Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FLATRONW

    őstag

    válasz LordX #90 üzenetére

    Az általad linkelt oldalon is szépen leírják a lényeget.
    Eleinte az őskorban csak egy buffer volt, de ez valami miatt nem volt jó (gondolom sebesség problémák voltak)
    Ezért bevezették a dupla buffert, ami már remek sebességet adott, de képtörés lett az eredménye.
    Ezért bevezették a v-syncet, ami megszüntette a törést, de adott esetben a képfrissítés felére csökkentette a sebességet.
    És utolsó lépésben létrehozták a tripla buffert, hogy a dupla bufferes v-sync okozta sebességvesztést kiküszöböljék.

    A következő oldal legalján frissítették a cikket és leírják, hogy az MS nem építette be a DX-be a tripla buffert, cserébe beletettek egy ahead prerenderd frames funkciót, ami 0-8 képkockáig buferrelheti a képkockákat. Azt, hogy pontosan mennyi ez a prerendered frames, azt a mai játékokban a készítők döntik el. Ez általában 3 képkocka. A tripla buffer kikapcsolt v-sync mellet semmilyen előnyt nem ad a duplához képest, ezért nincs is értelme használni és nem is használják.

  • FLATRONW

    őstag

    válasz LordX #84 üzenetére

    A tripla buffehez nagyon is kell v-sync és a programnak is OGL-nek kell lenni.
    Természetesen dupla buffer mellet is lehet az fps szám bárhol 30 és 60 között.
    Elsősorban azt kell megérteni, hogy az fps számláló nem a pillanatnyi sebességet mutatja, hanem az elmúlt 1 másodpercben kiszámolt képkockák számát.
    Ami számít a végső képkocka sebességnél dupla bufferes v-sync esetén, hogy mennyi időbe kerül egy képkocka kiszámítása.

    Mondjuk hogyha a GPU minden egyes képkockát 16,7 - 33,3 ms között számol ki, akkor az fps mutató 30-at fog jelezni. Azonban hogyha az esetek nagyon nagy többségében 16,6 ms alatt kiszámolja és csak néhány képkocka kiszámolásához kell több idő, akkor simán mutathat 55-öt is a mutató.

  • FLATRONW

    őstag

    válasz LordX #63 üzenetére

    Állítólag tényleg vannak olyan esetek, amikor az órajelváltások hibához vezetnek, olyankor érdemes áttenni maximális teljesítményre, hogy ne váltogassa az órajeleket.

    Hogyha nincs bekapcsolva v-sync vagy valamilyen külső fps korlátozó, akkor teljesen mindegy hogy adaptívra vagy maximális teljesítményre van állítva, mert ilyenkor úgyis max órajeleken jár a kártya.

  • lenox

    veterán

    válasz LordX #63 üzenetére

    Nekem szokott olyan lenni, hogy belassitja, pedig nem kene, ugyhogy en maximum performance-on szoktam hasznalni, ugy csak a turbo nem megy terheles nelkul, de amugy nem veszi vissza.

  • HussarF

    addikt

    válasz LordX #63 üzenetére

    VSync mellett nem pörög, mint az állat. 60 fps felett (tekintve, hogy 60 Hz-es monitorról beszélünk) az adaptív VSync ugyanaz, mint a VSync. Az adaptív VSync csak annyit csinál, hogy 60 fps felett bekapcsolja a VSync-et, alatta meg kikapcsolja. Nem atomfizika

  • #57638400

    törölt tag

    válasz LordX #60 üzenetére

    Ő azt mondta, hogy van. Erre reflektáltam.

  • imibogyo

    veterán

    válasz LordX #52 üzenetére

    Ezt tudom. De mivel ez egy új funkció lesz és még nem látta senki miképp lesz megvalósítva, így addig csak találgatunk és nyitva hagytam egy kiskaput a gondolatmenetemben. Én is azt írtam, hogy szinte 100%, hogy erre is lesz profilozás. :K

    kenyocsaba23:
    Egyrészről nem értem miért kell mikor legtöbb programban benne van hogy le szabályozza az fps értékeket. Azért mert rengetegben nincs benne. És ne csak játékokban gondolkodjatok már. Nekem például 3DS Max alatt úgy sírt a GTX 680 az előnézeti ablakban, hogy öröm volt hallgatni.

    Viszont amit már fentebb is írtak így jóval ócskább alkatrészekből meg tudnak oldani dolgokat amik közel bírnák addig mint a mostani jobb alkatrészek. Hagyjuk már ezt a hülyeséget. Honnan tudná a gyártó, hogy te mire használod? Honnan tudná a gyártó, hogy te leszabályzod-e a terméket, vagy sem? Vajon mennyi felhasználó korlátozná le a kártyáját (szerintem kevés a tulajdonosok számához képest) és épp ezért mennyi embernél jelentkeznének a gyengébb komponensek miatti sűrűbb halálozások és így a gyártóknál mennyivel nőne az ebből következő RMA? Vajon ez mennyi plusz költséget jelentene a cégeknek? Hagyjuk már a bullshit generálást....

    Azt viszont nem értem miért éri meg nekik meg írni az új motort +firmware-ket minden új kártyához + évente hozzáírni dolgokat és fejleszteni a meglévőt. Ebben nem látok logikát ez szerintem nem egy okos húzás mert pl ennek fejlesztésére elköltenek xxxxmillió dollárt De miért kellene ezt tenniük pont emiatt a feature miatt? Amúgy egyébként is megteszik. Ha ez egy a driverben benne lévő feature lesz, akkor nem kell hetente fejleszteni, pláne nem kell játékonként optimalizálni. Egyszerűen valószínűleg figyelni fogja az FPS értékeket és ehhez igazítja a teljesítményt. Pont. Ha jól csinálják tökéletesen mindegy lesz a kártyának, hogy Super Mario miatt kell leszabályoznia az FPS-t, vagy a 3D-s kecskepornó miatt.

    holott hagyhatnák a helyzetet úgy ahogy most van és nem költenének feleslegesen pénzt. Így van minek fejleszteni. Dögöljön éhen a sok programozó és fejlesztő. Gondolom nem hiába döntöttek úgy, ahogy.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés