Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Race-Face

    tag

    válasz Alaaf Pi #19 üzenetére

    Az én értékeim is teljesen valósak Astra/Grandland viszonylatban.
    A Mokka/Corsa értékeket megírtam, szélességben és magasságban nagyobb a Mokka, tehát még arra is igaz 2/3 mértékben, amit írtam. De valójában a Mokkát SUV-nak hívni elég nagy felfelé kerekítés...

  • Race-Face

    tag

    válasz Alaaf Pi #14 üzenetére

    Én az én autómról beszélek, és az én igényeimről. Nálam például mindkettő kiesne, mert 100×70 cm-es papírt szoktam vinni, ami egyikbe se fér be :D De igen, jellemzően az 1000 mm-es szélességen sok normál autó megbukik, míg az SUV-k nem.
    A Mokka meg egy kis Crossover, nem SUV.
    De a kedvedért megnéztem a konkrét csomagtér méreteket, Corsa/Mokka leosztásban írom a katalógusból:
    Űrtartalom: 309-1801 / 350 - 1105
    Hossz hátsó ülésig: 674 / 667
    Hossz előrehajtott hátsó üléssel: 1553 / 1418
    Szélesség kerékdobok között: 969 / 1021
    Magasság: 536 / 780
    Gondolom, a magasságot a Corsánál kalaptartóig, a Mokkánál tetőig mérték, de a Corsának csapottabb a hátulja, így ha magas csomagot kell vinni, a Mokka jobb lehet.

    Szélességben, magasságban jobb a Mokka, hosszban jobb a Corsa. Ami azért vicces, mert a Mokka hosszabb autó 9 cm-rel. Viszont ez az a méretkategória, ahol bizony dönteni kell, hogy csomagteret akarsz vagy utasteret. Nekem mindkettőnek kicsi a csomagtere, és bizonyára az utastér sem fejedelmi. 180 cm vagyok, és az egész család 170 cm felett van...

    Engem nem ez a kategória érdekel, én a Focust és a Kugát hasonlítottam össze, de a Fordnál nincsenek ilyen részletes adatok a katalógusban, illetve konkrétan az új Kugáról nincs is katalógus még fent, szóval konkétumokat nem tudok írni. Én annak idején mérőszalaggal mentem autót tesztelni, és azzal indultunk, hogy 1000×700 mm-es csomagtartó alapterület legyen meg. Ezt sok ötajtós vagy kombi nem tudta, míg az SUV-k igen.
    A Grandland egyébként rossz példa, alig nagyobb hosszra, mint egy ötajtós Astra (10 cm-rel), a kombi Astránál viszont épp 17 centivel rövidebb. Épp erről beszélek, hogy ezek a szörnyű nagy SUV-nak kikiáltott autók valójában kisebbek egy kombinál, miközben csomagtérben ahhoz vannak közelebb, nem az ötajtósokhoz...
    Most csak litert írok, 5 ajtós Astra / Grandland / kombi Astra vonatkozásban:
    422-1339 / 514 - 1652 / 597 - 1634 liter.

    Konkrétan lehajtott üléssel a Grandland-nek a legnagyobb a csomagtere, miközben hosszban közelebb van az ötajtóshoz, mint a kombihoz. 17 centivel rövidebb a Grandland a kombi Astránál!

  • Race-Face

    tag

    válasz ROBOTER #13 üzenetére

    "20% megtakarítást fejlesztésekkel és szabályokkal 20 év alatt ért el a világ. Amikor neked 20% vicc, ezt a 20 évet dobod ki az ablakon. Végülis így is hozzá lehet állni."

    Látod, itt a baj, hogy meg se próbálod értelmezni, amit írtam. A 20% nem a teljes felhasználásra vonatkozik, hanem az autópályásra. Nyilván ha naponta autópályáznék, akkor sok a 20%. Mivel havonta, kéthavonta autópályázok, így nem az fog dönteni. Máshogy mondom, ha a megtett távolság kb. 15%-a autópálya, és ott van 20% fogyasztás különbség, akkor a teljes használatra vetítve ez 3% különbség. Erre mondtam, hogy ez elenyésző. És szerintem nem csak én vagyok úgy a felhasználással, hogy csak ennyit autópályázok... Sokan körülöttem még ennél is kevesebbet, évente egyszer-kétszer.

    "Azért mert te anyagot szállítasz, és neked esetleg valóban hasznos, az autók 90%-a totál üresen közlekedik, egyetlen személlyel"
    Én sem nap mint nap szállítok anyagot, hanem havonta-kéthavonta. De sokszor utazom egyedül, és van olyan is, amikor üres a csomagtartó. Az mondjuk más kérdés, hogy legtöbbször összefűzöm az utakat, tehát nem egy céllal autókázok oda-vissza naponta többször, hanem egyszer, egy nagy körben elintézek mindent, és esetleg hazafelé bevásárolok.

    De olyan ez, mint a dzseki. Felesleges rá a kapucni, mert csak havonta-kéthavonta szoktam esőben menni valahova? Vagy megoldjam külső eszközzel, tehát esernyővel? De mi van, ha az esernyő indokolatlanul drága és az idő nagy részében kihasználatlan, emiatt csak bérelni lenne érdemes, ha épp szükség van rá? De akkor meg el kell menni érte, fizetni kell érte... Ezért inkább egyszerűbb egy kapucnis dzsekit venni, még ha az esetek 90%-ában nincs is szükség a kapucnira. Mert ha nem így teszek, akkor a maradék 10%-ban használhatatlan számomra a dzseki.

    És a SUV ilyen szempontból pont a kapucnis dzsekinek felel meg, igaz, 7-8 %-kal több anyag kell hozzá, cserébe nem csak a felhasználás 90%-át fedi le, hanem a teljeset.

  • Race-Face

    tag

    válasz Kinder #3 üzenetére

    Mustang Mach-E, RWD, SR kicsivel jobb adatokat produkál, mint nálad az ID4. Mondjuk nekem inkább szegedi városi adatom van, de itt el lehet járkálni 12-14, kis gyorsulgatással 15 kWh körül. 90-nél kb. ugyanezt hozza, 110-nél 18 kWh a tavaszi, kora nyári, klímázós érték. 130-nál nekem is 25 a középérték. Tavasszal 100%-ról indulva megvan a Szeged-Budapest-Szeged táv, meg egy kb. 50 km-es pesti kör 115-ös utazóval töltés nélkül, de mindig elunom magam 115-nél, és inkább töltök negyed órát Pesten. Amivel egyébként nagyjából ugyanannyi a menetidő, mintha 115-tel mentem volna, de legalább drágább :D Jah, egyébként vicc, mert így is kijön 7-8000 Ft-ból a túra (nincs napelem), míg a dízel Focus kb. 12.000-ből oldja meg...
    A téli már más kérdés, de télen nem szoktam utazgatni annyit, így az annyira nem foglalkoztat, meg nagyon nem mindegy, hogy felfűtött utastérrel indulok otthonról 100%-ról, vagy csillaggarázsból, kihűlt autóval.

    A SUV kérdéshez meg... havonta-kéthavonta autópályázok, egyébként város és országút 90 km/h. Nagyjából semmi különbség nincs fogyasztásban egy hasonló méretű és tudású, mondjuk kombihoz képest. Autópályán 130-nál meg van kb. +20%. Emiatt lenne olyan szar a SUV? Ne vicceljünk már... Miközben sokkal univerzálisabb, csomagtérben van hely szélességben, hosszban, magasságban... Nekem anyagszállítás miatt fontos az univerzális tér, van, amikor 1,6 méteres tekercseket szállítok, van, amikor 60-70 centis kockákat... Nagyjából másfélszer annyi anyagot el tudok vinni egy körben, mint korábban az ötajtós Focussal. Miközben az autó csak 25 cm-rel hosszabb. Vagy ha úgy tetszik, akkora, mint egy kombi Focus. Oké, szélesebb, magasabb, ha jól emlékszem, kevesebb, mint 10 százalékkal :D De a városban ugyanannyira felelős a dugóért ez a SUV-nak nevezett krumpli, mint egy kombi Focus. Az ötajtós Focusnál meg 6,8 %-kal hosszabb... tilcsukbe.

Új hozzászólás Aktív témák