- Mobil flották
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Yettel topik
- Huawei Watch Ultimate - dizájnultimátum
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Leírtam már, hogy az információim első kézből származnak. Nem egy fuvarszervezőt, sales-est ismerek nagy fuvarozócégeknél. De te biztos jobban tudod csóri sofőrként, mint azok, akik az egészet szervezik!
Elmagyarázom, hogy ez hogy is volt a valóságban. A hazai cégek azért voltak versenyképesek, mert szar minőséget adtak olcsón. Minden KPI-ban messze elmaradtak a Nyugatiaktól, de ezt a megrendelők benyelték az alacsony árakért cserébe. Csakhogy a pilótahiány+Nyugati lobbi felverte a béreket, ezért ma már a szar minőség mellé magasabb ár párosul.
És akkor most próbáld meg összerakni a dolgot: mindenhol a pilótahiánnyal, és az ebből következő magas költségekkel küzdenek. Nyugaton is. Szerinted kell ennél jobb ösztönzés a cégeknek ahhoz, hogy az önvezető funkcióra álljanak át?
-
Amíg egy cég pár neutrális fuvaron megkeresi a sofőr fizetését a járulékokkal együtt...
De hiába keresi meg, ha nincs elég sofőr, ezt értsd már meg! És a jövőben még kevesebb lesz, mert egyre kevésbé akarják az emberek ezt a fos munkát csinálni. A Waberers egy rakat kocsit adott vissza a lízingcégnek, mert nem tudott rá pilótát ültetni. És ez csak egy példa a sokból.Fogalmad sincs, hogy mik mennek a teherfuvarozásban.
Szerintem meg neked nincs fogalmad arról, hogy milyen irányba halad ez az ágazat. Sokkal több belsős infóm van, mint neked. Első kézből. -
...egyszerűbb lenne megvalósítani, mint a teherfuvarozásban.
Ismét hatalmas tévedésben vagy. A teherfuvarozásban a fizikai és pénzügyi korlátok sokkal kisebbek, mint a személyautóknál. Egy kamionra könnyebben raksz rá lidart, egyszerűbben szereled fel szenzorokkal, vezérlő egységgel, mint egy személyautót. A fejlesztési büdzsé jelentős része most is arra megy el, hogy az érzékelőket próbálják miniatürizálni és költséget csökkenteni. A fuvarozó cégek viszont nagyobb költséget el tudnak viselni, mint a megánszemélyek. Gondolj bele, egy lidart lehetetlen személyautónál kigazdálkodni, egy teherkocsinál gond nélkül be lehet építeni az árba, hiszen arányaiban sokkal kisebb részét képezi.Van ismerős AImotive-nál, Bosch-nál is, és hasonló nehézségekről számoltak be: túl nagy számítási kapacitás kell, nehéz elhelyezni a járműben a szükséges hardvert. Ez egy kamion esetében nem probléma.
És figyelembe véve a hatalmas pilótahiányt az összes fuvarozócégnek az az érdeke, hogy kiebrudaljon titeket a fülkéből. Minden ebbe az irányba mutat, ezt nem felismerni elég nagy vakság.
-
-
Hogy van neked napi 4-6 rakodásod? Kólát szállítasz ki vegyesboltokba, vagy mi?
Abban pedig szerintem megegyezhetünk, hogy nemzetközi áruforgalom esetén messze nem ez a jellemző.Amúgy nem tudom, hogy milyen teendőkre gondolsz, amit a robotika, vagy a helyi személyzet ne tudna megcsinálni.
És az igazán abszurd az, hogy nem tudsz kiszakadni a jelenlegi kereteidből. A pilóta feladata 100%-ban automatizálható, vagy kiszervezhető. Gumit cserélni, hóláncot felrakni, izzót cserélni nagyon ritkán kell. Erre lesznek majd szolgáltató cégek élőerővel, akik mondjuk 4-8 órán belül elhárítják a problémát (aka. sárga angyal). Ez az állásidő még mindig sokkal olcsóbb lesz, mint 1-2 pilótát tartani autónként.
Fogadd el, hogy a sofőr szakma ki fog halni, illetve átalakul! Eleve röhejes ezt szakmának hívni, miközben semmilyen szakképzettséget nem igényel, 8 általánossal végezhető. Vezetni pedig szinte mindenki tud.
-
Dr. Romano
veterán
A többit megcsinálja a többi robot. Minden egyes részfeladatra lesz egy robot. Annyira nagy lesz a felbontás hogy végül a robot kezének a mozgatását is egy robot fogja végezni és annak a mozgatását is egy másik robot. Végül a Föld megtelik robotokkal és felrobban.
Az automatika átka úgylátszik a tárolás kérdése.
-
Tesó, a faterom 25 évig vezetett ilyen nagyvasakat (nyergesvontatót, buszt), de soha, egyetlen egyszer sem rakott fel rájuk hóláncot. Az izzócsere hasonló nagyságrend, led izzók élettartama hasonlatos a kamionéval, szóval ez így nem merül fel problémaként. A havat pedig szépen letolja majd mindről egy csinovnyik a telepen indulás előtt. Próbálj meg elvonatkoztatni, ne a jelenlegi működésből indulj ki!
(#115) Gargouille
Az utolsó mondat neked is szól. Az árufuvarozás jó része triviálisan automatizálható, ehhez nem kell végtelen mennyiségű idő. Főleg távolsági fuvarok esetén (kocsi beáll a terminálra, megrakják, elmegy a lerakóra 3 országgal odébb, mindenki boldog). Szabályrendszerről beszélsz, de könyörgöm, a közlekedés az egyik legjobb példa a szabályozottságra. Úgy hívják, hogy KRESZ. Az önvezető rendszereknél most sem a szabályok lekezelésével van gond, hanem a költséghatékony érzékelés megvalósításával. -
Dr. Romano
veterán
A mi céges toyota yarisunkban nincs annyire komoly technika, de ami benne van vezetői segítség az is nevetséges.
A sávelhagyó folyamatosan csipogna előzéskor.
Autómata távolsági fényszóró még akkor sem veszi le magát amikor szemből már észveszve villognak nekem hogy wtf.
Táblafelismerő rendszer felismeri a 60-70 stb táblát, de arra nincs felkészítve hogy a közutasok spórolnak a feloldó táblákkal mert egy kereszteződés úgy is feloldja, de a gép ezt nem tudja így végig a 60-70-et mutat a következő korlátozásigAutomatika lol
-
Kimondta, hogy a sofőr a hülye? Te viszont eléggé lebecsülöd az ezen dolgozó embereket. Te azért tudsz most kamiont vezetni mert annak idején valakik kitalálták, hogy kellene egy olyan jármű amivel közúton több árut lehet szállítani. Biztos akkor is voltak olyanok akik azzal jöttek, hogy mi van ha ez meg az történik. Vagy akkor megállhattunk volna a lovaskocsinál is, nem kell az a 4 kerekű olajfaló haláldoboz az utakra. Az emberiség így halad előre, találkozik egy vagy több problémával és előbb vagy utóbb megoldja azokat.
-
Mert azt hiszed csak te gondoltál ezekre a dolgokra? Nyugodtan elhiheted, hogy nálad vagy nálam sokkal okosabb emberek dolgoznak ezeken. Az, hogy még nincs a nagy közönség számára 100%-osan összerakva, minden problémára megoldást nyújtó kamion nem azt jelenti, hogy megoldhatatlan.
[link] FleetPlow™ Compilation | Snow Removal for Truck & Trailer Roofs
-
Zedz
addikt
Az onvezetes es ho leturasa hogy fugg ossze?
Toled idezek:
"Szívesen beszélgetnék olyannal, aki ért is ezekhez az önvezető kütyükhöz. Lennének hozzá kamionos kérdéseim."
Egy ilyen rendszer lefejlesztese elmondhatatlanul komplex. Hidd el, akiket meg kell kerdezni, azokat megfogjak. Nem ostoba emberek dolgoznak ezeken a rendszereken, otletem sincs miert van szo itt programozoi beleszarasrol meg hasonlokrol.Irdatlan penzek mozognak mindket szakmaban, es hogy ez igy is maradjon, jol kell csinalni. Beleszaro pistike codemonkeyt meg egy index.hu kozelebe sem engednek, nem meg ide.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Renault, Dacia topik
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Az új vezér szerint már nincs a legjobb tíz chipgyártó között az Intel
- Elkezdtek szállingózni az Arctic P Pro sorozatú ventilátorai
- EAFC 25
- Linux kezdőknek
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Bitcoin miner Bitmain Antminer S9 S9I 13.5 - 14 Th 1250W eladó
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 7 128GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-6G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest