- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Légies iPhone halvány színei
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
válasz
Tzoltan21 #94 üzenetére
Nem tudják használni a játékfejlesztők DX alatt a tripla buffert, mert az API nem támogatja. Helyette van a render ahead funkció, aminek ugyanaz a feladata, mint a tripla bufernek csak némileg eltér a működése. A DX-es játékokban a fejlesztők tripla bufferként szoknak hivatkozni a funkcióra, tévesen.
-
FLATRONW
őstag
Az általad linkelt oldalon is szépen leírják a lényeget.
Eleinte az őskorban csak egy buffer volt, de ez valami miatt nem volt jó (gondolom sebesség problémák voltak)
Ezért bevezették a dupla buffert, ami már remek sebességet adott, de képtörés lett az eredménye.
Ezért bevezették a v-syncet, ami megszüntette a törést, de adott esetben a képfrissítés felére csökkentette a sebességet.
És utolsó lépésben létrehozták a tripla buffert, hogy a dupla bufferes v-sync okozta sebességvesztést kiküszöböljék.A következő oldal legalján frissítették a cikket és leírják, hogy az MS nem építette be a DX-be a tripla buffert, cserébe beletettek egy ahead prerenderd frames funkciót, ami 0-8 képkockáig buferrelheti a képkockákat. Azt, hogy pontosan mennyi ez a prerendered frames, azt a mai játékokban a készítők döntik el. Ez általában 3 képkocka. A tripla buffer kikapcsolt v-sync mellet semmilyen előnyt nem ad a duplához képest, ezért nincs is értelme használni és nem is használják.
-
FLATRONW
őstag
A tripla buffehez nagyon is kell v-sync és a programnak is OGL-nek kell lenni.
Természetesen dupla buffer mellet is lehet az fps szám bárhol 30 és 60 között.
Elsősorban azt kell megérteni, hogy az fps számláló nem a pillanatnyi sebességet mutatja, hanem az elmúlt 1 másodpercben kiszámolt képkockák számát.
Ami számít a végső képkocka sebességnél dupla bufferes v-sync esetén, hogy mennyi időbe kerül egy képkocka kiszámítása.Mondjuk hogyha a GPU minden egyes képkockát 16,7 - 33,3 ms között számol ki, akkor az fps mutató 30-at fog jelezni. Azonban hogyha az esetek nagyon nagy többségében 16,6 ms alatt kiszámolja és csak néhány képkocka kiszámolásához kell több idő, akkor simán mutathat 55-öt is a mutató.
-
FLATRONW
őstag
Egy kicsit módosítom a második mondatot, mert félreérthető.
Tehát az első kép első negyede az első negyedben, a második kép második negyede a második negyedben, a harmadik kép harmadik negyede a harmadik negyedben és a negyedik kép utolsó negyede pedig a negyedik negyedben lesz megjelenítve.
-
FLATRONW
őstag
Nem teljesen érted jól. 240 fps azt jelenti, hogy 4 darab negyed kép lesz egy frissítési ciklusban, 3 törés lesz a monitoron.
Tehát az első kép az első negyedben, a második a másodikban, a harmadik a harmadikban, a negyedik pedig a negyedik negyedben lesz megjelenítve. Az ötödik kép kirajzolásának kezdetetekor már frissít a monitor is és kezdődik elölről a megjelenítés. És így kerül a 237. képkocka újra az első negyedbe és így tovább. -
FLATRONW
őstag
Nem mennek a kukába a kiszámolt képek. Ez az egyik oka a képtörésnek.
Vegyünk egy nagyon egyszerű példát. A monitor 60 Hz-es, tehát 16,6 ms-onként frissít. A grafikus kártya pedig pontosan 120 képkockát képes kiszámolni, tehát 8,3 ms-onként egy képet. Ez azt jelenti, hogy a monitor egyetlen frissítési ciklusa alatt 2 képkocka kerül kiszámításra.
Ebben az esetben az történik, hogy a monitor az első képnek még csak a felét jelenítette meg, de már elkészült a második is és ilyenkor a monitor már a második képből folytatja a megjelenítést. Tehát ebben az esetben pont a kép felénél megjelenik egy törés, mert két félkép van megjelenítve eltérő mozgás fázisban. -
FLATRONW
őstag
Mivel adaptív v-sync-et használsz, ezért a max teljesítmény csökkenteni fogja a GPU kihasználtságát, mert 60 képkockát kell csak kiszámolnia alacsonyabb minőség mellett. Valószínű, hogy ez megoldaná a fagyásokat is.
Én azt tanácsolom, hogy inkább a játékban vedd vissza a minőséget vagy pedig egy kicsit csökkentsd a GPU alapórajelét.
A Control Panel beállításodhoz lenne néhány észrevételem:- Globális szinten kapcsold ki a környezeti kitakarást, mert ilyenkor minden játékra bekapcsolja azt, még olyan esetekben is, amikor a játékban is van Ambient Occlusion (HDAO, HBAO, SSAO). Ezt a funkciót régi játékoknál érdemes használni, amikben nincs AO. Ilyenkor inkább a programbeállítások fülön külön a játékhoz tartozó profilban érdemes ezt külön beállítani. A driverből bekapcsolt AO jobban is terheli a GPU-t, tehát ezzel sebességet is vesztesz.
- az FXAA is kapcsold ki globális szinten, és csak azoknak a játékoknak a profiljában kapcsold be, ahol használni akarod. Hogyha globálisan be van kapcsolva, akkor minden hardveresen gyorsított programban homályosítani fogja a képet. Például a videolejátszás közben is elmossa a képet, hogyha az hardveresen van lejátszva.
- az élsimítás áttetszősége csak akkor működik (hogyha a játék támogatja is az élsimítást), hogyha az élsimítás módja is át van váltva az alkalmazás beállításának javítása vagy a bármely alkalmazás beállítás felülbírálása lehetőségre. Ezt is inkább érdemes profil szintjén kezelni.
-
FLATRONW
őstag
Állítólag tényleg vannak olyan esetek, amikor az órajelváltások hibához vezetnek, olyankor érdemes áttenni maximális teljesítményre, hogy ne váltogassa az órajeleket.
Hogyha nincs bekapcsolva v-sync vagy valamilyen külső fps korlátozó, akkor teljesen mindegy hogy adaptívra vagy maximális teljesítményre van állítva, mert ilyenkor úgyis max órajeleken jár a kártya.
-
FLATRONW
őstag
válasz
#57638400 #61 üzenetére
Valószínűleg keveri a 2 dolgot.
V-sync vagy külső fps korlátozás hatására ha jól tudom (radeon tulajok írták, hogy igen) a Radeonok is vissza veszik az órajeleket hogyha nincs szükség magas teljesítményre. Csak ennek a működése nem annyira agresszív, tehát egy bizonyos szint alatt kell lennie a GPU terhelésének, hogy visszavegye az órajeleket.
Az nvidia notebookokra fejlesztett Batery Boostja pedig a lehető legalacsonyabban próbálja tartani az órajeleket magas GPU terhelés mellett és csak akkor emel rajta, hogyha szükséges.
Ezt próbálja az AMD is megcsinálni, ez áll jelenleg fejlesztés alatt. -
FLATRONW
őstag
válasz
#57638400 #39 üzenetére
Csökken az órajel és a hozzátartozó feszültség szint is, így pedig a fogyasztás is nagy mértékben csökken.
Adaptívra kell állítani a power managmentet.
AMD-nél is van valami hasonló beállítás.Azonban ez a megoldás nem annyira hatékony, mert a GPU kihasználtságnak is egy bizonyos szint alá kell esni, hogy vissza vegye az órajeleket és a feszültséget és az órajel csökkentés után is egy bizonyos szint alatt kell lennie a terhelésnek, hogy alacsonyan is maradjon az órajel.
Ahogy utána olvastam az Nvidia féle Battery Boost funkciónak, az jött le nekem, hogy az adott fps limithez a lehető legalacsonyabb órajelet próbálja beállítani magas GPU kihasználtság mellett és ezt elég hatékonyan teszi. Szerintem az AMD is valami hasonlót próbál létrehozni.
Igaz, hogy csak mobil fronton érhető el ez a funkció, de az AMD is erre a piacra szánja elsősorban ezt a technológiát.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- OLED TV topic
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- World of Tanks - MMO
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Sapphire R7 250 1GB
- Eladó Powercolor 5700XT Red Devil Dobozában
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- Apple iPhone 7 128GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- 124 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA TT 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest