Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mzso

    veterán

    válasz cskamacska #124 üzenetére

    "Piaci részesedéssel előhozakodni meg nagyon alja dolog. "

    Ez esetben én, azt mondanám ostoba dolog. Mindenki tudja hogy több mint egy évig erőszakolta az emberekre a 10-re frissítést. Volt, hogy kb kérdés nélkül frissített 10-re. (emlékszem, hogy a prompt bezárását elfogadásnak vette, meg hasonló nyalánkságok.)

  • leviske

    veterán

    válasz cskamacska #113 üzenetére

    A legacy státuszba helyezés nem lenne annyira kemény lépés, mint ez, ellenben egy határozott jelzés volna a community felé, hogy aki játszani akar, annak ideje váltani. Szerintem ebből nem lenne csődeljárás. Bár az AMD-nél valószínűleg jobban tudják, hogy melyik OS alá várhatóak még hardver eladások a részükről, szóval a részemről csak felvetés volt.

    Abu85 szavaiból pedig egy nagyon fontos részletet szerintem nem olvastál ki: A DICE jelenleg az EA játékpaletta teljes egészét képviseli a FrostbiteTeam révén. (Kivéve a Titanfall szériát és pár új várható külsőst.) Ez pedig annyit jelent, hogy a Battlefornt II-től(?) kezdve az AMD helyzetelőnyben lenne az összes EA játékban, ami mellé még társulhatnak a Bethesda címek is. Az nem tiszta, hogy ez Doom Vulkan szintű előnyt jelentene-e, de ha csak kis előnyt is szerezhetnek vele, az a Vegák várható teljesítménye miatt szükséges lesz. Ezért pedig már érdemes lehet a saját nemesebbik szervükkel verni a csalánt.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cskamacska #95 üzenetére

    A Microsoft nézőpontjából ez már mindegy. Láthatod, hogy azokat a játékokat, amiket ők kiadnak Windows 7/8-on már nem tudod futtatni. Ők ezt a kérdést megoldották úgy, hogy nem nézik a részesedést, és kiadják a programjaikat Windows 10-re. Az kiadók számára azonban a részesedés még mindig probléma. Főleg úgy, hogy terveztél az idei év végére egy motort, arra terveztél egy játékot, és végül le kell azt butítani, mert nem jött össze a várt 60%-os részesedés a Windows 10-nek. Ilyenkor a kiadó mondjuk megpróbálhat az egyik gyártóval egyezkedni, hogy a te érdeked is az, hogy a játék jól nézzen ki és jól fusson PC-n, stb. Az AMD-nél még fülekre is talál egy ilyen, mert nekik aztán baromira nagy előny, ha valamit alapból WDDM 2-re írnak, hiszen a Vulkannak és a DX12-nek is a Mantle-ből van származtatva a memóriamodellje. Tehát az AMD ettől gyorsul, míg mindenki más lassul, esetleg stagnál, vagyis stratégiailag nekik az kedvező, ha a fejlesztők elhagyják a WDDM1-et.
    Hasonló dolog miatt rakta a Vulkanban a Khronos nemrég dedikált allokáció lehetőségét, mert a fejlesztők (egészen pontosan az ID software) észrevették, hogy az API normál működésével igazából csak az AMD nyer, és a Intel(Gen9-nél régebbi)/NV GPU-kra muszáj dedikált allokációkkal dolgozni, ugyanis az API memóriamodellje nagyon rosszul mappelhető ezekre az architektúrákra. A WDDM 2 lényegében erre viszi a rendszert, ami hosszú távon jó mindenkinek, de rövidebb távon rossz a Gen9-nél régebbi Intel és az NV architektúráknak, ugyanis WDDM 2-ben nincs dedikált allokációs lehetőség. Ezáltal rosszabb hatásfokú a VRAM kezelése, ami azt jelenti, hogy ugyanannak a programnak több memória kell.
    Más koncepciót ebbe nehéz belelátni, mert anyagilag elhanyagolható az a költség, amit a Win 8.1 jelent. Pláne a veszteségek mellett, amit ez okoz. Eleve meg van írva minden, ami a támogatáshoz szükséges, tehát csak a karbantartással kell dolgozni, ami a Windows 7-re amúgy is megvan, tehát ez is minimális költség. Emögött stratégia húzódik. Az legtöbb kiadónak már 60%-os Windows 10 részesedés elég ahhoz, hogy WDDM2 only játékokat csináljanak, és onnantól kezdve csak növekedni fog a Windows 10-re átálló játékosok száma, mert máshol nem fut a program.
    Az is lényeges tényező még, hogy hiába épül Vulkan API-ra egy játék, a Windows 7 WDDM 1-es felülete rosszabb lehetőségeket kínál a futtatásra. Lásd például a Doomot, ami Windows 7-en jóval több VRAM-ot igényelt, mint Windows 10-en. Sok 2 GB-os GeForce-on a Vulkan mód csak Windows 10-zel futott.

  • velizare

    nagyúr

    válasz cskamacska #95 üzenetére

    hát azért tudna a dice olyat csinálni. pl berakja az amd gyors kódjait (a doomhoz hasonlóan) a következő battlefieldbe.

  • Yutani

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz cskamacska #75 üzenetére

    Lehet, hogy egyesek OS utálkozást művelnek itt, én személy szerint lesz@rom, ki mit használ. Én azt próbáltam megérteni és másokkal megértetni, hogy miért mondhatott le az AMD a Win8/8.1 támogatásról. Hogy ez jó-e vagy sem, azt mindenki döntse el maga, viszont azt tartsuk szem előtt, hogy nem kell Win8-on maradni, ha az ember ragaszkodik az AMD hardverhez. Ha meg nem, akkor ott az NV. Az legyen az AMD baja, hogy lemond ~8 potenciális userről azért, hogy a másik 82-őt jobban ki tudja szolgálni. Ilyen alapon lehetne sírni, hogy az XP-t használó másik 7 userrről is lemondott.

  • Yutani

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz cskamacska #53 üzenetére

    Márpedig muszáj figyelembe venni, hogy mennyit tud az NV, és mennyit az AMD szoftver fejlesztésre fordítani.

    Aztán ki tudja, mi áll a háttérben. Ha költségcsökkentés bvan, akkor érthető a lépés mind a 64 bites OS szigorításával, mind a 8-as megszüntetésével kapcsolatban.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés