- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- iPhone topik
- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Aktív témák
-
QuarK
senior tag
A FreePascal forráskódjában megvan a graph forráskódja. Én is annak segítségével csináltam anno HighColor GUI-t, 1024x768-as felbontásban. És még nagyjából gyors is volt.
Egyébként eltekintve a VESA és 15 bites színmélység előnyeitől, figyelembe kell venni, hogy a TP eléggé lassúcska egy nyelv (legalábbis az én 333MHz-es noteszemen oda kell figyelnem a performanszra)...
320x200-ban a következő dolgokat tudtam használni: Virtuális képernyő. Nem a videomembe írok, hanem egy lefoglalt 64000 blokkba, majd egy assembly eljárással villámgyorsan tolom a képernyőre, és ugyanilyen hamar törlöm is. Gyors árnyékolás: egy 256x64 méretű kép (colormap) segítségével egész szép fény-árnyék effektusok érhetők el.
Engem mindig is foglalkoztatott ez a 3D megjelenítés, és persze én is pascalban próbálkoztam. Először jött a szokásos háromszög poligon megjelenítés, flat shading, majd gouraud shading, majd ezek vegyítése a texture mapping-gal. Csak hát itt gond volt a perspektíva korrekcióval, és persze a gouraud sem a legszebb árnyékoló algoritmus. És további effektekről nem is igazán álmodhattam.
Majd végül mielőtt a C-re áttértem volna az alábbi szinten maradtam: 16 pixelenkénti perspektíva korrekciós poligonok kiköpése, árnyékolás az alábbi módon: direkt a textúrán hajtottam végre a megvilágítást; majd azt rajzoltam ki (lightmapping, a'la Quake1). Meg persze átlátszó felületek; kavargó felszín; Z-puffer. (mondjuk ezt érdekesen oldottam meg; két 64000-es pointerem volt, egy az alsó 8 bitnek, a másik a felső 8-nak (ti. a mélységet integerben tároltam)
Itt egy kép is:
De aztán feladtam, mert így is már 400k memóriaigénynél tartottam, és még be se lett töltve pálya, meg textúra sem. XMS-el elbíbelődhettem volna, de összességében a pascal szvsz nem alkalmas jó minőségű 3d megjelenítésre. Valahol mindenképpen veszíteni kell (minőség, textúrák száma, sebesség, stb.) -
Polyák
tag
Hi!
Tudsz segiteni valamit (pl:forráskódot amiből kindulhatok, vagy megértehtem) SVGA-VESA BGI -vel kapcsolatban?
Én EGA-VGA-ban próbálkoztam de volt valami szép!
Mekkora az a 320*200 -mal komolyabb grafika?
640*480-nál nagyobb? mert én akkorába dolgoztam max! (de nem 3d)
Esetleg tudnál küldeni olyan alkalmazés amit te csináltál 3dben? ha nem baj!
Előre is köszi!
Aktív témák
- droidic: Így beszélhetsz élő emberrel EA supportban
- OpenWRT topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Drón topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MasterDeeJay: Noname 1TB-os Sata SSD teszt. (Blue)
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Thinkpad X13 Gen2i 13.3" FHD+ IPS i5-1145G7 16GB 512GB NVMe gar
- Gyakorlatilag új, GARANCIÁLIS (2026.12.23-ig!) Asus ROG Strix G16 (G614JV) gamer laptop RTX 4060-nal
- Switch OLED piros-kék, 2025. novemberig Alza garis, dobozával és minden tartozékkal
- Eladó! MSI mag 360r-v2 komplett cpu hűtő (Csomagküldés az árban)+vezérlő
- NEOS BAZÁR számtek kellékek, kábelek, tartozékok, egerek
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Epson Workforce DS-530II Dokumentum szkenner
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 - i5-6300U I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged