- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chaser
titán
részemről nem összehasolítósdit játszanék, hanem eltüntetném a humánokat az utakról.... tudom, h neked szakmád, valószínűleg te tudod is mekkora felelősség akár "csak" 1 tonnás személyautót vezetni, az emberek döntő többsége viszont ezt nem fogja fel
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Somatom
veterán
Én nem vagyok veszélyeztetett, mert a hamut is mamunak fogom mondani, mire itt önvezető kamionok lesznek. Sztem a magánautókban, vagy a közösségi személyszállításban (beleértve a városi bérautókat) egyszerűbb lenne megvalósítani, mint a teherfuvarozásban. De, ha már teherfuvarozás, akkor sztem a monotónia csökkentése is sokat segítene és azt sokkal reálisabb megvalósítani, mint a teljes önvezető kamiont.. Pl. autópályás, vagy dugóban araszolós robotpilóta.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
...egyszerűbb lenne megvalósítani, mint a teherfuvarozásban.
Ismét hatalmas tévedésben vagy. A teherfuvarozásban a fizikai és pénzügyi korlátok sokkal kisebbek, mint a személyautóknál. Egy kamionra könnyebben raksz rá lidart, egyszerűbben szereled fel szenzorokkal, vezérlő egységgel, mint egy személyautót. A fejlesztési büdzsé jelentős része most is arra megy el, hogy az érzékelőket próbálják miniatürizálni és költséget csökkenteni. A fuvarozó cégek viszont nagyobb költséget el tudnak viselni, mint a megánszemélyek. Gondolj bele, egy lidart lehetetlen személyautónál kigazdálkodni, egy teherkocsinál gond nélkül be lehet építeni az árba, hiszen arányaiban sokkal kisebb részét képezi.Van ismerős AImotive-nál, Bosch-nál is, és hasonló nehézségekről számoltak be: túl nagy számítási kapacitás kell, nehéz elhelyezni a járműben a szükséges hardvert. Ez egy kamion esetében nem probléma.
És figyelembe véve a hatalmas pilótahiányt az összes fuvarozócégnek az az érdeke, hogy kiebrudaljon titeket a fülkéből. Minden ebbe az irányba mutat, ezt nem felismerni elég nagy vakság.
-
Somatom
veterán
"És figyelembe véve a hatalmas pilótahiányt az összes fuvarozócégnek az az érdeke, hogy kiebrudaljon titeket a fülkéből."
Ez nem igaz. Ezt azok szeretnék, akik ilyen rendszereket fejlesztenek. Mint ahogy korábban írtam, vannak cégek, amiknek a fuvarozási profiljához passzol ez a technológia. Nyilván ezekkel példálóznak. De, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ez a modell általánosan is alkalmazható. Fogalmad sincs, hogy mik mennek a teherfuvarozásban. Amíg egy cég pár neutrális fuvaron megkeresi a sofőr fizetését a járulékokkal együtt, addig azt a céget az fogja érdekelni, hogy lehet-e önvezető rendszerben neutrális fuvarokat bonyolítani. Persze, ezekről nem nagyon beszél senki hivatalosan. Lidar? A cégek képesek egy nyomorult mérlegen, fülkéből vezérelhető bogin, vagy a retarderen spórolni. Dehogy fognak ilyen drága extrákat habokra kifizetni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
Amíg egy cég pár neutrális fuvaron megkeresi a sofőr fizetését a járulékokkal együtt...
De hiába keresi meg, ha nincs elég sofőr, ezt értsd már meg! És a jövőben még kevesebb lesz, mert egyre kevésbé akarják az emberek ezt a fos munkát csinálni. A Waberers egy rakat kocsit adott vissza a lízingcégnek, mert nem tudott rá pilótát ültetni. És ez csak egy példa a sokból.Fogalmad sincs, hogy mik mennek a teherfuvarozásban.
Szerintem meg neked nincs fogalmad arról, hogy milyen irányba halad ez az ágazat. Sokkal több belsős infóm van, mint neked. Első kézből. -
Somatom
veterán
Te sem látsz tovább annál, mint amit a neten olvasol. Hiába van elméletileg nyílt verseny, egy német cég a jó munkákat német fuvarozónak adja. Bevétel oldalon ez komoly hátrány a szotyitransznak. Kiadás oldalon komoly pénzeket osztanak vissza a tudjukkiknek azért, hogy a szotyi "kiemelt stratégiai partner" legyen. Vagyis, olyan cég, aminek a dolgai felett a hatóságok szemet hunynak. Így teheti meg, hogy ezeket a kiadásokat a sofőrök járulékaiból finanszírozza, mivel azok minimálra vannak bejelentve. Sajnos, így valóban probléma, hogy egy sofőr bárhol az EU -ban el tud helyezkedni, mivel meg is teszi. Aztán jön a műsor, hogy egységes program kell a külföldi cégeknél dolgozó sofőrök hazacsábítására. Na, ezen jót röhögünk. Tényleg szükség lenne robotkormányra, csak nem a kamionokban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
Leírtam már, hogy az információim első kézből származnak. Nem egy fuvarszervezőt, sales-est ismerek nagy fuvarozócégeknél. De te biztos jobban tudod csóri sofőrként, mint azok, akik az egészet szervezik!
Elmagyarázom, hogy ez hogy is volt a valóságban. A hazai cégek azért voltak versenyképesek, mert szar minőséget adtak olcsón. Minden KPI-ban messze elmaradtak a Nyugatiaktól, de ezt a megrendelők benyelték az alacsony árakért cserébe. Csakhogy a pilótahiány+Nyugati lobbi felverte a béreket, ezért ma már a szar minőség mellé magasabb ár párosul.
És akkor most próbáld meg összerakni a dolgot: mindenhol a pilótahiánnyal, és az ebből következő magas költségekkel küzdenek. Nyugaton is. Szerinted kell ennél jobb ösztönzés a cégeknek ahhoz, hogy az önvezető funkcióra álljanak át?
-
Somatom
veterán
Azt nem értem, hogy ha ennyi fejest ismersz a szakmában, akkor hogy írhatsz akkora marhaságokat, hogy még egy "csóri sofőr" is kiröhög. Mi ez? Én apukám akkor is erősebb?
Másképp fogalmazva jó lenne, ha befejeznéd ezt a verbális fa..mutogatást, mert nem a s...edből rántottál elő![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
-
Chaser
titán
Azert nagyon nem lehet ilyen munkat barkire rabizni, lehet h nem kell hozza ket diploma, de esetenkent akar tobb 10m-ert felel a sofor, az auton kivul, sajnalatos h ember hiany miatt higul a soforok megitelese
Masreszrol pedig ceg szempontjabol ha lenne lehetosegem, gondolkodas nelkul automatizalt megoldast valasztanek en is_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Ribi
nagyúr
Néztem a videót, hogy odaírják a level 4 flottát. Csak mi lehet az a level 4?
Annyira nem szeretem az ilyen marketinges félrebeszéléseket. Ha meg az ismert listáról van szó akkor a level 4 szimpla hazugság. Ez meg már előjel...
Az, hogy zs+1-ik kis cég pont olyan marketing BS-t tolnak mint a többi nagy cég nyomott 5 éve az mitől hitelesebb? Többi cég már időközben már rájött, hogy lvl 4 és hasonlók még csak álom szinten vannak. Már a lvl 3 se nagyon cél, inkább lvl 2.5 lett az irány. -
addikt
Szerintem ledöbbennél, ha tudnád, hogy olyan cégek, mint a Continental, vagy a Bosch (a világ legnagyobb autóipari beszállítói között vannak) mekkora összegeket fordítanak az önvezető technológiákra! A Conti most gründolt egy több ezres fejlesztői központot csak erre Németországban.
-
Somatom
veterán
Nem arra reagáltam amit írtál, hanem arra, ahogy írtad. Honnan veszed, hogy nekem ez az egy szakmám van? Azért csinálom ezt, mert
1.: Bármennyire is fura számodra, szeretek úton lenni.
2.: Havonta csak két hetet kell melóznom és bőven megélek úgy, hogy a másik kettőben szabad vagyok.
Úgyhogy örülök, hogy így élhetek és biztos vagyok abban, hogy ennek nem az önvezető kamionok eljövetele fog véget vetni.
Elhiszem, hogy lobbiznak érte, de ha ezt csak a sofőrhiány motiválja, akkor ez egy hamvába halt project.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ONEFREE
aktív tag
Azért még anyit hozzá tennék, hogy Németországban szeretném majd látni a tesztelést ami nem autópályán történik. Autópályán egy kezdő is elviszi az árut A ból B be! sőt! Még a gép is!
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Télen Freiburg -tól, a Fekete erdőn keresztül, a 31 -esen, aztán a 311 -esen fel Ulmig. Vagy, a waldshuti határtól a 311, majd a 12 -esen Isny -> Schongau. Közben kétszer felmászik bundáson 1000m -re. Sok sikert, robotpilóta!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Rá kellett gugliznom, de megvan! Szoktam csinálni Wallau -> Eltmann -t. Egyszer ki akartam kerülni a würzburgi káoszt és a navi rávitt arra a B26 -ra. Na, azt soha többet! Zabálja a vezetőidőt. Inkább Frankfurt után felmegyek az A66 -on és lejövök az A7 -en, majd A70. Persze, ha a 26 -oson van címed, akkor nincs mese, tekergetheted a kormányt gazdagon.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Schuler888
senior tag
válasz Gargouille #115 üzenetére
Matrix film megvan? Amikor neo agyaba folyamatosan toltenek fel mindent? Ugyanigy toltenek fel egy onvezeto kamion memoriajaba millionyi milliardnyi szituaciot, ennek toredekevel talalkozott egy human vezeto. Na most akkor ki lesz a tapasztaltabb es talalekonyabb?
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD