Keresés

Aktív témák

  • Kovacsgabor

    tag

    válasz Polyák #12 üzenetére

    hello!

    el tudnád küldeni valahogy a játékot, amit csináltál?
    vagy legalább a forráskódot?

  • GBX

    aktív tag

    válasz Polyák #12 üzenetére

    én speciel azé ajánlom az elején a 320*200-as felbontást mert GYORS, de nagyon. Írtam régebben egy pici hajós programot ahol a hajókat kell kilőni (Ships!)
    Ott sok billboardot használtam sok textúrával. A totál átlagos 2ghz-es gépen átlag 250 fps-t (210-280fps) hozott ki.
    Kezdésnek nem rossz, és később lehet mégjobban berhelni a megjelenítéseket.
    Ennek a 320*200 as felbontás kezeléséhez szum 7 (magic7) eljárás kellett:
    -init
    -deinit
    -clear
    -set/getpixel
    -swapbuffers (érdemes dupla buffereléssel dolgozni (csak +64K memoria))
    -setpalette (256 color rulez)
    -draw
    ezeket érdemes asm-ben csinálni, (ettől olyan gyors:) )
    Innentől teljesen trivi.
    +tipp : érdemes olyan globális változókat (esetleg konstansokat) felvenni ahol jelezve van hogy mekkora a felbontás/színmélység stb... és renderelni mindig ezek figyelembevételével történjen. Ne legyen az hogy egyik felbontásban okés de egy nagyobb felbontásban minden elvan csúszva esetleg nem jelenik meg.

    A BGI-kkel nekem sajna eddig nem volt túl sok jó tapasztalatom, lassúak, esetenkén bugzanak, nincs duplapuff , kevés szín , nem mindenhol müxik stb...

    De szerintem majd te is rá fogsz jönni miután már a 5ezredik sornál tartasz, hogy a pascal egyre inkább korlátoz, leginkább a kevés lefoglalható memória miatt (640K (BillGates: ááá, az mindenre elég, 10 év múlva : Izé én 640MB-ra gondoltam :)) ))
    és te is be fogod látni hogy az objektumoriantált programozás (OOP) a te barátod, és akkor írhatod át az egészet C++-ba mert OOP-re az egy jó nyelv (de akár Java is jöhet, de az is csutkára c++).
    Tehát mielőtt belevágsz/nagyon elásod magad, ajánlom használj vmi magasabb szintű fejlesztőrendszert és esetleg vmi grafikai API-t.
    Ajánlom figyelmedbe a OpenGL + C++ párosítást. Ezt kb 2 év aktív tanulással sacc/kb el tudod sajátítani kb közepes/haladó szintre. És ha ezeket tudod akkor úgy grafikázhatsz ahogy akarsz, mert megint visszatér a grafika a perpixel számításokra (úgy mint réges régen, képpontról képpontra számolunk az eddig megszokaott CSAK texturázott sokszögekkel szemben) á lá pixelshader.

  • Rover623

    félisten

    válasz Polyák #12 üzenetére

    Megpróbálom előásni a BGI-t forrásanyagban...
    A tesztprogit már megtaláltam, talán még emlékszel a BGIDEMO-ra...ez annak az alapján készült.
    Összecsomizom és elküldöm, de ezt erősen olvasgatni kell és úgy okulni belőle, mert lefordítani már én sem tudom:(
    Az elmúlt 7-8 évben ''kicsit'' megváltoztak azok a unitok, amikre hivatkozik...:DD

  • Rover623

    félisten

    válasz Polyák #12 üzenetére

    A komoly: akkora amekkorát akarsz, ha a kareszod tudja az 1600x1200-at, akkor annyit;]

  • GBX

    aktív tag

    válasz Polyák #1 üzenetére

    Szia, én régebben programoztam 3d-t pascalban.
    Pár tapasztalat:
    Grafika megjelenitésre a leggyorsabb a 320*200-as felbontás amit asm parancsokkal inditasz és asm-ben éredemes rá hivatkozni (pixel elérés, beállitás stb..)
    Ha 3d-ben akarsz vmit csinálni érdemes 1szőr a mateknál kezdeni, merhát ez matek,
    Alapok: pontok/vonalak/drótháló mozgatása, stb,
    ajánlom hogz csinálj egy mátrixokkal dolgozó unit-ot, ami legalább 3x3-as mátrixokkal tud dolgozni
    és csinálj egz vector unitot ami 3 komponenses vectorokkal (x,y,z) tud műveleteket végezni
    Egy pici gyorsitási tipp: a sin,cos,tg fv-eket előre egy tömbben tárold és egy spec. eljárással (pl mysin(alfa single)) olvasd ki a megefelelő szöghöz a megfelelő sin értéket.
    Ajánlom a prog.hu -t ahol sok ilyen saját készitésű 3d-s fv található.
    Sok sikert.

  • QuarK

    senior tag

    válasz Polyák #5 üzenetére

    :Y

    Én anno 1-2 évig hobbi szinten foglalkoztam ezzel, akkor (bár nem pascal alatt) átgyúrtam a quake motort, hogy quake2 szintű grafikát nyújtson, DOS alatt. Igazából nem tudom, mit ajánljak.

    Letöltöd a forráskódot Bővebben: link, GPL, azt teszel vele amit akarsz. De ehhez tényleg az kellene, hogy már nagyon régóta foglalkozz a dologgal, de tanulásra is jó szvsz.

    Egyébként volt némi poén felhangja is a dolognak, de az biztos, hogy szép nagy falat, és mindenki padlót fogna, ha Quake1 motor menne Turbo Pascal alatt. Nem lehetetlen feladat, de ne várj gyors sikert.

    Egyébként meg ez is jó hely, innen sikerült nekem egy-két érdekes 3d pascal progit leszednem (bár azok se léptek túl a Doom szintjén): Bővebben: link.

    Itt pedig néhány pascal-os 3d motor: Bővebben: link

    Ennyi, igazából én is úgy kezdtem, hogy keresgéltem agyba főbe, töltögettem, megnéztem, jó meghagytam, nemjó töröltem... :DDD És most már nem is tudom, hogy lehetne röviden erről mondani bármit is... :(

  • L_ajos

    őstag

    válasz Polyák #1 üzenetére

    Ez a ''Hardver Piac'' !
    Ezt nem ide kéne raknod! Kérj meg egy operátort hogy áthelyezze!

    THX

Aktív témák

Hirdetés