- Légies iPhone halvány színei
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Instagram közösségi fényképezés
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
lotTóni
tag
Na erre kíváncsi leszek.A jelenlegi állás szerint egy katasztrófával ér fel a CF BF4 alatt.Mintha nem is lenne második gpu-m.(végignyálaztam az összes beállítást,drivert,stb) Más játék alatt nincs gond,tehát...Szóval had jöjjön az innováció
-
#06658560
törölt tag
Valahogy a késleltetés taglalásánál a fizika alapján hazugság kifejezés jutott eszembe.
-
afterwhite09
tag
Na erre tökéletes ellenpélda, hogy csináltak, egy hú, de iszonyatosan profi és új elgondolású játékot, nevezzük nevén Titanfall-t és 'oan-naon' sok pléjert rabul ejtett, hogy milyen csili-vili és új játékmenetet képvisel. Na aztán jött a hidegzuhany (hát ez tökre olyan, mint a Cod, csak bele lehet ülni böhöm robotokba, amiket 2 katona a titánpusztitó secondary weaponnel instant megöl, ja és egy felpöckölt source motor hajtja és a textúrák annyira sz*rok, hogy egy 512megás hd3850 is elég lenne hozzá, de kell ide a gétéix 870xhdultra 6Gb Black Titan VGA, na de majd jön itten a wács dogz meg a "ZÚJ" GTA, talán még van remény a Pécés társadalom számára is, mert félévente jön ki valami játék ami egy haszállal jobban átlépi az ingerküszöbét az embereknek, mint a robot unicorn attack.
-
For357y
aktív tag
válasz
afterwhite09 #13 üzenetére
De ha nem a grafikán fejlesztenének, ki venné meg a 4 GB DDR3-mal szerelt VGA-kat?!
-
afterwhite09
tag
válasz
FoxiestFox #5 üzenetére
Winning: Comment of the year award!
Egyébként tudnak jó játékokat csinálni, de azokat persze mellőzik a PC-s platformról, helyette mennek az őrületesen nagy pénzek a fejlesztőknek, hogy nehogy véletlen is elkészítsenek egy Beyond Two Souls vagy egy Uncharted PC-re is, csak hogy konzol exkluzívak maradhassanak.
Tökre hányinger, hogy jelentik be a húdemegaszuper technológiákat, de alig adnak ki valami értelmes játékot, ami leköti az ember 2 óránál több időre : D
-
Tulkas
tag
És mióta lehet ilyen magas szintű rendszer-erőforrás hozzáférése/kezelése egy játékmotornak?
Vagy erre ez a mondat a válasz?
"..az aktuálisan elterjedt szabványos API-kon viszont nem fog működni, mert a rendszer nem biztosítja a megfelelő kontrollt a hardverek vezérlése szempontjából. .."
Gyakorlatilag egy még végleges verzióval nem rendelkező API-hoz "fejlesztenek"? -
válasz
Meteorhead #9 üzenetére
A zöld lobbi miatt nincs, azt gyanítom. Én is csodálkoztam már ezen.
-
Meteorhead
aktív tag
Jól gondolod. Valószínűleg soha.
Ha a DirectX 12 kitalál valamit egy egységes virtuális memória formátumra, amin keresztül direktbe címezhetik egymás memóriáját az eszközök, akkor van ilyenre esély. Ez leghamarabb a D3D_FEATURE_LEVEL_12 bevezetésével jöhet el, ha egyáltalán céljuk egy ilyen formátum kidolgozása. Valami hasonló kell hozzá, mint ami az AMD-s cl_bus_addressable_store OpenCL kiterjesztés alatt érhető el. PCI-E címet és pointer értéket használva lehet memóriába írni a CPU közbeugatása nélkül. Egy ilyen közös interface-re lehetne felépíteni amit te mondasz.
Nem véletlen szajkózom mindenhol, hogy egyszerűen nem értem miért nincs több teljesen AMD alapú gamer noti, mert kezd egyre inkább tény lenni, hogy platformosodni a PC-s piac. Ha egy gyártótól van minden részegységed, akkor több mindent tudsz kihozni a vasból, mintha elkezded keverni.
-
Meteorhead
aktív tag
Azt tippelem, hogy mert régen annyival nagyobb volt a pixel shader terhelése a vertex shaderhez képest, hogy teljesen jó volt ez a megoldás. Kevés volt a vertex, és megérte mindegyik GPU-n transzformálni az egész színteret, mert az úgyis "elhanyagolható" volt a pixel shaderek terheléséhez képest.
Ma minden létező munkát igyekeznek a vertex shaderben elintézni, mert sokkal több pixel van, mint vertex. Tehát a régi 10-90% terhelést igyekeznek a vertex shaderek irányába tolni, és mondjuk 40-60% lehet. Scissors teszt most is működne, de erőforrást pazarolna, mert a leképezési munka 40%-át kétszer kell megfizetned, amivel a második kártya erőforrásának a 40%-át rögtön kidobtad a kukába.
Ha újra elkezdenék jobban terhelni a pixel shadert, hogy jobb legyen a multi-GPU kihasználása ennél a felosztásnál, akkor az összmunka amit el kellene végezni megsokszorozódna, egyszerűen azért, mert vertexből van 200-400k, pixelből pedig 2M (FullHD mellett).
Szóval a hagyományos mosópor már sajnos nem működik.
-
Duck663
őstag
Kérdésem, miért nem volt jó a scissor vagy az sakktáblás felosztás? Minek kellett erőltetni az AFR-t? Korábban, még az ATI-k támogatták mindegyiket. A képet fel lehet osztani 2, 3, 4, stb részekre is. És nincs probléma. Egy időben dolgozhatnak a GPU-k.
-
Tulkas
tag
Hmm, de ez még mindig csak egy játékmotor..
OS driver szinten mikor lesz olyan megoldás hogy pl.: az én i5 4430-am "gpu"-ja valamilyen szinten összedolgozzon a 7790-esével? INTEL<->AMD
Gondolom sosem..
Pedig biztos hogy bizonyos részfeladatoknál a gyorsabb memóriaeléréssel segíteni tudna.
Nem -
Ez egy tök jó lépés, ha normális játékot már nem sikerül csinálni, legalább technológiában léphetnek.
-
Meteorhead
aktív tag
Simán megvalósítható. Most is működnek az AFR rendszerek, amik gyakorlatilag tükrözik a memóriát a két GPU között. Bármelyikük ír a videomemóriába, az rögtön látszik a túloldalon. A PCI-E busz azért van annyira gyors, hogy az AMD már inkább azt használja a régi CrossFire Interconnect helyett.
Meg lehet ezt jól csinálni, csak megfelelően kell megírni a motort. Valószínűleg lesz valami színtér koordinátákban elvégzett particionálás, ami alapján a képernyő jobb alsó sarkát az IGP fogja rajzolni, és egy pici textúra formájában átadja a fő GPU-nak, aki pedig a maradék részt rajzolja és összerakja a kollázst. (Ez persze egy végtelenül butított verzió, de szemléltetésnek talán jó.)
Szóval nem lehetetlen, de a motornak tudnia kell ügyesen trükközni. Bufferelt másolás PCI-E buszon is gyors tud lenni, ha nem kell nagy adatokat másolgatni.
-
hát a sávonként 500 vagy 1000 mega ugye konstans 8-16 giga per sec-es sávszélt biztosít, ha sikerül kitalálni hozzá valami okos szinkronizációs megoldást, a kellő adatstrultúra és méret mellett, illetve ha van amit duplán használ (amit nem igazán lehet elég gyorsan módosítani máshogy), mást meg szimplán... szóval mivel kontroll van a hardver felett, akár még működhet is, amit kitalálnak. Meg ez még csak kutatás, de szerintem nem vágnának bele, ha totál semmi esélyét nem látnák az elképzelésnek.
-
TTomax
félisten
Amíg a gpu-k a pci-e buszhoz vannak kötve addig ez a megoldás is igen messze áll attól "hogy egy gpu"-ként viselkedjen... nagyon sok buktató van ebben az elgondolásban,nem hiszem hogy ez gyakorlatilag valaha is megvalósítható lenne...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Megjött a Razer DeathAdder egerek legfrissebb nemzedéke
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EAFC 25
- Filmvilág
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- Trollok komolyan
- Légies iPhone halvány színei
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Asus STRIX GTX 1080 Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- GAINWARD RTX 4070 Ti SUPER Phoenix 16GB GDDR6X - 3 év garancia
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- KIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Keresünk dokkolókat
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest