Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- Leica kamerával szerelték a Xiaomi Civi 5 Prót is
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Google Pixel topik
- A kompaktok között a Honor8 Mini lehet a király
Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
Hát ez nem is tűnik hivatalos statisztikának. Ráadásul arról semmi információt nem látok, ebből hány jelzi, hogy használna OpenGL-t. (Ugye az application manifestbe ezt jelezni kell, szóval lenni kellene pontos számoknak)
Hát az Android API-ja ma már inkább a Vulkan. Ugye tény, hogy lassan az OpenGL is mindenképp layeresen lesz implementálva benne. Tényleg, támogatott még olyan Android verzió, ahol nem kötelező a Vulkan?
Amúgy nem tudom hogy jött ide a DX12. Többünknek az volt az állítása, hogy az általad példaként emlegetett androidos alkalmazásokat nem direktbe OpenGL írják, hanem olyan frameworkokre / engine-ekre, amik mindent is támogatnak. Általában ilyen frameworkokban a GL támogatása is a szükséges rossz, s olyan szinten marad meg, olyan eszközökre, amelyek képtelenek modern / aktív API-t támogatni.
-
Pikari
addikt
-
hapakj
őstag
S ezek a OpenGL-re írt friss, aktívan fejlesztett programok itt vannak velünk a topikban?
Windows on ARM-ra meg nem kell programot írni, hiszen a Windows runtime meg sdk elfedi a platformok közötti különbséget.
Kb szinte mindig is multiplatform fejlesztettem s a legkevesebb probléma volt, hogy akkor most ARM-re vagy x86-ra lesz lefordítva.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem azért, mert nem lehet megoldani ARM módban, hanem azért, mert az OpenGL halott API, így nem érdekel senkit ez a lehetőség. Természetesen, ha lenne rá igény, akkor meg lenne oldva, de halott API-kra nem dolgoznak a cégek. A tipikus kompatibilitási irányokat megoldják és kész. Ha új programot ír valaki, eleve nem halott API-ra írja.
-
hapakj
őstag
A Microsoft egyébként szállít layered implementációt OpenCL, OpenGL és Vulkan-ból D3D12 fölött. [link] Ez egyébként bármilyen gépre letölthető, akár x86-ra is.
Nem tudok róla egyébként, hogy Windows on ARM-on a Microsoft korlátozná natív OpenGL és OpenCL meghajtók szállítását. Az más kérdés, hogy miért foglalkoznának vele a gyártók, főleg OpenGL-lel, amikor annak implementálása már inkább a layered megoldás kezd elterjedni. Android-ban is és Mesa-ban is.
Szóval ebben az esetben legkevésbé a Microsoft a bad guy
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Mintha nem volna mindegy. Kutya sem veszi a ***jukat.
-
Cyberboy42
senior tag
Snadragon, hát, elég jó lehet.
-
Pikari
addikt
Another disadvantage of Windows for Arm is no OpenGL or Vulkan support
A microsoft anyátok lélegeztetőgépét is kikapcsolná, ha nem az ő apijukat használná, és hatalmukban lenne megtenni. Vagy ha nincs benne tpm
Pedig valójában a microsoft az, amit hagyni kéne már megdögleni végre, nem pedig kapaszkodót nyújtani neki az arm irányából is. Az elmúlt 10 évben semmit nem adtak a világnak egy crysis 3 gépigényű start menün kívül.
-
JohnyX
tag
Utoljára PC-n a Voodoo 1-nél és a RIVA TNT-nél volt OEM driver, utána minden gyártó kiadta a saját minden ilyen chipes kártyákhoz a "gyári driver-t".
Ezek ezzel a "buher driverekkel" akarnak versenyezi a x86/x64 PC-kel?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! MSI MPG Z590 GAMING FORCE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! Prémium számítógép PC Játékra! I7 12700KF / RTX 3080 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest