Új hozzászólás Aktív témák

  • liksoft

    nagyúr

    válasz mpierre #7034 üzenetére

    :R :R :R

    Azért ha elolvasnád és értelmeznéd amit írtál.....

    Egyébként a hiba az, hogy nagy valószínűséggel a rámpa alá szorulhatott a fej, mert működés közben külső behatásra a lemez elmozdul, megközelíti az egyik rámpát, a fordulatszám esik, erre a drive vészparkolással reagál, majd a másik fej a rámpa alá csúszik, így kiékelve a mechanikát. Míg megáll elkezdi esztergálni a lemez szélét, forgácsokat produkálva, a fejszerelvényt eldeformálja, a fej a súrlódástól működésképtelenné válik a hősokktól. Vagyis több sebből vérzik ilyenkor, még profinak is kihívás sokszor.

    Egyszerűbb, ha csak szállítás közben kapott egyet, vagy a tápellátás hibája miatt nem tudott parkolni, és letapadt. Ekkor "csak" felületsérült lesz. Az utolsó 6-10 évben gyártott drive-ok esetében a "kocogtatás" ebben az esetben azért nem használható, mert a felületről leugró fej visszarúg, és felgyűri a felületet az ütések pozíciójában. A következő fordulatnál meg elindul onnan a felület esztergálása. A légrés ugyanis annyira kicsi, hogy 1mm-ben 40-80 ezer fér el. A mechanikai sérülésnek ennél kisebbnek kell lennie, vagy esztergálás lesz a vége. 1-3GB-os drive esetében még működött. A maiaknál is, de csak pár százalékos eséllyel.

    Az ilyen drive "konyhatuningja" a szakemberéhez képest 10% alatti eséllyel szokott kecsegtetni, és ha nem sikerül, a legjobb profi sem fogja tudni lementeni. Mechanikailag sérült drive esetében ahogy írták, EGY esély van!

    Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik).

Új hozzászólás Aktív témák