Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli0726

    aktív tag

    válasz Bingisz #86 üzenetére

    Szerintem ennek az egésznek egyáltalán nem az a célja, hogy kiváltsák a középkategóriás vga-kat.
    Ez az egész arról szól, hogy az amd le van maradva cpu fronton, viszont van egy erős compute gpu vonala és nagyon szerették volna, ha ez a jó kis gpu nem csak koloncként lógna a cpu nyakán, hanem ő is effektíven ki tudná venni a részét a sok kicsi feladatból is.
    (egy nagyobb feladatra továbbra is megmarad a dgpu, mivel ők fogják majt továbbra is a legerősebb gpu-kat kapni + a dedikált nagyon gyors ramokat és buszt, viszont ott továbbra is másolgatni kell majd az adatokat), viszont a cpu frontnak ez egy üde színfolt.
    Ezért nem gondolnék úgy a hsa-ra mint egy cpu amin játszani is lehet, hanem egy olyan cpu, amit ha az adott feladat megenged, akkor olyan teljesítmény hozható ki belőle amit eddig még nem láttunk a dgpu-kon kívül.

    Igen, gpu-ra kötelező a párhuzamosítás, de pont erről van szó, hogy ha már egyébként is párhuzamosítani kell egy feladatot sok szálra, akkor attól a ponttól kezdve már ma is megvan az a lehetőség, hogy a kód szinte teljesen ugyanaz, mintha cpu-ra írnám(tehát hülyeség lenne nem a gpu-t használni)

  • atti_2010

    nagyúr

    válasz Bingisz #86 üzenetére

    Ha szerinted az Intel azokból a CPU-ból keresi a milliárdokat amit a játékosoknak elad akkor hatalmas tévedésben vagy, az Intelt az sem érintené érzékenyen ha a játékos társadalom 100% elveszítené.

  • pakriksz

    őstag

    válasz Bingisz #76 üzenetére

    pedig bizony egy GCN-re jól megírt program sokkal gyorsabb mint a leggyorsabb cpu...
    Egy GCN wattonkénti gflops teljesítménye kb 5x akkora mint egy i7-é... ráadásul az előbbinél ezt jóval kisebb lapkamérettel is ki lehet hozni. Nem véletlen a gpgpu mánia, ez csak az intelnek fáj.

  • Sinesol

    veterán

    válasz Bingisz #76 üzenetére

    Hidd el csak ez igy van, egy közepkategorias GCN az i7-et siman elverné szamitasi kapacitasban, egy x86os i7-nek sok esélye nincs egy gcn apu-val szemben ha egy nextgen jatek kihasznalja a gpgpu-s kepessegeket, nem véletlen van apu a konzolokban.
    De mint mondtam ezt nagyon jol tudja az Intel is ezert arra jatszanak hogy ilyen esetek ne fordulhassanak elő...ezert nincsenk meg gamek softwarek amik kihasznalnák rendesen az apu-kat vga-kat stb.

    Itt egy link pl hogy bf 4 alatt mennyit szamit a cpu...kb semmit mind1 hogy i7 van alatta vagy egy regi phenom...

    http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html

    És ez még nem is nextgen cim csak vmifele atmenet de nextgenek alatt ugyanez lesz a helyzet x86 erö szempontjabol, a gpgpu erö viszont nagyon nem lesz mind1.

    Egyedüli kerdes hogy mikor jönnek nextgen cimek...mert ha az intel elhuzza a dolgot mig fejlesztenek valamit akk megint ott vagyunnk ahol most, akkor lenne csak elönye az amd-nek ha mar lennenek gpgpu-t kihasznalo cimek hamar.

  • Zoli0726

    aktív tag

    válasz Bingisz #76 üzenetére

    Nos, ugye ezt te sem gondoltad komolyan?
    Közelítsük meg az egészet a párhuzamosság oldaláról.
    Ahhoz, hogy ki tudd használni egy i7 erejét, nyílván párhuzamosítanod kell, különben a játékod, vagy bármi más csak 1 magot használna.
    Egy kaveriben/i7 cpu teljesítmény aránya nyílván rossz, viszont mivel egy mag teljesítménye mindenképp kevés, párhuzamosítani kell, ekkor egy i7-nél párhuzamosíthatsz 8 szálra, egy kaveriben jóval többre, sőt ha gpu-t használsz erősen ajánlott, és a gpu számítási kapacitásának a nyomában sincs az i7.
    Már csak kell egy olyan keretrendszer, amivel könnyen tudd állítani azt, hogy az adott kódrészt most épp a cpu vagy a gpu futtassa le, de gondolom ezt a hsa megoldja.
    Nyílván aki még az életében nem írt egy programot sem(gpu-ra), annak ködösek ezek a dolgok, de szerintem ez valami jónak a kezdete.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés