- Magisk
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Augusztusban jön a Honor Magic V Flip 2
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#88750080 #11 üzenetére
Amely shader cache csak akkor hasznosul, ha már egyszer megtörtént a fordítás, és cache-selve lett az eredmény, amit majd később le lehet hívni. Tehát először mindenképpen akadást fog okozni.
Az a trükk, amit leírtál addig működik, amíg az egyik gyártó nem jön a meghajtójával, ami megakadályozza azokat a rajzolásokat, amiket erre a trükkre használ a fejlesztők. És jellemző, hogy jönnek ezek a meghajtók, mert jobb eredményeket lehet velük kihozni egy gyors benchmark alatt. Aztán, hogy hosszabb távon szopás? Hát, a hardvereket 5 perces programfuttatások alatt mért eredmények adják el, addig kell csúcssebességet elérni.
DirectX 12-ben sem tökéletesek erre a megoldások. Nyilván nem egy kedvező dolog, hogy xy DX12-es játék előre lefordít mindent, ami gyakorlatilag driverfrissítésenként 10-15 perces kávézás. Van már erre is terv, hiszen valaki lefordítja az adott hardver és szoftverkombinációra, amit a driver megfoghat, és feltölthet egy szerverre, és a játékok akár onnan is leszedhetnék a kódot. Az kérdés, hogy ki mikor élesít egy ilyen megoldást publikusra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Pont azért jött ki rá a patch, mert a DirectX 11-es módot nem akarták minden kódváltoztatásnál újraprofilozni a gyártók, így végül DirectX 12-re áttért a stúdió, csak ez a leképező később lett elérhető. Ezzel megoldást találtak arra a DirectX 11-es problémára, amit a régi API-val nem tudtak kezelni, mert nem befolyásolhatták a futószalagkreálást. Egyszerűen együtt kellett élni a random shader újrafordításokkal, amit szarnak tekintettek, mert túl sokszor történt meg. Ha játszod, és kipróbáltad a játékot DirectX 12 módban, akkor tapasztalhattad, hogy az első indítás sokkal tovább tart. Ez azért van, mert előre lefordítják a shadereket, hogy runtime fordításra ne is legyen szükség, ezáltal meg tudják javítani a DirectX 11-es leképező számukra kezelhetetlen gondját. Amúgy az Elex 2-nek nem kellene DirectX 12, de nyilván jó oka volt rá a fejlesztőknek áttérni, mert nem tudtak mit kezdeni a sok rendszertelen shader fordítással a régi API-n. Persze elfogadhatták volna, hogy ez van, ezt kell szeretni, de kerestek rá megoldást, és ez szerintem dicsérendő.
Teljesen jó a BF5 DX12 módja. Csak abban játszom. Egyszerűen gyorsabb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hisense LCD és LED TV-k
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ingatlanos topic!
- Építő/felújító topik
- Androidos fejegységek
- Elkezdtek szállingózni az Arctic P Pro sorozatú ventilátorai
- Nyaralás topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- PlayStation Plus Premium előfizetés 3291 Ft / hó áron!
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest