- Műholdas AI chippel fedné le a bolygót a Samsung
- Google Pixel topik
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- November 4-én érkezik a Nothing Phone (3a)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- iPhone topik
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nem lesz iPhone 19
- A ZTE sem maradt adós csúcstelefonnal
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vertic
aktív tag
Na igen, a játékok... ott a teljesítményigény nagyon függ attól, hogy milyen típusú játékról van szó, de általában három dolog nagyon számításigényes ezen a területen: a grafika, a fizika, és az A.I. (vagy M.I., ahogy tetszik
).
Az utóbbihoz szerintem nincs szükség nagy pontosságú számításokra, ott inkább sokmindent kell csinálni, szóval az nem hiszem, hogy sokat profitál a 64 bitből.
Előbbi kettő, a grafika meg a fizika viszont igen, na itt viszont nagyon durván sok a számítás, és egy részéhez nagy pontosság sem árt. Viszont itt meg legtöbbször már elkészült motorokat használnak fel a játékokhoz, mivel ezeket baromi hosszú ideig tart kifejleszteni és sok pénzbe kerülnek. Másrészt meg ezek a motorok valószínűleg tele vannak elég durva alacsony szintű trükkökkel amik kihasználnak mindenféle hardver- meg szoftversajátosságokat, hogy minél gyorsabbak tudjanak lenni. És azt sem szabad elfelejteni, hogy a grafika már amúgy is eléggé optimalizálva van hiszen az oroszlánrésze a GPUban számolódik, tehát itt nem is lehet elvárni a nagy gyorsulást a 64 bitre váltással, hiszen a GPUra nincsen hatással ez (legalábbis szerintem)
Szóval ahhoz, hogy a játékok 64 biten gyorsabbak legyenek kell egy tisztán 64 bitre írt motor, ami most még nem létezik, és szerintem néhány évig még nem is fog... na, viszont ha az elkészül, szerintem akkor se kell azt várni, hogy durván gyorsabb lesz, inkább csak 32 biten lesz lassabb
szerk.: igen, a memóriaigény viszont valós, ahogy elnézem trendet, tehát ha más nem is, ez abba az irányba mutat, hogy kelleni fog az a 64 bites rendszer előbb-utóbb.
-
Vertic
aktív tag
az autószereléses hasonlat azért sántít, mert ott teljesen máshogy kell szerelni egy trabantot, mint egy toyotát.
de egy 32 bites programot ugyanúgy kell megírni, mint egy 64 biteset, tényleg semmi különbség nincsen a kettő között, nem kell semmiféle mágiára gondolni. Csak akkor használhatod ki a nagyobb adatszélesség nyújtotta előnyöket, ha eleve szükség volt rá. De ha nem volt, akkor attól nem lesz gyorsabb a program, hogy "64 bitre optimalizálják". Ha eleve szükség volt a nagyobb memóriára, pontosabb számításra, akkor gyorsíthat - vagy pontosíthat - különben meg semmi különbség nem lesz. -
Vertic
aktív tag
válasz
hobizsolti
#96
üzenetére
így van.
Elég kevesen tolják assemblyben...
egy átlagos alkalmazásnál meg az ember valami fincsi magasszintű nyelvben kb. leszarja, hogy az a változó amit használ épp, az milyen pontosságú - amíg elég az adott pontosság. Tehát ha elég a 4 bájtos integer, akkor senki nem fog 8 bájtosat használni, tök értelmetlen is lenne.
A lebegőpontos számoknál már sokszor van értelme double-t használni, de ahol kellett, ott eddig is azt használtak, szóval ezzel nem sok nyereség lesz.
Leginkább a fordítóprogramok feladata az optimalizálás, de az se tud mit csinálni, ha egyszerűen nincs szükség a szélesebb adatra. Ha trükközni lehet a fordításnál, hogy összefoghatnak esetleg két 32 bites adatot, akkor rendben, mondjuk ennek sem tulajdonítok nagy jelentőséget, de a programozók döntő többsége soha nem kerül ezzel közelebbi kapcsolatba, csak kiválasztja, hogy neki mekkora pontosság kell, és csókolom.
Az optimalizáció inkább a visszairányba szokott kelleni - tehát ha 32 bites platformra írunk programot, és túl lassú, akkor megpróbáljuk a 64 bites változókat olyan keveset használni, amennyire csak lehet, vagy ha nincs FPU a gépben (mobilokra kell gondolni), akkor mindent integerrel old meg az ember amit csak tud, még ha logikusan lebegőpontos kéne is.
De olyan optimalizációról még nem hallottam, ami gyorsítana valamit, ahol egyszerűen nincs kihasználva ez.
Tehát valószínű, hogy a képfeldolgozó-renderelő, illetve a hatalmas memóriát vagy nagy pontosságú számítást igénylő programokon kívül a többi (a mindennapi életben használt programok túlnyomó többsége) soha a büdös életben nem lesz gyorsabb 64 biten, és ez nem a programozók hibája. Ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Jövő tavaszig biztosan megjelenik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake
- Spórolós topik
- PlayStation 5
- Autós topik
- Műholdas AI chippel fedné le a bolygót a Samsung
- Hobby elektronika
- PlayStation 4
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Z Flip 5 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- ÚJ HP Pavilion 16 - 16"IPS WUXGA - Ryzen 5 8540U 16GB - 512GB SSD - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR
- Eladó egy oneplus 9 pro 256/12
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

).


