-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
mandras81
senior tag
-
meri
aktív tag
válasz
I'am Dony #69330 üzenetére
Világos. Alapból minél kevesebb processzálást szeretnék végezni a hangon. A magas szintű kimenet sajnos nem az igazi, ez egyértelmű.
Külföldi fórumokat ovasgatva két másik lehetőségnek nézek még utána. Az egyik, hogy a csatlakozók egyikén van SPDIF láb; egyes bejegyzések szerint a gyári fejegység (LG gyártmány) premium csomagokban erősítővel párosul, és az ezen keresztül kapja a jelet. Itt nem csak az a kérdés, hogy ez be van-e kötve (sajnos közvetlen infót erről nem találtam sehol), hanem az is, hogy a jelszint fix, vagy a hangerőszabályozó ezt is vezérli. A jel - ha van - elvileg DD 5.1 - ehhez lehet venni kis dobozos coax konvertert.
Ha ezzel kudarcot vallok (nincs jel, vagy fix), akkor megpróbálom a fejegységben megkeresni az első két csatornához tartozó alacsony szintű jelet, és RCA-ra kivezetem.
-
meri
aktív tag
válasz
I'am Dony #69326 üzenetére
Köszi, a csati átfúrására jutottam, mint megoldás más irányból (egyéb fórumok) is.
A DSP ötlete viszont számomra új. Arra gondolsz, hogy a fejegységben van pl. kikapcsolhatatlan (a menüben "láthatatlan") loudness, avagy mindig színezi a hangot egy nem autógyári fejegységhez képest? Hirtelenjében találtam használt JBL MS8-at, 120€ körül... de ez totál más, mint ahogyan én eddig gondolkodtam. Egy szinezetlen hangú forrás esetén én kizärólag a hangerőt és néha a balanszot használnám... ahogy anno a Stilo-ban. Egyébként az erősítőm van meg csak eddig, ami egy Focal FPS 4160.
-
do3om
addikt
válasz
I'am Dony #69138 üzenetére
Nem, de nem emlékszem, itt meg nem tudom így visszakeresni.
Csak tudom hogy írtátok minőségi és a legjobb ha gyárit cserélsz és nem basztatsz mást. Mert akkor is meglesz a különbség bőven.
Na de mindegy adott az autó típus van valami ajánlat amit érdemes berakni gyári helyett. Amúgy 16,5cm es megy nekem oda? -
Amatőr0
kezdő
válasz
I'am Dony #68923 üzenetére
Fogalmam sincs. A bitulap a dobozokra meg a kárpitokra kb 8 kiló. A doboz rétegelt, az mondjuk kb 2kiló per oldal. Gyanta, a kárpitok a gyanta stb.. Ez a mostani mutatvány saccra 10-12 kg/per ajtó. De ugye ha hozz@tesszük a már eddig beledolgozott bituk súlyát simán 25 kg /ajtó fölé megyek
-
speedernet
aktív tag
válasz
I'am Dony #68880 üzenetére
Értem én hogy tuti rendszert építetek itt...
Én is el tudnám képzelni, meg értékelném is, de vannak fontosabb dolgok is amire el lehet költeni azt a pénzt...
Petőfi rádiónak meg teljesen mind1 :-D
Arra lettem volna kíváncsi hogy ennyi pénzért van e értelmesebb a többinél, mert olyan márkák vannak amiket életemben nem halottam.
De akkor teljesen mind1 melyiket veszem.... -
-
Madara-san
aktív tag
válasz
I'am Dony #68502 üzenetére
Az a baj, hogy annak "örömére", hogy elférjen ki van vágva a gyári kárpit, és nagy nehezen sikerült érintetlen, szép állapotú ajtókárpitokat beszereznem, melyeket nem szeretnék kivágni (gyári kinézet is célom a jó zene mellett). Esetleg tudsz ajánlani jobb subcsövet (akár kisebb ládát) + 4 csatornás erősítőt, melyekkel feljebb léphetek?
@fojtviki: Én is annyira értek hozzá, amennyit a fórumokból, szaklapokból és tesztekből magamra tudtam szedni. Szükségem lenne valakire, aki be is tudja nekem korrektül állítani. Tudtok esetleg BP / Pest környékén, akár magánszemélyt, akár hifist aki vállal ilyesmit?
-
Ear001
addikt
válasz
I'am Dony #68247 üzenetére
Nem írnak hülyeséget, az a mért -3dB pont az meglehet, ki lehet erőszakolni a rendszerből, csak éppen a többi felette levő frekvencia fog hiányozni.
Amúgy ezek a gyártói ajánlások, meg T-S paraméterek gyakran, hm, érdekesek. Ott van az a Focal adatlap. Megad alsó határfrekit, zárt és reflex dobozra, de hozzá tartozó frekvencia átvitelt nem. Hangnyomást sem. Amit ajánlanak, az nem más mint biztonsági játék, ez biztos kijön belőle, ettől leégni nem fog, ebből sok reklamáció nem lesz, a fogyasztóvédelmi hatóságok nem fognak kellemetlenkedni, de a díler konferencián azért megsúgjuk, hogy fasza lesz az ám 20 literes zártban, csak ki kell szolgálni.
-
BBéci
legenda
válasz
I'am Dony #68241 üzenetére
Nem butaság, pontosan az a valóság, amit Ear leírt.
Csak meg kell nézni néhány szubláda mérési diagramját.
Amikor körülbelül 20-22 éve valaki nekem ezt mondta, nem akartam elhinni, aztán a tapasztalat bizonyította, hogy valóban mélyebbre mennek a zárt szubládák.(#68242) kacsa7
Mitől tényszerűbb az általad valakitől idézett pár mondat, mint az, amit Ear és én állítunk? -
Speeedfire
félisten
válasz
I'am Dony #66214 üzenetére
Van-damme black series van a kocsiban, bőven elég. Ennél feljebb max az első szett IC-re költenék, akkor meg sommer kábel menne a helyére. De teljesen jó ez.
Van Damme Tour Grade Classic XKE Pro-Patch Cable, Black, 268-006-000
BBéci: Ilyen túlárazott kábelt biztos nem vennék.Ezeknek csak neve van, az alsó szegmensben meg kifejezetten rossz hangúak...
-
válasz
I'am Dony #66194 üzenetére
Hány literes lett végül a láda? Megtetszett nekem is, ára még épp tűréshatáron van 😃
Néztembaz adatlapját, kb 17L -es zárt ládába gondolkodtam.Szintén zenei indenevő vagyok ís inkább SQ mint SPL
Nem akarom a szomszéd autó üvegeit is rezegtetni, szóval legyen zenei, feszes, pontos de ha úgy vagy elektronikus zenében is érezze jól magát.
Renault Megane II - kombi -
abéla
senior tag
válasz
I'am Dony #65286 üzenetére
mit szabad, kifejezetten örülök neki
ez az ábra ha jól gondolom az általad említett torzítás-görbe, a kérdésem hogy most melyik a 2 és 4 ohm (gondolom magasabb ellenállásnál hamarabb torzít, lévén több munkát kell végeznie), így a zöld lenne a 4 ohm (meg ugye a csodás német szövegben is a úgy tűnik a 93watthoz tartozik a 4 ohm-os 1 %-os THD... persze lehet oltári blődség amit itt összehordok
nadena, vlmi ilyesmiket keressek?
már csak ezt szeretném ha vlki megfejetené nekem
-
abéla
senior tag
válasz
I'am Dony #65278 üzenetére
oké, kalap off..
és köszönöm mindkettőtöknek az építő kritikát, de mint látszik, lelkes net-huszár vagyok még, gyak. tapasztalat alig-alig, így jó, ha nagy hülyeséget írok, elakad azértérdekes ez a Rainbow Beat 4 gyári adatok 4x100 4 ohm, vagy 2x100 + 1x300BTL 4 ohm kimérve is ez (sőt inkább jobb) jön ki, viszont sok helyen (magyar/német) meg mégis 4x70w-nak írják, nnamindegy tudom nem a watt számít, de azért BTL-ben mégis, nehogy megsüssek még a végén egy Audison AV 10-12-t
ezek szerint a gyári (egyébként jó rééégi) volvo 3-way passzív szett nem is olyan hűdeha, jobban mondva ezekhez a 50-60k-s ársávban lévőkhöz képest?
Hertz Mille alatt nem legendet (MLK), sokkal inkább MPK 165.5 -t értettem, meg nem is germanium, csak SL a Rainbow (mert nna akkor minden ugrana egy szinttel feljebb, az meg nagyon sok).Gladen.one- okat én is néztem, de azért a fentebb linkelt Beat-nél azért mégis 30-35-tel több(Gladen One 120.4), mondjuk nagyobbat is üt mérés
ehh, ebből mondjuk elviselnék egy használtat 50-ért
szerk: a linkelt képek alapján valaki elektro-szaki tud valamit hozzáfűzni (gondolok itt a komponensek minőségére, elrendezés, hűtés, éssatöbbi)
-
V8engines
tag
válasz
I'am Dony #64949 üzenetére
Úgy-úgy!
Ha lenne családom és nagy kombim, biztos így intézném a helyet a csomagtérben.
Jelenleg unokatesómnak egy gyári Mazda-s pótkerék mély"ládás" Bose-ja van a Golf lll Variant-ban.
Szerintem tök korrekt, célnak megfelel.
Hallottam a HIFI-t, jártam is egy kis ideig a géppel, meg dolgoztam is Mazdában. Mindig is tetszett a hangzásuk. Persze a körülményekhez képest.
De két gyerekes családnál szerintem jogos (hogy kicsit engedünk az igényeinkből). -
válasz
I'am Dony #64192 üzenetére
Az erosito ugymond eldolt mar, amelyiket elobb talalok jo arban: Mosconi gladen one 120.4, 130.4 AS100.4, steg k402. Erdekel a steg st402 is csak arrol tenyleg nem talalok tesztet sehol, pedig az ujonnan is eleg jo aron van. De peldaul, most sajnos epp elkelt egy Mosconi 120.4. Viszont a 120.2 megvan meg. Az atszamolva kb £85 lenne, de akkor megint kell valami egycsatornas a sub-hoz. Akkor azt megint keresgetni, hogy mi a jo stb stb
-
válasz
I'am Dony #64186 üzenetére
Koszonom
Ahogy nezem, ezek normal ladak. Akkor vegulis mi indokolja, hogy megcsinaljuk? Lehet kapni igazabol normal ladakat nem dragan. Biztos tudna csinalni, ha akarna, de maga a lada tenyleg nem veszes ar
En fentebb kocsi specifikust kerestem, helysporolas vegett, de vegulis megbaratkozom majd valami kissebb ladaval
A 30 cm-es melyeket meg azert nezem, mert amit en olvastam azt irtak, hogy a 30cm-es az atmenet. Kelloen gyors es jo melyeket produkal. Annal nagyobb mar kesik a kissebb pedig kevesebb melyet tud. En azert szeretek sokfajta zenet hip-hop trance, 80-90-es evek stb stb
Probalnam ugy csinalni, hogy a legjobb legyen a lehetosegekhez kepest. Termeszetesen nem zarkozom el a kissebbtol sem, ha jo
troll81: oke varom
-
Primary92
senior tag
válasz
I'am Dony #64068 üzenetére
Sokszor jól jött, szóval használjuk. De ha az alsó helyett csinálok egy új padlót, akkor azon kivágom a hangsugárzó helyét. Ha nem használom, akkor tutira van 10 centi a felső padlóig, plusz összességében egy kb. 50 liter térfogatú rész.
Most képet nem tudok csinálni róla, de majd egyik nap fogok.
-
kacsa7
őstag
válasz
I'am Dony #63840 üzenetére
Nem okoskodásként, pusztán a fogalomzavar elkerülése végett, az ANL az ANL, a késes pedig késes biztosíték. A kettő nem ugyanaz. Mindkettő megfelelő, de más a kialakítás és forma.
A linkelt AGU egyébként szintén teljesen megfelelő megoldás. Üveg biztosítékot tápelosztóban kell inkább kerülni, mert ott "rugós körmök" fogják és ott nem mindig jó a kontakt, előfordulhat, hogy a rezonanciától, rázkódástól kiugrik. Persze az ANL egy jobb megoldás, bizonyos áramfelvétel felett nincs is AGU bizti.
-
BBéci
legenda
válasz
I'am Dony #63767 üzenetére
Rendben, elhiszem, hogy a vázolt elhelyezéssel nem kaphat vizet, nekem akkor is maradnak az aggályaim, amik tapasztalatból táplálkoznak. A megfelelő szellőzést is fontosnak tartom, mert vannak a keresztváltókban melegedésre hajlamos alkatrészek.
Mivel nálam a magassugárzó az A oszlop tövében lesz, csak egy madzagot kell átvezetni az ajtóba. -
icemad
nagyúr
válasz
I'am Dony #63768 üzenetére
Az elvárás csak annyi lenne, hogy jobban szóljon, mint a gyári. Van itthon egy pár maradék anyag, abból tudok gazdálkodni. A kétdarab erősítő már megvan. (pioneer gm 232 és 5200T) Ehhez van még gyári hangszóró szett, ami cserélve lesz valamilyen komponens szettre. Plussz van itthon egy aktív sub (jbl basspro 2) és egy pioneer 306c sub, amihez még nincs láda. A fej egy pioneer 190ub. Ezt akarnám úgy kombinálni, hogy minél jobb minőséget hozzak ki belőle. Lehet hogy csak egy erősítő lesz a hangszórókhoz (melyik?) , és ehhez rakom az aktív subot. Igazából tanácstalan vagyok. 3 napja olvasok cikkeket, fórumokat, és eléggé eltérőek a vélemények. A hátsó hangszórók valószínűleg kilesznek kötve, több helyen írták, hogy megzavarja a hangzást.
-
icemad
nagyúr
válasz
I'am Dony #63761 üzenetére
Lassan tisztul már a kép.
Az a gondom, hogy a Pioneer 190ub-n, csak egy pár rca kimenet van és 2 erősítőt szeretnék használni. (bár itt többen többfélét irtak, 2x2 csatornás VS. 1x4 csatornás) Ezért gondolkodtam elosztó beszerelésen. Valószínűleg a csomagtartóba kerülne. -
icemad
nagyúr
válasz
I'am Dony #63754 üzenetére
Köszönöm.
A "215-magas / 225-mélyközép." dolgot nem igazán értem...
Még pár kérdés:
rca kábel elosztót lehet használni?
Milyen egy jó minőségű kábel? Ipari villanyszerelő vagyok, sokféle kábellel dolgozok, pár métert simán tudok hozni, csak nem tudom melyik lehet jó. Sodrott vagy tömör? Árnyékolt vagy sima? Ha árnyékolt, akkor az árnyékot kell e földelni? Réz vagy ezüst? -
Kornel
veterán
válasz
I'am Dony #63383 üzenetére
Köszönöm, utánanézek ezeknek is.
Az általam írt CTK Standard rosszabb hang és zajszigetelő képességekkel rendelkezik?
A gyári Bosch fejegyseget semmiképpen nem cserélném le, mert immár Android auto kompatibilis, és nálam ez mindennél fontosabb, nekem elég a rossz minőségű gyári hangszórók cseréje.
Egyébként hátul is van hangszóró, azt nem cserélném, de az ajtók és a csomagtér ajtó hangszigetelését viszont még szeretném csináltatni, persze nem költenék egy vagyont sem, ha nem muszáj.A CTK-t aki ajánlotta, ő be is szerelné, és fel is rakná viszonylag olcsón, én nem állnék neki tapasztalat nélkül.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
I'am Dony #62832 üzenetére
equalizált volt,igen, ez az első lépés bekapcsolás után.De szinte semmit se csinált. Itt ugye nem látni, hogy mit csinál, ez a rész fekete doboz.
kihangosítót azért, mert ez ugye úgy működik, hogy a fejből kijövő hangszóróvezetéket megszakitja, és amikor beszélnek, akkor helyettesiti a saját jelével. és, ha már az a cél, hogy a lehető legjobb legyen a hang, akkor minden fölösleget ki kéne venni a jelútból.
oké, meg lehetne oldani, hogy a hátsókra továbbra is ráküldi, hiváskor meg letekerni a fejet, de gyakran van, hogy úgy kéne telefonálnom, hogy a kölkök meg a hátsó ülésen alszanak.
-
troll81
addikt
válasz
I'am Dony #62699 üzenetére
Remelem ugy tervezem hogy a hetkoznapjaim szinesiti meg majd egy steg qm 310.2 segiti a mukodeset majd.ha szabin leszek ossze tolok egy nagy ladat egy 38 as spl el es probalok segitseget szerezni a tapellatas ki alakitasahoz ,majd ma megint lett egy beteg otletem...
.igy ujjra kell gondoljam
az egesz projektem
-
troll81
addikt
-
Tdizsolt
senior tag
válasz
I'am Dony #62671 üzenetére
Még egy szösszenet Neked:
Annak idején egy barátommal mentem brahiból hangnyomás versenyre(DB Drag Racing),én az MK3-as Variantommal, Ő egy Nissan Vanette-el.
Nem taglalom,mi volt a Golfomban(nehogy közröhej tárgya legyen),a lényeg,hogy abban is egy dupla láda (30cm,2x 600W?),erősítő,kondi nélkül.
Street kat.-ban indultam. A havernak brutál 38cm mélynyomó,dupla tekercs,komoly tudású erősítő,brutál fejegység,kondi.
Ő nem indulhatott Street kategóriában,mert módosítva volt a padlólemeze.
Verseny,toltam a mélyet,és meglepetésre sorra vertem a csill-vill,márkásabbnál márkásabb összeállításokat.
Nem akarok hülyeséget mondani,hiszen már 16 éve történt és nem emlékszem pontosan,de akkoriban volt valami váltás a db mérésekben.
Azt tudom,hogy az újabb méréseknél minden adat sok-sok db-el kevesebbet ért,mint előtte.
(mondanom sem kell,komoly aparátussal,hitelesített műszerekkel mértek)
Az enyém 139 db volt úgy,hogy a Street kategóriában csak álló motorral lehetett méretni.Kategória 3-ik lettem úgy,hogy a második egy DLD-s demo autó volt(2001 ben,később mondta a tulaj,hogy 2,5 milla a csomiban),az első meg egy kombi Passat Ausztriából,amit egy rokkant emberke vezetett. abban volt 2 db 48cm-es DLD nyomó,a kalaptartó teljesen beépítve,alatta 8 db 1Kw-os erősítő(nem MAC Audio),abban közel 10 misiért volt cucc. Volt róla videóm is,a tető,meg a szélvédő szó szerint hullámzott.Ő 156db-t tudott.Minden létező érmet elvitt. Tehát két ilyen kategória vert el.
Ha Ők nincsnek akkor első helyezett vagyok.Vissza térve a barátomra,az Ő kategóriájában megengedett volt a 2000ford/perc mérés közben.
az Ő mérése 132db volt...csúnyán elvertem. Számomra akkor realizálódott,hogy míg a high end hifinél csak a minőség számít,addig a hangnyomásnál cseppet sem... -
Tdizsolt
senior tag
válasz
I'am Dony #62653 üzenetére
Szia!
Igen ezzel (már) tisztában vagyok. Tehát ez nem járható út? Mindenképp 2 csatornára kell kötnöm hidalás nélkül őket?(vagy esetleg 4 csatornára hidalva?)
De gondolom így sosem lesznek annyira kihajtva,mint ahogy nálam voltak szegények.Mert megmondom őszintén,az említett bekötési formában iszonyatot szóltak a nyomók...
-
BBéci
legenda
válasz
I'am Dony #62509 üzenetére
Autómban szinte mindent a fejegységről lehet állítani (fényszóró magasság, műszerfal és lábtér világítás, klíma intenzitás, ajtó és ablak komfort nyitás/zárás, külső visszapillantók behajtása, szinkron állítása, hátramenet esetén ablaktörlés ki/be, stb.), nyilván senki nem szeretne ezekből egyet sem elveszteni. Állítólag a CAN-BUS csatlakozású (nem kínai gagyi) autóspecifikus fejegységek mindent megjelenítenek, teljes értékűen helyettesítik a gyárit. Arra várok, hogy olyat dobjanak piacra, amibe telefonkártyát is lehet tenni, a Waze futtatása miatt. Állítólag hamarosan érkeznek.
-
troll81
addikt
válasz
I'am Dony #62377 üzenetére
telo jack dugos rca a zene is megvan es megy szepen minden egy 5 perces mutatvany kb ha elado akkor kibirja es segitokesz ha nem vagy fals dolog van az egeszben akkor tiltakozik mint az egyik emberke aki visszamondta a randevut
a hibatlan erositovel ja ha nem ez akkor a kocsihoz is van kabel elokeszitve
-
troll81
addikt
válasz
I'am Dony #62375 üzenetére
szia ha megoldhato a garazsban akkor 220V van megkerdezem lehet e teszteli (mukodik e) siman eleg 5 A minden csatorna mukodik nincs protect epnek lehet tekinteni a tobbi itthon persze.75 % hogy bele megy az elado
ezt igy oldom meg de fikazhatod ha gondolod
nekem eddig bejott
-
Möhe
addikt
válasz
I'am Dony #62367 üzenetére
Lebeszélve!
VD kábelek is jönnek, egyedül az RCA dugók hiányoznak, tápkábelem van,de le kell mérnem , ésbiztosíték ház kell még. De nyomok majd egy nagy totált,ha minden megjött,aztán lehet szekálni hogy mi hiányzik.
Aztán szólok a szakinak,ha szerencsém van még októberben fogad, addig alvázvédelmet is intéznem kell. -
kacsa7
őstag
válasz
I'am Dony #62287 üzenetére
Ez örök vitatéma lesz. Én a magasaimat úgy kötöttem be, hogy forrasztva volt, sehol egy saru. Így viszont nem volt könnyen szerelhető és próbálgatás miatt gondoltam, szétbonthatóvá teszem, hogy magas cserénél csak rádugni kelljen a csatlakozót. Az egyik oldalon megcsináltam és utána úgy éreztem, rosszabb lett, mint előtte. Hogy ez placebo, vagy tényleg rosszab, senki nem fogja tudni megmondani...
-
almafa42
aktív tag
válasz
I'am Dony #62285 üzenetére
Koszonom a ket linket. Meg varok par valaszt itt a topikban, es utana fel is veszem veluk a kapcsolatot.
Sajnos az autoban tul sok hely nincs (kb Audi TT meretu), ezert is fontos, hogy a csomagtarto megmaradjon. De azert munka lenne, ha szigeteles + 6 hagszoro csereje + erosito + melylada + fene tudja mi kell meg kombinaciorol beszelunk.
Zenei stilus: ha ez jol szol, akkor nem leszek morcos.
-
kacsa7
őstag
válasz
I'am Dony #62275 üzenetére
Az EQ-val lehet játszani és fülre szabni a dolgokat, de egy dolgot figyelembe kell venni. EQ belenyúlás ugyanúgy fázishibát csinálhat. A másik, hogy többet tudsz vele rontani, ha túl sok helyen és nagyokat túrsz bele. Próbálgatni kell, de a legszerencsésebb megtalálni azt a pár kisebb tartományt ahol zavart érzel és korrekcióra szorul. Mobiltelefon és spektrum analizátor esetleg segíthet belőni, merre felé kellene keresni.
Ráadásul a dolog elég becsapós, mert lehet adott pillanatban, adott számon azt érzed, megtaláltad a jó beállítást, aztán 2 nap múlva az tűnik fel, hogy a másik 28 számon csak rosszabb lett. Ez a része is időigényes és játszós. Ebből a szempontból is szerencsés az aktív, hogy minden egyes hangszóró hangerejét külön tudod állítani, így sokkal jobban finomhangolható és testre szabható. Nem függsz a hangváltó adta lehetőségektől. -
kacsa7
őstag
válasz
I'am Dony #62271 üzenetére
Örülök, hogy jó lett!
Bit Ten bemeneti érzékenységét, a fő kimeneti hangerőt (Volume) és az erő gaint úgy állítsd be, hogy a lehető legkevesebb legyen a zaj, de jó legyen a max hangerőn, amin még hallgatni akarod, tehát sehol se torzítson. Lehet itt túlbonyolítani oszcilloszkóppal stb., de ez kicsit túlmisztifikálás. Amúgy vannak youtube videók, multiméteres beállításra, de én a fülben hiszek. Nekem mindig az vált be a legjobban, ha az erősítő gain le van véve negyed és fél közé. A Bit Ten viszont hajlamos zajosodni, ezért is az első mondatom. 0db-en azért már van rajta zaj. Szóval próba, próba, próba. -
kacsa7
őstag
válasz
I'am Dony #62266 üzenetére
Szépen sorjában:
1. Maxon semmiképp, mert akkor torz jelet vezérelsz ki a hangszórókra.
2. Erőn a gaint 3/4 fölé ne tekerd, de én jobb szeretem fél alatt tartani a kevesebb zaj miatt, kérdés hogy adja ki.
3. Bit Ten-nél normálisan be kell állítani a bemeneti jelszintet. Jól csináltad, amikor villan a led a gyári lemez megfelelő trackjén (ami egyébként alacsony frekis szinusz jel, mivel ez terhel a legjobban), akkor egy kicsit vissza kell tekerni a gain-en. Zenehallgatás közben nem fog soha felvillanni, mert ezt a terhelést normál zenével nem tudod elérni. Ezek után a hangszóró kimenetek hangerejét és a fő hangerőt is tudod állítani, amiket kivezérel az erősítő felé. Értelemszerűen 0db a leghangosabb. Ha 0db-en vannak, a fejegység 50-en és jól állítottad be a gain-t, de ezek után halk, akkor ott valami nagyon nem jó.Ha mind a 4 hangszóró kimenet belemegy a prociba, akkor a bemenet választóban értelemszerűen az "FL + FR + RL + RR"-t kell választanod. Kiemenet választónál pedig magas és mélyközepet válassz, pipáld ki az "xover"-t a szubnál pedig ha két kimenet kell, akkor bal és jobb szubot. Így lesz két szub kimeneted, amit külön tudsz állítani. Mivel fizikailag 1 hangszóró, így mindkét kimenetre ugyanazt kell beállítanod. Ez egyedül az időkorrekciónál fontos, mert ha be van pipálva az "x-over L/R link", akkor a vágási beállításokat együtt állítja mindkét kimenet esetén.
Amúgy a 4 full kimenettel sincs baj, mert ugyanúgy be tudod állítani a megfelelő szűréseket rá, csak nem annyira elegánsan mutat a konfigban.
Egyébként ha már van 4 erősítő csatornád és egy ilyen procid, célszerű lenne a szubnak adni egy külön erősítőt, hogy kihasználhasd normálisan az aktív hajtás adta lehetőségeket. -
PiciPeti
őstag
válasz
I'am Dony #62262 üzenetére
2/3 fölé nem illene tekerni, jó eséllyel ott már túlvezérel nagyobb hangerőn.
Jó eséllyel a prociban van valami érzékenységi/jelszint beállítás a bemenetre, vagy kimenetre és ott "halkul el" a jel...
Vagy Alpine-ék trükköztek valamit a kimenetekkel...
De tuti beállítás probléma van. -
kacsa7
őstag
válasz
I'am Dony #62027 üzenetére
Teljesen jól csinálod. Az SMD-t inkább ne kelljen forrasztgatni... Sokkal olcsóbb előtte biztosítani és szükség esetén pikk-pakk cserélhető.
(Bár a magam részéről zöldfülűként indultam, mégsem sikerült a mai napig 1 biztosítékot sem ellőni, pedig elég sok minden megfordult már az autóbanAlapos vagyok, de azért biztosítékolva van minden kb.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- CONTAX ZEISS AUTOFÓKUSZOS OBJEKTÍVEK SoNY E vázakhoz
- PRÉMIUM switchek - billentyűzet kapcsolók - TÖBBFÉLE (linear, tactile, silent, clicky)
- Honor Pad X8a 64GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- MakulátlanGaranciális MSI Cyborg GAMER 15,6"144Hz!i5 13420H(12X4,6Ghz)RTX 4050 6GB VGA,16GB DDR5 RAM
- LG OLED evo C2 65 4K TV Media Markt Garancia
- Xiaomi 11 Lite 5G NE 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Okosított PS4 Slim 11.00 GoldHEN 500GB - Telepített játékokkal
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy S23 + Plus 512GB Dobozos 12 Hónap Garanciával
- Microsoft Surface Laptop 3 - 15 col - Fekete
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest