- Yettel topik
- Légies iPhone halvány színei
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Apple Watch
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Nem vettem részt egy játékmotor fejlesztésében sem, de nagyon valószínűnek tartom, hogy a forráskód 99% úgy maradhat ahogy van (csak persze újra kell fordítani (nem programozóknak mondom: a újrafordítás az semmi extra, egy mindennapos dolog, egy gombnyomás)).
Az egész 64 bites mizéria lényege a megcímezhető memória mérete, főleg az egy alkalmazás által megcímezhetőé. Szóval épp itt az ideje... nincs messze, hogy 3-4G vagy több kelljen pl. egy játéknak.
Azért a régi AMD-s reklámfilmért meg köszönet a PH!-soknak. Majd jól seggberúgja őket érte a szponzor, ha az AMD köztük van...
Na szóval, ilyen ez. Hazudnak bele az ember arcába.
-
Vertic
aktív tag
Na igen, a játékok... ott a teljesítményigény nagyon függ attól, hogy milyen típusú játékról van szó, de általában három dolog nagyon számításigényes ezen a területen: a grafika, a fizika, és az A.I. (vagy M.I., ahogy tetszik
).
Az utóbbihoz szerintem nincs szükség nagy pontosságú számításokra, ott inkább sokmindent kell csinálni, szóval az nem hiszem, hogy sokat profitál a 64 bitből.
Előbbi kettő, a grafika meg a fizika viszont igen, na itt viszont nagyon durván sok a számítás, és egy részéhez nagy pontosság sem árt. Viszont itt meg legtöbbször már elkészült motorokat használnak fel a játékokhoz, mivel ezeket baromi hosszú ideig tart kifejleszteni és sok pénzbe kerülnek. Másrészt meg ezek a motorok valószínűleg tele vannak elég durva alacsony szintű trükkökkel amik kihasználnak mindenféle hardver- meg szoftversajátosságokat, hogy minél gyorsabbak tudjanak lenni. És azt sem szabad elfelejteni, hogy a grafika már amúgy is eléggé optimalizálva van hiszen az oroszlánrésze a GPUban számolódik, tehát itt nem is lehet elvárni a nagy gyorsulást a 64 bitre váltással, hiszen a GPUra nincsen hatással ez (legalábbis szerintem)
Szóval ahhoz, hogy a játékok 64 biten gyorsabbak legyenek kell egy tisztán 64 bitre írt motor, ami most még nem létezik, és szerintem néhány évig még nem is fog... na, viszont ha az elkészül, szerintem akkor se kell azt várni, hogy durván gyorsabb lesz, inkább csak 32 biten lesz lassabbszerk.: igen, a memóriaigény viszont valós, ahogy elnézem trendet, tehát ha más nem is, ez abba az irányba mutat, hogy kelleni fog az a 64 bites rendszer előbb-utóbb.
-
Vertic
aktív tag
az autószereléses hasonlat azért sántít, mert ott teljesen máshogy kell szerelni egy trabantot, mint egy toyotát.
de egy 32 bites programot ugyanúgy kell megírni, mint egy 64 biteset, tényleg semmi különbség nincsen a kettő között, nem kell semmiféle mágiára gondolni. Csak akkor használhatod ki a nagyobb adatszélesség nyújtotta előnyöket, ha eleve szükség volt rá. De ha nem volt, akkor attól nem lesz gyorsabb a program, hogy "64 bitre optimalizálják". Ha eleve szükség volt a nagyobb memóriára, pontosabb számításra, akkor gyorsíthat - vagy pontosíthat - különben meg semmi különbség nem lesz. -
hobizsolti
csendes tag
Az vesse rám az első követ, aki beszámol arról, hogy ő, haverja, ismerőse hogyan optimalizált végig egy teljes alkalmazást 64bitre. De nem egy kis alkalmazást, azzal úgyse kapsz akkor teljesítmény többletet. kit érdekel, hogy 2mp alatt csinálja meg, vagy 2,1 mp alatt. Egy nagy alkalmazás optimalizálásáról szeretnék hallani.
Extrém esetet eltekintve: 3D, game, ...
És még mindig nem szólt senki sem a lebegőpontos számokról.
float: 4 bájt
double: 8 bájt
a processzorok a pontosság miatt 10 bájton számolnak, csak a végén visszaveszik az eredményt 4 vagy 8 bájtra. hol van itt a 8 bájtos egész?szerintem csak a memória éri meg jelenleg.
nincs szükség az esetek 95%-ban (szvsz) a 2^64 értéktartományra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! I3 10100F / RTX 2060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23, 8/128 GB, Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest