Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz nvyktor #175 üzenetére

    És DX hogy lesz Linux alá?

    Biztosan nem, hisz ez MS termék és állítólag szerves része a Windowsnak, erre hivatkoztak akkor is amikor Xp alá követelték a felhasználók az új DX-et.

  • azbest

    félisten

    válasz anulu #163 üzenetére

    [troll on]
    "véglegesen hátat fordítottam az open source-nak, ahol lehet, kerülöm."
    kivéve az ezzel kapcsolatos híreket
    [troll off] :)

    "nos, asszem véglegesen kijelenthetem, hogy engem rühell a linux... köv 3-4 évben megint nem megyek linux közelébe" by anulu [link]

    De meg ne haraguj ezért, csak magas labda volt. Szerintem hasznosabb, ha írsz, mintha nem ;)

  • azbest

    félisten

    válasz Misály #151 üzenetére

    lezárásul, mivel parttalan ez az eszmecsere:
    Ms esetén nem fogsz a cégednél rendszerhibát javítani, legfeljebb az ms segítségében bízhatsz, de előfordul olyasmi, amit semmi pénzért sem oldanak meg. Nem hivatalos megoldás akár licenszet is sérthet.
    Nyílt rendszer esetén rengeteg lehetőséged van a probléma megoldásának kivitelezésére. Valószínűleg azért nem értjük egymást, mert teljesen más mélységű supportról beszélünk.

  • azbest

    félisten

    válasz anulu #145 üzenetére

    Az a baj a support szóval is, hogy túl általános. 1.0 szinten vannak anyagok, lehet sokat olvasgatni, a konfigurálásról is vannak anyagok. Komolyabb szinten már jobban járnak ms vonalon, ha a support keresése helyett felvesznek egy szakembert, aki már maga mögött tudja a tanfolyamokat és több éves gyakorlati tapasztalatot (amit nem fed le a tanfolyam).

    Egyáltalán nincs szó összetartó családról. Arról van szó, hogy mennyi erőforrás ráfordítása kell egy probléma megoldásához. Nyílt rendszert alapul véve bármit meg lehet oldani, csak pénz kérdése. Zárt rendszernél a pénz mellé a rendszer gyártójának hajlandósága is kell, ami nincs meg, ha a megoldás nem esik egybe a saját irányultságával. Kisebb kaliberű esetben pedig akár le is pattintanak, mert csak.

    A nyilt rendszerek esetén a nagyobb projekteknek komoly szabályai vannak a fejlesztés hivatalos vonalba kerüléséhez, szó sincs családról. Viszont, ha valakinek speciális igénye van, akkor a saját rendszerében szabadon alkalmazhatja azt. Ennyi.

  • azbest

    félisten

    válasz Misály #132 üzenetére

    rendben, akkor pontosabban specifikálom:

    végfelhasználók felé gyakorlatilag nincs ms support azon túlmenően, hogy újra aktiválhassák a dobozos windowst. A support fórumokon néhány MVP kaliberű ember próbál segíteni, ha valami probléma van. Általában a teljesen egység sugarú problémákra tudnak megoldást, a komolyabbak megoldatlanok maradnak vagy lezárják azzal hogy nem lehetséges. Ezzel szemben a nyilt platformokon a végfelhasználó is képes problémát detektálni, de akár megoldani is. Vagy pedig a közösségből valakit megkérni hogy segítesen. Vagy felvenni szakembert, hogy oldja meg. Vagy pedig fizetni egy cégnek, hogy oldja meg.

    üzleti felhasználók kapcsán alapszinten ugyanazt látom, mint a végfelhasználók esetén. Ezen felül lehet csillió dolláros szerződéstt kötni az MS-sel, hogy szóbaáljanak veled. Meg ugye ott vannak a partnership programok, amikor mindenféle szigorú követelményei vannak, például mindenféle ms vizsgákkal rendelkező emberekket kell alkalmazni, esetleg ms termékeket használni vagy más ms szolgáltatásokat igénybe venni. Gyakorlatilag saját szakembereket kell képeztetni, akik ms közeli kompetenciával rendelkeznek. Ennek aztán sok köze van a hagyományos értelemben vett supporthoz. Meg persze komoly pénzeket is kell fizetni a partnerségért. :U Esetleg meg lehet bízni egy ms partner céget, hogy ő oldja meg a problémát, de se nem gyors, se nem olcsó ez az út és a siker korántsem biztos.

  • azbest

    félisten

    Hogy rámozdult az Ms marketing erre a hírre is :U

    A legjobb amikor hátránynak állítják be egyesek, hogy linux rendszerhez is van fizetős support, ami mellett ráadásul bármelyik cégnek lehetősége van a saját igényei szerint alakítani a renszert, módosítani vagy akár hibát javítani. Ezzel szemben a win8 kapcsán folyamatosan megy a bizonygatás, hogy a metro kikapcsolhatatlansága fejlődés, sőt a szakemberek a buták, hogy szerintük opcionálissá kellene tenni. :W

    (#38) Misály
    "A free support meg ótvar, a fizetős rendben van, de az meg ugyanannyiba kerül vállalati szinten, mint egy ms support, csak ahhoz még kompatibilitást is kapsz. "
    Windows kapcsán gyakorlatilag nincs free support, de fizetős se nagyon. Komolyabb problémák megoldására esély sincsen. Szakembert bármelyik rendszerhez lehet keresni, de a konfigurálgatáson túl legfeljebb hardvercserét tud javasolni, mert megköti a kezét a rendszer zártsága, a debuggolás korlátozottsága.

    droidok egymást vigasztalják ilyenekkel, hogy nem hiába szopnak egy OS-el hónapokat csakhogy működjön egy tv-tuner, megéri hájat növeszteni ezért.
    Előfordul, hogy hónapokig kell várni mire valamit támogatnak. De sok esetben három parancs kiadása után már működik is.
    Ezzel szemben windows alatt sok esetben soha sem lesz megjavítva tunerekkel kacspolatos hiba (CX2388X), soha nem lesz már támogatás bizonyos tunerekhez (bt8x8), régi hardver revizióhoz való drivert rak a win (it9135) és amíg nem lett aláírt drávet valahonnan, addig nem lehetett normálisan hasnálni. Az általános megoldás ezekre, hogy vegyél másikat, ami ugyanazt tudja csak szereti az aktiális windows vagy méltóztatott működő drivert csinálni valamelyik cég (a készülék gyártó a chipsetgyártóra mutogat, de árulja a hibásan működő készüléket tovább).

    Szóval megy erősen a dezinformálás. Linux alatt ciki, hogy a felhasználó kontrolálja a rendszert, win alatt meg már-már pozitívumnak marketingelik, hogy a rendszer kontrolállja a felhasználót. :U

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés