Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #139 üzenetére

    Tudja az Ubi is. Ezért ír egy wrappert is a motorba, de ennek a teljesítménye nem fogja elérni a natív módot, ami csak Windows 10 alatt működik.
    Az ID máshogy közelítette meg, ők egyszerűen belerakták a DX12 és a Vulkan API támogatását is. Előbbiben kapsz bindlesst, míg utóbbi fut Windows 7 alatt is. Elvileg a Vulkan API-t az Ubi is támogathatja, de igazából eléggé sok munka kellene az AnvilNext-hez, mert ezt a motort úgy építették fel, hogy elfedje a root signature 1.0 és 1.1, illetve a resource binding különbségeit. Például az ID tech 6 új verziójában ilyen nincs. Ott számít, hogy milyen visszatérési értéket ad meg a meghajtó a resource bindingre, így az alacsonyabb szint tényleges sebességhátránnyal jár.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #136 üzenetére

    Attól eléggé távolodnak, mert nem lehet jól támogatni a DX11-et és az explicit API-kat egyszerre. Az Ubi mondta a GDC-n, hogy az AnvilNext-Next, tehát ami a next utáni next, vagyis az éppen érkező. :D Szóval ennél volt egy olyan probléma, hogy nem lehet úgy megírni a shader input layoutot és groupot, hogy az jól mappelhető legyen a root signature modellre, illetve a leírótáblákhoz, és eközben még kompatibilis legyen a DX11 API-val is. Vagy az egyikkel az, vagy a másikkal. És hasonló a probléma a Vulkan esetén is, bár ez inkább az 1.1-es verziótól lesz gond, ami már bindlessre vált. Tehát, ha az explicit API-ra áll át a motor, és ezen belül is modern formában kezeli a bekötéseket, akkor a DX11-et ki kell dobni, vagy egy beépített wrapperen keresztül kell elérni. Utóbbi elég lassúcska.
    Az ID tech 6 új verziója esetében is a Vulkan és DX12 mód alkalmazható egy játékra. A Wolf 2 például mindkettőt támogatni fogja, de ez nem lesz jellemző mindegyik Bethesda címre.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz CPT.Pirk #134 üzenetére

    Itt nem erről van szó. Egyszerűen a WDDM 2.0 modernebb, mint a korábbi WDDM-ek. Sokkal jobban illik ahhoz a működési modellhez, amit a Vulkan is használ. Ragaszkodhat a piac a Windows 7-hez, de akkor is a WDDM 2.0-é a jövő, és akkor is sokkal kedvezőbben kezeli a mai modern grafikus hardverek memóriáját akár DX12 az API, akár Vulkan.
    Egy idő után a kompatibilitás megőrzése nem kifizetődő, beleszámítva azt, hogy mekkora teljesítményt hajítunk ki emiatt.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz CPT.Pirk #132 üzenetére

    Attól függ, hogy miket használ, de igen, innentől kezdve lehet olyat csinálni, hogy meg se moccanjon WDDM 2.0 nélkül a játék. Illetve például a linkelt multi-GPU eleve a WDDM 2.0-ba épített módot fogja használni, tehát ez a linkelt konstrukció WDDM 2.0 nélkül üzemképtelen.

    Attól, hogy most a felhasznált API Vulkan még a Windows 10 a WDDM 2.0 képességei miatt ugyanúgy kell, mert ezt nem portolta vissza a Microsoft. Már a Doom jó példa rá, hogy GeForce-on a Windows 10 majdnem felezi a VRAM-ra vonatkozó terhelést. Tehát attól, hogy fut Windows 7-en is, a Windows 10 előnyt ad.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz mmdms #129 üzenetére

    Természetesen nem, de a Vulkanért eleve Windows 10-re kell váltani, mert rengeteg WDDM 2.0-s funkciót hoz be a jövőben. Tehát hiába marad kompatibilis a Windows 7-ig visszamenőleg, az év végére érkező 1.1-es verziótól kezdve számos újítás csak Windows 10-től fog működni.
    Maga az OS nem lenne neki gond, de a Microsoft nem portolja vissza a WDDM 2.0-t a korábbi rendszereire. Ilyen formában pedig a Vulkan iránt érdeklődő réteg is Windows 10-re lesz kényszerítve.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz cskamacska #95 üzenetére

    A Microsoft nézőpontjából ez már mindegy. Láthatod, hogy azokat a játékokat, amiket ők kiadnak Windows 7/8-on már nem tudod futtatni. Ők ezt a kérdést megoldották úgy, hogy nem nézik a részesedést, és kiadják a programjaikat Windows 10-re. Az kiadók számára azonban a részesedés még mindig probléma. Főleg úgy, hogy terveztél az idei év végére egy motort, arra terveztél egy játékot, és végül le kell azt butítani, mert nem jött össze a várt 60%-os részesedés a Windows 10-nek. Ilyenkor a kiadó mondjuk megpróbálhat az egyik gyártóval egyezkedni, hogy a te érdeked is az, hogy a játék jól nézzen ki és jól fusson PC-n, stb. Az AMD-nél még fülekre is talál egy ilyen, mert nekik aztán baromira nagy előny, ha valamit alapból WDDM 2-re írnak, hiszen a Vulkannak és a DX12-nek is a Mantle-ből van származtatva a memóriamodellje. Tehát az AMD ettől gyorsul, míg mindenki más lassul, esetleg stagnál, vagyis stratégiailag nekik az kedvező, ha a fejlesztők elhagyják a WDDM1-et.
    Hasonló dolog miatt rakta a Vulkanban a Khronos nemrég dedikált allokáció lehetőségét, mert a fejlesztők (egészen pontosan az ID software) észrevették, hogy az API normál működésével igazából csak az AMD nyer, és a Intel(Gen9-nél régebbi)/NV GPU-kra muszáj dedikált allokációkkal dolgozni, ugyanis az API memóriamodellje nagyon rosszul mappelhető ezekre az architektúrákra. A WDDM 2 lényegében erre viszi a rendszert, ami hosszú távon jó mindenkinek, de rövidebb távon rossz a Gen9-nél régebbi Intel és az NV architektúráknak, ugyanis WDDM 2-ben nincs dedikált allokációs lehetőség. Ezáltal rosszabb hatásfokú a VRAM kezelése, ami azt jelenti, hogy ugyanannak a programnak több memória kell.
    Más koncepciót ebbe nehéz belelátni, mert anyagilag elhanyagolható az a költség, amit a Win 8.1 jelent. Pláne a veszteségek mellett, amit ez okoz. Eleve meg van írva minden, ami a támogatáshoz szükséges, tehát csak a karbantartással kell dolgozni, ami a Windows 7-re amúgy is megvan, tehát ez is minimális költség. Emögött stratégia húzódik. Az legtöbb kiadónak már 60%-os Windows 10 részesedés elég ahhoz, hogy WDDM2 only játékokat csináljanak, és onnantól kezdve csak növekedni fog a Windows 10-re átálló játékosok száma, mert máshol nem fut a program.
    Az is lényeges tényező még, hogy hiába épül Vulkan API-ra egy játék, a Windows 7 WDDM 1-es felülete rosszabb lehetőségeket kínál a futtatásra. Lásd például a Doomot, ami Windows 7-en jóval több VRAM-ot igényelt, mint Windows 10-en. Sok 2 GB-os GeForce-on a Vulkan mód csak Windows 10-zel futott.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #65 üzenetére

    De Win8-ra levetítve a tesztelés sem annyira sok. Tehát effektíve egy ilyen lépés nem spórol meg nekik többet tízezer dollárnál. A WHQL-t nem feltétlenül muszáj számolni. Adhatnak ki meghajtót gyári aláírással is.

    Emögött sokkal inkább egy háttéralku lehet. Például a DICE idén akarja teljesen elhagyni a WDDM 1.x-et. De ahhoz nagyobb Windows 10 részesedés kell. Ebből a szempontból nem tartom kizártnak, hogy más stúdió is ilyen lépésre készül, és az AMD egy eszköz lehet arra, hogy legalább a Windows 8-asok menjenek Windows 10-re. Ugye nagyon sokan abban a hitben élnek, hogy a Vulkan miatt a Windows 7 is elég, de a Vulkan is előnyöket kap WDDM 2-vel, és akkor már ahhoz az API-hoz is Windows 10 kell.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés