- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Ennyire erővel maradjon a benzin, mert majd pár ezer év múlva levegővel fog menni.."
Ezt miből gondolod?
Gondolom annak tisztának kell lennie, hogy az energia átalakítás hatásfokát lehet emelni. De 100% főlé nem lehet menni, illetve el sem lehet érni. A benzin nem fog megmaradni. A Diesel motoroknak dupla előnye van. A magasabb hatásfok mellett, alacsonyabb a szén-dioxid kibocsájtás.De a mai elektromos járműveknek sincs jövője. A trolibuszokhoz hasonló energiaellátással sokkal jobb hatásfok érhető el. Nem kell gyorsítani az akkumulátorokat. Nem lesznek környezetszennyezőek a nem létező akkumulátorok. Sőt veszteséget sem termelnek.
Nyilván az energiaellátás költsége komoly többletkiadás az utak építésekor.De komoly megtakarítás a járművek építésekor.
Hatalmas előny, ha csak a garázs és közút között kell saját energiaellátásról közlekednie a járműveknek. -
"Még az is nagy különbség hogy a hagyományos belső égésű motort képtelenek fejleszteni, hiába öltek bele kitudja mennyit pénzt."
???
Még nem tartunk a belsőégésű motorok hatásfok maximumánát. Az utolsó fázisa a belső hűtésű motoroknak akkor lesz, amikor. a befecskendezés utolsó fázisaiban üzemanyag helyett vizet fognak hasnélnii. Így alakítják át a hőveszteséget, munkává. Hibrid gőzgép. Ettől még messze vagyunk. Ma olcsóbb a hibrid elektromos motorok fejlesztése. -
Két megjegyzés.
A belsőégésű és az elektromos motorok között az eltolt környezetszennyezés az eltérés.
Térben van eltolva a szennyezés nagyjából fele. Az akkumulátorban tárolt energia előállítása máshol szennyez.
Időben eltolt szennyezést az akkumulátorok okozzák.
A robbanómotorok szétszedve, már alapanyagok. Az akkumulátor meg veszélyes hulladék. Ma nem sokat tudunk kezdeni velük.A fogyasztás, amit a gyártók adnak meg csak egy iránymutatás. A járművek fogyasztásának összehasonlítását teszi lehetővé.
Az teljesen biztos, hogy a megadott fogyasztási adatokat alul és felül lehet múlni. Az utóbbi egyszerűbb.
Elegendő egy városi útszakaszon végigautózni. Egyszer forgalmi csúcsban, egyszer éjszakai forgalom mentes időszakban. -
tomcat78
őstag
Maradjunk annyiban, hogy a zöldebb résszel egyet értek. De egyenlőre nem tart ott az emberiség globális szinten, hogy az elektromos autózás a termelés miatt valóban zöldnek legyen mondható. Mert attól még nagyon messze van. Ez igaz másra is, nem csak erre. Mint már írtam is, ezért tartom félrevezetőnek az eladások mögött húzódó marketing szöveget. Pusztán azért, mert a Te példáddal élve kiragadnak egy jónak értékelhető dolgot, majd a többiről hallgatnak. Mondják azt, hogy innovatív (ami szintén nem teljesen igaz, hisz nem új találmány) vagy, hogy hatékony, vagy bármi mást, ami igaz. Mert többlet áram fogyasztásra buzdítani embereket a környezet védelmében minden, csak nem "zöld" egyenlőre. Szerintem legalábbis
-
tomcat78
őstag
Bizonyos tekintetben persze. De sok függ a környezeti változóktól. Csak egy apróság pl: A közelmúlt adatai alapján 1kwh akkumulátor előállítása 85-100kg (nem elírás!) co2 "termeléssel" jár még most is, hogy próbálják az energiát nem fosszilis energiahordozókból kinyerni. Kínában ennek kb a háromszorosa ugyan ez az érték emlékeim szerint. Persze, ha ezeket a számokat levetítjük egy autó élettartamára, akkor azt gondolom, hogy valamivel környezetbarátabb lehet hosszú távon egy elektromos, mint egy hagyományos autó. Kérdés, hogy jobb e valóban annyival jelen helyzetben, mint amennyire azt meg próbálja mindenki ráhúzni. Te, végfelhasználóként valóban zöld vagy, ha mindent összevetve addig, míg boldog tulaj leszel ilyen számokkal lehet dobálózni? Persze, ez ugyanígy igaz a hagyományos autókra is! Amik utána még közvetlenül szennyezik a környezetet. Míg a villanyos csak közvetve. Így azt gondolom, hogy a sokkal környezetbarátabb azért csak feltételesen igaz. Rengeteg függ a környezeti változóktól. Természetszerüleg nem a technológia miatt!
Találtam olyan tanulmányt, ami szerint a tesla model s (ami egy "magas" fogyasztású autó a villanyosok között a maga kb 20kwh/100km energia igényével) adott szélsőséges esetben gyakorlatilag szinte semennyivel nem terheli kevésbé a környezetet, mint hagyományos társai a teljes élettartamot és gyártást is figyelembe véve. Természetesen nem a smoke and charm kategóriával összehasonlítva.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gigabyte B450M S2H + Ryzen 5 1400 kisebb-nagyobb hibával
- Nokia 105 4G (2023) charcoal, Nokia 110 4G (2023) midnight blue
- ASRock B550 PG Velocita + Ryzen 5 3600 + 32GB (4x8GB) DDR4 3600Mhz CL18
- Philips 58PUS8505 Smart LED Televízió,146 cm, 4K Ultra HD ,Android, Ambilight, HDR10+ KIJELZŐHIBÁSAN
- Canon EOS 250D kiegészítőkkel, táskával (CSAK 200 expoval !!! )
- Honor 400 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! R9 3900X / RX 6700XT / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Microsoft Surface Laptop 3 - 15 col - Fekete
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest