- Légies iPhone halvány színei
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2509 üzenetére
Ezért is nem mozgatta meg a fantáziámat. Megnéztem amúgy, nincs szép állapotban. Egy koma vitte be egy pár másik MC-vel együtt de mind olyan állapotban volt mint ez. Volt amelyikből csavarok hiányoztak… Sokat fel lehetne újítani amúgy rendesen de finn órabér mellett nem hiszem, hogy megéri 3-4 órát elverni egy obira ami nem egy többezer eurós ritka valami. Nikonra kerestem 50 f1.4-et akkor futottam bele, ebbe a szerencsétlenbe például… Megvizsgálták, ment a polcra ahogy van, nem éri meg hozzá nyúlni.
Az amit linkeltél viszont gyönyörű.
Ez meg amit én lőttem tegnap.
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2506 üzenetére
Az már így került oda... 60.000 kamera és obi van a raktárban ami átnézésre vár, szóval válogatniuk kell, mit újítanak fel és mi az ami megy a polcra úgy ahogy van bevizsgálás után. Ez páldául csak Certified szóval be van vizsgálva de gondolom nem érte volna meg hozzányúlni. Ha azt nézzük, hogy a Nikonra nem vettem obit 60.000-nél olcsóbban annyira nem vész a 40.
Van egy moisture damaged MDII amúgy náluk meg ha elmegyek Helsinkibe akkor van egy New-MD is. Párom pont írt nemrég, hogy menjek már érte a reptérre este, szóval ez egy jel.
"A Foma 400 normál, nappali fényben jó, kevesebb fényben bukik el, ahol a jelentősége lenne a magasabb érzékenységnek..."
Ezért mondtam, hogy nem szabad elhinni ami rá van írva.Ezt itt hagyom érdekességképpen.
YT Link
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2504 üzenetére
10 órája problémamegoldok angolul, nézd el nekem.
Focusing Screen függő. A Split Screen már f4 körül használhatatlan. De a Nikonba van nekem Type K (split screen+microprism) és Type E ahol semmi sincs csak vízszintes vonalak és telibe matt. Kevésbé fényerős obikhoz sokkal jobb de párom például alapból is jobban szereti mint a Type K-t.
Nem is amiatt akarom cserélni mert félek h beengedi a fényt, csak ha tovább hagyom akkor csak rosszabb lesz takarítani. A hátfal peremén egy-két helyen már találtam ráragadt darabokat a váz vájataiból szóval kezdi megadni magát. De a tükörnél lévő például rendben van tapintásra/kinézetre. A Canonet 28-é az brutál. Hozzáértem és fekete rágó lett belőle.
Foma amúgy ár/értékben nem rossz. Annyi a trükk, hogy nem kell elhinni amit ráírnak.A 400-ashoz ISO320-ra állítom a gépet és teljesen rendben van. De leginkább Ilford FP2/HP5/Delta megy, színesből pedig Portra 400 vagy Santacolor 100.
Linkkel akkor második próba: [link]
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2502 üzenetére
Hallottam, hogy volt valami a Leicával de nekem csak egy fix obi rémlett amit a Leica megvett és átbajonettezte annyira jó lett.
Zoomban azért gondolkodtam mert olvastam még régebben, hogy a Minolta Zoom-ok egész jók, de a Nikonénál mindenképp jobbak. Most van ugye ez a Tamron 80-210 de split screen focusing screennel annyira nem nyerő szerintem.
Hétvégén el akartam vinni egy körre de helyette ma egész nap melóztam (remote support USA-ba) meg ahogy jobban ránéztem nem ártana a kicsikének egy adag új light seal. Nem vészesen szarok de azért már kezd ragadós lenni. A mirror dampertől már előre fázok mert ahhoz elég mocsok hozzáférni ezen a vázon, meg van egy jól eldugott a hátlapon a szegecselt lemez alatt (minek?), az is fincsi lesz.
Holnap szerintem elugrok light seal-ért és a héten lövök valami olcsó teszt rollt, lássam egyáltalán, hogy működik-e minden. Van még valahol valami 2€-s Fomapanom amit a cseheknél újítottam, az pont jó lesz. Aztán ha minden okés akkor nekiállok üvegeket keresni.
Itt a 100 f2 amúgy: [link]
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2499 üzenetére
Rokkorfiles-t már nézegettem tegnap de még át kell nyálaznom magam rajta rendesebben.
Program mód teljes mértékben hidegen hagy szóval az nem szempont. Eredetileg X-500-at próbáltam vadászni mert annál a viewfinder mutatja a kiválasztott záridőt is, az X-700 pedig nemm annak nincs is P módja.
Röhögni fogsz de lehetne 2/100-am már hétőn mikor kinyit a bolt.
Feltéve ha a 100mm f2 MC Tele Rokkor-PF-ről beszélünk. Mondjuk 429€-t kérnek érte nem tökéletes állapotban...
Ennél már csak a 250 f5.6 drágább. Soligor 135 f2-t viszont tudok 220€-ért csak azért autóznom kell egy kicsit.
Az feltűnt, hogy a piac nem akkora mint a Nikonra és az izmosabb üvegek ritkák. 135 f3.5-ből válogatni is tudok, de Minolta f2.8 135-ből például egy MD van amibe víz jutott és egy MC aminek rommá van karcolva az eleje. Third partyból akad 4 gyártótól is de Minolta az nana.
Még azon is gondolkodtam, hogy kipróbálnék valami zoom-ot a jobban közül. Nikonra csak fixeim vannak aztán arra mehet egy 50mm, erre meg valami 70-200 környéke és megvagyok.
"van eladó Adaptall végem MInoltára"
Több lenne a postaköltség mint a vételár.De a 80-210-en az van már most is, na meg ha nagyon rászorulok, a helyi boltban van 3 Adapatall és 14 Adapatall 2 Minolta adapter. (Szállítanak Magyarországra is ha esetleg ráuranál a raktáron lévő szent grálra.
)
Dobok be közben egy gyors képet az új szerzeményekről.
-
Gaben92
őstag
válasz
Rapid136 #2497 üzenetére
Hali
Nézem az aláírásod és látom, hogy nálad ott a Rokkor sor. Csak kíváncsiságból melyike(ke)t tudnád ajánlani?
Eddig Nikonon voltunk analógon, de most sikerült megcsípnem egy pakkot 80€-ért amiben volt egy X-700x MD 50 f1.7 és Tamron 80-210 f3.8 Adaptall 2 (plusz Canonet 28, Sigma 70-210 APO A-mount, egy rakat point and shoot, vakuk, stb.
). Szóval gyakorlatilag ingyen volt.
Egy ideje vadásztam már X-300/500/700 hármas valamelyikére mert a Minolta telékről sok jót hallottam aztán beszereznék egy pár üveget, leginkább 80mm felett. Nyilván olvasgattam a neten sokat szóval van pár jelölt de egy kis extra infó sose árt.
-
MasterMark
titán
válasz
Rapid136 #2385 üzenetére
Mondasz egy példát Minoltából? Van egy Minolta Hi-Matic AF2, az azért rontja a fókuszt, de nyilván ilyen infrás cucc nem pedig a képet nézi.
Tetszik a Pentax, ezt a KX-et igazából örököltem, nem is vagyok benne biztos hogy minden oké vele, de valószínűbb, hogy csak simán béna vagyok.
Azért is érdekelne milyen élességet várhatok el kisfilmtől. Valaki nem akar berakni egy jól sikerült képet?
-
MasterMark
titán
válasz
Rapid136 #2381 üzenetére
Csak teoretikusan kérdezem, hogy 50mm-nél akkor 1/50 vagy 1/100 lenne a cél? (Nyilván olyanom nincs, szóval ez 1/60 vagy 1/125-öt jelent.)
Nyilván sok fénynél nincs gond, mert 1/1000 záridővel, meg f11-f16 lerekeszelve nem lesznek ilyen gondok, ott jó minden. Csak amikor ilyen kevés fényes dolog van, vagy beltér ilyesmi, ott sokat tévesztek.
Akkor a megoldás, hogy ne fotózzak kevés fényben?Oké, mondjuk az ISO 100-as film is kevés volt, de ez most így sikerült.
Amúgy eléggé világos és baromi nagy ennek a keresője. Egy ideje már vadászok egy ME Super-t vagy egy MX-et jó áron, de csak nagyon drágán bukkannak fel, akkor meg már inkább egy középformátumúba tenném az összeget.
-
MasterMark
titán
válasz
Rapid136 #2379 üzenetére
Próbálom ezeket betartani, de úgy érzem sokszor mégse sikerül a kép. A kérdés az, hogy mit csináljak?
Fókusz kérdésnél szerintem kevés a mikroprizma a lassabb obikhoz, kellene az osztott kép, de az nincs. Így próbálok szűkebb rekeszt tartani, de ahhoz meg hosszabb záridő kell amivel meg bemozdulok.
szerk.: Kisfilmnél akkor 50mm gyújtótávolságra 1/50 záridő lenne a minimum?
-
MasterMark
titán
válasz
Rapid136 #2377 üzenetére
A prizma elmozdulása szerintem nem változtatja a fókuszálást, az ugye a mattüvegtől függ alatta.
Pentax KX a gép, objektívből már 5-6-ot biztos próbáltam és mindnél van ami nem sikerül, de vannak amik sikerülnek.
Full frame film alatt a 35mm-esre gondoltam.
Szóval nem a half-frame 35mm, vagy 16mm, vagy 10mm, vagy tudomisén mik vannak még.
Itt van két példa elrontott fotó:
-
Muerte68
addikt
válasz
Rapid136 #2204 üzenetére
Persze de azért az a feeling mikor nem tudod milyen lesz a kép meg filmhez kötött hogy szines ff az azért más egy kicsit
Én csak ritkán fotózok filmre abszolút saját magamnak de néha jó dolog
Régen rengeteget fotóztam filmre ma már csak nosztalgiázok meg a változatosság kedvéért
Szoktam polaroiddal is az pld teljesen komolytalan mai szemmel de jó buli és érdekes képek. -
Speeedfire
félisten
-
Speeedfire
félisten
válasz
Rapid136 #2173 üzenetére
Miért gondolod, hogy kapkodás? Jóféle vázak, jóféle helyről csilliárdokért voltak.
Konkrétan írtam is, x700 50 1.7 obival 80e. Nem kell köszönöm.Bizonytalan helyeken volt 50e egy ae-1, meg 50 1.8. Amiknek van elég baja.
Nem minden áron kell nekem a 135mm. Csak portréra tényleg imádom. De az 50 1.8 se rossz azért. Főleg egy jó háttér előtt.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Rapid136 #2161 üzenetére
Ez konkrétan bocs, de hülyeség, az Olympus oldalán régen fent volt magyarul is, most csak a wiki van meg:
"A Négy Harmad érzékelő képalkotási területe megegyezik egy 4/3 hüvelyk átmérőjű videokamera csővel."
Sajnos ez a valóság és ugyan ezen hülye elnevezési rendszer miatt az 1"-os típusú Sony RX 100-ban a szenzor átmérője nem 1" (majdnem APS-C átló!!!) hanem csak 16mm és így tovább a többinél, kompaktok, mobilok... Az összes hüvelykben megadott érzékelőnél egy teljesen elavult '50-es '60-as '70-es években használt videókamera csövek külső beépítési méretei vannak megadva. A 4/3 (33,86mm átmérő) hüvelykes vidcon csőnek volt akkora a képalkotó területe mint a mostani mFT szenzoré (21,6mm átmérő). Ez se sokkal jobb mint a fullframe, meg 35 mm-es szenzor (ami 36mm széles) megnevezés.
Az első 4/3-os fényképezőgép az E1 volt, 2003-ban jelent meg, említett 2004-es Photokinán szinte csak 16:9-es LCD TV-k voltak. A 3:2 sok mindenhez nem illeszkedik, pl egyik TV/monitor szabvány képarányához sem, valamint se a 9x13, 10x13, 13x18, 15x21, 18x24, 21x30...A4 papírképekhez sem, pedig ezek elég általános szabványméretek. Tulajdonképpen matekozva a 4:3-hoz közelebb vannak.
-
Speeedfire
félisten
válasz
Rapid136 #2139 üzenetére
Mi a különbség az A1, és az AE1 között?
Amúgy én is kb erre gondoltam. Úgymond alap, teljesen manuális gép, fix obikkal.
rednifegnar: AELOCK-ot még a sony-mon se használom, ezek a fícsörök nekem nem jöttek át. Amit viszont szeretek az az "A" mód a gépeken.Igen, ezek a Nikon F-es gépek nagyon szimpatikusak. Ahogy néztem obik is vannak hozzájuk még.
Minoltából inkább az X széria, AF nagyon új. Az MD-t nem tudom melyik, gugli csak obikat dobott ki.
De lehet félre érthető voltam. Én inkább vennék buta gépet, mintsem elektronikusat. Legyen egy retro feelingje. Legyen hozzá rendes fix obi, fix-et most se használok. Ha van A mód, akkor az király. Kb ennyi, meg az ára.
Ezért írtam fentebb, hogy Nikon F(x), Canon A(x), Minolta X szériás gépek, amik így bejöttek. Az olympus OM meg kiesik, mert nem nagyon van ekv 50mm körüli obi. Ekv 35 meg főleg nincs. -
-
Speeedfire
félisten
válasz
Rapid136 #2130 üzenetére
Nem szeretnék zoom obit. Fix obikat szoktam használni. Illetve ez az af 7000 sd tetszik. Tudom nem így kellene hozzá állni. De itt nekem csak a feeling kellene. És a fenti gépek, amiket írtam szépen néznek ki. Relatív olcsók is.
Közben a fenti zenittel kapcsolatban módosítok. Úgy néz ki hibátlan. Kipucoltam az elem tartót, át töröltem mindent. Most jelzi az expot. Gomb nyomásra a rekesz is beall.
Egyedül a viewfinder foltos picit. Lehet eljatszok picit vele, amig nem lesz jobb. Veszek bele egy ff tekercset. -
#56474624
törölt tag
válasz
Rapid136 #1869 üzenetére
Ez igaz, így logikus, engem az SB-24 használati utasítása (43.-44. oldal) zavart össze, ahol az F801/F4 (igazából pont ezekhez készült ez a vaku anno) esetén egy példán mutatja a gépeken manuális üzemmódban, hogy előbb beállítja a kívánt rekeszt, záridőt, aztán a fénymérés alapján korrigálja.
-
-
-
#42308056
törölt tag
válasz
Rapid136 #1780 üzenetére
Igen, néztem videókat. 200-as érzékenységet írt a tekercs, úgyhogy 24-es DIN-re állítottam. Van fotocella a gépen, amihez egy másik tekercset kell igazítani, ami kiadja rekesztől függően a záridőt. Már ha jól működik a fotocella
Azért szokni kell mert hiába kattintom mondjuk 5.6-ra a rekeszt, a felette lévő tárcsával fokozatmentesen eltekerhetem a beállított érték és 2 közt. Szerintem legutóbb is beállítgattam a záridőt 2.8-hoz aztán ellőttem a képet 2-vel...
Az élesség állítás meg van, viszont bárhova tekerem, sosem lesz igazán éles a kép.
Minden osztás és jelölés rajta van a gépben, nem mondom hogy patika állapot, kicsit lötyög itt-ott de abszolút használhatónak tűnik.
-
Warton
őstag
válasz
Rapid136 #1694 üzenetére
Ehhez nem értek, ahová viszem a filmjeimet előhívatni ott eddig mindent megcsináltak.
Az XP2 volt az első FF filmem és nem tetszett, az APX ezerszer jobban tetszik. Nehéz megmondani pontosan, hogy mi, de valahogy az APX mintha egy kicsit drámaibb hatást keltene. A fekete fekete a fehér szürkés stb. Az Ilford ezzel szemben inkább a világosabb oldalon erősebb: a fehér fehér, a fekete szürke stb. Ez persze szubjektív saját vélemény.
Még egy előnye az APX-nek, hogy majdnem bármelyik Mullerben beszerezhető 1500 forintért. Az XP2 beszerzése azért ennél macerásabb.
-
halagabor
tag
válasz
Rapid136 #1688 üzenetére
Én még csak most léptem be a filmes világba, nem tudok róla sokat. Annyit olvastam eddig, hogy főleg FF filmeket szoktak pusholni és ezek közül is azokat amikben van tartalék (pl.: kodak tmax 400). Ilforddal valóban nincs ilyen gond, mert az amúgy kb. 1000-1200-as valós isonak felel meg ha jól tudom, de ez is alapból több ugye mint ha 800-ig tolnánk egy 400-ast. Egyébként azért kezdett érdekelni mert azt hittem, hogy a tmax 400-asom majd milyen frankó kis záridőket fog hozni és aztán jött a pofára esés beltérben, de néha még odakint is. Azt hiszem elkényelmesedtem a digitális nikon raw fájloktól amikben simán van tartalék és nem baj ha kicsit alulexponált, mert jól lehet korrigálni. Na kb. ehhez kellett volna a push, de most már végiglövöm a fénymérő által javasolt záridőkkel és meglátjuk mi lesz. Legfeljebb később csinálok push tekercset is, most hogy már nagyjából értem, hogy hogy megy ez
Ja és elvileg a push kicsit visszavesz a tónusokból és nagyobb szemcsézettséget ad, egyeseknek pedig ezek hozzátartoznak a stílusukhoz, ha minden igaz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Samsung Galaxy A54 5G , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Corsair MP700 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest