- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- One mobilszolgáltatások
- Magisk
- iPhone topik
- Poco M3 - felújított állomás
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
AMD Radeon™ HD 7950 / 7970 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
kasa85
őstag
válasz
Callisto #234 üzenetére
Cf nem fogyaszt lényegesen többet,bár ha rossz a ház a hőfokkal gondok lehetnek.
A CF adta hő értékeket is lehet stabilizálni egy jól irányzott ventivel,így közel gyári értékekre tudom hűteni a teljes gépházamat vga val együtt.
Amit írsz azzal részben egyet értek habár ha nem is sokkal nyújt többet 2 db HD6950,de még mindig olcsóbb.
Ha nem lesz ekkora ára a HD7970 kártyának akkor tuti választás,és pont emiatt fontoltam meg a váltást.
3GB az nálam nem dukál mivel 1920x1200 ban játszom,így felesleges egyenlőre,és egy monitornál többet nem kívánok.
Kicsivel többet mint fele annyit fogyaszt úgy az enyém 100% a HD 7970 kb 70%.
Persze,ha be akarom érni és tuningolni szeretném a HD6950CF szintig lényegesen kevesebb lesz a kettő fogyasztásbeli különbség.
Egy jó venti profillal,és jó hűtéssel ellátott házzal mérsékelhető a zaj,és a hő hatás.
CF gond az igaz emiatt vagyok én elégedetlen.
40 helyet jelenleg váltással,és a piac alapján 50 e FT kell rá fizetni.
Nincs cigi,nincs pia,2 hetente porszívózom,így lényegtelen a gép fogyasztás behozom ezzel akkor a lemaradtakat
Sokat megy a gép,de lényegesen nem vettem észre pénzbeni megugrást amióta két kártya van a gépben. -
kasa85
őstag
válasz
Callisto #231 üzenetére
Ezt jó indulatból írta,hogy segítsen milyen megoldás van még arra,hogy minél kevesebb pénzből ütősebb rendszert hozzak össze.
Mivel,ha veszek még egyet sokkal gyorsabb lesz a rendszerem,és olcsóbb lesz,mert kevesebbet bukok mintha el kéne adnom,és buknom rajta az új jelenleg drága kártyának megvásárlásával.
Persze a többiben igazad van,hogy sok a gond,és a probléma a CF el,főleg ha harmadik kártyát veszünk,mert úgy tudom az már közel sem fog olyannyira jól teljesíteni mint 2 DB CF be kötött kártya.
A három kari sok hőt adna le,és több lenne a fogyasztás,de ha össze hasonlítom 2 DB GTX 580 al alig fogyasztana többet,és gyorsabban is üzemelne tőle a gép a fentebb le írt problémákon kívül.
Persze osztom az 1 csúcs GPU véleményt,mert ez olyan van akinek bejön,és sajnos olyan mint én akinek nem
A fogyasztást meg felesleges nézni,mert nem mindig terheled a gépet,és gondolom nincs éjjel nappal be kapcsolva.
Annak érdemes figyelembe venni,bár a teljesítmény kell oda aki GPU val számoltat bizonyos adatokat a hónap teljes szakaszában bár az olyanok abból a bizonyos dologból élnek.
Te,és én sohasem fogom éjjel nappal tolni a gépet,ha megy is a torrent ha nem vagy otthon akkor köszönhetően az energia gazdálkodós módnak keveset is fogyaszt.
Jobban kell aggódni a be kapcsolt ,és a be dugott telefon töltőktől,és a TV készenlét üzem módtól ami persze ki van kapcsolva de attól még eszik nem is keveset.
Akinek az igazán a csúcs kell,és a számítási kapacitás annak nem számít a fogyasztás bizonyos mértékig,és énszerintem ez még bőven a tűrhető kategória. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Callisto #231 üzenetére
Nekieshetek de az áramfogyasztás különbségét több év alatt termeli vissza a 7970-es, arról nem is beszélve, hogy mennyivel többe kerül.
Azért javasoltam +1 azonos VGA-t CF-be, mert kevesebb pénzből nagyobb teljesítményt lehet elérni.
De elbeszélünk egymás mellett, úgyhogy nem reagálok többet erre a témára. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Callisto #204 üzenetére
Nem bug van a BF3-ban. Az alkalmazott Deferred Render algoritmus zabálja a memóriát.
Itt sok megoldás van, amit alkalmaznak a fejlesztők. A Defered Shading az, amikor a G-Buffer kimenetek között akár 6 fázis is lehet. Ez nagyon sávszélesség-igényes, de lehetővé teszi az virtuális anyag indexelését, ami sok információ tárolását jelenti pixelenként. Le is zabálná a legtöbb kártyát (a legtöbben kerülik). A Partial és a Full Defered Lightning kevesebb információt tárol, vagyis kevesebb a sávszélességigény, de a kevesebb információ miatt limitáltak a felületi variációk (mindenesetre jelenleg jobb alternatívák). Ha jól tudom, akkor a full, legjobb esetben 96 bit/pixel, míg a partial 64 bit/pixel. A Deferred Rendering esetén, olyan 130-140 bit/pixel elég lenne sok dologra, de nincs meg a sávszélesség. Ezekben ugye még nincs benne a Deep G-Buffer, amire az AA-hoz és az átlátszó felületekhez szükség van. Itt jön képbe a Repi ötlete a Frostbite 2-ből. Arra épít, hogy memória van bőven, vagy az árak esésével lesz, így a legfőbb cél a sávszélesség kímélése. Tile-based deferred acceleration egy DirectCompute 5.0-ban írt algoritmus, mely kihasználja a Local Data Share előnyeit, ami nagymértékben csökkenti a sávszélességigényt. Ezzel lényegében megszerzed a szükséges pixelenkénti információt anélkül, hogy kicsinálnád a kártya memóriaalrendszerét. Az MSAA azonban problémás továbbra is, és összességében ez a megoldás jár a legtöbb memóriahasználattal, még ha a belső adatmegosztás a sávszélességet aránylag kíméli is.
Eddig egyébként szvsz a Partial Defered Lightning volt az arany középút. Ez persze az én véleményem. Láttunk már Full Defered Lightningot is a STALKER: CoP-ban, és hogy a Partial Defered Lightningra is legyen példa ott a Crysis 2 (persze csak egy-egy példát hoztam fel ... van több is). A Tile-based deferred acceleration viszont erősen megkérdőjelezi mindkettőt, mert a memória használatát leszámítva eléggé kímélő, de a minősége elképesztő lásd BF3. Szvsz most ez a top megoldás, és nem is nehéz vele bánni. Ezt a gyártók is látják, és reagálnak rá sok VRAM-mal, mert az igények erre mutatnak. A másik követelménye, hogy csak DX11-es kódban működik, de manapság ez már nem gond. Persze az AA-val állandóan trükközni kell, így előtérbe kell hozni a post-process megoldásokat.
A BF3-at egyébként Full HD-ben AA nélkül 1 GB-ra tervezték. 1,5 GB-ot eszik Full HD-ben 4xAA-val. Ha Full HD fölé mész (pl.: 2560x1600), akkor csak a deferred render képkocka információi, a frame buffer, és a back buffer 1 GB, és akkor még semmi más nincs a VRAM-ban. Ehhez még kell 1 GB. Ha Eyefinityzel, akkor 3 GB a minimum, mert 2+ GB-ot eszik a képkockaadat 3x Full HD-ben. Látszik, hogy nem kíméli a VRAM-ot a gyorsítás, de sebességben nagyon jó.
Szintén felhozható az új Serious Sam 3, ami Full HD-ben teljes AA-val megeszi a 2 GB-ot. Fölötte még a 3 GB is kevés lehet. Ez persze a méretes textúrák miatt ilyen zabagép, na meg a streaming algoritmus sem valami agresszív.
Aztán gondolni kell az új Radeonoknál a PRT eljárásra, ami egyfajta cache-ként használja majd a VRAM-ot. Itt minél több memória van, annál jobb. Persze a PRT a jövő zenéje, mert még csak OpenGL-re működik, így a DX-es implementálással meg kell várni a Win 8-at, viszont valós időben alkalmazható vele a Disney Ptex textúra, ami nagyon megkönnyítheti a fejlesztők munkáját, hiszen végre nem kell UV mappozni az eltérő részletességű modellekre.(#203) Callisto: Nem, de a GDDR5 ára is szépen esik a DDR3-mal egyetemben. Tekintve az aktuális fejlesztések irányát, megéri a többletmemória. Ha mást nem, akkor a Tile-based deferred accelerationt mindenképpen érdemes lereagálni.
-
theniel
aktív tag
válasz
Callisto #192 üzenetére
De rakhattak volna rá 1,5 GB-ot is. Mégis 3-at tettek rá. Gondolom, ha annyira elég lenne az 1,5 GB akkor nem raknak rá 3-at. De az mindent elmond, hogy még a 7990 is 3x3 gb-ot kap majd.
A 7970 még a világon sem volt, amikor erről szó volt az 580/570 topikban.
Tudom, hogy technikai okai vannak a ram méret arányainak, írták már itt előtte.
A BF3-nál derült ki, hogy tényleg néhol már kevés az 1,5 GB , tehát nem a 2 (2GB ot én szóba sem hoztam) , ugyanazok nyilatkozták, akik a játék teljes verziója és új pályáinak megjelenése előtt még azt mondták felesleges a 1,5 GB-nál nagyobb kártya.Bizonyos mértékben végül is igazuk volt mert ez a probléma csak SLI-nél jelentkezhet.
( 1db 580 egymaga gyenge ahhoz, hogy olyan felbontáson és minden fullon játszató teljesítményt nyújtson, ahol már szükség lenne több, mint 1,5 GB VRAM-ra.) Talán 1 db 7970 is kevés lesz még hozzá ugyanezek indok miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Reklámblokkolók topikja
- OTP Bank topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB OC eladó
- Zotac Gaming AMP Holoblack RTX 3070 8GB GDDR6 256bit!!! Beszámítok!!!
- Gainward RTX 3070 Phantom 8GB GDDR6 Videokártya!
- ZOTAC GeForce GTX 1080 8Gb ArcticStorm+Raijintek Triton 240mm radiator (+ventilátorok és fittingek)
- ASRock Steel Legends RX7900 GRE 16GB 2 év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Csere-Beszámítás!AMD Asztali számítógép PC Játékra! R5 5600/ RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Napi 700 ft tól elvihető RÉSZLETRE BANKMENTES HP 840 G11 Ultra 5
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- KATONAI ÜTÉSÁLLÓ!!! Getac S410 i5-6300u, G3: i5-8365u, G4: i5-1145G7
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged