Hirdetés
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Galaxy S26-tal együtt késik a One UI 8.5
- Lecsap az S26 Ultra az Exynos 2600-ra
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Nokia E51 - kecs és fém
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak. Ott van még más is tárolva, például a geometria.
De fog fejlődni a grafika. Ma már eleve nem férnek bele a mai tipikus VRAM mennyiségbe a játékok. Emiatt a motorok régóta streaminget alkalmaznak. A töltés itt nem annyira fontos, az nem csak ettől függ, de a nagyobb részletességhez a több VRAM, vagy ennek a hatékonyabb kihasználása hozzájárul.
A konzolon nem az alacsonyabb API miatt jobb a memória felhasználása, hanem amiatt, hogy az alkalmazások memóriaelérése közvetlen. PC-n ez nem lehetséges, mert nincs két ugyanolyan rendszer, de konzolon mindegyik gép ugyanaz, tehát az alkalmazás bátran hozzáférhet fizikai szinten is a memóriához. A PC-n ezt mindig az OS fogja kezelni, az alkalmazás csak fölötte tud menedzselni. Ez olyan nagy hátrányt egyébként nem okoz, mert veszel a PC-be kétszer-háromszor több memóriát, mint ami a konzolban van, és nem baj, ha az OS pazarol.
(#40746) b. : Most ha a konzolt mindenképpen idekeverjük, akkor a next-gen fő attrakciója az a szupergyors SSD. A PS5-nek van egy olyan módja, hogy maga az alkalmazás lesz a memória. Úgy veszi a rendszer, hogy az SSD-n elfoglalt hely a fizikai memória, és onnan cache-sel a valós fizikai memóriába, ami alapvetően gyorsítótárként működik. Ennek egy része leválasztható, így az valóban gyorsan elérhető memóriaként funkciónál. Ennek az egyetlen haszna, hogy olyan világokat lehet létrehozni, amelyek a mostaninál sokkal-sokkal nagyobbak, de mégsem lesz egyetlen töltőképernyő sem a játék kezdetétől a végéig. De a PC-ben ez sem jelent problémát, mert a streaming rendszerek nem újdonságok, annyi fog történni, hogy a PC-s port időközönként bedob egy loading feliratot, tölt egy-két percig, majd mehet a játék tovább. Ez igazából a konzolon is előfordulhatna, csak úgy tervezik meg az alkalmazást, hogy ismerik a gép adottságait, lényegében tudják, hogy milyen gyors az SSD és a memória, és ehhez tudják tervezni az egész játékot. A PC-n is előhozható ez a működés, ha beledobsz egy mondjuk egy 6-7 GB/s-os SSD-t a proci vezérlőjére kötve, plusz jó sok memóriát használsz. Valószínűleg ilyenkor egy PC-s portnál is eléggé minimális lenne a loading felirat.
(#40749) Ragnar_: Annyira sok VRAM annak nem kell. Az lényegében ugyanazokból a tartalmakból él, mint a raszterizáció. A létrehozott pufferek, amik fogyasztják extraként a VRAM-ot.
(#40755) b. : A mostani és az új konzoloknak is lesz olyan módja, amikor az OS fog babáskodni a memória felett, ahogy ez PC-n is működik. A legtöbb kis gépigényű cím konzolokon is így működik, mert ez a legegyszerűbb fejlesztői szempontból. A jövőben sem lesz ez másképp. A többi mód igényelhető. A PS5-nek megmarad a közvetlen hozzáférésre vonatkozó módja, ahogy ilyen a PS4-ben is van (5,x GB-ot kaphat közvetlenül az app és a maradékon ott az OS), illetve lesz még egy új mód, ami a memória egy részét cache-ként használja, és az SSD-n lévő tartalmat is memóriának tekinti. Valószínűleg az új Xboxban is lesz hasonló. Utóbbi egyébként úgy leszimulálható PC-n, hogy SSD-t raksz a VGA-ra, lásd a Radeon Pro SSG. Ha nagyon nagy adatmennyiségről lenne szó, és túlzottan sok lesz a loading felirat, akkor lehet, hogy elmennek erre a cégek.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- PlayStation 1 / 2
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EAFC 26
- További aktív témák...
- MSI GeForce GT 710 2GD3H 2GB GDDR3 64bit
- ASUS ROG STRIX RADEON RX 6650 XT V2 OC EDITION 8GB GDDR6
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 NITRO+ - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- ASRock RX 9060 XT 16GB GDDR6 Challenger OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- Új garancias PNY OC rtx 4070 super 3 ventis OC verzio!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W11 I HDMI I Cam I Gari!
- Samsung Galaxy S25 Ultra 256,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- ÚJ AKKU! Ár/ÉRTÉK BAJNOK! Dell Latitude 5330 i3-1215U 6mag! 16GB 512GB 13.3" FHD 1 év gar
- Bomba Ár! Dell Vostro 5468 - i3-6006U I 8GB I 128SSD I 14" HD I Cam I HDMI I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE VERSA H17 600W
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


