- Gyűjtögeti a Xiaomi 16 az engedélyeket
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
Aktív témák
-
VinoRosso
veterán
válasz
janos666 #3573 üzenetére
Ha játszol, még egy darabig biztos, de amint elterjed a dx11, nagy előnyben lesznek a 4magvasok. Ha a fizika is átkerül a GPUra, akkor egyedül az AI marad, nem mintha ez nem lenne combos feladat, főleg ha nagyon részletesre megcsinálják a grafikát, akkor az útvonalszámítás, ütközésdetektálás( itt az AIra eső részt értem, nem a fizikait ), viselkedés szimuláció stb.. költsége is minimum aráynosan, ha nem exponenciálisan nő. Jelek már most is vannak pl. én nem vettem észre, mivel nem volt alkalmam kipróbálni, de hallomásból tudom, hogy az i7 igen jól teljesít CE2 alatt mind fizika, mind AI tekintetében, így nem lepne meg, ha a CE3-at is nehalemre optimalizálnák. De ott van pl az Euphoria ragdoll fizika, ebben is a nehalem a nyerő. Szóval jővőre Q3-Q4 legkésőbb 2011 Q2 már kevés lesz a két mag. Aki most vett i7-et, anak 3-4 évig van egy jó procija, csak most még játkokban nem igazán tudja kihaszálni. Logikusan gondolkodva egy 4-4,2Ghzes penryn elegendő, de annka érte meg, aki tavaly nyáron 30k körül hozzájutott. Jelenleg még azt mondom, hogy nagyobb felbontáson átlagosan egy 3,2-3,4Ghzes C2D is megteszi még GT300ig. Jelenlegi best buy az E5200-5300 ennél több nem igazán kel, tuninggal általában a 3,6Ghz megvan 18kért. Ennek az ára év végéig max 8k-t esik, a kb 15k-s árrés az E8200 felé lemehet 10re, és akkor éri majd meg váltani felfele. Aztán onnéttól már csak pár k és van egy 4 magos procid.
-
VinoRosso
veterán
válasz
Beowulf_78 #3551 üzenetére
Szerintem XHD felett az Xray 1.6 és a Cryengine 2.0 még mindig meg fogja fektetni őket. Legalábbis ha a legjobb esetet nézem, akkor egy kártya annyit hoz mint most a kettő GPU-s, az NV-nél kicsit több mert több mint dupla lesz a SP szám + az új architektúra gyorsabb lesz valószínűleg. De ez a jobbik eset, ha 1200 SP-os r870 lesz, akkor X2 alatt teljesítménnyel számolh6unk, ami a mai teljesítményigényes játékokban ekkora felbontásban elég harmatos. Akkor lesz végre értelme ezeknek a cuccoknak ha nyudíjazzák a dx9et, és akkor lehet XHD és hasonló felbontásokban gondolkodni. Szvsz kb 2 év.
-
VinoRosso
veterán
válasz
philoxenia #3527 üzenetére
még jó hogy nem az új Fire GL kártyákat várják itt mint a messiást.
-
VinoRosso
veterán
miért ne lenne? két összedrótozottt E8200 a jelenlegi M1 step 3,2-3,5Ghz közt mozog, az R0-nál(bár iylet piacon még nem láttam ) meg 3,6Hz is elérhető lesz. De már egy 3,2Ghzes alacsony fogyasztású 4 magvas is elég a 3,6Ghzes X3 ellen oda, ahol számít a magok száma. PC-n tipikusan 2 vagy 4 magra optimalizálnak, ami kihasználja a 3 magvat annak jó a 4 is. De tény, hogy az PII x3 jó lett, bár csak már azon kéne filóznom, hogy x3at vagy Q8200 vegyek
-
VinoRosso
veterán
Frapssal szoktam mérni, átlagokat nézek. Nme tudom hol olvastam anno, de tuti mert emlékszem rá...
Közben megkerestem wikipedia-n is megvan.
-
VinoRosso
veterán
ez sokmindentől lehet, pl hogy a Bioschock kevésbé használja a fizikát vagy az Ai-t, vagy éppen akkor, vagy egyszerűen ennyire képes a motor, nem lehet a csillagos égig növelni az fps-t. Egyébként én tavaly kb ilyenkor "játszottam" vele( inkább csak bencheltem), akkor nekem GX2-vel 3,4Ghzre húzott quaddal 200 fps körül VGA limit volt, illetve hiába húztam tovább a procit 3,8-ig, nem ment feljebb az fps, a VGA-t meg már nem tudtam. Viszont ha jól emlékszem Bioshock unreal 2.5 felturbózott változatára épül, mivel előbb kezdték el feljeszteni, mint a 3 meglett volna, és a 3as featureöket csak később integrálták bele.
-
VinoRosso
veterán
azért az Unreal3-as játékok szerintem egész jók ebben. Kiváncsi vagyok ez az Infernal mennyire lesz modolható, mert nem hiszem, hogy ez a szellemes téma sok hardcore gamert érdekel. Viszont ha lehet csinálni belőle egy jó kis fps-t, annak lehet piaca. Bár ekkor lehet a mod sikeresebb lesz majd mint az erdeti játék
-
VinoRosso
veterán
válasz
cowboy_bebop #3263 üzenetére
azért mert az IGP-ket is beleszámolják. Ha csak a VGA-kat veszed alapul ott pl az intel sehol se lenne
-
VinoRosso
veterán
na neee itt valami árulás van, volt refhűtéses 4850-em, meg GTS250-em( vagyis 8800 GTS 512-őm ), a 4850 sokkal hangosabb volt terhelés alatt, kb mint a hajszárító olyan hagja volt a 8800GTSnek meg alig volt hangja max 60%ig ment fel gyári szabályozáson a venti, és össze lehet hasonlítani a kettőn a hűtést.
-
VinoRosso
veterán
nyilván akkor, mivel már nem nagyon lehet kapni, ha lehet meg majdnem drágább az x48nál
x58hoz meg i7 is kell(ene) így azt inkább nem említettem. Na meg ott van az a fránya pci-e bug is
. Szal gyakorlatilag 1 lappal érdemes cfben gondolkodni. Tekintve hogy az x48 nem volt egy sikeres chipset, így elég keveknek lehet ilyen deszkája, szal ez keveseknek " adott ". Ha meg már venni kell akkorinkább veszek egy 20k-s p35ös deszkát és ráteszem a maradék lóvét egy 4890re. Ez kb ugyanazt a tejlesítmény hozza mint a 4830 CF és nem kell azon aggódni, hogy vajon elindul e a CF, vagy ha drivert cserélek( ami azért elég sűrűn megesik manapság mivel már ezen is megy a teljesítmény hajsza), akkor ne kelljen imádkozni, hogy felismerje a CF-ört, és ne kelljen újrarakni miatt az OS-t. CF-korszakom kemény 14 napja alatt 30 OS reinstallom volt a driverek miatt, nem kívánom senkinek. Egy chippel nincs szórás, ugyanolyan jól megy minden, nincs dupla zaj, nincs nagy fogyasztás, jelentősen kevesebb a hőtermelés a házon belül, ezért én az egy chipes rendszerekben hiszek. 4890re valóban nincs alternatíva, bár azért megnéznék egy tesztet egy GTX 295el. Mondjuk azt meg elvileg nem lehet kapni, vagy ha lehet megint rohadt drága, viszont egy árban és kb egy teljesítményben vannak. SLI nem vétett semmit, csak kula. Sokkal inkább kontrolálhatatlan a viselkedése mint a CF-nek, igazi gézengúz. Hol 2 kártya több fps-t produkál, mint egy kártya 2xese, hol meg a 3x kártya kevesebbet mint a 2, vagy a 2x kevesebbet mint az 1, és írtó nagy szórással. Nem is tudom, hogy ezeket lehetene e externáliáknak nevezni, mert nem szélsőséges esetek, hanem ez a "normális". De tegye fel nyugodtan a kezét akinek SLI-je van ( 295 nem ér ), nem fogom kiröhögni.
Szerintem a multi gpu bukta, és még jó ideig az is marad, legalábbis addig, amig lehet jaítani a gyártástehcnológián, és kisseb csíkszélességen bele lehet pakolni annyi shadert egy chipbe, ahány egy előző generációs CFben van, utána meg már nem lesz más lehetőség, mint horror több gpus szörnyeket venni kilowattos tápokkal. Ha akkor még egyetalán lesz áram...
-
VinoRosso
veterán
Azért nem eszik olyan forrón a kását. Egyrészt lap kell hozzá, ami min x48at jelent, az meg +20k. Azért +20, mert kb 20kval olcsóbban lehet normális lapot találni, ami nem támogat CF-ört, de legalább olyan jó mint egy x48as, ha nem jobb tuning szempontjából.
A másik meg h megnézném azt a tesztet, amiben az esetek felében veri. Nem azért, mert nem lehet ilyet összeállítani, nem erről van szó, de TFH számításba tudjuk venni az összes lehetséges tesztesetet, akkor ennek mekkora részhalmazát képezik azon tesztesetek, amelyekben minimum a felében jobb valamennyivel. Szerintem ez marginális. Na meg az sem mindegy, hogy mennyi az annyi, mert mondjuk lehet, hogy a felében hozza a GTX285 teljesítményt, de a másik felében meg lemarad mint a borravaló, ami CFnél nem elképzelhetetlen. Valami aggregált mutatót (is) érdemes lenne figyelembe venni
Ha tanácsot kéne adnom valakinek a vásárlásnál, akkor mindenképpen megkérdezném, hogy mire kell a kárya. Ha crysis mániás az illető, tuti hogy nem ajánlanék neki CF-ört. Viszont ha javarészt olyan játékokkal játszik, amiben ki tudja használni, és sok a pénze, akkor megérheti. De ez egy marginális részt fed csak le a vásárlókból, ha a nagy átlagot tekintem, akkor teljesen értelmetelen. Inkább veszek egy 4890-et, ha már mindenképpen jó teljesítményű ati kell, vagy ha olcsóbb kari és mindegy a szín, akkor 4870 vagy GTX260. Ha ár/teljesítmény számít akkor 4770... a CF-öket egyszerűen csak olyan résnnyi helyekre lehet betuszkolni a piacra, ahol alig versenyképes, szinte - 10 esetből 8x - mindig lehet mondani kedvezőbb alternatívát, tiszta bukó. SLIről meg ne is beszéljünk... -
VinoRosso
veterán
nem értem már egytalán a CF létjogosultságát. Még x2-ben valamennyire okés, de 2 VGA-val semmi értelmét nem látom. Itt van pl pont a 4770 példája, ha kb ezt a teljesítmény akarjuk összehozni 2 db 3850-el, akkor az kb 2x20k, és akkor még lehet keveset mondtam, nagy valószínűséggel 30kból kijön egy 4770. 3870 CF re meg a 4850 a kontra. Az árán kívül meg még kevesebbet is fogyaszt, egy kártyával kissebb a zajltejesítmény szóval
...
-
VinoRosso
veterán
válasz
cowboy_bebop #3080 üzenetére
hát jah főleg ha 800sp-s változatotfogsz ki
, viszont én megfogadtam hogy többet rv770-et nem veszek, úgyhogy majd spórolok, és veszek nyáron egy 4770-et. + 5k-t szerintem az is megér.
-
VinoRosso
veterán
Na jó de én feltételztem, hogy az rv870 egy GPU-s megoldással próbál majd versenyezni a GT300-al. Mert ennyi erővel akkor az 2xGT300hoz majd kihoz egy x4-et
(#3030) gbors: Erre van a CUDA, hogy levegye a terhet a sw fejlesztők válláról, hogy ne kelljen ilyenekkel foglalkozni.
mod: azt betyárját, hirtelen nem tudtam milyen kutyának írtam itt
-
VinoRosso
veterán
Én már csak az árára vagyok kiváncsi. Ha jóárasított lesz, megvan a nyári kártyám.
-
VinoRosso
veterán
Azért szerintem ez nem ilyen egyszerű, pláne hogy most utánanéztem egy kicsit a dolognak. Az a gond a voxellel, hogy sokkal több kell belőle egy jó geometria elkészítéséhez, mint egy sima mesh esetében. Emiatt egyrész a processz is időigényesebb, másrészt számolni vele sem olyan egyszerű már. leginkább akkor jelentkeznek erőforrásbeli gondok, ha fizikázni kell vele( ütközés detektálás, törések főleg ), esetleg ne adj isten még az AI motornak is piszkálgatni kell valamilyen szinten, akkor már sok esetben gyorsabb a jelenlegi poligon alapú technológia. Szerintem tuti, hogy voxelből nem lesznek olyan karakterek, mint amilyen az utóbb linkelt videón volt, vagy ha lesznek, nem ezzel a technológiai háttérel, ami most körvonalazódik.
-
VinoRosso
veterán
ha nem driver hiba akkor nem tudom hogy mi...ha OGL alatt tökéletes lenne, akkor dx ütközésre gyanakodnék, de így szerintem az is kizár6ó. Meg kéne nézned, hogy van e SP1 telepítve, friss telepítéssel is csinálja e, és fokozatsan telepíteni a frissítéseket, illetve kompatibilitással próbálkozni. Ha gyakori hiba, akkor külfödi fórumokon biztos hogy volt róla szó, és tuti hogy született is már rá megoldás.
-
VinoRosso
veterán
Akkor ott lehet, hogy a procival van valami. Elékpzelhető, hogy a CPU driverek nem a legjobbak. Én 64bites Vistával használtam maxot, 4850, 3670, 3870 & x86 Win7 alatt jelenleg 3850 -el, az ég egy adta világon semmi gondom nem volt vele, de nálam intel lap&CPU van a kari mellé.
-
VinoRosso
veterán
válasz
leviske #2275 üzenetére
én úgy értettem, hogy ami most mobil architektúra, 10 év múlva az lesz a desktop, vagyis egy ahhoz hasonló rendszer szerint fog kinézni egy PC. Ehhez kell az, hogy mindegyik gyártó mindent csináljon, mert csak így lehet ala natur rápakolni mindent egy chipre. De igazából ezt egy "költői túlzásnak" szántam, mert ez egy elég..hogy is mondjam..ööö.. "weird" gondolat, szóval nem látom sok esélyét. Biztos, hogy valamennyire csökkenni fog a specializáció foka, ez egy világos tendencia évek óta, hiszen már mindegyik nagy gyártó több lábon áll, de nem hiszem, hogy ez annyira erős lenne, hogy ilyen technológiai újításokat eredményezne, vagy legalábbis nem a közeljövőben.
-
VinoRosso
veterán
válasz
leviske #2270 üzenetére
végülis nem most jön a larabee, nem most a legnagyobb a piaci részesedése az intelnek az integrált gpuk piacán, nem most erősödött meg az ati annyira, hogy kvázi piacvezetővé váljék, nem most rukkolt elő egy úgyahogy normális proci szériával az amd, az intel cpukat meg szerintem ne is említsük mert az más súlycsoport...szóval biztos, hogy megéri az nvidiának ha megosztja az erősforrásait, és nyit még egy frontot? Eléggé nagy szopóban van most a chipset és a vga piacon is, é nnem vagyok nagy stratéga, de ebben a szorongatott helyzetben én inkább koncentrálnám az erőforrásokat, és utána dönteném el, hogy hol lehet keresnivalóm ( vagy inkább kiutam ), ahol pedig nincs onnét kivonulnék.
Bár aztán ki tudja mit hoz a jövő... lehet 5-10 év múlva valami SoC rendszerben lesz integrálva a CPU és a GPU, az Nvidia felvásárolja a Via-át, az S3 pedig megveszi a Novafora-tól a Transmeta-át( vagy inkább fordítva ? ) és majd Intel,Amd,Nvidia,S3 SoC-ok fognak versengeni a vásárlók kegyeiért
-
VinoRosso
veterán
Érdekesek ezek a trémárkok, 06ban 16k, Vantageban meg 10k. Valamelyik nem stimmt.
-
VinoRosso
veterán
"há Jührgen dikk mánn, nő jaz ohrbévétél, csőkkén á kiódós, lész nágy nyeheséch, megy főfele a hríszvíny né há mitől ván éz? Csák ném á rv740 khrosszfojjerh? "
kb ennyit : D
(#1738) westlake: na mi van akkor most mégis lesz rv790 a múlt héten úgy volt hogy nem lesz, igaz az R790 lett volna
Lol
-
VinoRosso
veterán
válasz
Gonosz15 #1712 üzenetére
létezik olyan h parteri viszony, pl a nagyobb játékfejlesztők szoros kapcsolatban vannak egy egy céggel, megmondják, hogy milyen irányba kéne kb fejleszteni a jövő hardvereit, cserébe ők meg az adott termékre optimalizálnak, mivel nem lehet így mindekinek egyszerre kedvezni, olyan nem hsizem, hogy van, aki az egészet átlátná.
-
VinoRosso
veterán
válasz
leviske #1623 üzenetére
Még annyit megemlítenék, hogy elgondolkodtató... Ezen "rémhírek" hallatára és a HD4800-asok árcsökkenésére vajon hányan jelentették ki, hogy "A fene se vár az RV790-re, úgyis csak egy csiszolt RV770 lesz"?
Biztos vannak páran
Pont ezt mondtam kb szűk egy hónapja, mikor megjelent a hír, h az rv790 csak egy túlhúzott rv770XT lesz. Elég jó esélyét láttam akkor, hogy csak a piac manipuálálására röppent fel ez. Akkor tippem közül 4830>>40nm = rv740 bejött, rv770 árcsökkentést a nemrég jelentették be, most meg itt egy kósza hír arról, hogy architektúrális változásokat hoz az rv790. Vajon ez mit takarhat, csak nem +SP-ket?
-
VinoRosso
veterán
a játékok shader kódjai a mai napig erősen szekvenciálisak (sok bennük a függőség), ezért a Radeonok 5 ALU-ból álló egységeit az ütemező nem tudja megfelelően "etetni", becslésünk szerint átlagosan 50-60%-os kihasználtsággal dolgozhatnak
A HD3870 UC memória-sávszélessége kicsit nagyobb, de ez csalóka - a gDDR5-ről szóló cikkünkből kiderült, hogy a rosszabb memória-késleltetéseket és a komolyan "alulhúzott" memória-órajelből adódó optimalizálatlanságot kompenzálni kell a memória sebességével (mivel a gDDR4 és a gDDR5 hasonlóan "rossz" késleltetés fronton, most is a korábban bevált 20% körüli extra sebességet használjuk)
Te jó ég
, tavaly nyáron mennyit szajkóztam ezeket az rv770 topicban még megjelenés előtt, és mennyire hülyének néztek emiatt.
Igaz mikor kiderült, h 256 bitesek lesznek a karik, akkor még azt hittem, hogy ring bussal jönnek, de más is.
-
VinoRosso
veterán
a terepen mit értesz? Mert ha a terraint anak sok értelmét nem látom, ahogy előbb írtam, a mostani mesh alapú magasságmező szeritem elég jó megoldás, ezt lehet pl nurbs felülettel finomítani, ha kissebb erőforrás használatával megoldható, illetve ha fiomabb vezérelhetőségre van szükség, de hogy rombolható legyen a talaj annak nem sok értelmét látom. Ahova illeszkene a egy ful voxeles modell az mondjuk egy épület fala, ami a valóságban is téglákból van, ezt jól közelíti egy voxeles reprezentáció, pár ezer voxelből fel lehet húzni egy kissebb házat, amibe aztán lehet ütkzötetni dolgokat, és akor szépen esik szét. Talán még egyes tereptárgyak, pl fa, dobozok, és hasonlók, esetleg autó, bár az megint elég bumfordi lehet, mert túl bonyolult a szerkezete. Igazából egy olyan modellezési technika lenne jó, ami hasonló a voxelhez, azzal a különbséggel, hogy nem egyforma méretű és azonos formájú a felosztás, és ezzel lehetne definiálni tetszőleges számú amorf voxel-t, mivel így sima huzalváz modellezéssel a megszokott módon felépíthető pl egy autó, a tovább nem bontható építőelemek pedig az élek illetve felületek által közbehatárolt amorf voxelek lennének. Így könnyebben meg lehetne oldani a töréseket, horpadásokat, hogy mondjuk leszekad egy kerék vagy betörik az üveg, letörik az ajtó vagy lejön a zománc ütözéskor, és ez még relatíve kevés voxelből megoldható lenne. Viszont ha a jelenlegi voxel technikát nézem, akkor igen sűrű felosztás kellene egy autóra, hogy ne legyen ótvar a modell, ami több voxelt eredményezne jóval, mint amennyi poligonból áll most, így még ha meg is oldható a konvertálás huzalvázas modellből, utána akkora erőforrás igénye lesz az ütközés/deformáció kiszámításának, hogy a NASA-nál kell hozzá gépidőt igényelni.
Jól szétoffoltuk ezt a topicot is...
-
VinoRosso
veterán
DOS?? milyen DOS??
A tualatint koránt sem nevezném értelmetlennek. A p6 volt a Pentium M alapja, az meg a core-é, az meg a core2-é, ami az egyik(ha nem a legjobb) intel mikroarchitektúra. Van SSE, meg jön majd pár specifikus kiegészítés, több nagyon nem is kell. 64 bites utasításoknak sok értelme nincs GPU fronton, legalábbis egyelőre. Úgyhogy az x86 tök jó megoldás lesz szerintem. Ha még ezt megfejelik egy 2Ghz körüli órajellel + 64 tualatin maggal, akkor szerintem nagy meglepetésben lehet részünk. Mondjuk érjen egy ilyen mag kvázi 4-6 SP-t. Lehet számolgatni...
-
VinoRosso
veterán
Szerintem a parametrikus felületek fognak inkább elterjedni a dx11-el terrainként. tök fölöslegesnek tartom a voxeles terraint, max ha valami leomló sziklagörgeteg ami töredezik, vagy valami hasonló effektet akar valaki, de a földbe lődözni, robbantgatni senki nem fog. Azon kívül annak ami jól nézne ki így(valami robbanás, vagy valami részecske effekt), már nem kis erőforrás igénye van, mert ott nem 10 meg 20 voxelt kell mozgatni meg textúrázni árnylani hanem 1000x / 10000x többet. Esetlen ilyen téglaépület, meg mondjuk valami fa, vagy hasolnónál tudom elképzelni, hogy érdemes lenne vele bíbelődni, annál relatíve kevés voxellel kell dolgozni, hogy jól nézzen ki a dolog. Viszont az tuti nem megoldható, hogy ezek voxelként készüljenek. Legalábbis én dolgoztam voxeles ecsettel, és nem egyszerű bánni vele, ezzel valami egzakt modellt elkészíteni rémálom. Lehet, hogy meg lehet oldani a konvertálást meshből vagy bezier/nurbs felületből( van ilyen? ) de aztán a végeredmény meg olyan mint a kutya vacsorája. Emlékszem mikor maxban nurbsből először konvertáltam poly-t, kb 15 percig számolt a gép egy egyszerű felületet, és a végeredmény valami olyan szörnyűség lett, hogy majdnem elhánytam magam.
-
VinoRosso
veterán
Azért nemegészen. Mondjuk úgy, hogy van benne voxel technika is. Amennyire én tudom, a terep egy magasságmező, ami mesh alapú, és bittérképből generált. Ebbe lehet tenni voxeleket szerkesztéskor(mivel ilyenkor egyszerűbb ezzel kialakítani az alapgutakat, barlangokat), amik real time renderben ugyanolyan meshként jelennek meg, mint amilyen a terrain.
Ami a voxeleket illeti, nem hiszem, hogy világmegváltó cucc lenne, van amire jó, van amire meg kevésbé. Meg nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy a dx11el jön NURBS és Bézier támogatás is. Inkább annyit predesztinálnék emiatt csak, hogy szélesedik a skála, amiből lehet dolgozni, de hogy valamelyik reprezentáció egyeduralkodóvá válna arra nem vennék mérget. -
VinoRosso
veterán
semmi gond nem lenne a physx-el, ha nem az nv vette volna meg az aegia-t, hanem a MS. Erre a nyakamat merném rátenni. Az a baj, h az nv vette meg, aki az ati riválisa, így értelemszerűen az ati nem fogja támogatni, csak abban az esetben, ha rá lesz kényszerítve.Dx meg nem kötelező, tegnap még az volt a házi feladat..
-
VinoRosso
veterán
Igen tehát rv790 1200sp beats GT200b, rv870 1600 sp beats GT300, ha az AMD fejével gondolkodok. Abból gondolom, hogy logikus lépés a fokozatosság elvét követni, főleg ha váltás van a gyátsátechnológiában. Ezért érdemes először 1200 spvel "kisérletezni", ha r870nél hirtelen feltolják pl 800ról 2000 spre, akkor abban nagy a rizikó, és besülhet a dolog, ellenben csinálnak ha egy 1200as "kvázi" master chipet, akkor ahhoz már elég csak külön salveket gyártani + sp-oknak, esetleg megnövelni a sp számot a masterben 1600ra, de 2000 már soknak tűnik nekem 1 chipen, mégha 40nmes is. De ettől függetlenül lehet úgy lesz, ahogy mondod, csak kicsi a valószínűsége szerintem. 800>>1200>>1600 egy sokkal kiegyensúlyozottam, járhatóbb út, kevesebb kockázattal szerintem.
-
VinoRosso
veterán
válasz
Depression #1292 üzenetére
Igen, mert azalapján lesz kedvecend a játék, hogy milyen tartlamomal töltik fel. Ez meg nagyban függ attól, hogy milyen vas van alatta. Ha a népnek bejönnek a physx-es effektek, törés zúzás robbanás, akkor van létjogosultsága, ha nem nincs. Viszont ha ki sem próbálhatod, mert a piac másik szereplőjének az érdekei azt diktálják, hogy ne legyen vesrenytársa egy ilyen termék, mert veszélyes lehet ránézve, és elnyomja mint a csikket, akkor ki sem próbálhatod, azaz nem lesz választási lehetősége az embereknek, hogy eldöntésk mi legyen népszerű, egyszerűen azt kapják, amit eléjük tesznek. Akkor vagy elkényeztetve, mint fogyasztó, hogy ha vannak lehetőségeid. A Mirrors Edge is elfut phsyx nélkül, ergo nem kell megvenned hozzá az nv karit, viszont ha tetszik úgy a játék, akkor igen. Aztán ha annyian vesznek nv karit, hogy már eléri azt a küszöbszintet az ebből fakadó veszteség az ATInál, amikor már jobban teszik, ha támogatják, akkor támogatni is fogják, és akkor elérhető lesz minden játékban és hardveren. Ha meg nem tetszik az embereknek, akkor elhal. Normál esetben ez így nézne ki. De itt nem erről van szó, hanem arról, hogy van egy technológia, és csinálnak egy másikat, ami ugyanazt tudja, de nyílt, és nem teheti meg az NV, hogy ne támogassa, mert a DX az MS monopólhelyzete miatt kötelező, vagyis rohadtul nem mi döntjük el megint, hogy nekünk mi tetszik, hanem a MS a mérleg nyelve megint.
-
VinoRosso
veterán
Pedig egész érthetően leírtam szerintem.
rv790 vs GT200b
rv770XT vs G92b
rv770Pro vs G94b
rv740 vs G96b
Q4:
rv870 vs GT300
_______________ahhoz hogy ez menjen így kell nőni a a sp számnak, ráadásul fokozatosan, ergo
rv740~100USD = 25k
rv770pro -10%
rv770XT -15%
rv770 >> rv790 = 800 >> 1200
Q4:
rv790 >> rv870 = 1200 >> 1600
-
VinoRosso
veterán
Fejleszt kexboxra valóban dx-el mivel arra sincs más api, no miért? Csak nem azért mert MS termék az is...ez megint csak LOL. Egyébként a dx9ről mondta azt, hogy egy jól felépített api, az előtte levő szériakat szidta mint a bokrot. Amenyit én tudok a Rageről, az alapján kizártnak tartom, hogy dx-el jönne ki, mivel az id Tech 5 demója OGL-es, és szó volt róla, hogy macre és linuxra is jön. Csak a pista miatt nem fog dx-es win portot csinálni, kexboxra meg nem tud mást, de ha el futna azon is egy linux, akkor azon is OGL-t használna szvsz.
-
VinoRosso
veterán
felizzik persze, mert a hűtéssel spóroltak, hogy olcsó legyen a karesz. Normális hűtéssel nem disszipál annyi hőt mint egy GT200as. 40nm.en meg még több SPal se fog. Igen pont ezt mondom én is, hogy jön a népnek az olcsó(23-25k-s) 4830 40nm, amiben kevés sp van, és meg lehet jól rántani. De emellett jön a megszállott hardcore gamereknek és occereknek is egy karesz, akik nem sajnálják a lóvét rá, és az nem egy fogpiszka mag lesz... de majd meglássuk.
-
VinoRosso
veterán
40nmen nem lesz vele gond a fogyasztással. Azonkívül a GT300 ellen kevés lesz az 1200sp, ugyanis az nv is meg fogja növelni a sp-k számát drasztikusan.Kétlem hogy lenne idő r700 utcsó szériaáinak a fejlesztése mellett valami nagyobb léptékű változásra. r800 ra ezzel meg kb 1600 fog kelleni, vagy még több, de ez már lehet több chipben is. GT300 meg q4ben itt lesz tuti, kb nov-dec, ergo rv790nek májusban kellene jönnie legkésőbb, márciusban tuti nem lesz még, április meg kérdéses. Válaság miatt megcsappantak az eladások, meg a konkurencia is erős,és sok a beragadt készlet, ha addig kimegy az 55nm-esek többsége, akkor árpilis, ha nem május. Amivel sikeres lehet az ATI az egy erős VGA és egy olcsó VGA. Ergo 4830->40nm & 4870+200~400 sp, de inkább az utóbbi. Azzal a pozicióval amit jelenleg a 4870 elfoglal, nem mennek semmire, két szék közül a pad alá esnének. max annyit tudok elképzelni még, hogy leljebb tolják a 4870 árát, mert mással nem tudnak vesenyezni, és akkor nem marad űr a helyén. Csak kérdés mennyire tudják így vonzóvá tenni, mert már lesz G92b, ami lehet, h ár/teljesítményben jobb lesz.
-
VinoRosso
veterán
És azt nem gondolod, hogy nem csak hardver oldalról kellene függetlennek lennie, hanem szoftveroldalról is? Mert annyira a dx annyira de annyira független szabvány, hogy közben csak win alól érhető el, de ott se mindegyik alól, mert dx10 csak Vistához van. Ez egy kicsit szvsz LOL
Az OGL meg nem csak hardver, hanem platformfüggetlen is, akkor a gondolatmeneted szerint ez nem lenne jobb a fogyasztóknak? Nameg anno a dx őskorában se volt hardver oldalról egységesen támogatott, miért kellene a CUDA-nak is egyből annak lennie?
Azt meg írod, hogy jobb a dx, és van benne igazság, mertt dx10-el már egyszerűbb a fejlesztés, szabadabb, és dx11-el meg aztán a határ a csillagos ég, de ez nem volt mindig így. Volt amikor az OGL volt jobb, a dx meg bonyolult, mégis 99%-ban dx-el fejlesztettek. Ha következetesen alkalmaznánk a logikádat, akkor anno fordított arányban kellett vna születnie a játékoknak. Mégsem így volt, egyszerűen azért, mert nem attól függ az eltejedés, hogy melyik a jobb api, hanem attól, hogy melyiknek van nagyobb piaci értéke. Szoftver oldalon az MS a monoppol helyzetét kihasználva az OS-ek piacán a saját érdekeltéségbe tartozó apit erőlteti, olyannyira hogy ez rányomja a bélyegét a hardverekre is.Ezért hülyeség szerintem függeltenségről osztani az észt, mert csak azért támogatják a gyártók, mert ez a kényszer. Ha a hardvergyártókon múlna, hogy milyen technológiát használjanak a játékfejlesztők, akkor természtesen ott is mindenki a saját eszközeit erőltetné. De ez csak annak adatik meg, aki van annyira tőkeerős, hogy szembemnejen a piacvezető szoftveróriással. Ha az AMDnek lenne erre anyagi fedezete és mersze, ők sem irkánának szorgalmasan házifeladatot. A hasonlat egyébként jó, tipikusan mint anno a sok hanagyaszorgalmú tanulók középsuliban, akik megcsináltak minden HF-t, de arra már nem futotta az idejüjkből, hogy saját ötleteik legyenek, kreativan gondolokodjanak, meg a lusta diák, aki lesz.rta, hogy mit diktál a tanár, és innkább megpróbált saját kútfőből gondolkodni...
Nagy valószínűséggel ha nem lett volna gazdaságilag annyira sikeres a MS, akor most nem NT-n, hanem valami Linux disztribúción vagy OSX-en játszanánk OGL alól, a dx meg eltűnt volna a süllyesztőben. Csak azért van dx mert mindenki win-t használt anno, nem azért mert jobb volt az OGL-nél, mivel szarabb volt. Az idők során az OGL meg elsorvadt, bár ez így nem is jó kifejezés, mivel nem sorvadt el, csak kevésbé fejlődött. Annak ellenére, hogy most a dxnek kedvez a helyzet, még lehetne jó motort csinálni OGL alapon is, pl ott a Rage, Carmack -nek eszébe se jut dxre fejelszteni, és nem lehet azt mondani rá, hogy egy looser, aki nem ért ahhoz amit csinál. Egyébként a win mint platform évek óta a saját sírját ássa, mert pont a széles körő elterjedtségének köszönhetően válik sebezhetővé. Meg is lehet nézni, hogy milyen játékok születnek mostanában, meg hogy milyen hardver kell alá, és hogy milye "szépen" futkorásznak ezeken pff. Nem véletlen az sem, hogy egyre több játkfejlesztő mondja azt, hogy tojnak a pcre, és az elsődleges szempont a konzolra való fejlesztés, ahol lehet normális eladásokat produkálni, és cserébe normális játékok is születnek.
(#1260) rocket: Azért mert az rv770 egy elég jó architektúra ahhoz, hogy erre alapozni lehessen. MEgeszem a kalapom, ha 800 sp-al jön ki az rv790!!! Én jóval többre tippelek, az 1200 már sokkal szimatikusabb szám.
-
VinoRosso
veterán
Nem a zárt szabvány a jó, hanem az hogy tudsz választani. Egyébként a zárt szabvány csak azért zárt, mert nem támogatják széles körben. Amint írtam ideális esetben nem úgy működik a szabánnyá válás folyamata, hogy élből széleskörű támogatása lesz a technológiának, hanem fokozatosan terjed, ahogy teret nyer. Egyéként érdekes módon a physx már régóta létezik(2002), eddig sem volt széles körű támogatása, külön kárya kellett hozzá, de amig fel nem vásárolta az nv, addig nem volt vele semmi bajod. Most meg így júj úgy júj senkinek nem lesz jó, mert kinek jó az, ha tud játszani fizika kártya nélkül a Mirrors Edge-el, a GRAW szériával, vagy az UT3-al. Mer kinek kellenek ezek a gagyi játékok júj fúj....pff
-
VinoRosso
veterán
Azért jó, mert van választási lehetőséged. Amig egy technológia nem terjed el, addig nem tud de facto szabvánnyá válni, és normál esetben ez úgy néz ki, hogy jönnek az innovációk, és a piac eldönti, hogy melyik életképes és melyik nem. Ha tetszik az embereknek, akkor elterjed, és szabvánnyá válik, ha meg nem akkor nem. A lényeg az, hogy Te döntsd el, mint fogyasztó, hogy hova teszed le a voksod, ne helyetted más, főleg ne a gyártó, aki ebből akar meggazdagodni. Nem rossz dolog a dx, de a MS undorító dolgokat művelt vele, pl a legutcsó eset, amikor a dx10-el adta ela Vistát, holott igazán nem is terjedt el a dx10, csak egy hülye marketingfogás lett belöle. A fogyasztók érdeke itt azt kívánta volna, hogy legyen támogatás Xphez is, viszont ekkor senki nem használt volna vistát. Ha meg valakinek nem tetszik az dx, akkor sem tud mit csinálni, mert 1 kezemen meg tudom számolni, hány AAA OGL gamma létezik. Akkor tudna választani, ha lenne OGL-el Crysis, Stalker, Bioshock, GRID, stb... de nincs, és ez leginkább a MS miatt van. A CUDA-t nincs értelme párhuzmaba állítani a dx-el, mert a grafika mellett még igen sokmindenre használhatóvá teszi az NV-s VGA-kat, úgyhogy nem fog elsorvadni.
-
VinoRosso
veterán
válasz
Bluegene #1227 üzenetére
Szvsz ez kacsa, úgy kell gondolkodni, hogy "mit tennék, ha én lennék a gyártó". Mindkét magnak erősnek kell lennie, mert különben nem lesz versenyképes. 9%+al kitörölhetik a s.ggüket, mert az nem elég az nv karik ellen. Ugyanaz a helyezet, mint nyáron, akkor az nv nem kalkulált azzal, hogy olyan ellenfelet kapnak a piacon ami ellen értelmetlen lenne kidobni a gt200-ak 55nm-es klónjait. Most szintén ezt akarták valszeg az ATInál, szimpla gyártástechnológia váltás, de a GT200b közbeszólt, emiatt kell halasztaniuk, hogy legyen idejük még gyúrni a magon, ezért a csúszka. Az összes többi találgatás, rémhír, kacsa meg arra jó, hogy manipulálják vele a piacot, és kisöpörjék az rv770-es készleteket. Most gondolj bele, ki várna meg egy rv790-et drágáért, ha csak 9%-al gyorsabb. Senki, ezért most megveszik az rv770-et, nem várják meg a májust. Péz péz péz, erről szól minden.
-
VinoRosso
veterán
ha már a fogyasztók érdekeit nézzük, akkor szvsz a CUDA nem egy rossz dolog. Meg ha a fogyasztók érdekeit tartjuk szem előtt, akkor a MS nem éppen a ideális piac ideális résztvevője. Kellett nekünk a DOS, kellett nekünk az NT? Lóf.szt. Az volt és kész. Most legalább lehet(ne) választani. De ez csak az én véleményem.
-
VinoRosso
veterán
na nagynehezen(n+1. reinstall és registry gyomlálás után) eljutottam odáig, hogy el tudtam indítani az 1.5.07-es patchel a dx10.1ben a CS-t. Kezdő pálya sushafts tesztnek dx10.1ben 15 fps dx10ben 20 fps AA nélkül. A kép semmivel nem szebb dx10.1ben, talán egy kicsit az árnyékok mintha lágyabbak lennének, de lehet hogy ez csak érzéki csalódás. Általános tesznek még betoltam Limanksot. Ebben megyek sötétben és világosban is. dx10.1 20-25 fps dx10 35-40. Egyetlen pozitívum amit láttam, hogy dx10.1ben 2x-es AA meg se hatotta a 3870-emet, 4x -t már megérezte. Akkor most ez hogy is van ez
Pont a CS miatt gondokodtam egy Rv740 vételén, de most kicsit elbizonytalanodtam...
-
VinoRosso
veterán
Gyakorlatilag mindegy, hogy OpenGL-re, vagy DX-re írok egy progit.
Már hogy lenne mindegy??? Sem a fejlesztőknek sem a felhasználónak nem mindegy. Ha minden játék le lenne kódolva OGLre, mit gondolsz hányan játszanának NT-n? Na meg kódolj le egy Cryengine2-t sandboxostul OGL alapokon...ehh no mind1...
-
VinoRosso
veterán
hardver oldalról persze, hogy széles körű támogatása van a DX-nek, de szoftver oldalról egyetalán nem, ezért mondtam az összehasonlítást az OGL-el, mivel nem hardvereket hanem SW platformokat hasonlítunk egymáshoz, tehát a függetlenség(szerintem) így értelmezhető DX-OGL kontextusban. Úgyanúgy támogatva van az OGL hardver szinten mint a DX, ezért értelmetlen lenne összehasonlítani a kettőt így. Viszont játékmotort elég keveset írnak OGLre, és DX sincsen máson csak winfoson, sőt még azon se mindegyiken, mert 10-es ugye csak pistán. Ennek fényében kéne érteni, amit előbb írtam. A stormrisera én is kiváncsi leszek, pont a full dx10 engine miatt, de arra azért nem vállalkozok, higy kijelentsem, hgoy ilyen vagy olyan lesz, pláne most, amikor teljesen kiszámíthatatlan, hogy egy játékot milyen i"gány"ességgel fejlesztenek( gondolok a botrányos GTAIVre vagy az említett CS-ra).
-
VinoRosso
veterán
na amennyit a kiadó ad, abból nem fejlesztenének Crysisokat...
DX független szabvány??? Akkor miért csak MS termékeken van? Már csak azt kellett volna leírnod hogy nyílt, akkor még talán kacagtam is volna egy jót.
GT200 nem a legjobb dx10re? Mégis hány játékban marad alul a legjobb konkurrensével szemben, és hányban jobb nála? A jövőről meg mindenki azt mond amit akar, kizárólag arról lehet érdemben nyilatkozni, ami van. Nekem mondthatod hgoy ilyen játék jön meg olyan játék jön...emlékszem mikor mondtad nyáron, hogy CSra nem lesz dx10.1, mert ott virít az NV logo az elején, aztán mikor októberben kijött hozzá a dx10.1.-es patch, meg el voltál szállva hogy milyen jó lesz, aztán most néztem CS benchmarkkal nálam kerek 1 FPS különbség van a DX10-es és DX10.1-es mód közt, korábban meg kértem tesztet 4870X2 és GTX295 tulajoktól, és a GTX295 még dx10.1 ellenére képjavítókkal fullon magas felbontáson is leverte mint vak a poharat, kb ugyanolan koknfigban. Egy ideje figyelem az irományaidat, és meg kell h mondjam elég "érdekesek" a gondolataid. -
VinoRosso
veterán
Itt nem erről van szó, hogy megéri e vagy sem. A játék fejelsztéséhez pénz, kell, mert fizetni kell a gárdát, aki csinálja, ha nincs elmennek, a lóvét meg be kell szerezni valahonnét, és egyik fejtesztő sem olyan, hogy zsebből előhúznak több tíz millió USD-t. Ha nem találnak partnert, aki finanszírozza nekik a költésgeket, akkor nem lesz motor sem, így nincs miről beszélni. Ha meg a feljesztők lesápolják az Nv-t, akkor szeritnem joggal várja el, hogy az ő technológiájával fejlesszenek.
A másik meg, hogy egyelőre halvány lila gőze sincs senkinek, hogy az OCL és a CUDA hogy viszonyul egymáshoz, mert egyetalán nem biztos, hogy annyival jobb lesz az OCL mint a CUDA ha egyetalán jobb lesz). Mert oké, hogy mindennel lehet használni, de vajon mekkora a tanulási költsége, és mennyibe kerül ezzel fejleszteni, és a végtermék ami ezzel készül az milyen teljestményű lesz? A CUDA tanulási költsége minimális, aki tud C-ül(márpedig elég sokan tudnak), annak túl sokat nem kell erőlködnie ahhoz, hogy beletanuljon, és az ezzel való fejelsztésért még pénzt is kapnak az Nv-től(bár akárki azért nem csak a legjobbak), és ezentúl egy kiforrott eszköz, nem most jött ki a piacra, hanem már sok helyen használják, ráadásul igen hatékony is, főleg az új GT200-as karikkal, ahova kell a FP teljesítmény, ott gyakorlatilag nincsen ellenfele a PC-s környezetben.
Csak azért leírni az cuda-t mert lesz egy nyilt konkurrens termék szerintem marhaság. Ennyi erővel már mindennek OGL-t kéne használnia, meg .NET helyett Java-t, meg NT helyett UNIX-ot stb... Abba kéne belegondolni, hogy már egy ideje ott van az AMD markában a dx10.1, aztán kitörleti a seggét mindenki a dx10.1-el is, pedig ez még technológiai szempontból is előrelépést jelentene a fejlesztők számára is, sőt a dx10 is már az lenne a dx9hez képest, aztán mindeki látja, hogy milyen játékok születnek.
Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- Bomba ár! Dell Latitude E6440 - i5-4GEN I 8GB I 250GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! R5 8400F / RX 9060XT / 32GB DDR5 / 1TB SSD M.2
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest