Keresés

Aktív témák

  • QuarK

    senior tag

    válasz Rover623 #16 üzenetére

    A FreePascal forráskódjában megvan a graph forráskódja. Én is annak segítségével csináltam anno HighColor GUI-t, 1024x768-as felbontásban. És még nagyjából gyors is volt.

    Egyébként eltekintve a VESA és 15 bites színmélység előnyeitől, figyelembe kell venni, hogy a TP eléggé lassúcska egy nyelv (legalábbis az én 333MHz-es noteszemen oda kell figyelnem a performanszra :D)...

    320x200-ban a következő dolgokat tudtam használni: Virtuális képernyő. Nem a videomembe írok, hanem egy lefoglalt 64000 blokkba, majd egy assembly eljárással villámgyorsan tolom a képernyőre, és ugyanilyen hamar törlöm is. Gyors árnyékolás: egy 256x64 méretű kép (colormap) segítségével egész szép fény-árnyék effektusok érhetők el.

    Engem mindig is foglalkoztatott ez a 3D megjelenítés, és persze én is pascalban próbálkoztam. Először jött a szokásos háromszög poligon megjelenítés, flat shading, majd gouraud shading, majd ezek vegyítése a texture mapping-gal. Csak hát itt gond volt a perspektíva korrekcióval, és persze a gouraud sem a legszebb árnyékoló algoritmus. És további effektekről nem is igazán álmodhattam.

    Majd végül mielőtt a C-re áttértem volna az alábbi szinten maradtam: 16 pixelenkénti perspektíva korrekciós poligonok kiköpése, árnyékolás az alábbi módon: direkt a textúrán hajtottam végre a megvilágítást; majd azt rajzoltam ki (lightmapping, a'la Quake1). Meg persze átlátszó felületek; kavargó felszín; Z-puffer. (mondjuk ezt érdekesen oldottam meg; két 64000-es pointerem volt, egy az alsó 8 bitnek, a másik a felső 8-nak (ti. a mélységet integerben tároltam :DDD)

    Itt egy kép is:

    [kép]

    De aztán feladtam, mert így is már 400k memóriaigénynél tartottam, és még be se lett töltve pálya, meg textúra sem. XMS-el elbíbelődhettem volna, de összességében a pascal szvsz nem alkalmas jó minőségű 3d megjelenítésre. Valahol mindenképpen veszíteni kell (minőség, textúrák száma, sebesség, stb.)

  • Polyák

    tag

    válasz Rover623 #11 üzenetére

    Hi!
    Tudsz segiteni valamit (pl:forráskódot amiből kindulhatok, vagy megértehtem) SVGA-VESA BGI -vel kapcsolatban?
    Én EGA-VGA-ban próbálkoztam de volt valami szép!
    Mekkora az a 320*200 -mal komolyabb grafika?
    640*480-nál nagyobb? mert én akkorába dolgoztam max! (de nem 3d :( )
    Esetleg tudnál küldeni olyan alkalmazés amit te csináltál 3dben? ha nem baj!
    Előre is köszi!

Aktív témák