- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Fotók, videók mobillal
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lusu
aktív tag
válasz
civicfan #75572 üzenetére
Ez a két hangszórók átvitele "free-air" de inkább infinite baffle (végtelen doboz) megoldással, kick elhelyezésben. EQ és crossover nélküli mérések ezek, 3 utas fronthoz alkalmas, gyakorlatilag 45Hz-től legalább 150Hz-ig használható kioltás mentes (!) átvitel. Ilyet ajtóból soha nem fogsz látni, mert abban az elhelyezésben 80 és 180Hz között lesz kioltás amit nem tudsz visszaszerezni, elvész.
Másik előny, a sarokban való elhelyezés erősít a hangerőn. Jól látható, hogy az ajtóban lévő hangszórókhoz készült beállítással a SUB legalább 10db-el van lemaradva. Helyesebben a mélyközepek lettek ennyivel hangosabbak az új helyükön, mielőtt bármilyen beállítást megváltoztattam volna.
Harmadik: nem rezeg semmi!!! Csak a zene szól, nem húzza el a figyelmet a csörgés zörgés, nem kezd önálló "zenélésbe" kiemelésekbe az ajtópanel (az én ajtóm ilyen szempontból roppant kedvezőtlen konstrukció) Ez utóbbit úgy kell elképzelni, hogy szól a zenéd, szépen fókuszált minden és mondjuk jön egy nagybőgő aminek szintén lenne helye a színpadon, ehelyett ajtótól ajtóig terjeng az egész és hallod hogy nagyon nem stimmel a hangja.
Persze nem lett volna kötelező lyukat vágni a kasztniba, de 1-2L-nél nagyobb dobozt nem tudtam volna csinálni, az pedig a leginkább kis helyre való hangszóróval sem ment volna saccra 100Hz alá. Viszont hátul az IB sub nem megy érdemben 40Hz fölé, szóval akkor még gondolkodhattam volna egy front SUB-ban is, ez "egyszerűbb" volt
Végeredményben pedig kaptam egy masszív kickbasszus tartományt, ami erős, üt, fókuszált, nem kenődik szét, számomra új élmény és jó irány
Azt hiszem röviden ennyi. Ha valaki be mer áldozni a 15-20 éves autóján egy lyukat a legegyszerűbb megoldás a jó basszust megteremteni. -
Peti66
senior tag
válasz
civicfan #75170 üzenetére
Szia! Biztos,hogy nem rosszak,de én máshogy kõzeliteném a dolgot.Vannak lágy felfügesztésü,de kevésbé terhelhető hangszorók meg vannak feszes felfügesztésüek amik terhelhetőek kb, 60-70Vatt 88-90db érzékenységgel.Én az elsőt választanám fejegységről való hajtásra ami 91-92db volna az ideális aTe konfigodhozEgyszerűbben, az a 12-15W
nem képes egy feszes "higtech" anyagú agyonnehezített membránú hsz-ot gyorsan mozgatni
-
Lusu
aktív tag
válasz
civicfan #74951 üzenetére
Csak azért reméltem, mert azt írtad külön erősítője van, az újabb autókban azok rendre digitálisan kommunikálnak. Azért akkora szakértő nem vagyok, hogy erre biztosan rávágjam, hogy igen RCA dugó és kész
Ha árnyékolt vezetéken érkezik a jel az erősítőnek akkor 90%, hogy az, de ha sima vezetékeken akkor szerintem erősített jel lesz.
-
Lusu
aktív tag
válasz
civicfan #74949 üzenetére
Akkor a gyári fejből valamilyen alacsony jelszintnek kéne kijönnie elvileg, ami normál RCA bemenetre, vagy AUX-ra köthető, ha megvan melyik vezetékek azok és milyen jelszinttel. Vagy lehet hogy digit jön ki belőle? De akkor is kell valamilyen digitális konverter ha jól tudom...
-
Lusu
aktív tag
válasz
civicfan #74947 üzenetére
Ha procid van, akkor elvileg koax vagy optikai bemeneted is van. Kell egy olyan fej aminek a kettő közül legalább egy kimenete van a kettőből és máris kihúztad a felesleges DAC ADC konverziók méregfogát. Mondjuk az más kérdés, hogy ilyeneket leginkább a 2din-es kínai csodák tudnak olcsó pénzért, de ennek ellenére sokszor láttam már ezt a megoldást.
Amúgy sok esetben 1-2 ellenállás, néhány kondenzátor minőségire cserélése meg tudja táltosítani a hangot, de szerintem nagyon kevesen vannak ilyen infók birtokában adott fejhez kapcsolódóan... -
Lusu
aktív tag
válasz
civicfan #74870 üzenetére
A zajok összeszedése tekintetében biztosan előnyösebb, ha minél közelebb van az erősítőhöz minél rövidebb darabbal. Jelátvitel minőségének tekintetében szerintem a vezető anyaga inkább fontos.
Szóval, ha az erősítők a csomagtartóban landolnak, javaslom a melléjük való építést. Már csak azért is, mert ha magad csinálod, úgyis milliószor kell majd hozzá nyúlni, ide oda dugdosni, ezt próbálni, azt próbálni.
Én átkozom a napot, amikor kitaláltam, hogy az erősítőim elférnek a műszerfalban, hogy közel legyen a fejegységhez. Aztán mikor lett DSP-m azt is bepasszíroztam a kormány alá. Szóval ahelyett, hogy felnyitnám a pótkerék takaróját, most csavarozhatom a burkolatokat, ha az erősítőn gain-t tekernék, vagy a DSP-n valamit átdugnék, vagy kipróbálnám milyen a koax, stb, stb...Milyen DSP-t néztél ki?
-
G@bi90MR
aktív tag
válasz
civicfan #73250 üzenetére
Köszönöm válaszod! Van egy Focal AP-4340 erősítőm, csak nincs kedvem szórakozni a vezetékeléssel, erősítő elhelyezéssel. Bár a rezgéscsillapítás miatt ha szét van szedve a beltér már nem kerül sokkal több energiába. Eredetileg az volt a terv, hogy a Kicx komponens előre + pótkerék helyére a Focallal hajtott pótkerékláda.
-
#10726912
törölt tag
válasz
civicfan #72519 üzenetére
Jó az UTE-92, de műszaki baja akadhat, konkrétan az enyém a pendrive beolvasásával küzd meg. Még nem tudom, mikor csinálja, remélem állandósul a hiba. A pendrive-ok újak, kettővel is van baja. Engem is meglep, egyrészt kiváló minőségnek gondoltam eddig, amivel NINCS ilyen gond, és nagyon szeretem a hangminőségét az Alpine-nak, de sajnos úgy tűnik, hogy már itt is lehet probléma. Még bőven garanciális, nyúzom minden nap, aztán egyszer vissza viszem.
A pendrive beolvasás küzdés azt jelenti, hogy sok számot nem lát, adat nem olvasható hibával be sem olvassa. Máskor meg megéled, és látja. Még próbálok pár dolgot,egyszerűbb mappa szerkezet, stb, de elég elenyésző szám, sok a flac, szerintem tudnia kéne olvasni. Tudja is, csak nem mindig. -
Lite
őstag
válasz
civicfan #72443 üzenetére
Igen, én hallgattam össze cuccokat. A szorító dugó jobb lehet, de a kábel sokkal többet számít. Normális forrasztós dugó, ezüstözött ónnal forrasztva ugyanolyan jó tud lenni. A kábel a lényeg... Erősen javasolt a VanDamme XKE Starquad (mikrofon?)kábel. De válogathatsz aktív rendszer esetén direkt mélyre, magasra... Szóval ez egy kicsit mélyebb sztori lesz.
-
gramofon89
tag
válasz
civicfan #71458 üzenetére
Nem az olcsó roki méllyel nyert díjat, hanem a többi komponenssel aminek az árát összeadnánk sokan sírva fakadnának. A nem mindennapi kialakításról nem beszélve ha megnézitek azt a magas elhelyezést például ahhoz milyen tudás kell meg mennyi meló, hogy hozza azokat a szép kupákat
amik ha jól olvastam emma kupák ami nem kis dolog.
-
PiciPeti
őstag
válasz
civicfan #70524 üzenetére
Azért pukkan, mert az erősítő némító áramköre nem/nem jól működik. Gyakorlatilag hamarabb kapcsol be az erősítő, minthogy jel kerülne az RCA bemenetére. Ezt egy egyszerű késleltetett bekapcsolással meg lehet oldani, a lényeg, hogy a fejegység bekapcsolása után pár mp-el kapcsoljon az erősítő.
A B verzió a rosszabb, akkor az erősítő táp része hibás, és feszültség kerül a táp oldalról közvetlenül a végfokhoz a bekapcsolás pillanatában. Ez lehet kiszáradt kondi, vagy repedt forrasztás miatt is.
Ha van jó műszerész a környéken, érdemes átnézetni az erősítőt, hátha megtalálja a hiba forrását.
-
J.Cs.
tag
válasz
civicfan #70235 üzenetére
Utána néztem kicsit, de csak ködösebb lett tőle minden. Mit is kell választani akkor ha mondjuk nem profi cuccot akarok, de nem is a leggagyibbat? Na meg nem akarom hogy a tűző napon leolvadjon az egész (fekete autó)? Ja és közepes kézügyességgel ne gányoljam össze a helyet? (sokat akar a szarka, tudom...)
Amit kaptam:
Dynamat Xtreme Door Pack: 23e ft
4 drb 305 x 918mm bitumen lap. Elméletileg elég 2 ajtóra.GROUND ZERO GZDM DOORKIT: 22e ft
- 8 drb 375 × 500 Ground Zero GZDM 3750AB-SILVER lap. Aluminiumos, ami nem tudom mire jó. (jobb/nem jobb)
- 4 drb 375 x 500 Ground Zero GZDF 1500SA lap, hangszigetelő ahogy értem
- 2 drb 375 x 500 vízszigetelő?? Mivan?STP BLACK SILVER BULK PACK: 14e ft
- 4 drb 750 x 500 STP BLACK SILVER rajz szerint a lemezre
- 1 drb 1000 x 750 STP BIPLAST 15 WAVE rajz szerint a borító műanyagraEbből az STPből annyi féle van (Diamond, Gold, Silver és még ezeken belül is legalább 3 fajta), hogy nem tudom melyiket kell nézni.
-
Lite
őstag
válasz
civicfan #70198 üzenetére
Jó kis sugárzók, tipikusan olasz, mert két különböző adatlap kering a neten, 2018-as kiadással és eléggé eltérő paramétereket ad meg.
Az biztos, hogy zártban az UniBox-al nézve, nem lesz elég jó, nem kér nagy ládát, a 25-ös főleg (15L körül), de nem is mennek mélyre. Az F3-ak elég magasan vannak (53 Hz fölött).Ezek inkább reflexbe valók. Azzal viszont sedan-t hangolni...
Javaslom, keress mást, ami zártban jobban működik: Focal, Kicker, JL Audio és még vannak páran a sorban.
Sokkal könnyebb lesz összehozni a rendszert. -
BBéci
legenda
válasz
civicfan #69707 üzenetére
Elő fogom keresni az Autóhifi magazinos méréseinket, valamint a külföldi szakirodalmat a pontosság kedvéért. Fejből úgy rémlik, 50 Hz alatt semelyik 6,5 colos nem vitézkedik. A 30 centis mélysugárzók többsége halovány 30 Hz alatt.
Öreg motoros vagyok, de néha jól esik, amikor a szubbasszus püföli a hátamat. Zongora, nagybőgő, láb- és üstdob, valamint orgona megszólaltatásakor. -
Lite
őstag
válasz
civicfan #68679 üzenetére
Pedig a lényeg elhangzott: 24 db/oktáv. Ráadásul ha még zárt is, nyertél.
Nekem egy Chevrolet Epica hátuljában van és 63 Hz-nél vágva, fordított polaritással bekötve kitűnő.
Most épp azzal kísérletezgetek, hogy elég-e a 25 cm-es Focal, 22 literben. És úgy tűnik, hogy igen... -
B-enji
tag
-
PiciPeti
őstag
válasz
civicfan #62347 üzenetére
Na, az a parabola magas pont az a kategória, hogy vagy nagyon jó, vagy megbolondulsz tőle, és nagyon sok mindentől függ hogyan fog teljesíteni. A selyem dóm Rainbow magasok sokkal jobban kezelhetőek jellemzően.
Mondjuk a K2 mélyközepet oda lehet tenni elég sok felső kat mélyközép mellé...
APK-t fejegységről még nem hallottam, bár hangerőben jó eséllyel hozza azt amit a GFQ tud, egyik sem kifejezetten fejegységről hajtásra lett kitalálva szerintem.
-
Ear001
addikt
válasz
civicfan #61550 üzenetére
A hangszóró az hangszóró, alapvetően mindegy, hogy autós vagy otthoni. Amennyiben a paraméterei és a valós tulajdonságai is olyanok, akkor igen, megérheti egy autós változatot dobozba tenni.
Van viszont pár dolog, amit jó tudni hozzá. Az első, hogy keresztváltót KELL építened hozzá. Az autós szettekhez adott sacc/kábé szintű cuccok ilyenkor legfeljebb kiindulásnak jók, de mivel itt tudod, hogy milyen dobozba kerül, tudsz vele számolni, pontosabb váltót építeni. Ja és az első változat úgy sem lesz jó. Kettő. A gyárilag megadott T-S paraméterek szinte biztos, hogy nem fognak stimmelni, jobb, ha magad mérsz utána. Igazából nem tudom mikor harapódzott ez el, de valahogy nagyon pesszimistán adják meg egy csomó 16-os mélyközép alsó határfrekvenciáját, rezonancia pontját. Talán egy átlagos ajtónyi pár literre kalkulálják, de otthoni dobozba építve elég meglepő dolgokat lehet hallani. Az első doboz nem lesz jó. Hiába számolsz akármilyen ügyes programmal, valami nem fog stimmelni, szóval az első famunkákba még ne ölj nagy pénzt. Persze ez igaz bármilyen hangszóróra is, nem csak autóhifis specifikus. Aztán a végén, mint nagyjából minden DIY dolognál, legfeljebb anyagáron lehet eladni, vagy még annyiért sem. A házi építésnek ez a nagy hátránya.
Én is épp nyakig ülök egy ilyen projektben, de volt már korábban is egy-két ilyen dobozom, szerintem jó móka, ha az ember ügyesen választ egészen remek hangú dobozokat lehet otthon összehozni.
-
Lusu
aktív tag
válasz
civicfan #60928 üzenetére
Mivel az Ipod is gyakorlatilag AUX-ot használ ezért ha van hasonlóan jó hangú, mindent lejátszó forrásod akkor az AUX bemenet jó lehet, de akkor a forrásról kell kezelni a lejátszást. Pl. az új LG V10, V20 amit pár hsz. ezelőtt emlegettek jó lehet a célra.
Én Ipodozok (5.5 classic) a 9887-esemen, de sajnos kb. a CD-ről jó minőségű 320-as MP3 szintjét hozza. Viszont nem kell csereberélni és nem nyúvasztom ki a lézerfejet RW lemezekkel
Ha a PC nem ismeri fel ott valami gond lesz, vagy kábel vagy maga az ipod. Bár olvastam fórumon, hogy érdemes minden lehetséges USB csatlakozón végigpróbálni mert elég válogatós, (sőt, néhány esetben kábelcsere is segített) azt még próbáld ki előtte. -
BBéci
legenda
válasz
civicfan #60266 üzenetére
Akkor nem tévedtem, amikor kevésnek gondoltam a 2 mm-t.
Egyelőre csak tervezem a műveletet, a tubuson látott orosz videók alapján, két réteggel. Fogalmam sincs, mikor lesz belőle konkrétum. Leginkább pénz kell hozzá, nem csak a csillapító anyaghoz, hanem a fejegységhez, valamint ki kell találni, hogyan vezetem át a kábelt. -
-
-
I'am Dony
őstag
válasz
civicfan #58233 üzenetére
Szerintem mindenképpen ládában kéne gondolkoznod. Ha fontos a csomagtér vannak keskeny ládái az Audisonnak Hertznek JL Audionak stb is. 40x30x12 körüli átlagmérettel. Ezzel többre mennél. Ha ragaszkodsz a kalaptartós megoldáshoz én olyat néznék aminek a Qts értéke 1.0 vagy az feletti. Ezeknek olyan a kialakítása hogy láda nélkül is alkalmasak használatra.
-
Joe fiú
senior tag
válasz
civicfan #58235 üzenetére
Egy 8"-os szub zárt ládában max. 10l, az elég takarékos és simán hozza azt amit a két ovál tudna. Az oválos megoldás nem egy hosszú életű, még akkor sem ha megvágod az alját meg a tetejét, a nagy csomagtérben egyszerűen semmi természetes csillapítása nincs, kicsit túllövöd a hangerőt elküldi a membránt a francba.
kacsa: Hacsak nem 20-as mély van az ajtókban nem hozza azért azt mint egy relatív kis csomagtérben a kalaptartós megoldás. Végigjártam mindenféle utat ilyen téren. Két 20-as mély+2 nagyovál a kalaptartóban erősítőről meghajtva, megvágva, kiszigetelve azért egész hátmozgatós élmény volt.Discó parkolóban lehetett hangosítani
-
civicfan
tag
válasz
civicfan #54782 üzenetére
Na hát csak jó ez a conrados [zavarszűrő] Csak nálam a negatív erősítőkábel nem vált be, most ismét a kasznihoz van rögzítve. Zaj nem hallatszik, csak ha megy a klíma akkor kicsit sípol. Most jó lenne mégegy, akkor a fej mindkét pozitívjára tennék egyet-egyet.
-
simi811118
aktív tag
válasz
civicfan #54313 üzenetére
A gyári váltójából kiindulva megpróbálnám a magas tetejét is és a mélyközép alját is 6dB-s vágással.
Illletve ha így sem jó, akkor 12dB-s vágással.
Különböző meredekséggel vágva az oldalakat 99% esélyed lesz arra, hogy emiatt kiemelés lest valahol - valszeg pont a 3-4kHz-es tartományban, ahol a cs-sz hangok vannak.
Próbáld ki a legegyszerűbben úgy, hogy egyforma meredekséget használsz mindkét oldalra. Valamint, ahogy írták, fordítsd meg a magas polaritását.
Elég jó komponensekből áll a rendszer ahhoz, hogy cserélj belőle valamit. Jó beállításokkal nagyobb százalékban járulsz hozzá a jó zenéhez, mint az egyes elemek cseréjével. -
G.Zs.
senior tag
válasz
civicfan #54305 üzenetére
A szett leglenyegesebb pontja hianyzik. Milyen autoban van?
Talan Civicben (a neved alapjan)? Latatlanban mondok nehany tippet.Azoknak nem tul jo az ajtaja, szoval lehet, hogy pusztan azert erzed visitosnak mert nem szol jol a mely az ajtoban, es a frekvenciatartomany egy resze hianyzik. Plusz ehhez meg hozzjon ha nem megfelelo irnyban all amagas, es meg az is problema lehet, hogy nem jol lett beallitva az idokorrekcio.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Hardcore café
- Goddess of Victory: Nikke
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gyúrósok ide!
- E-roller topik
- Motoros topic
- ROG Strix G16 notebook: tökéletes harmónia
- Az új Battlefield bemutatkozása közelebb lehet mint hinnénk
- HDD probléma (nem adatmentés)
- További aktív témák...
- OHH! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD EU/HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD EU/HUN
- Intel Xeon Gold 6146 / 12 mag / 24 szál / 24.75M Cache, 3.20 GHz / 4.20GHz Turbó / Beszámítás OK!
- Apple Macbook Air 2017 olcsón
- Vegyes SAS 400gb ssd-k, hibátlan szektorokkal. 1db új 960gb
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest