- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Netfone
- Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Xiaomi Mi A3 – egy csepp ellentmondás
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
Hirdetés
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
ph A China Integrated Circuit Industry nevű befektetési alap elsődlegesen a chipgyártáshoz szükséges berendezésekre fókuszálhat.
-
Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
it Nem csak biztonsági tanácsot állított fel az OpenAI, de egy új, áttörést ígérő AI-modell tréningezését is elindította.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem az a baj, hanem, hogy egy hozzászólásra építi fel az egészet, ami ráadásul sok helyen nem is pontos.
Az async shaderre még mindig csak a Thief az egyetlen PC-s példa. Bár az AotS támogatja, mert a DirectX 12 alapból megköveteli a multi-engine működést, de a driver dolga, hogy ezeket felfűzze a különböző parancslistákba, majd időben futtassa. Egyetlen kiadott driver sem képes még erre, tehát a hardver előtt az elvben async DX12 kód mindenképp sorba lesz fűzve. Később majd lesznek persze olyan driverek, amelyekkel már ez a konstrukció működni fog.
Az async shader kapcsán két példa van előttünk. A konzolos játékok és a PC-ből a Thief. Tehát tulajdonképpen mondhatjuk, hogy működik a rendszer egy bizonyos hardverre, illetve architektúrára levetítve, és ezt nem csak én mondom (nyilván példa van rá), hanem Max McMullen is mondta a SIGGRAPH Q&A szekción, hogy egy architektúrára vonatkozóan az async shader tökéletes megoldás. De mi van több architektúrával? És itt jön elő az igazán nagy nehézség, mert két architektúra már másképp működik, illetve ahhoz, hogy tényleg nagy előnye legyen az async shadernek a mai korlátozott motorokban, nagyon kell bújni a dokumentációkat, hogy mi engedhető meg a hardveren és mi nem. Ebből a szempontból a DX12 multi-engine specifikációja legalább jól van összerakva. Minden programozó kötelezően multi-engine kódot ír, és majd a driver eldöntheti, akár egyéni profillal, hogy azt a kódot tényleg több motoron keresztül küldi rá a hardverre, vagy inkább korlátozza egy motorra. Ezért volt jó döntés az, hogy a copy motor kiterjesztése a compute motor és ennek a kiterjesztése a grafika. Ha a hardver nem tud async copy-t, akkor a driver ráküldheti a compute motorokra, ha ezt sem tudja, akkor végső esetben ott a grafikai feladatok parancsmotorja. És ez nyilván a gyártók felől úgy is elbírálható, hogy a hardver esetleg tudja ezeket a képességeket, de az async kód lassulást hozna, akkor inkább az adott játékra megszüntetik az async copy és compute lehetőséget, így minden parancs a grafikus parancslistába megy.
Ennek szerintem elég nagy jelentősége lesz, mert a legtöbben a kötelezően multi-engine kódot az Xbox One-hoz fogják szabni, tehát az időzítés, illetve a shaderek regiszterhasználata ehhez fog igazodni. Viszont ez nem mindegyik gyártónak jó. Például az Intelnek nagyon nem, és az eddigi adatok alapján az NVIDIA-nak sem, tehát nekik kell egy kerülőút, hogy legalább a programkód lassító hatását ki tudják ütni a driverekkel. Aztán később az Intel és az NV is hozni fog egy stateless compute architektúrát, out-of-order logikával dolgozó compute motorokkal. Ebből a szempontból a DirectX 12 működését érdemes lekövetni, ha már a Microsoft ennyire az Xbox One-ra szabta a rendszert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Hálózati / IP kamera
- Apple notebookok
- A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...
- HP Z600 és Dell T5500 dupla processzoros erőművek - munkaállomások kiárusítása
- Gigabyte GA-B150M-DS3P alaplap + i5-6500 CPU processzor
- iPhone 13 Green 128 GB, Független, 92% Akku!
- Mélyen ár alatt! Besafe autós magzatvédő öv Pregnant izi Fix Isofix csatlakozással
- Az elveszett ereklyék fosztogatót 1-5. - DVD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest