- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Macrodroid
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ear001
addikt
-
-
Z0mbi
senior tag
Na meg par gondolat azert mert most vegre gepnel ulok:
Az hogy a magasak is csak 5k nal vannak vagva es bemennek 1k ala az nem jo.
es nem az 5KHz vel van a baj hanem az iszonyat lapos vagassal.
Elso nekifutasra ahogy irtuk lodd be 70-80 kore a szubot. A melykozepek 70 nel legyenek vagva. ezek 6-6dB/octave meredeken. Majd a magasat hagyd 5Khz n de azt 12dB vel vagd. (igy nem megy be 1Khz ala az tuti...(nem szamolom ki neked de kb 2KHz kornyeke lesz)
Ezek utan uj hangzas lesz az autodban. Persze fulre lehet meg varialni.A gain -t lehuzni 1-2dB vel altalaban a magasokon szoktak nem a sub on es a melykozepeken...azokat visszaraknam 0-0dB re. A magas meg pozicio fuggo. Azt csak fulre tudod megmondani hogy melyik visit feleslegesen hangosan...
Jo moka ez! Kepzeld el mekkora komplexiast visz bele a sztoriba a 3 ut -
zsoika
addikt
Jaja...én 80Hz-en vágnám a SUB ot és a 165 -öst is.
Még azt nem értem hogy ha van a fejegységben HPF és LPF akkor minek a hangváltó?
Csak akkor kell a hangváltó ha nem megy külön vezeték a magas illetve a mély/közép sugárzónak...de akkor meg nem kell külön vágni a fejegységben. -
-
Autóban elég ritkán lehet A osztályú erősítővel találkozni (én pl. még sosem láttam, ettől függetlenül természetesen létezik ilyen). A nagyon jó hatásfokkal dolgozó D osztályú erősítők elterjedése után viszont újra kellett gondolni a táp kérdését, viccesen kis tápokból mellett is tudnak építeni 4x50 wattos fejegységet (belső step-up feszültségkonverterrel).
A D osztályú erősítők hangja persze más kérdés, van aki meghallgatni se hajlandó egy ilyet, mások szerint pedig teljesen elfogadható hangja van.
-
Z0mbi
senior tag
annak aki meg nem lattott ilyet...nem is kivanom senkinek
-
-
Ear001
addikt
Egy jól felépített D-osztályú legalább annyira kontroll alatt tartja a mélyhangszórót, mint egy jó AB osztályú erősítő.
Maga a damping faktor olyan 2-300 környékén önmagában egy értelmetlen számmá válik, ugyan olyan hülye sport a növelése, mint a nagyonsoknulla a torzításmérésnél. Nem attól szól jól az erősítő, nem attól tudja megfékezni a hangszóró reaktív viselkedését.
-
Wiz Khalifa
veterán
Az is más.
De egy BR láda meg egy puhább mélynyomóhoz nem jó. Nekem pl olyan a két láda. Mac STX 112 R Reference
De pl van egy zárt ládám is amiben egy Hertz HX250D van. Az jóval merevebb. De a két Mac után betéve gecc tiszta szar a Hertz. Alig hallok mélyet akkora a különbség.
-
-
jeska
tag
És azt hogyan tudom megnézni?
Mi van akkor ha itt nagyobb a jelszint mint amekkorát az erősítő kezelni tud? Akkor marad a jelszint átalakító ?
Megrendeltem már a csatlakozókat, jövő héten ha megjön akkor valószínű összerakom, addig meg még töröm a fejem hogy hány csatornás erősító legyen. -
jeska
tag
Így már értem, és logikus is amit írsz. Valószínű akkor maradok az eredeti tervnél.
Illetve a fejegységen van gyári 6 pines Din erősítő csatlakozó, remote jellel.
Ez akkor valószínüleg erősítetlen jel??
Ha erről venném le a jelet egy 6pines din csatlakozóval, aminek a másik végére RCA van forrasztva akkor itt megfelelő lenne a jel minősége, hogy akár 3 vagy 5 csatornás módba kössem ?
Mi a véleményed ? -
jeska
tag
Értem, akkor igazából nagyon bután szólna ebben a felállásban.... hogy első hangszóró az erősítőn / hátsó hangszórók(kalaptartó és hátsó ajtó) maradna a gyári fejegységen / mélynyomó szintén az erősítőn...össze vissza szólna és pénz kidobás lenne ez az erősítő? A Hertz-hez nincs keresztváltó csak a magas sugárzón kondi. Akkor lehet maradok az eredeti ötletnél... csak egy sima 2 csatornás erősítő a Subbnak és kész...
Amúgy mi a különbség a magas és alacsony jelszint között? Minőség vagy mi ? Nem teljesen mindegy hogy milyen jelet dolgoz fel az erősítő? -
Alu
senior tag
Ez az. Pirossal kereteztem, ami nekem kell, de ez meg volt eddig is.
12 pin a Gnd és a 15, 16 pineken van a fix 12v. Csak azt nem értem, hogy ennek a két pinnek a kábel színezése is egyforma. Nevezetesen piros/sárga, ami gondolom nem véletlen.(#70749) dmad
Köszönöm, jó ötlet! Délután megnézem a biztosítéktáblát.
A narancsot így hova kéne kötnöm?Ha keresek egy olyan +t, ami gyújtásra (vagy kulcs bedugásra) kapcsol, akkor abban az esetben, ha nincs gyújtáson (vagy nincs bent a kulcs) manuálisan nem fogom tudni bekapcsolni, igaz?
Nemrég szakinál rákérdeztem erre a fejre és ő azt mondta, hogy ha ugyan azokat a funkciókat szeretném, amit a gyári is tudott (pl. kulcs bedugásra automatikusan bekapcsol, kihúzásra kikapcsol és kulcs nélkül manuálisan is tudjam be-, kikapcsolni), akkor meg kell vennem a hozzá tartozó kormányadaptert, mert az tudja canbust és onnantól ezek a funkciók is elérhetőek lesznek. Erről tudtok esetleg valamit?
Csak azért kérdezem, mert akkor lehet beruházok egy adapterre. Amúgy is tervben volt, csak később és ha ez megoldaná ezt a problémát, akkor nem mókolnám most feleslegesen a kábelezést. -
Alu
senior tag
Szia!
Veszprémben vagyok, Vecsés nincs közel sajnos.
Igen, vettem adaptert. Elvileg jó is hozzá. A házak stimmelnek. A sárga Fix12V, a kék Remote és a fekete Gnd gyárilag be volt kötve a csatlakozóba és jó helyen is voltak. Kaptam még hozzá egy piros kábelt a kapcsolt 12V -hoz és egy narancssárgát, ami azt hiszem a Dimmer (de a kocsi csatlakozójában nincs ilyen, gondolom canbuson kommunikálta le ezeket a gyári fej a computerrel. Ahogy azt is, hogy ha bent van a kulcs, akkor bekapcsoljon, ha kiveszem kikapcsoljon a fej. És emiatt van fixen ott mindkét ágon a 12V. De ez csak az én elméletem). -
PiciPeti
őstag
60A-est azon a rövid hosszon simán kinyomja egy 10-es kábel is, komolyabb károsodás nélkül.
Szerintem ez a megoldás jobb, mint 3-4 elosztón átvinni, abban sok a bizonytalan kontakt, nagy lesz az átmeneti ellenállásod is. A normálisan megkrimpelt saru gyakorlatilag eggyé válik a vezető anyagával, az egymásra húzott saruk pedig kb 5x akkora csatlakozási felületet (keresztmetszetet) adnak, mint amikor a hernyócsavarral belenyomod a furatba a kábelt.
-
PiciPeti
őstag
Nem igazán értem a problémát.
Ha az a kérdés, hogy mivel oldd meg a szűkítést (elosztást), akkor én egy sima 2 biztis táposztót tennék be, abból kijönnék mondjuk 25mm^2-el, a végén szemes saru (lehetőleg krimpelve), amire tehetsz annyi szemes sarus kábelt, ami jól esik, és fogad az erősítőd.
Ha nagyon tutit akarsz, akkor fába, vagy műanyagba süllyesztesz anyát, és abba mehet az összeszorító csavar. Így könnyebb "hülyebiztossá" tenni. De zsugorcsővel, jó minőségű szövet bandázsszalaggal is meg lehet oldani szépen, biztonságosan.
-
porpi007
tag
Köszi, igazából nem akartam volna cserélni. Csak sajnos, a jobb elsőn kívül egyik ajtóban lévő hangszóró sem szólt. Szétszedtem a vezetőoldali ajtót és a csatlakozó teljesen be volt rohadva. Alig bírtam lehúzni, az erőltetéstől a hangszóró sarui szétporladtak...Nem tudom, mi okozhatta, mert amúgy tök száraz minden az ajtóban. Biztos meg lehetne forrasztani, de úgy voltam vele, ha már szétszedtem az ajtót, akkor rakok be egyel jobbat mint a gyári műanyag csoda
Viszont túl sok pénzt és energiát nem áldoznék rá.
Akkor a magas kábelén valahol lesz egy kondi? Remélem közel van a hangszóróhoz, nem akarok műszerfalat bontani.
-
BigBlackDog
veterán
A koax csupán amiatt maradt a képben, hogy egyszerű a csere (burkolat leszed, négy csavar kiteker, hangszóró kiszed, kábel lehúz, majd ugyanez visszafelé) és relatív alacsony összegből azért jelentősen lehet javítani a gyári hangszórók (=egyszerű 13 centis mélyközép) által keltett "zajokon". Többet nem akarnék rááldozni (ez nem az az autó, aminél megérné), illetve vesződni sem akarnék vele annyit.
Kérdés, hogy az említett koaxokkal is rendben lenne-e a fejegység (leszámítva azt, hogy egy komponensszettel jobb lenne a hangminőség)?
-
PiciPeti
őstag
-
troll81
addikt
en tanulva a sajat hibabol azt javaslom vesd le papirra az elkepzelest es ugy kezd a szamolast mindenkepp meg igy konyebb szerintem
meg latod az uj vagy a hasznalt melyik hogy jobb sivesen segitenek itt
en is elrontottam sok helyen
jo hogy van 2 auto itthon igy tudom at pakolni ha mas gondolat kerul elo.
-
B-enji
tag
Apró pénzért pár használt minőségi 6 csatis:
Audio System F6-360
Signat RAM 1
Rodek R680N -
PiciPeti
őstag
Ha nem lehet megoldani komolyabb forrás rákötését, akkor én elengedném ezt a felállást.
A gyári fej kimenete (még ha esetleg sikerül vonalszintűt kinyerni belőle, akkor sem) éri el egy ilyen rendszer tudását, és a jó rendszer a forrás hibáit is jobban az arcodba tolja...Ha hajlandó van még egy kicsit (tudom, ez már a sokadik lépcső) feljebb lépni, akkor a már linkelt FB csoportokban megtalálod Kiss Laci Mosconi DSP-jét, arra rá tudod kötni a gyári fejet, és van hozzá BT modul, amivel akár veszteségmentes zenét is tudsz hallgatni a motyódon.
A rossz az benne, hogy ez önmagában annyi (használtan), mint amit az új erőre+dsp-re költöttél volna...Viszont így forrás oldalról kifogástalan rendszert lehet építeni, biztosan nem ez lesz a legszűkebb keresztmetszet a hangban...
Ha többet nem szeretnél költeni, akkor viszont jobban jársz szerintem egy normálisabb jelszint átalakítóval + 4 csatornás erősítő+passzív első szettel. Ár/értékben szerintem ezzel a felállással jobban jársz, viszont a már felvázolt komponensekkel elérhető hanghoz képest visszalépés lesz.
Szerintem hallgass meg egy aktív, és egy passzív rendszert, akkor el tudod dönteni, hogy mit is szeretnél, megéri-e neked a többletköltség. Most szombaton lesz autóhifis találka, Piliscsabán, lehet érdemes lenne oda kinézned, biztos lesz sok jó fülű, tapasztalt ember, tudsz te is hallgatózni, akkor lehet kialakul egy konkrétabb elképzelés.
Vaaagy, egy jó hangú tablet beépítése forrásnak valahova kézközelbe..
-
kacsa7
őstag
Gladen One-ból ne a 120.4-et, hanem a 130.4-et vedd. Az az újabb verzió, árban kb. ua.
Szub erősítő szerintem gyenge, ráadásul az újabb Alpine erősítők nem is nagy számok. Példának okáért továbbra is tudom mondani az általam árult 2 csatis Alpine erősítőt, ami hangminőségben agyonveri és leadott teljesítményben is. Ilyeneket gyakran ki lehet fogni.
Gyári fejegységnél kérdés, milyen formátumokat játszik le. Ha MP3-at, akkor kérdéses a dolog. Ha tud wav-ot vagy flac-et, akkor jobb a helyzet. Építenek gyári fejre sokkal komolyabb rendszert is, az, hogy ez mennyire éri meg, nagyon jó kérdés. Szerintem senki nem tudja megmondani, az a gyári fej épp mennyit ér hangban.
Szubból én komolyabb rendszerben is a kistesóját használom, 25cm-es E széria, és vígan megvagyok vele.
Focal az inverz dóm miatt megosztó, vagy fog tetszeni vagy nem. Nem rossz, csak megosztó. Selyem magassal vannak biztosabb vételek, pl. a Rainbow SL-6.2C.Egyébként, ha már ennyit szeretnél rá költeni, akkor használt erősítőkkel lehetne spórolni, vagy ebből a pénzből klasszisokkal jobbat venni. Az nem túl rizikós, ebben az ársávban. Méretben persze nagyobbak, de akár külön DSP és erősítő is kijöhet.
-
PiciPeti
őstag
Erre az erősítő+DSP kombóra lehet kötni kiegészítő egységet, amire lehet BT-n, vagy WIFI-n streamelni zenét?
Mert pusztán a gyári fej után kötni ilyen rendszert az valóban overkill szerintem. Viszont ha van lehetőség normális minőséget lejátszani rajta, akkor már jó lehet.
Én a Focal-tól mindig tartok kicsit, azok az inverz dómok általában elég nehezen megszelídíthetők.
Ebben az árkategóriában ami menne az erősítő karakteréhez az szerintem az ETON Pro 170.2, vagy kicsit feljebb már lehet kapni Audison Voce-t (K6), ahogy nézem most akciózzák, azzal tuti nem nyúlsz mellé. -
kacsa7
őstag
Mindegyik említett erősítő AB osztályos. A Gladen One kisebb, a régebbi Alpik és Signat-ok szintén AB-k, de méretesebbek. Gyártástechnológia kérdése a dolog. Mindegyik 2 csatornás, hidalható, így 4 ohm-os szubhoz valók inkább.
Miért kéne kombi? Nekem egy ferde hátú G Astra-m van, 3 erősítővel és DSP-vel az ülés háttámlán. Nem az erősítők veszik el a helyet, hanem a láda.
Ha van kellő hely az első ülések alatt, az is megoldás. -
kacsa7
őstag
Addig, amíg nem aktív a rendszer, a One 130.4 hidalt csatornája vígan elvisz egy kisebb szubot. Később tudsz venni egy normális erősítőt külön a szubnak. Szub erősítőt, ahogy Peti is írja azért lehet venni használtan 20eFt körül. Pl. én az Alpine 3544-em ennyiért árulom, ami tud ~600W-ot hídban. Kb. mindenre elég. A Signat Ram3-ak is ilyen árszinten mozognak, szóval ki lehet fogni normális, kellő dinamikájú erősítőt szubra, nem túl drágán is.
-
kacsa7
őstag
Nem egy ligában játszanak, mert az AP5.9-ben gyakorlatilag van egy Bit Ten DSP és egy gyenge 5 csatis erősítő. A Bit One már egy emeltebb DSP, viszont ha már annyit szánsz rá, akkor rakj hozzá még egy kicsit és vegyél a Helix-Rainbow-Mosconi 6to8 hármasból DSP-t. Ha olcsóbban meg szeretnéd úszni, akkor pedig Bit Ten. 40eFt körül meg lehet venni használtan. Az enyém is várhatóan eladó lesz, kategória váltás miatt.
Ha erősítő+DSP egybeépített verzió, akkor pedig a Gladen One 130.4 DSP egy jó ár/érték arányú cucc. Kellő erővel és egy normálisabb DSP-vel (Mosconi 4to6), plusz kis beépítési méretekkel. Tudja a nagyjelszint bemenetet is, ha nincs más megoldás. Ráadásul van rajta DSP által vezérelt sztereó kiemenet, amivel később egy szub erősítő is hajtható, így gyakorlatilag kész egy aktív rendszer. -
I'am Dony
őstag
Más autó de hasonlók miatt lett nekem is DSP. Ahol lehetett utána néztem és csak jókat hallottam róla. Mosconi, Helix, Audison, Hertz, Match vonalon nem nagyon fogsz mellé nyúlni. Amit nyersz az a gyári fejből "kivehetetlen" jelmódosítás visszaállítása, időkorrekció, freki vágások és nem kell jelszint átalakító sem. Ha komolyabb teljesítményt szeretnél célszerű külön DSP ben gondolkozni.
-
Lite
őstag
Ha kell a DSD, akkor csak annyi: megjöttek az új Kenwood fejek. És tudja a 192kHz/24-et, illetve a DSD 2,8 mHz/5,6 mHz-et. Itt egy példa, erre nézz körül: Kenwood DDX9717BTS
-
pengusz77
senior tag
Hát ha te magad csinálod (ahogy olvasom), akkor a munkadíj árát beleforgathatod az alkatrészek minőségébe, használtan jó cuccokat ki lehet fogni. Mivel már régóta foglalkozol vele, nem értem miért ragaszkodsz a hátsó szetthez Nem a hangminőség a lényeg? Én egyszer próbáltam a BT-t, de ugrik, mit régen a CD (persze ez lehet az olcsó fej miatt van, bár látom másnál is probléma), szóval ha a minőség a fontos, azt is felejtsd el (mások már írták). Aktív vagy passzív rendszerben gondolkozol? 2 vagy 3 út?
-
Speeedfire
félisten
Maga a BT szabvány nem jó. BT 4.0-tól van az aptx, ami már egész jó minőséget ad vissza. Viszont a legtöbb fejegység ezt nem tudja.
Emiatt van, hogy azt mondják, hogy 300k overkill, mert nem fogod meghallani.
Bár szerintem egy jó rendszer, tud rajta finomítani. Természetesen, ha nem olyat keresel, ami "igazmondó". -
I'am Dony
őstag
A 300as keret mindenre elég lesz. Én mondjuk hátul nem cserélnék szettet csak elől, kihagynám az aktív ládát és hídba kötnék egy zárt ládát viszont beraknék egy procit az erő elé. Mivel nincs RCA d a fejen, àtalakító úgyis kellene ez meg elvégzi. Emellett a gyári fejről jövő jelet is hallgathatóbbá teszi és az auto bekapcs is megoldódik. Szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- SSD kibeszélő
- Formula-1
- BestBuy topik
- Google Chrome
- Diablo IV
- 5:4 képarányú SXGA monitor jön ősszel az EIZO berkeiből
- Jogász topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- LG 32UN880P - 32" IPS ERGO / 4K UHD / 60Hz 5ms / DisplayHDR 400 / USB Type-C / AMD FreeSync
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- AKCIÓ! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- Honor Magic7 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest