- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Prohardver app (nem hivatalos)
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megindult világhódító útjára az új Samsung fülhallgató
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- One mobilszolgáltatások
Aktív témák
-
GBX
aktív tag
én speciel azé ajánlom az elején a 320*200-as felbontást mert GYORS, de nagyon. Írtam régebben egy pici hajós programot ahol a hajókat kell kilőni (Ships!)
Ott sok billboardot használtam sok textúrával. A totál átlagos 2ghz-es gépen átlag 250 fps-t (210-280fps) hozott ki.
Kezdésnek nem rossz, és később lehet mégjobban berhelni a megjelenítéseket.
Ennek a 320*200 as felbontás kezeléséhez szum 7 (magic7) eljárás kellett:
-init
-deinit
-clear
-set/getpixel
-swapbuffers (érdemes dupla buffereléssel dolgozni (csak +64K memoria))
-setpalette (256 color rulez)
-draw
ezeket érdemes asm-ben csinálni, (ettől olyan gyors)
Innentől teljesen trivi.
+tipp : érdemes olyan globális változókat (esetleg konstansokat) felvenni ahol jelezve van hogy mekkora a felbontás/színmélység stb... és renderelni mindig ezek figyelembevételével történjen. Ne legyen az hogy egyik felbontásban okés de egy nagyobb felbontásban minden elvan csúszva esetleg nem jelenik meg.
A BGI-kkel nekem sajna eddig nem volt túl sok jó tapasztalatom, lassúak, esetenkén bugzanak, nincs duplapuff , kevés szín , nem mindenhol müxik stb...
De szerintem majd te is rá fogsz jönni miután már a 5ezredik sornál tartasz, hogy a pascal egyre inkább korlátoz, leginkább a kevés lefoglalható memória miatt (640K (BillGates: ááá, az mindenre elég, 10 év múlva : Izé én 640MB-ra gondoltam))
és te is be fogod látni hogy az objektumoriantált programozás (OOP) a te barátod, és akkor írhatod át az egészet C++-ba mert OOP-re az egy jó nyelv (de akár Java is jöhet, de az is csutkára c++).
Tehát mielőtt belevágsz/nagyon elásod magad, ajánlom használj vmi magasabb szintű fejlesztőrendszert és esetleg vmi grafikai API-t.
Ajánlom figyelmedbe a OpenGL + C++ párosítást. Ezt kb 2 év aktív tanulással sacc/kb el tudod sajátítani kb közepes/haladó szintre. És ha ezeket tudod akkor úgy grafikázhatsz ahogy akarsz, mert megint visszatér a grafika a perpixel számításokra (úgy mint réges régen, képpontról képpontra számolunk az eddig megszokaott CSAK texturázott sokszögekkel szemben) á lá pixelshader. -
Rover623
félisten
Megpróbálom előásni a BGI-t forrásanyagban...
A tesztprogit már megtaláltam, talán még emlékszel a BGIDEMO-ra...ez annak az alapján készült.
Összecsomizom és elküldöm, de ezt erősen olvasgatni kell és úgy okulni belőle, mert lefordítani már én sem tudom
Az elmúlt 7-8 évben ''kicsit'' megváltoztak azok a unitok, amikre hivatkozik... -
GBX
aktív tag
Szia, én régebben programoztam 3d-t pascalban.
Pár tapasztalat:
Grafika megjelenitésre a leggyorsabb a 320*200-as felbontás amit asm parancsokkal inditasz és asm-ben éredemes rá hivatkozni (pixel elérés, beállitás stb..)
Ha 3d-ben akarsz vmit csinálni érdemes 1szőr a mateknál kezdeni, merhát ez matek,
Alapok: pontok/vonalak/drótháló mozgatása, stb,
ajánlom hogz csinálj egy mátrixokkal dolgozó unit-ot, ami legalább 3x3-as mátrixokkal tud dolgozni
és csinálj egz vector unitot ami 3 komponenses vectorokkal (x,y,z) tud műveleteket végezni
Egy pici gyorsitási tipp: a sin,cos,tg fv-eket előre egy tömbben tárold és egy spec. eljárással (pl mysin(alfa single)) olvasd ki a megefelelő szöghöz a megfelelő sin értéket.
Ajánlom a prog.hu -t ahol sok ilyen saját készitésű 3d-s fv található.
Sok sikert. -
QuarK
senior tag
Én anno 1-2 évig hobbi szinten foglalkoztam ezzel, akkor (bár nem pascal alatt) átgyúrtam a quake motort, hogy quake2 szintű grafikát nyújtson, DOS alatt. Igazából nem tudom, mit ajánljak.
Letöltöd a forráskódot Bővebben: link, GPL, azt teszel vele amit akarsz. De ehhez tényleg az kellene, hogy már nagyon régóta foglalkozz a dologgal, de tanulásra is jó szvsz.
Egyébként volt némi poén felhangja is a dolognak, de az biztos, hogy szép nagy falat, és mindenki padlót fogna, ha Quake1 motor menne Turbo Pascal alatt. Nem lehetetlen feladat, de ne várj gyors sikert.
Egyébként meg ez is jó hely, innen sikerült nekem egy-két érdekes 3d pascal progit leszednem (bár azok se léptek túl a Doom szintjén): Bővebben: link.
Itt pedig néhány pascal-os 3d motor: Bővebben: link
Ennyi, igazából én is úgy kezdtem, hogy keresgéltem agyba főbe, töltögettem, megnéztem, jó meghagytam, nemjó töröltem...És most már nem is tudom, hogy lehetne röviden erről mondani bármit is...
Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Autós topik
- Hobby elektronika
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- BestBuy topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Apple MacBook
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- FSP RAIDER S 750W 80 PLUS Silver táp
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Eladó szép állapotban levő Huawei P30 Pro kék 6/128GB 12 hónap jótállással!
- Bomba ár! HP Elitebook Folio 9470M - i5-3GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" I DP I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged