- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Mobilarena
VoIP
Új hozzászólás Aktív témák
-
Palkova
tag
Üdv!
Ha még nem vette volna valaki észre:
Újra működik a hívószám kijelzés! (browsercalls és freevoiipdeal) -
Palkova
tag
Üdv!
Sok magyar VOIP szolgáltató pár ezresért számhordozással elhozza a régi vonalas számodat és havi 100 Ft.-ért szolgáltatja a VOIP-on. De te ezt csak a bejövő hívásokra használod. A kimenő hívások pedig a BC -re mennek. Persze mindez ugyan azon a telefonkészüléken. Nálam már több mint 4 éve így működik a telefon egy FRITZ-BOX 7170 készülékkel, ami modem, router, WIFI router és SIP képes tíz vagy több VOIP szolgáltatóval. Nagyon hasonló tudású a D-Link AirPlusTM G DWL-G700AP és ez 10K körül még kapható is. Az EXTERNET is ezt adja a VOIP szolgáltatásáhaz (kicsit drágábban és feltehetően függővé téve. A bolti biztos hogy szolgáltató független.Kovács Pál
palkova kukac freemail.hu -
Palkova
tag
válasz Palkova #11191 üzenetére
Bocs Későn vettem észre a
D-Link AirPlusTM G DWL-G700AP
helyett a D-link HorstBox kellett volna.
Kovács Pál
-
Palkova
tag
válasz Fecogame #11314 üzenetére
Üdv!
Vagy 4 éve nekem is volt ilyen kütyüm, de hamar lecseréltem egy FRITZ.BOX 7170-re.
Szóval volt valami nyűgje, ha a két lehetséges telefonhoz ugyan azt a szolgáltatót regisztráltam nem működött. Próbáld egy telefon egy szolgáltatóval, de még így is nagyon sok idő kell, de csak az első alkalommal, utána már gyorsan megy a bejelentkezés.Palkova
Látom, már tárgytalan.
[ Szerkesztve ]
-
Palkova
tag
válasz Fecogame #11428 üzenetére
Üdv!
Mi már jó négy éve nyomulunk VOIP telefonnal egy Fritz.Box 7170-nel, több szolgáltatóval (most freevoipdeal és browsercalls) és kb ennyi a várakozási idő a hívásinditás és a kicsengés között. Szerintem ez a rendszerből adódik, mert a hívás kimegy valahova, az ottani szerver feldolgozza, majd visszairányítja a magyarországi központba, ami újra feldolgozza, végül kicseng. Mi sokat telefonálunk Kínába, oda még több a várakozási idő.
Hozzá kell szokni!
Palkova -
Palkova
tag
Üdv mindenkinek!
Hátha valaki tud okost mondani!
Már több mint 4 éve nyomulok egy FRITZ.BOX (hasonlók a paraméterei mint a most szóbakerült D-Link DVA-G3342SD HorstBox -nak) nevű masinával ami ADSL modem, router, WIFI és VOIP ATA egyben. A LAN1 portján képes sima routerként is működni. A napokban ADSL ről átálltam kábel netre, mert havi 1000 Ft -al olcsóbb, és dupla a sávszélesség. A szolgáltató az EXTERNET de a T drótjain (mindkét esetben). A szerelő beállított egy egy Cisco EPC 3925 nevű agyonbutított router, IP tévé, VOIP ATA csodával, amin természetesen csak a saját méregdrága telefonjuk menne. Ráakasztottam a FRITZ.BOX -t, és pillanatok alatt beállítottam amit kell, internet rendben, próbahívás a BC -vel rendben.
Kb. két nap után feltűnt, hogy senki nem keres telefonon. A behívószámomat a VOIPShop nevű magyar szolgáltató biztosítja. Kiderült, bár a készülékem a szolgáltatást regisztráltnak jelzi, nem lehet hívást se fogadni se kezdeményezni.
Már mindennel próbálkoztam, DHCP-vel, fix IP -vel mindig ugyan az. A szolgáltató szerint náluk minden rendben, a FRITZ.BOX szerint regisztrálatlan IP cím a hiba. Lehet, hogy a T tilt valamit (kitelik tőle)? De akkor miért megy a BC meg a FEEVOIPDEAL? És miért megy, a még egyenlőre aktív, ADSL kapcsolattal?Bocs a hosszadalmas szövegért, de hátha tud valaki valamit mondani!
Kovács Pál
[ Szerkesztve ]
-
Palkova
tag
Üdv!
Ahogy mondod!
Most beszéltem a szolgáltató (Externet) ügyfélszolgálatával, aki szerint már tudják, hogy a hurokátengedő T korlátozza a VOIP forgalmat, csak még ma nem volt bent, aki illetékes a T nél lépni az ügyben.
Szóval már ott tartunk, hogy nem csak mobil, hanem vezetékes neten is próbálják akadályozni a VOIP forgalmat.
Úgy gondolják, hogy ők egy VOIP képes routert adtak, használjam az ő VOIP szolgáltatásukat.
A legnagyobb probléma az, hogy itt Piliscsabán kikerülhetetlen a T, mert csak neki vannak drótjai.Palkova
-
Palkova
tag
válasz Palkova #11918 üzenetére
Üdv!
Új fejlemény az ügyben és le a kalappal az EXTERNET előtt.
Megigérték, hogy addig ingyen fenntartják a lemondott ADSL kapcsolatomat, amíg le nem meccselik az ügyet a T -vel. hogy hívható legyek a négy éve használt VOIPSHOP telefonszámomon, ami az új kábelnettel nem működik.Palkova
-
Palkova
tag
válasz MaCS_70 #11958 üzenetére
Üdv!
Hogy a PAP2T hogyan viselkedik, nem tudom. Nekem egy FRITZ.BOX -al van problémám és a VOIPSHOP magyar szolgáltatóval, aki a behívószámomat adja. Viszont a DELMONT klónok és pld a NEOPHON működnek, csak nem szeretnék megválni a négy éve használt földrajzi hívószámomtól.
A szolgáltatóm, az EXTERNET állítólag már tudja mi a hiba, csak küzd a T -vel aki a "drótok" gazdája. Ami dicséretes, a probléma megoldásáig fenntartja a lemondott ADSL szolgáltatását, ingyen.Én arra tippelek, hogy menne a dolog, de ki kéne próbálni valahol, valakinél.
Palkova
[ Szerkesztve ]
-
Palkova
tag
Üdv!
Nem teljesen így van.
Az adott szolgáltatóval (VOIPSHOP) se ki, se be nem lehet a kábel neten telefonálni, mindenképp foglalt jelzést ad, ugyanakkor az ADSL -en oda vissza működik. Érdekes még, hogy ha a kábelen beregisztrál a SIP ATA, az blokkolja az ADSL elérést is (természetesen az egy másik, ugyan olyan SIP ATA -val kapcsolódik).A NEOFONE viszont mindkét kapcsolattal, mindkét irányban működik. Mi a különbség közöttük? A földrajzi és a nomadikus behívószám? Más portokat használnak?
Palkova
-
Palkova
tag
válasz MaCS_70 #11964 üzenetére
Üdv!
Már egyszer válaszoltam Neked ITT, de megpróbálom röviden leírni:Most az EXTERNET jóvoltából két kapcsolattal rendelkezem és a tartalék SIP ATA (FRITZ.BOX 2170) készülékemet is beüzemeltem.
Négy éve használtam a VOIPSHOP magyar cég szolgáltatását ADSL kapcsolaton keresztül. Váltottam Kábelnetre. Mindkét esetben az EXTERNET szolgáltatónál T területen ("drótokon").
Kábelneten a VOIPSHOP mindkét irányban foglalt jelzést ad. ADSL kapcsolattal viszont működik, bár ha a kábelnetes SIP ATA beregisztrál, blokkolja az ADSL kapcsolatot is.
Más VOIP szolgáltatók (BC, NEOFHONE) mindkét kapcsolaton működnek.Palkova
-
Palkova
tag
válasz instantwater #11967 üzenetére
Tisztában vagyok a különbséggel, kapcsolat alatt a telefon szolgáltatót értettem.
Palkova -
Palkova
tag
válasz instantwater #11969 üzenetére
Üdv!
Azt én is szeretném tudni, de a tapasztalat:
Tehát az ADSL nettel működik a telefonhívás fogadás és küldés is. Bekapcsolom a kábelnetre kötött SIP ATA -t, az a menüjében jelzi, hogy regisztrált a telefon szolgáltatónál és ettől kezdve az ADSL kapcsolattal is behal a telefon szolgáltatás DE CSAK a VOIPSHOP -nál! A BC és a NEOFONE ígyis, úgyis működik. Gondolom, a kábeles modem-roúter küld valami jelet, amitől a VOIPSHOP telefon behal. De a többiek miért nem?
Palkova[ Szerkesztve ]
-
Palkova
tag
válasz instantwater #11977 üzenetére
Üdv!
A tűzfal kikapcsolva, hanem az EPC 3925 kábelmodem-router-IPTV-VOIP ATA csoda, amit a T adott valami olyan jelet küld, ami kilövi a VOIPSHOP szerverét. Már több mint egy hete viaskodik az EXTERNET a T -vel, hogy oldja meg a problémát.palkova
-
Palkova
tag
Tök jó, hogy (majdnem) ingyen telefonálunk - de ez igazából már senkit nem érdekel.
Már hogyne érdekelne!
Mi például több mint 4 éve csak VOIP -on telefonálunk.
Sokat hívunk kínai mobilt és vonalast ( Ingyen vagy max. 0,35 Ft./perc ) Mibe kerülne ez hagyományos telefonon?Szerintem nagyon is terjed, épp a napokban állítottam be egy volt tanártársamnak VOIP szolgáltatást.
És nem véletlen, hogy a T. kábelrouteren blokkol néhány VOIP szolgáltatót (VOIPSHOP, akinél a behívószámom él már 4 éve) Ezért kellett lemondanom a kábelnetet és visszatérni az ADSL kapcsolatra!
Palkova
-
Palkova
tag
Üdv!
Talán van aki még emlékszik a sirámaimra 11798 és 11893
Azóta feladtam a harcot, lemondtam a kábelnetet és maradtam a drágább és lassabb ADSL -nél, de még aug. 11. én próbáltam írni a Nemzeti Hírközlési Felügyeletnek, de a levelek sorra visszapattantak. Tegnap előtt újra elküldtem a levelet:Tisztelt Hírközlési Felügyelet
A következő panasz kivizsgálását kérem:
*Van e joga az internet szolgáltatónak egy port blokkolásával egy legális magyar szolgáltatást elérhetetlenné tenni?*
Hosszú évek óta vettem megelégedéssel igénybe az EXTERNET cég ADSL internet elérését. Négy éve elszámolási vitába keveredtem a T. vezetékes telefon szolgáltatóval és a vezetékes telefont lemondtam, és a VOIPSHOP nevű VOIP szolgáltatótól kapott földrajzi behívó számon tudnak elérni.
Egy hónapja megrendeltem az EXTERNET cégnél az eddigi ADSL kapcsolatnál gyorsabb és olcsóbb kábelnet szolgáltatást. Mindkét szolgáltatás hurokátengedéssel a T. hálózatán bonyolódik. A T. szerelője behúzta a szükséges kábelt és telepített egy Cisco EPC 3925 típusú kábelmodem, router, VOIP ATA, IPTV eszközt. Amikor a kábelnet szolgáltatást aktiválták, kiderült, hogy a négy éve használt VOIPSHOP szolgáltatás a kábelnetes kapcsolat után kötött SIP ATA eszközömmel elérhetetlen. Ugyan ez az eszköz az ADSL kapcsolattal továbbra is hibátlanul működik. Három hetes, az EXTERNET ügyfélszolgálatával (amivel maximálisan elégedett vagyok) közös próbálkozások és kísérletezés után számomra nyilvánvalóvá vált, hogy a *T. által felszerelt eszköz blokkolja az 5060 –as portot*, ami a VOIPSHOP eléréséhez szükséges.(Az általam használt SIP ATA eszközön a port forward funkció az 5060 –as portra külső hibát jelez, míg más portoknál működik)
Az EXTERNET ügyfélszolgálata szerint a T. nem hajlandó az eszközt egy sima kábelmodemre kicserélni (ami feltehetőleg megoldaná a problémát), mert az szerinte „rendeltetésszerűen” működik.
Megpróbáltam felvenni a kapcsolatot a T. ügyfélszolgálatával, de mivel nem vagyok szerződésben velük, szóba se álltak velem.
Még szeretném hozzátenni, hogy az előfizetés a lányom nevén van és én egy nyugdíjas matematika-fizika-informatika tanár vagyok.
+elérhetőségeimTegnap vissza is igazolták a levelet és már ma felhívott a T. hogy van másik két eszközük is és eljöhetnek e kipróbálni. Mondtam, hogy részemről semmi akadálya, de már nem él a szolgáltatásuk. erre mondták, hogy akkor problémás a dolog, mire én, hogy ne vicceljenek, csak egy telefonjukba kerül és a megfelelő helyen ülő operátor máris nyit egy kapcsolatot a vizsgálat idejére. Mire azt válaszolták, hogy erre engedélyt kell kérni (az ENSZ től és az Európai Uniótól?) a főnökségtől.
Most várom a jelentkezésüket.Palkova
-
Palkova
tag
válasz Stanlee #14369 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Több mint 4 éve használok DELMONT klónokat szinte probléma nélkül egy FRITZ.BOX VOIP routerrel.
Ahogy a vitából kiveszem a problémák főleg mobil alkalmazások esetén állnak fenn, sokszor az asterisk a ludas. Tudomásul kell venni, hogy kettőn áll a vásár, azaz a felhasználó oldalán is lehet hiba.
Egyébként kíváncsi lennék, hogy fix routeres VOIP használat esetén volt e valakinél túlszámlázás?
Palkova
-
Palkova
tag
Üdv mindenkinek!
Azért írok az esetről, hátha segít valakinek.
Egy ismerősöm megkért, hogy üzemeljek be egy VOIP telefon lehetőséget egy mikrohullámú web (Piszkenet) eléréséhez (más lehetőség nincs!).
A szolgáltató MAC szűréssel azonosítja a felhasználót (a ROUTERt). Első körben sikertelen volt a hangátvitel, mint kiderült az antenna és a router is NAT-olt és miután a szolgáltató átállította az antennát BRIDGE módba minden rendben működik.
Kovács Pál -
Palkova
tag
válasz #36268800 #16530 üzenetére
Üdv!
Már régen csak a 0036 -al használom, mert némely szolgáltató csak így működik, hisz a SIP szerver külföldön van és onnan jön a hívás. Ugyan ezért nem lehet 40, 80 és emeltdíjas "körzetet" hívni. Ezeket meg kell szokni, ez is az ára a viszonylag olcsó percdíjaknak.
A szolgáltatónak biztosan van külföldről is hívható telefonszáma, én eddig mindig megtaláltam a honlapjukon, amikor kellett.Az EDF DÉMÁSZ honlapjáról:
Telefonos ügyfélszolgálatunk külföldről a +36 62 565 600-as telefonszámon érhető el, de a számot belföldről is hívhatja normál vezetékes számként.
Amennyiben Ön már szerződött ügyfelünk, kérjük készítse elő azonosító számát a gyorsabb ügyintézés érdekében.
Menüpontok:
1-es gomb: Számlázással kapcsolatos ügyek, Előre fizetős mérő kódkiadás
2-es gomb: Szerződéssel kapcsolatos ügyek
3-as gomb: Mérőállás bejelentés
4-es gomb: Időpont egyeztetés ügyfélszolgálati irodáinkba
5-ös gomb: Kikapcsolt fogyasztási hely visszakapcsolása
6-os gomb: Hibabejelentés
7-es gomb: Egyéb hálózati és műszaki ügyintézés
9-es gomb: Angol nyelvű ügyintézés
Palkova
[ Szerkesztve ]
-
Palkova
tag
válasz #36268800 #16618 üzenetére
Üdv!
Én már öt éve hasznélom a 7170 es Fritz.Box-ot.
Alapesetben semmi különöset nem kell vele csinálni.
Nekem egy esetben volt vele problémám, amikor az ADSL kapcsolatról T kábelnetre akartam áttérni, de a szolgáltató által biztosított ROUTER mögül nem voltam képes az évek óta működő telefonszámomat biztosító magyar VOIP szolgáltatómhoz csatlakozni. A T szerelője se boldogult vele, de amikor kicserélte a ROUTERT egy sima kábelmodemre azonnal minden működött. Természetesen a köcsög T ennek ellenére sem volt hajlandó kicserélni a RUTERt modemre, így vissza kellett térnem a drágább és lassabb ADSL-re.
KI és milyen az internet szolgáltatód?
Mi a bejövő telefonszám szolgáltató?
Palkova -
Palkova
tag
-
Palkova
tag
válasz feel2006 #18435 üzenetére
Üdv!
Több mint 5 éve foglalkozom a VOIP problémával és sokféle ATA eszközzel volt dolgom.A PAP2T telefonvonalanként csak egy szolgáltatót képes kezelni, tehát a bejövő és kimenő hívások szolgáltató szerinti szétválasztásához két telefonkészülék szükséges. Elképzelhető, bár nem próbáltam, hogy egy átkapcsolóval (amit régen az iker vonalaknál használtak) megoldható egyetlen telefonkészülékkel is, úgy hogy alapestben a bejövő vonalra van kapcsolva és ha telefonálni akarok akkor átkapcsolom a másikra.
Vannak olyan ATA eszközök pld. az SPA3102 ami azt tudja, hogy, ugyan csak egy szolgáltatót kezel, de a másik telefon aljzatba csatlakoztatni lehet a telefon vonalat, amelynek a bejövő hívásait továbbítja a telefon készülékre, de a kimenő hívásokat (ha van netkapcsolat) a Browsercalls felé (vagy ahova regisztráltál) küldi.
A harmadik lehetőség olyan SIP képes eszköz használata, ami több, akár 10-20 VOIP szolgáltatót is képes kezelni és a hívott szám alapján el tudja dönteni melyiket használja és persze a bejövő hívásokat is képes fogadni. A német FRTZ.BOX 7170 például egy ilyen, igazán profi készülék. Én is egy ilyet használok már 5 éve. Vannak újabb verziói is amik már n-es meg 5 GHz -es VIFIt is tudnak.
Palkova
-
Palkova
tag
válasz phanfantom #18437 üzenetére
Üdv!
1.) Akkor nincs szükséged két portos ATAra, ha a kimenő és bejövő hívásokra is ugyanazt a VOIP szolgáltatót használod. Persze ezek drágák.
Vagy olyan készüléket használsz ami képes több VOIP szolgáltatót kezelni egyetlen telefon csatlakozón.2.) Ha a Neophone honlapján megadod a mobilszámodat 300 Ft.-ot jóváírnak és kipróbálhatod. Én már jó egy éve megadtam, de soha nem zaklattak.
Palkova
[ Szerkesztve ]
-
Palkova
tag
-
Palkova
tag
Érzésem szerint nem fog menni, mert ingyenes skyp -al csak olyan eszközöket lehet hívi amelyek "ismerik" a skyp protokollt, pld másik számítógép vagy spéci skyp telefon.
A skyp -nak van olyan szolgáltatása, ahol megfelelő pénzért telefont is lehet hívni, ekkor történik meg az a bizonyos protokoll csere és így hívható a PAP2 is amennyiben olyan szolgáltatóhoz van regisztrálva, ami behívószámot is ad.
Palkova -
Palkova
tag
Üdv mindenkinek.
Egy érdekes jelenségről számolt be a sógorom. A VOIPBLAZER szolgáltatóval, számítógépről telefonálgat a VOIPBLAZER oldaláról letölthető szoftverrel. Beállította a TELENORos mobilszámát, hogy azt küldje el hívó számnak és azt vette észre, hogy a TELENOR minden hívás után levon egy percnyit az egyenlegéből egy nulla perces hívásként kijelezve a híváslistán.
Tapasztalt valaki hasonlót? Mi lehet az oka?Kovács Pál
-
Palkova
tag
Üdv!
Köszi a gyors reakciót!
Kártyás és elmondása szerint feltűnt, hogy sok 0 perces hívást tapasztalt, ami abban az időpontban volt, amikor VOIP hívást kezdeményezett és egy percnyi összeget emelt le az egyenlegéből, függetlenül a VOIP hívás hosszától.
Kovács Pál[ Szerkesztve ]
-
Palkova
tag
válasz #88470784 #20446 üzenetére
Üdv.
Több olyan ATA (nem telefon) is van, ami kezeli a hagyományos telefonvonalat is a bejövő hívásokra, míg a kimenő hívások VOIP -on keresztül mennek mindaddig amíg működik a net és nincs áramszünet. Egy darab hagyományos telefonkészülékkel működnek. Ha érdekelnek a részletek priviben megbeszélhetjük.
Palkova
-
Palkova
tag
válasz denis.p #21154 üzenetére
Üdv!
Én már csináltam ilyet egy TP-link access Point és egy ALLNET ATA kombinációval, működött.
Arra azonban vigyázni kell, hogy egyes szolgáltatók nem tolerálják a dupla NAT-ot, pld. a magyar VoipShop, ami nálam a behívó számot szolgáltatja. A DELLMONT klónok szerencsére nem ilyen "kényesek"
De talán egyszerűbb, ha az ATA-hoz veszel egy DECT telefont, én végül ennél maradtam.
Palkova -
Palkova
tag
válasz Yahhher #22144 üzenetére
Üdv!
A PAP2T-t cseréld le egy FRITZ.BOX 7170 -re vagy egy hasonlóra (pld. Samsung SMT3210). Ezek több, akár 10 szolgáltatóval is képesek működni, hívást fogadni vagy egy előválasztás után (a telefonszám elé a *12n# beírásával az n. szolgáltatót kiválasztva) hívást kezdeményezni. Én már 7 éve használok egy FRITZ.BOX -ot 4 szolgáltatóval, kettőt csak kimenő hívásokra, egyet csak bejövő és egyet ki és bemenő hívásra.
Használtan egész olcsón lehet néha kapni, de vadászni kell rá.
Palkova -
Palkova
tag
válasz FireShadow #22218 üzenetére
Üdv!
Innen a Draytek és az Allnet is megoldás.
Palkova -
Palkova
tag
Üdv!
Hat éve használunk VOIP -ot, egy FRITZ!BOX -al. Akkoriban napi fél-háromnegyed órát beszéltünk kínai mobillal vagy vezetékessel ingyen!
Palkova -
Palkova
tag
válasz janakbacsi #24181 üzenetére
Üdv!
Arra azért gondolj, hogy a BROWSERCALLS nem lesz hívható, csak kimenő hívásra alkalmas!
Ha a VOIP eszközöd alkalmas több szolgáltató kezelésére sok helyen igényelhetsz telefonszámot és akkor mindkét irányba használható a VOIP.
Palkova -
Palkova
tag
válasz anadroid #26606 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Csak megerősíteni tudom "android" által leírtakat.
Több mint tíz éve használunk Fritz!Box-ot (7170, ami egy elég régi darab) de akár vonalas, akár mobil irányba 99% vagy nagyobb százalékban tökéletes a kapcsolat a szokásos Delmont klónokkal is.
Igen, minden a megfelelő HW és beállítás kérdése.
Új hozzászólás Aktív témák
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...