Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Crus

    őstag

    válasz DaemonX #25 üzenetére

    Örülök, hogy zavar valami a hsz-ben, mert akkor így van egy közös pont... engem a témaindító írásban ugyanis leginkább ez zavar: "a Turok 3 bizony egy meg nem értett játék volt a korában".

    Ezzel pontosan azt sugallod, hogy az akkori játékosok szegények tufák voltak és nem értették meg a Turok 3 csodálatos mélységét és bravúrjait.

    Esetleg így 23 évvel később fel se merül benned, hogy azért nem lett sikeres, mert akkor is középszar volt, most meg még az se? Hogy az emberek továbbra is a pénztárcájukkal szavaznak és egy erősen felejthető valaminek a 3. részére továbbra sincs igényük?
    Ezt a játékot azok fogják megvenni és játszani, akiknek anno volt N64-ük és nosztalgiáznának (fájni fog a szembesülés), meg páran azok közül, akiknek nem volt, de kíváncsiak voltak a 3. részre. Szegények, nem tudják mire vállalkoznak... Nekem az a tanácsom feléjük, hogy várjanak egy kicsit, mert hamarosan filléres bundle csomag része lesz. Kevésbé fog fájni a valóság.

    Értem, hogy felvetted a retro szemüveget, magam is gyakran megteszem, csak az a gond, hogy csak a valódi minőség az örök. Egy Heroes, Doom, HL, SMB, Kyrandia, Creatures, etc. címeket ma játszva is csak elismerően lehet bólogatni, akkor is, ha a grafika nem 4k, meg RTX, mert a belbecs, a core gameplay, élvezetes és érdekes.

    No meg engedtessen már meg, hogy leírjam egy játékról a véleményem egy fórumon, főleg mivel gyak. a Pong óta vagyok nyakig a témában. A szaGma meg már rég lejáratta saját magát. (Kinek nem inge...)

    Egyébként az elmúlt 2 évtizedben, soha nem dolgoztam még úgy szerzőként egyetlen bandával sem, hogy ne bújt volna ki a szög a zsákból előbb-utóbb. Reggelig tudnék mesélni, nem véletlenül szálltam ki az egészből pár éve, mert az egész gaming sajtó nagyon régóta a zöldborsós hányás szintjén tendál egy rozsdás vödör alján. Tisztelet az elenyésző számú kivételnek.

    Az egész Turok franchise-zal az a helyzet, hogy ott és akkor is futottak még kategória volt. Szinte csak jobbak léteztek nála. Ergo egy középszarból elkészíteni egy remastert, ahol a textúrák gyak. 2 évtizedesek (persze kaptak némi, gyaníthatóan A.I. upscale-t), az egész meg élsimítást, röhejes FOV-ot az úgy baromi kevés 30 ojróért ám.

    Az origi 3. részről meg tudjuk milyen jól teljesített... globálisan ha elment belőle 300k db. sokat mondok.

    A játékiparban ez a remaster téma, ez nem tudom már hova tudna ennél kínosabb lenni. Értem, hogy minimális effort mellett szeretnének minél több lét belapátolni a kasszába, de ez így gáz. Rettentő mód az.

    Akkor itt a nagy difi a POV témában... ezzel a 850-es számmal jó ha a felénél jársz annak a mennyiségnek, amin én rágtam át magam 1984 óta, nyilván az összes említésre méltó platformon.

  • Crus

    őstag

    válasz DaemonX #17 üzenetére

    Ami 26 éve játékmechanikában közepesnek volt mondható, az ma már...

    A Quake-et (mint mindent) ott és akkor (max 1-2 év késéssel) kellett tolni ahhoz, hogy megfelelő helyre kerüljön az ember fejében. Mert ott és akkor láttuk, hogy honnan jöttünk és hol vagyunk. A Quake ahogy futott az akkori jobb gépeken és amilyen hangulatot tudott, az nagyon mature volt. A multija felvillantott valami olyat, amit előtte semmi. Mert a Duke és a Doom multija is kegyetlen jó volt, de más tempója volt, mint a Quake-nek, ahol ilyen rocket jumpokkal meg brutál sebességgel lehetett pusztítani egymást. Nem véletlenül játéktörténelmi mérföldkő, míg a Turok egy futottak még kategóriás cocakaja.

    A Golden Eye öregedését egy percig nem vitatom, de anno játékmechanikában, hangulatban nevetve verte a Turokot. (Az, hogy most egyikből lett egy érdektelen remaster, a másikból meg nem, az nem releváns.)

    Sajnos a szaGmában tipikus probléma, hogy a kritikusoknak úgy kell tesztelniük, hogy nem lehetnek teljesen őszinték. Hiszen ha egy teszter lehúz egy játékot, onnantól lesheti a kiadó/fejlesztő együttműködését kulcs ügyben.
    A másik tipikus probléma, hogy középszerekre adnak 7-es értékeléseket, mondván az 5-ös érték, túl szigorú. Aztán amikor van egy kifejezetten jó játék, arra megy a 10/10, pedig ebben a ligában csak ilyen Baldur's Gate, SMB, Zelda BotW, TLOU kategóriák veretnek és nem tűrnek meg olyanokat, mint pl. egy Halo, vagy egy Elden Ring, ahol egy A4-es oldalt tele lehet írni a hibákkal...

Új hozzászólás Aktív témák