagyobb érzékenységű nyomónak....
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
Clubforum2 #1891 üzenetére
az előző kérdésedre is válaszoltam aztán csesztél reagálni rá....
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
Clubforum2 #1871 üzenetére
én a hang elmeneteléből végfok körüli hibára gyanakodnék... lehet semmi baja csak nincs elég helye szellőzni és túlmelegszik és lekapcsol. Az előlapot ha meg tudod fogni akkor sztem nincs irreálisan túlmelegedve. én a helyedben megfognám kihúznám a helyéről a magnót és elkezdeném hallgatni. Ha nem hal meg mint a helyén akkor csak túlmelegedés. ha meghal akkor kell elkezdeni keresni a bajt. Elsőre mivel ahogy nézem ez nem egy mai darab kitakarítanám, utána ellemőrizném a hőleadóhoz csatlakozó IC-ket, hogy jól fekszenek fel újrapasztáznám vigyázva a kis szigetelőlapocskákra(márha van)
Ha még mindíg gáz van akkor elvinném szerelőhöz. -
Grigorisz
aktív tag
válasz
Motion_Blur #1845 üzenetére
[link]
két hete raktam be haver corollájába egy jbl 13-as komponensszettel és egy jbl ovállal egyetemben a fejet 29900 ért vette. ő teljesen elégedett a hangjával, de engem is meglepett milyen szépen szólt pedig hallottam már egysmást...és mivel hangszóróban is gondolkozol ehhez a jbl nagyon passzol
-
Grigorisz
aktív tag
-
Grigorisz
aktív tag
-
Grigorisz
aktív tag
igy is lenne, ha nem egy quad-ot akarna beépíteni
jan: sztem az erősítő powergombja helyett iktass be egy relét a pozitívját kösd egyenlőre a gyújtásra (azért nem csak egy pozitívszálba kötött kapcsolóra mert bekapcsolva felejted és szívsz, hogy nem indul a vas reggel) majd ha már lesz fejegységed akkor kösd át a remote szálra.
-
Grigorisz
aktív tag
Szutyoknak nem szutyok mert az enyémben spec DLS-ek voltak gyárilag, de jóval karcsúbbat szólt mint a mostani Fusion Encounter szettem. Emellett eddig kisérleteztem egy MTX Roadthunder 38-as mélynyomóval sajátkezüleg épített ládával és egy Pioneer Pandbass ládával de mindkettővel a helyhiány a legnagyobb baj. ezért akarok ilyen kalaptartómélyládát építeni. bár lehet, hogy kicseszek a világgal mert van otthon egy FEW-12 mélynyomóm is Fusion-éktót tehát lehet csinálok neki egy 25-30 liter környéki zárt ládát aztán az lesz a mélyszekciófelelős
-
Grigorisz
aktív tag
nyugi...nem parázok én építeni
a wagányR-ben 4 db 10 cm-es hangszórónak van hely gyárilag.. kettő műszerfal és kettő hátul fent....na ezek mind repültek már és beépítés alatt van egy háromutas komponensszett az ajtóba és a műszerfal gyári helyére. erősítőnek bekábelezve 3*60 A biztosíték az elosztóval egybeépítve a láda erősítője bent vezetőülés alatt a szetté a "mitfárer"
alatt lesz.
-
Grigorisz
aktív tag
Végülis azt kell mondjam nem kivitelezhetetlen a quad-os hifi kell egy rakat elszántság (jan-nak jelezvén: sok pénz is) de megépíthető. Én pl az oválokhoz nem ragaszkodnék foggal körömmel. a zene nálam jófajta elsőszett és egy láda csak erősítőről. de jelenleg épül a projektem amivel a ládát ki tudom váltani, és csak az épülő kalaptartóba rakott mélynyomókkal (2-4??) adni mélyet lévén egy Wagon R+-ban nem nagy a csomitartó. egy ovál pedig nem lesz képes rendes mélyet adni.
A hőleadás sem iszonyat probléma találkoztam már normál üzem közben égető IC-ssel is.
Okosan kell méretezni a távtartókat és nem fából csinálni őket.a belövéses probléma pedig pont az első szóban van benne. be kell lőni hallgatni kell a kedvelt zenékkel és addig csavargatni amíg olyat kap amilyet akar.
-
Grigorisz
aktív tag
a több hangszóró egy kimenetre úgy értem, hogy ha párhuzamba kötöd a két hangszórót akkor az eredő ellenállásuk 2 ohm lesz. a 2 ohmot nem minden erősítő szereti. állítani lehet a dolgokat rajuk általában alsó ill felső vágást bementi jelszintet, erősítési szintet(~hangerőszabályzó). a teáltalad írt két ilyet ide kétolyat oda nem kötnék mert nem azonos a két hangszóró illetve ezzel a sztereo képet szétkapnád mint foxi a lábtörlőt. mindemellé a két két csatornát lehet egymástól függetlenül szabályozni de a balanszot nem lehet állítani. megint ott vagyok, hogy amit a dvd-k kibírnának azt a két kissebb nem hiszem. a protectort fejről hajtani vétek lenne szvsz.
az ajánlatom arra alapozott, hogy mac hangszóróid vannak. jobb lesz az összhang a gyárban azért kicsit összehangolják a dolgokat, a másik a jelenlegi ára. teljesítményre még bőven sok is lesz nem baj az ha több van benne mint ami a rendszernek kell, teljes hangerőnél az erősítő torzítása kissebb lesz mint ha ki lenne hegyezve az erősítő a hangszóróhoz. a fent említett 2 ohmot is tudja. mindemellé teszem, hogy nem rossz erősítő
-
Grigorisz
aktív tag
tehát...: az erősítők nem utasok hanem csatornásak az hogy milyen szám az azt jelenti, hogy hány hangszórót tudsz erősíteni vele (koax, szélessávú, komponensszett egyre megy) az egycsatisak a monoblokkok ezeket általában mélyládákhoz használják (persze ha érzel késztetést és pénzügyileg birod építhetsz full monoblokkos hifit is de ezt hagyjuk. a kétcsatornás az egy sima sztereo erősítő egy pár hangszóróhoz, de ilyeneknél legtöbb esetben lehetőség van "hídba"kötésre ami azt jelenti, hogy a két csatorna egy csatornává válik. nem monoblokk lesz de hasonló egycsatornás erősitővé alakul. vannak a háromcsatornások amik általában egy kétcsatis és egy monoblokk egy dobozba rakása hoz létre rosszabb esetben egy négycsatis erőlködőt gyárilag hidalnak és csak két vezetéknek hoznak ki csatlakozót, a négycsatornás értelemszerűen 4 hangszóró vagy két hidalt csatorna vagy az előbb emlegetett 3 csatornás mód. vannak az öt csatornás modellek itt egy négycsatis + monoblokk összeépítésről beszélünk ilyet inkább csak a nagyobb nevek csinálnak illetve vannak az 5.1-es erőlködők itt is értelemszerűen 5 hangszóró illetve egy kimondott mély kimenet, illetve a center kimenet lehet, hogy erősebb mint a másik négy. de ez az amit te valszeg nem fogsz használna a jelenlegi kocsidban.
és a lényeg: ha a hátsó kis oválok gyengébbek mint a dvd-k akkor felejtsd el őket. amikor a dvd-k még szépen szólnak azok nagy valószínüséggel már torzítani fognak. tehát nagy az esély, hogy többet vesztesz mint amit nyernél velük.
-
Grigorisz
aktív tag
Én ha a te géped kellene hogy építsem akkor asszem egy Macaudio Z4100-ast választanék most 27990 HUF az autóhifipontnál. És mindent erről kergetnék.
Első kimenetére a protectort a hátsóra párhuzamba kötve két két dvd-t 2 ohmon.Bár csak offban mondván: a dvd-k helyett inkább vettél volna egy szolidabb mac ládát ezzel az erölködővel hídban hajtva biztos, hogy jobb lett volna mély szempontjából de te tudod.
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
feel good #1482 üzenetére
engem ne győzködj, hogy könnyű én már tudom megtanultam mit hogy... (azt, hogy profinak kell lenni meg sem említettem). de te értsd meg, hogy vannak olyan műszaki antitalentumok akik nem fognak nekiállni és kábeleket behuzigálni és bekötni egy autóban. aki ehhez csak lusta az gempázzon aki meg nem ért hozzá az úgyis elviszi és berakatja x ezer pénzért. ennyi. az, hogy te ezt lehúzásnak veszed egyéni véleményed, de ha mélyen belegondolsz te sem nagy spílerként kezdted csak megvolt az a bátorságod, hogy szétkapd a kocsit (apádét, sajátot, haverét).
hozzáteszem én nem csak egy pár hangszóró berakásáról beszéltem, hanem kompletten az egészről: magnó mögötti kábelezés( itt értvén azt is, hogy esetleg semmiféle kábel nincs bent és azon a kábelen ami kéne van 8+4 vagy 5 kábel ha nem vágod akkor azt kösd be úgy, hogy a magnó túlélje), hangszóró berakás esetleg bevágás bekábelezés ( tudd, hogy kell levenni az ajtókárpitokat, esetleg a műanyagpatentokat, hogy veszed ki úgy hogy ne kelljen mindjárt abból is tartalékot venned 10 db-ot). tudom miről beszélek mert az első "csak behúzok pár kábelt" hifimmel megizzadtam.
-
Grigorisz
aktív tag
végülis ezzel sem jártál rosszul..de a bejáratást ne napban, hanem üzemórában inkább mert ha 5 napig nem használod a kocsit akkor a hangszóró sem járatódik be...
milyen igaz is... én kicseszek a világgal a hangszórószettem megvan már, van otthon valami autómagnóm is rákötöm és előre bejáratom a cuccot...
-
Grigorisz
aktív tag
Hallottam már ilyen 3 utast igaz suzukiban de ott egész jól szólt. persze az egetverő basszust ne tőle várd tehát ha ilyen irányú vágyaid vannak akkor inkább gyüjtögess össze egy akármilyen kommersz ládára erősítővel szvsz. még akár a SAL aktív mélyládái is alternatívák lehetnek és azok kb egy 20-22k körül vannak.
-
Grigorisz
aktív tag
ma álltam neki egy ismerősön Mercedes Vito-jának a bezenézésébe....de!! csak a vezetőfülke részbe rakhatok kütyüt de jól szóljon... A cuccokat megvettem illetve amilye volt azt meg akarja tartani ezek egy Blau CD-s fej és egy magnat 2 csatis erölködő. amit én nekem kell betenni az egy Fusion Encounter 3 utas komponensszett és a vezetőülés melletti szükségülés alatti helyre egy láda egy 20-as nyomóval...kezdem érezni a nehéz fába vágott fejsze súlyát...
-
Grigorisz
aktív tag
mert gondolkodóba estem ha van erősítőd és ugyebár a hátsó pár hangszóród sistereg....akkor nem feltétlen fejegység de még csak nemis végfok inkább valami zavarás jön vissza az RCA kábelen mert általában az rca a hátsó kimeneten szokott lenni. én lehúznám a helyedban az erölködőről és meghallgatnám, hogy csinálja-e
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
feel good #1446 üzenetére
zene szempontjából a legrosszabb felállásod van minden hátulról szól. inkább előre szerezzél egy szettet azt tedd a erősítő két csatijára az ovált meg felejtsd el. igy semmi szinpadod nincs mintha háttal ülve hallgatnád az otthoni hifid csak a kocsiban mégrosszabbak a körülmények.
Szerk: lehet többet árt mint használ de én azért megpróbálnám az első hangszórót rákötni a fejre esetleg egy 16-25 V 100-150 uF bipolár kondit belekötnék a pozitív szálba hangvágás gyanánt és akkor a mély nem fogja széttorzítani a 10 centist elől, de legalább a teret megnövelné.
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
feel good #1442 üzenetére
az előzőre: egy négycsatornás crunch erőlködő hátsó két csatornája hidalva kergeti
a beállításodra: visszaolvastam egy darabig de nem találtam...milyen cucc van a kocsidban? szett erölködő (kondi??) nyomó stb. Tapasztalat, hogy a sokféle zenéhez vagy megszoksz egy kompromisszumos beállítást vagy állítgatod. wu-tang a búgós nagymélyeivel és a metál nem fog menni ugyanazon a beállításon jól.
-
Grigorisz
aktív tag
válasz
feel good #1437 üzenetére
azért esett erre a választásom mert ez elvben tud jobbfajta mélyet generálni láda nélkül is.
a csomitartóm nem tökéletesen zárt tehát a liter tuti meglenne. az aránylag zárt terét kb 110-120 literre saccolom eddigi tapasztalataim illetve fizikálisan látott ládáim alapján átlag 30-40 l kell egy 25-ös nyomónak(tudom tudom vannak kivételek). a 4 db nincs kőbevésve 2 is lehet, 4-ben csak a minél nagyobb membránfelület miatt gondolkodom -
Grigorisz
aktív tag
Valakinek személyes tapasztalata ezzel a hangszóróval??? egy wagonr+ ba szerelném egy épített kalaptartóba mélynyomó gyanánt, láda nem megolható de ebből vagy hasonlóból be tudok rakni akár 4 db-ot is. vélemény?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Háztartási gépek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EAFC 25
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- iPhone topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bittorrent topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A54 5G , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - 256GB 1 ciklus 100% akku! 1 év garancia! Új készülék!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest