Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz daveoff #9487 üzenetére

    Valójában ez a játékoktól is nagyon függ. A Kepler főleg azokban a játékokban szenved, amelyek GameWorksösek (nyilván aktívnak kell lennie a GameWorks effekteknek), vagy nincsenek optimalizálva független parancskiosztásra, vagy nagy regiszterigényű über-shadereket használnak. A Keplerre nagyon specifikus shader kell, mert ez az architektúra multiprocesszoronként négy dispatchet használ hat felfűzött streamre. Ha a shaderben nincs benne, hogy a program felfűzhet független utasításokat is, akkor minden Kepler GPU elveszti a rendelkezésre álló feldolgozók 33,3%-át. Ezen még ront az, ha rossz a regiszterallokáció, mert azzal további feldolgozók veszhetnek oda.
    A legtöbb fejlesztő egyébként figyel erre, pontosan tudják, hogy hol szenved a Kepler, és elég tapasztalat van arról, hogy ezt kezelni tudják. Akkor lehet probléma, ha a Keplert direkt elvéreztetik, hogy a Maxwell előnye nagyobb legyen. Nyilván van az a pénz, amennyiért ezt egy fejlesztőstúdió bevállalja, és még az NV is hajlandó kifizetni. Ez ellen nem lehet mit tenni. Alapvetően a média felelőssége az, hogy az ilyen játékokat ne rakja be a tesztcsomagokba, mert ez egy korábbi architektúra teljesítményének mesterséges kolátozza valamilyen okból. Erre egyébként elég jól fel lehet figyelni. Ha vannak olyan helyzetek, ahol egy GTX 960 úgy teljesít, ahogy egy GTX 780, akkor az minimum gyanús, és ilyen például a Witcher 3 és a Project Cars bizonyos beállításokkal. Ez persze még mindig nem jelenti, hogy az NV pénzt adott a Kepler optimalizálásának hiányáért, de valamiért ez hiányzik a programból, és a TWIMTBP logók miatt az sem lehet indok, hogy valamelyik alávaló gaz konkurens keresztbe akart tenni.

Új hozzászólás Aktív témák