- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Hiánypótló funkciót vezet be a Nothing
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak. Ott van még más is tárolva, például a geometria.
De fog fejlődni a grafika. Ma már eleve nem férnek bele a mai tipikus VRAM mennyiségbe a játékok. Emiatt a motorok régóta streaminget alkalmaznak. A töltés itt nem annyira fontos, az nem csak ettől függ, de a nagyobb részletességhez a több VRAM, vagy ennek a hatékonyabb kihasználása hozzájárul.
A konzolon nem az alacsonyabb API miatt jobb a memória felhasználása, hanem amiatt, hogy az alkalmazások memóriaelérése közvetlen. PC-n ez nem lehetséges, mert nincs két ugyanolyan rendszer, de konzolon mindegyik gép ugyanaz, tehát az alkalmazás bátran hozzáférhet fizikai szinten is a memóriához. A PC-n ezt mindig az OS fogja kezelni, az alkalmazás csak fölötte tud menedzselni. Ez olyan nagy hátrányt egyébként nem okoz, mert veszel a PC-be kétszer-háromszor több memóriát, mint ami a konzolban van, és nem baj, ha az OS pazarol.
(#40746) b. : Most ha a konzolt mindenképpen idekeverjük, akkor a next-gen fő attrakciója az a szupergyors SSD. A PS5-nek van egy olyan módja, hogy maga az alkalmazás lesz a memória. Úgy veszi a rendszer, hogy az SSD-n elfoglalt hely a fizikai memória, és onnan cache-sel a valós fizikai memóriába, ami alapvetően gyorsítótárként működik. Ennek egy része leválasztható, így az valóban gyorsan elérhető memóriaként funkciónál. Ennek az egyetlen haszna, hogy olyan világokat lehet létrehozni, amelyek a mostaninál sokkal-sokkal nagyobbak, de mégsem lesz egyetlen töltőképernyő sem a játék kezdetétől a végéig. De a PC-ben ez sem jelent problémát, mert a streaming rendszerek nem újdonságok, annyi fog történni, hogy a PC-s port időközönként bedob egy loading feliratot, tölt egy-két percig, majd mehet a játék tovább. Ez igazából a konzolon is előfordulhatna, csak úgy tervezik meg az alkalmazást, hogy ismerik a gép adottságait, lényegében tudják, hogy milyen gyors az SSD és a memória, és ehhez tudják tervezni az egész játékot. A PC-n is előhozható ez a működés, ha beledobsz egy mondjuk egy 6-7 GB/s-os SSD-t a proci vezérlőjére kötve, plusz jó sok memóriát használsz. Valószínűleg ilyenkor egy PC-s portnál is eléggé minimális lenne a loading felirat.
(#40749) Ragnar_: Annyira sok VRAM annak nem kell. Az lényegében ugyanazokból a tartalmakból él, mint a raszterizáció. A létrehozott pufferek, amik fogyasztják extraként a VRAM-ot.
(#40755) b. : A mostani és az új konzoloknak is lesz olyan módja, amikor az OS fog babáskodni a memória felett, ahogy ez PC-n is működik. A legtöbb kis gépigényű cím konzolokon is így működik, mert ez a legegyszerűbb fejlesztői szempontból. A jövőben sem lesz ez másképp. A többi mód igényelhető. A PS5-nek megmarad a közvetlen hozzáférésre vonatkozó módja, ahogy ilyen a PS4-ben is van (5,x GB-ot kaphat közvetlenül az app és a maradékon ott az OS), illetve lesz még egy új mód, ami a memória egy részét cache-ként használja, és az SSD-n lévő tartalmat is memóriának tekinti. Valószínűleg az új Xboxban is lesz hasonló. Utóbbi egyébként úgy leszimulálható PC-n, hogy SSD-t raksz a VGA-ra, lásd a Radeon Pro SSG. Ha nagyon nagy adatmennyiségről lenne szó, és túlzottan sok lesz a loading felirat, akkor lehet, hogy elmennek erre a cégek.
-
GodGamer5
addikt
Szerintem a kevesebb töltőképernyő, nagyobb részletesebb, több objektumból álló világ így már reálisabbnak tűnik.
Emlékszem anno ps3-on az Uncharted 3-ban a legvége fele volt egy rész, ahol a jelenet ketté lett vágva egy loading képernyővel, mert nem fért a ramba.Ilyen régebben konzoloknál többször is előfordult. Mostmár főleg ezzel az újfajta ssd+ram kombóval úgy gondolom, hogy megoldhatják az igazi részletgazdag, töltőképernyők nélküli nyílt világokat, ráadásul a harmatgyenge limitekkel teli régi procit is végre leváltják.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- GeForce RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC
- ASUS PRIME GeForce RTX 5070 OC 12GB hibátlan, garanciás, személyes átvétel
- EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB GDDR6X (24G-P5-3987-KR) Videokártya!
- MSI Radeon RX 6950 XT GAMING X 16GB DDR6 Videokártya! BeszámítOK
- GIGABYTE RTX 4070 12GB GDDR6X AORUS MASTER - Gari 2027.07.09. - ig - Eladó!
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Blue Titanium -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3693
- Honor Magic6 Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad Z13 G1 (ELKELT)
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest