Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DarkFater

    tag

    válasz RudY #2265 üzenetére

    Kedves Rudy,

    Ami szerinted a kipróbálás vs használat témakörben egyértelmű, az gyakorlatilag nagyon nem az.

    Tudjátok hányan vesznek nagy LED tévét Foci akármi döntő előtt pénteken és viszik vissza hétfőn? :D

    A másik, hogy a nagykerek tényleg lerázzák magukról a dolgot, mert a törvény a kereskedőt teszi felelőssé mindenért. Így aztán a nagyker azt mondja, elállás? Semmi gond hozd vissza persze. Ja bontott?? Akkor nem!
    Add el!

    Ami a garanciát illeti, valaki felvetette itt, hogy mi a gond a nagykernél, hisza gyártó úgyis jóváírja..

    Elméletileg igen de gyakorlatilag nem, mert itthon az importőr jár el a gyártó nevében és ő is csak később küldi ki és szembesül a gyártó döntésével... Így aztán ha beszív egy-egy tételt akkor az őt szarban hagyó nagykernek legközelebb jobban a körmére néz.

    Nem. Nem automatikus a dolog, hiszen te visszaviszed a boltba, a kereskedő általában szarik bele és rányomja a nagykerre, a nagyker is (tisztelet a kivételnek) szarik bele ér rátolja az IMPORTŐRRE aki a gyártóval van kapcsolatban. Na annak már hivatalból meg kell vizsgálnia.

    A gyakorlatban garanciális kiküldés volumentől és gyártótól függően összevárva több tételt, 1-2-3-6-12 havonta van. Ezalatt az importőr saját hatáskörben a gyártótól kapott instrukciók, feltételek, szabályok alapján jár el és annak alapján visszadobja garvesztesként a cuccost, vagy javítja vagy cseréli újra.. A javítás ritka, illetve számtekben ritka.

    Ami viszont nagyon gyakori az a teszt OK. Mivel a kereskedő és a nagyker általában nem nézi meg vagy csak felületesen, így nagyon sokszor az importőrnél derül ki, hogy a terméknek semmi baja, csak az ügyfél elállította, rosszul rakta össze, rosszul programozta fel, rosszul dugta össze, nem rakott bele elemet, stb stb

    Bődületes banális hibáék miatt kerülnek vissza teljesen jó hardverek

    Amikor viszont rossz és garvesztes a termék, akkor is balhé van, mert mire eljut a hibás termék az importőrhöz, és ott megviszgálják és döntenek, addigra lehet, hogy a nagyker már saját hatáskörben kicserélte a boltnak a cuccost, vagy a nagyker is feltételesen kezelte az ügyet és a kereskedő előlegezte meg a bizalmat. Ilyenkor valaki megszívja a dolgot.

  • lafaty80

    addikt

    válasz RudY #2264 üzenetére

    Nem, nem ragadtam le, csak felhoztam pár példát. Nem pörgök a témán csak ragáltam,
    De csak hogy a te példádnál maradjak, autóalkatrésznél van olyan aminél tudod érvényesíteni és van olyan aminél nem. De ezt egy jobb helyen el is mondják, leírják az ászf-ben (igen, ha elmarad ez akkor szopó, de mint vásárló ez engem miért is érdekeljen?). Ezen is kár pörögni.
    Most pár fűnyírósnak adtál egy tippet, ha még nem lett volna nekik :DDD

    peace :R

  • lafaty80

    addikt

    válasz RudY #2261 üzenetére

    Erre azért kíváncsi lennék hogy melyik jogszabály pontosan írja le jelen esetben vásárláskor:
    "A harmadik téma, a kipróbálás és a használat közötti különbség, amit ugyan a jogszabály is elég egyértelműen elválaszt, így a kereskedőnek joga van x értékkel csökkentett árat megállapítani és visszafizetni, a vevőnek ezt pedig jogában áll békéltető testületnél vitatni, ha erre sor kerül."
    Sok termék esetében a 14 napon belül a kipróbálás és használat szinte ugyanaz tud lenni, szerintem nem nagyon lehet megállapítani a különbséget. Megnéznék egy ilyen békéltetős vitát, ahol azt próbálja valaki bizonyítani hogy pl.: vga,ram, mbo, cpu, tv, monitor mennyit volt ténylegesen használva.

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz RudY #2241 üzenetére

    "Szerintem a plusz szolgáltatásokat mindenképp megéri kérni." - +1, én is pixelgaranciával és szín kalibrálással szoktam kérni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés