Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Djagrasto

    csendes tag

    válasz DarkFater #2253 üzenetére

    Puszilgathatod az eDigitalt, de már ők sem a régiek...
    Látszik ez pl. az árukeresős véleményekből.
    Konkrét saját szívás:
    Anyósnak megpályáztuk a HGCS mosógépcserét. Megkaptuk a Támogatói Okiratot.
    Adott mosógépre egyik legjobb ajánlat az övék. "Megbíztahóak", nagyok, miért ne rendelnénk tőlük?
    Párom az anyóssal bemegy a soroksári üzletbe és kap időpontot, hogy majd mikor rendelheti meg, mert a HGCS-sekkel külön foglalkoznak. (Már ez is furcsa.)
    Adott időpontban (jan. 15-én bemegy, van is termék, de HGCS-nél csak házhozszállítás van, mert a régi készüléket oda kell adni a futárnak. Szuper, úgyis ingyenes a házhozszállítás.
    Kifizeti a mosógépet és úgy egyeznek meg, hogy pénteken, 19-én viszik a terméket. Ha nem, akkor legkésőbb 22-én, hétfőn.
    A gép nem jön se pénteken, se hétfőn. Telefonon hívjuk az ügyfélszolgálatot. Utánanéz és látja, hogy a mosógép be van csomagolva, össze van készítve, nem érti miért nem vitte el a futár. Megígéri, hogy személyesen intézkedik és másnap elviszi a futár. Azt is megígéri, hogy egy órán belül mailt ír, hogy sikerült elintéznie.
    Email nem jön és "természetesen" a mosógép sem. Két nap múlva újra telefon, újra ígéretek. Ismét két nap múlva annyiban változik a válasz, hogy a futár állítólag elvitte a mosógépet, fuvarszámot is mond. Hívjuk a Royalt, de azt mondják, hogy nem kapták meg a csomagot a kereskedőtől.
    Ma így áll a "csomag" a Royalnál:

    Fuvarlevélszám xxxxx
    Feladás 2018.01.16
    Állapot dátum 2018.01.17.
    Állapot idő 7:05:02
    Darab 1
    Súly 64
    Állapot Felvétel alatt
    Kiszállítás dátum 2018.01.16.
    Kiszállítás idő -
    Átvevő -

    És ma 29-e van. Hogy innen hogyan tovább? Többen írják fórumokon, hogy rendszeresen egymásra mutogat az eDigital és a Royal. Akkor mindek szerződnek egymással?

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz DarkFater #2255 üzenetére

    Nem tudom mennyit foglalkoztál takarítással, de ahhoz azért kell elég sok idő, hogy valamin megüljön a por...

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz DarkFater #2255 üzenetére

    A "nagy" ipon nekem hibás újracsomagolt láthatóan használt monitort hozott ki pár éve, és nem voltak hajlandóak kicserélni egy újra, ami működik is, hanem garizni akarták min 1-2 hónapig, addig meg legyek meg monitor nélkül. A fogyasztóvédelemről annyit, hogy az ezzel kapcsolatos feljelentésemre annyival reagáltak, hogy forduljak békéltető testülethez vagy álljak el, az fel sem merült bennük, hogy esetleg büntetni kellene a törvény sértést. Szóval nekem valahogy ezek a magyarázatok nem jönnek be. A hardverkernél legutóbb az volt, hogy nincs termék és nem is tudják beszerezni, pedig kb. 1-2 órával előtte tették fel, és minden nap figyeltem, hogy hol akciós. Egyébként tőlük régebben rendeltem úgy, hogy 2 hétre hozták ki, de nem érdekelt, mert nekem nem kell, hogy azonnal itt legyen, csak hogy jó áron legyen működő termék. Aztán lehet, hogy csak mindenhol én fogom ki a bullshitet, és nagyobb szerencsém van a kis boltokkal, de nekem valahogy nem áll össze a kép ezek alapján, hogy miért a nagyok fognak megmaradni...

  • ACE-

    addikt

    válasz DarkFater #2267 üzenetére

    Ha a kisker nem nézi meg a terméket legalább alapvető szinten, hogy tényleg az-e a baja, amit a fogyasztó bejelentett, az már régen rossz. Ki lehetne kerülni egy kört, és mindjárt visszadobni a vásárlónak hogy nem tapasztalták a hibát. Ha meg hibája van, akkor nem tudom hogy akadhat el a gyártónál. Gondolom a gyártó nem keres kifogásokat, vagy ha igen, akkor az importőr hajtsa be rajta, az Ő üzletfele, ehhez meg a fogyasztónak nincs köze. Ugyanígy a kisker és nagyker közötti kapcsolathoz sincs köze. Szóval lassan oda jutunk, hogy a fogyasztó kussoljon, várjon, mert mindenki a kezét tárogatja hogy nem az Ő hibája. Na ez az ami nem korrekt.

    Az meg hogy az ilyen hogy vesznek nagy TV-t csak hogy focit nézhessenek, aztán visszaviszik, nagy üzemben fordul elő, aligha hiszem... Perzse biztos van 1-1 ilyen tapló, de tuti hogy nem folyamatosan visszatérően.

  • TIT

    veterán

    válasz DarkFater #2255 üzenetére

    Hát sajnos a hardverkeres storynál ott voltam és nem origi volt a kártya és poros,de rögtön látszott a képen,hogy valami nem stimmel.
    De volt olyan, nem csak velem,hogy a kártyát kicserélték 1 másikra,de a különbözetet nem fizették ki nekem,hanem benyelték,mondván ellenkező esetben nekik veszteség.
    Én 2009 óta járok hozzájuk,az ismi 2005 óta kb.és ő nagykerezik.
    Én is meglepődtem de ez van.
    Aquánál is meglepődtem de megtörtént,más is szidja őket vagy a corsair ekkora szemét.
    Fülest alapból nem vettünk vissza soha 10 perc után se higiéniai okok miatt.
    Nekem a fogyvéddel sose volt jó tapasztalatom,annyit érnek mint halottnak a csók,mondván ők nem tudnak intézkedni mert nem hatósági szerv,akkor minek vannak?
    Mondjuk az emberek máshogy viselkednek multiban és máshogy márkaboltban.
    Tudom,hogy vannak rafkósok.

  • TIT

    veterán

    válasz DarkFater #2250 üzenetére

    Nem vagyok kezdő mert 27 éve dolgozom kereskedelembe.
    Ilyen átverések csak a számtech.-be és a mobiloknál vannak máshol nem,mert azoknak van hivatalos szervízük ahol max.2 hétig csücsül a cuccos és nem 2 hónapig.
    Nem úgy vettem észre,hogy a fogyvéd az ügyfelet védené,sőt még az oldal is engedi a szélhámosokat,aki jelenti azt meg törli.
    Meg lehet nézni azt a 2 terméket amit 1 nap ill.10 nap után visszavittem milyen állapotban volt,azt kérdezték ez ki volt bontva?
    Hardverker isminek bontott,poros vgát adott el,mondanom se kell,hogy fél óra után meghalt a kártya,persze a sok majom bámul miért bontom ki a kártyát.
    Aquába nagyon nincs raktárkészlet és később is jön mint igérik,garira persze pár nappal korábbi dátum kerül mint hogy kézbe kapom.Gariztatást el is utasították valakinek,mondván koszos az egér,de átvételkor is az volt.

  • DarkFater

    tag

    válasz DarkFater #2252 üzenetére

    4. Tehát kik a nagyok, kinek van raktára, kikre számíthatok?

    Nos gyakorlatilag a nagyokra számíthattok, meg azokra akik több lábon állnak.

    eDigital: Ő a legnagyobb. Saját boltok, van némi raktárkészlet. Über informatikai rendszer, ami azt is tudja hány pattanás van a seggeden.

    Ipon:. Ő is nagyon kinőtte magát. Nem raktároznak, de nagyon súlyos tízmilliókat költöttek a rendszerre, inkább százat :) és totál automatizáltak. Kisebb, de hasonló alapon építkezik hozzájuk a PCX is

    Jó rendszerük van ÉS nemcsak kiskerek, hanem NAGYKEREK IS emiatt jó a kapcsolatrendszerük, gyorsabban be tudják szerezni az árut a többi nagykertől a napi kapcsolat miatt és nagyon sokminden FIZIKAILAG is helyben raktáron van a cég nagykereskedelme miatt

    Ilyen bolt/webshop az AQUA, Bluechip, Hardverker/Bestmarkt. Mindegyik mögött fizikailag egy nagyker áll. Van még pár kisebb akit kihagytam, de hirtelen nem jut eszembe és persze vidéken is vannak lokálisan és kisebb méretben ugyanezt megvalósító cégek, bár sokat elvitt az elmúlt 10 év.

    Multik, mint pl Mediamarkt. Ők pl akkora böhöm cég, hogy méretből adódóan lazán kezel igen nagy beszerzéseket.

    Specializáltak, akik nem alapvetően hardverkereskedelemből és/vagy lakossági piacról élnek. Sok olyan cég van akinek van boltja/webshopja azaz kereskedik lakossági piacra de alapvetően:
    - szoftverfejlesztésből (értsd programozásból) élnek
    - nagyban szervizelnek
    - cégek számítógépes rendszereit üzemeltetik alvállalkozóként, mint külsős rendszergazdák
    - sok vállalati ügyfelük van, akiket speciális termékekkel szolgálnak ki. Például HP, Dell, IBM szerverek stb.
    - benne vannak egy totálisan másik üzletágban is pl villanyszerelési anyagok, hifi, satöbbi

    Nos ilyen cég emlékeim szerint például a Konzolvilág (megfejtés a nevében :) ), a RUFUSZ, Oázis, Microstore, Magicomp, A4team

    Nos biztos kihagytam 1-2 céget így hirtelen, de majd együtt bővíthetjük a listát.

  • DarkFater

    tag

    válasz DarkFater #2251 üzenetére

    3. A webshopon Raktáron van, megrendelem, a webshop azt mondja, hogy bocs elfogyott, majd megnézem árgépen, már csak fele annyi cégnél van, de hiába rendelem meg másiknál, ott is lemondják.
    Ezek a szemét webshopok miért csinálják ezt velem?

    Nyugi srácok! Ez hamarosan még sokkal rosszabb lesz..

    Az ugyanis a probléma, hogy a rengeteg termék, a kevés és drága munkaerő miatt és az internet okozta kihívások miatt BORZALMASAN automatizálódik ez a webshopot/boltot üzemeltetek című történet..

    Egyre komolyabb technika kell és nem a hardver a gond, hanem a jó szoftver. Iszonyatos pénzeket elvisz a webshop folyamatos fejlesztése és működtetése.

    Mivel a hardver kereskedelemben egyszerűen nincs pénz, mindenki próbál univerzális lenni, maximálisan kihasználni a lehetőségeket, hogy előnyt szerezzen a többiekkel szemben. A nagyobb webshopok ezért begyűrnek maguk alá 20-30-40-50 nagykereskedést, akiket folyamatosan figyelnek, kinél van raktáron adott termék olcsóbban.

    Ha valamelyik nagyker kifogy, akkor a webshop automatikusan átáll a második legolcsóbb nagykerre és onnantól kezdve annak az árával és készletével számol.

    VISZONT! Hasonló okok miatt a nagykerek is egyre jobban össze vannak drótozva.

    A probléma ott van a rendszerben, hogy ez az automatizáció ISZONYAT SOKBA kerül. A kisebb webshopok és a kisebb nagykerek ezért SPÓROLNAK.

    Ez azt jelenti, hogy nem minden folyamat automatizált, nem frissül automatikusan a webshop készlet és ár 5 percenként vagy óránként, hanem csak naponta 1-2 alkalommal. Ha jön rendelés, akkor az nem foglal automatikusan raktárkészletet, így simán érkezhet foglalás a raktárkészlet duplájára is. stb stb

    A problémát az is fokozza amit az előbb említettem:
    Amikor a boltok/webshopok nem tartanak nagy készletet MÉG KARÁCSONYKOR sem csak a legnépszerűbb termékekből akkor nincs puffer hatás a nagykerek felé. Azonnal beömlik a szar. 50 ezer eterméknél nehéz eltalálni, hogy hirtelen mi lesz a trendi, sláger, menő termék, így nagyker oldalon is sokminden van raktáron, de mindenből csak egy kicsi.

    Így ha valami termék hirtelen nagyon megindul a piacon, mint most például a BÁNYÁSZOK MIATT A VIDEOKÁRTYÁK akkor a webshopok azonnal kifogynak, a boltok kicsit később, aztán a nagykerek dőlnek ki sorban és a sok összedrótozott rendszer villámgyorsan esik be az utolsónak talpon maradókhoz és akkor jön a balhé a túlfoglalások miatt, majd a síri, halotti csend, amikor mindenki nullára fut...

    Így mivel már mindenki mindenkivel össze van kötve az automatizáció miatt amikor valahol a manuális an maradt munkafolyamat miatt egy ponton borul a bili, akkor az villámgyorsan végiggyűrűzik az egész rendszeren és ez történik.

    Ilyenkor azt látjátok, hogy sok boltban hirtelen eltűnik egy termék vagy nagyon megdrágul.

    Másutt meg pont nem történik semmi. Ugyanúgy készleten van és a régi áron sokkal olcsóbban.... Pedig nem! Csak az van, hogy az ő rendszerük még nem frissült. : ))))

    Ez a nagyfokú automatizáció egyébként ÓRIÁSI versenyelőny. Emiatt aztán már nem csak azt kell látnunk, hogy már előbb említett okok miatt sorban zárnak be a számtek boltok, HANEM MÁR a kisebb webshopok is sorban tűnnek el, MERT NEM tudják tartani ezt a fejlesztési versenyt.

    Béla bácsi 20 éves sarki számtekboltja nem tud 5-10 millióért überkirály webshopot venni de egy mai elvárásnak megfelelő jól automatizált webshop is alapból 1-2 millió és a havi fenntartása 50-200 ezer között mozog automatizáció és komplexitás függvényében.

    A végeredmény az, hogy a kisebb boltok eltűnnek és csak páran a legrégebbi tőkeerős cégek, a már évekkel ezelőtt előregondolkodók és a szerencsések közül maradnak talpon. Ők lesznek a nagyok.

  • DarkFater

    tag

    válasz DarkFater #2250 üzenetére

    2. Minden raktáron van, de gyakorlatilag mégsem

    - A raktározási költségek az 5 évvel ezelőttinek a HÁROMSZOROSÁRA emelkedtek

    - Egy bolt fenntartási költsége, azaz rezsije a duplájára és a munkaerő költsége is a duplájára nőtt. A munkaerő ráadásul folyamatosan minimum évi 10%-ot drágul.

    - A jelentős forgalmat adó közintézmények eltűntek a piacról, azokat a FIDESZ becsatornázta állami központi beszerzésbe, azóta pl az iskolák a tonert nem vehetik meg boltokban, hanem a Fideszes beszállítótól veszik azt időnként szarabb minőségben, de minimum 30%-al drágábban.

    - A "mezei" ügyfelekért pedig sokkal keményebb a harc, mert a neten minden sokkal gyorsabb és jobban áttekinthető. Régen Budapesthez képest egy világvégi faluban a helyi boltos lazán 30%-al drágábban kínálta a terméket és az emberek nem háborogtak, mert azt az árat látták.. Igaz a másik oldalról nézve helyben volt a bolt és a szakértelem, meg ebbe belefért némi ügyintézés, baráti szervizelés is. A boltos így élt meg a kis forgalomból. Ma ugyenezért az árért ott is háborognak az ügyfelek és inkább megrendelik a neten az olcsóbbat, a helyi boltos meg becsukja a boltot vagy csak szervizel aranyáron, mert így tud megélni.

    - A webshopok a boltokat és egymást a kisebb árrésekkel ütik, hogy árgépen ők legyenek előrébb. Aki árban már nem tud lejjebb menni de élni akar és nem gátlásos az elkezdi "okosba" intézni a dolgokat, hogy versenyben maradjon, emiatt viszont ha gondod van akkor a garinál szívja a fogát, mert fekete beszerzésnél gar az nincs így inkább lazán kibaszik az ügyfelekkel. Ezek az un gyorsan eltűnő, gyakran nevet váltó boltok.

    - Ezt még lehet fokozni, ha külföldi cégen keresztül intézi a szaki a webshopot, mint pl Kander aki sokszor itt veszi az árut Magyarországon, de valahol útközben elveszíti az áfát, így már egészen pofás, versenyképes árat tud ajánlani.

    - További árcsökkentő tényező néhány ügyeskedő fórumokban, facebookon nyomuló áfázó csávó, akik csinálják már 10-15 éve ismerik a dörgést és tele vannak lóvéval, sokan napi szinten milliókat forgatnak!!! Jobban megy nekik, mint egy-egy menő boltnak Azt nem kell mondanom, hogy a NAV leszarja őket ezek meg vagan élnek a világba és közben vidáman szétbasszák a piacot.

    - A drága raktározási és bolt költségek miatt a webshopok és boltok mennek össze kisebb helyre, hogy spóroljanak. Plusz ugye a fenti okok miatt a haszon is kisebb, így a boltok ma MÁR NEM TARTANAK raktárkészletet.

    - A problémát fokozza, hogy 10 éve ha valakinek volt 500 terméke, azzal vígan megélt és még raktáron is tartott egy csomó mindent. 5 éve már minimum 2-3 ezer féle terméket kellet kezelni az ügyfelek felé manapság ez minimum 5 ezer, de inkább 10. A legnagyobb boltok mint IPON, AQUA, 220Volt, eDigital és Hardverker minimum 20 ezer terméket figyelnek, kezelnek. Nagyker oldalon ez azt jelenti, hogy a SPECIALIZÁLT nagykerek is minimum 3-5 ezer termékkel foglalkoznak, a legnagyobbak mint Ramiris, CHS és társaik, akiknél teljes a lefedettség pedig 30-50 ezer terméket kezelnek.

    - Mindemellett az árgépen és társain ma már emberszámba sem veszik azt a boltot akinek nincs raktáron

    - A végeredmény logikus. Túl sok termék, kevés hely, magas elvárás: MINDENKI BEHAZUDJA hogy van, akkor is ha nincs.

    - A tisztességesebbek persze azt írják, hogy van, DE KÜLSŐ raktáron. 2 munkanap. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kisker webshop neked gyakorlatilag a nagyker raktárkészletét mutatja.. Ha megrendeled, akkor a webshop egyenesen onnan foglal, aztán elmennek érte és elhozzák neked a boltjukba.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés