Új hozzászólás Aktív témák
-
-
vicze
félisten
Fú de rég vizsgáztam akkor.
Amúgy pl. olyan hülyeségek mint automata láma is tök igesítő tud lenni, ha nincs értelmes "visszajelzés". Ford-on hülyék kapok attól hogy a helyzetjelző és a fényszórót is ugyanaz jelzi vissza, na most automata lámpánál fingom nincs melyik van bekapcsolva...
-
#06658560
törölt tag
Az adaptív tempomat marha jó, nem vitatom. De ha hosszabb távokat kell megtenned úgy, hogy érdemben kormányozni sem kell, könnyű romló reakcióidőt produkálni. Most nem találok egyetlen vizsgálati eredményt sem, de már olvastam róla. Saját tapasztalatom is az volt, hogy rosszabb volt a koncentrációm ha minden ilyen be volt kapcsolva, mint egy ezeket nélkülöző autóban. Pláne ha még a hangszigetelés is hatékony és jól elszigetel az autó a környezettől.
"Rovidtavon igen, de - legalabbis nekem - a problema az, hogy hosszu utakon elfaradok/elalmosodom, es minel jobban kell figyelni, annal inkabb. Tehat adaptiv tempomattal, kenyelmes 130-140-es tempoval gond nelkul levezetek 10 orat egy nap, de amikor csucsforgalomban, asszisztensek nelkul megyek 170-el az autopalyan belso savban, a kulso meg 90-el, esetleg esik az eso, akkor 2-3 ora utan mar faradt vagyok."
na én meg pont fordítva vagyok, munka után vígan levezettem normál autóban az autópálya 300km-et 180-ig hajtva, ha belefért, de a tempomat plusz távolságtartó plusz minden egyéb 130-nál fél óra alatt elálmosított. -
Persze, de az oktatassal mindig is gond volt. Tehat ha tenyleg rendes soforoket szeretnel, akkor minimum egy par napos vezetestechnikai trening kellene (sikos palyan, etc. etc.), de a mai napig az van, hogy az oktatok feltik az autojukat, es egy intenzivebb fekezesnel is infarktust kapnak.
De mar ezeken a treningeken sem tanitjak peldaul azt, hogy ABS nelkul hogy kell fekezni, hanem pont azt mutatjak meg, hogy az ABS-t hogy kell jol hasznalni.
-
Reggie0
félisten
Viszont ahhoz, hogy ez igy elfogadhato legyen jogositvanyt is csak adaptiv rendszerre kell korlatozni azoknal akik azon vizsgaztak. Mondjuk a keszsegek tompulasa mar csak azert sem jo, mert ha hibazik a rendszer akkor kozbe kell tudni avatkozni, mert jelenleg meg a vezeto a felelos, nem a gyarto.
-
> Az adrenalin jot tesz az ebrenmaradasnak is.
Rovidtavon igen, de - legalabbis nekem - a problema az, hogy hosszu utakon elfaradok/elalmosodom, es minel jobban kell figyelni, annal inkabb. Tehat adaptiv tempomattal, kenyelmes 130-140-es tempoval gond nelkul levezetek 10 orat egy nap, de amikor csucsforgalomban, asszisztensek nelkul megyek 170-el az autopalyan belso savban, a kulso meg 90-el, esetleg esik az eso, akkor 2-3 ora utan mar faradt vagyok.
> De nekem mar baratom is meselte, hogy majdnem nekiment masnak dugoban araszolva, mert megszokta, hogy az o kocsija magatol akar allora is fekez ilyen vanszorgasnal, nem kell neki foglalkoznia vele.
Nincs ezzel semmi gond, csak nem kell olyan autot venni, ami nem tud araszolni. Nekem 7 eve automata valtos kocsim van, es biztos benaznek egy manualissal most az elso 20 percben. Megoldas: nem vezetek manualis valtos autot
-
Reggie0
félisten
Pont ez a lenyeg. Ha nem kell koncentralni, akkor konnyebben lankad a figyelem. Az adrenalin jot tesz az ebrenmaradasnak is. A masik fele, hogy elfelejted, mi mindenre is kell figyelni vezetes kozben. Sokan akkor tolatnak neki valaminek, amikor atkerulnek olyan autoba, amiben nincs tolatoradar, mert megszoktak, hogy majd ugy is csipog. De nekem mar baratom is meselte, hogy majdnem nekiment masnak dugoban araszolva, mert megszokta, hogy az o kocsija magatol akar allora is fekez ilyen vanszorgasnal, nem kell neki foglalkoznia vele.
-
Fabianus
tag
válasz
TheBikerider #15 üzenetére
Szerintem pontosan ugyanazt gondoljátok. Valamit félreértettél.
-
ddekany
veterán
válasz
Tigerclaw #12 üzenetére
A kérdés, hogy statisztikailag megdobja-e, vagy épp csökkenti a balesetek számát egy adott vezetést segítő funkció. Olyan nem lesz, hogy soha nem hibázik. De ha, teszem azt, 10-ed annyi baleset van vele, akkor is az lesz, hogy amikor van egy, arra mutogatni fognak az emberek, míg ha egy ember csinál balesetet, arra nem.
-
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
“...Arról nem is beszélve, hogy a repülés forgalom meg a közúti forgalom nem egy liga még, ha a repülésnél az időjárási körülmények is nehezítő tényezők...”
Miért? A közúti forgalomban nem nehezítő tényező az időjárás változása? Na neeee....ráadásul sokkal több jármű van az utakon, mint repülő az égen. De igazad van, más liga a kettő csak nem úgy, ahogy Te gondolod.
-
Reggie0
félisten
En amondo vagyok, hogy vissza a fizikai gombokkal, foleg az alapveto funkciokhoz.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ne felejtsuk el, hogy nem hogy a teljes onvezetes nem mukodik, de gyakran pl. a savtartas sem, amit elvileg mar tud... es nem csak a Teslara ertem, hanem mas savtartos gyartmanyra is. Van benne valami, komoly felarat fizetsz erte, de minden feature mellett ott a jogi aprobetu, hogy bizonyos korulmenyek kozott hibasan mukodhet.
Tipikus szoftverfejlesztos kibujas a feleloseg alol. Itt van mukodik, de ha megsem mukodne nem a mi hibank. Azt meg rosszabb is ha figyelned kell es hagyni kell az autot kormanyozni, mintha rendesen vezetnel, mert ott folyamatosan varod a csodat, es talan tul keson avatkozol be, mert azt varod hogy majd a savtarto reagalni fog. Mintha te lennel az oktato az autoban es varod ugrasra keszen, hogy mikor kell megis beavatkoznod. Sokkal sztresszmentesebb, ha eleve te vezetsz.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nekem az elektromos szervokormany se jon be, mert nem tudtak eltalalni az analog karakterisztikat, igy eleg furan, veszelyesen all vissza kozepallasba...nem ugy ahogy az egyszerubb rasegitos megoldasok. Mar talan a gazpedal is elektronikus, nem bowdenes. Szerintem maradjon meg a kormany es a fek is hagyomanyos, meg ha van mar ott is elektromos szervo es ABS.
-
-
btprg
senior tag
Hát ez az... De az a vicc, hogy ha nincs is még teljesen drive-by-wire, gyakorlatilag már hasonló van. (Amikor az ESP vagy a vészfékező "segítő rendszer" fékezgeti magától a kerekeket, vagy a sávtartó "segítő rendszer" rángatja a kormányt, akkor gyakorlatilag már most is bőven tud az elektronika mozgásállapotot változtatni random mechanizmusok alapján...) Valamiért mégse érdekel ez senkit, csak tapsolnak neki hogy "hű, de milyen szíp jó modern!".
Teljesen drive-by-wire autó viszont akkor se kéne, ha fizetnének érte hogy használjam. -
vicze
félisten
Ennyi erővel minden automatát egy ember programozott és minden esetben emberi mulasztás történt. A gép csak azt csinálja amit mondanak neki, kivéve ha az autómat kiveszi az irányítást a kezedből... Ugye ez történik 737 Max esetében.
Az eddigi Tesla halálos balesetek is mind emberi mulasztásra lettek visszavetve, mert hagyták, hogy az "Autopilot" vezessen, amit ugye nem szabad mert nem autó pilóta."több száz másik géptípusban meg tök jól működik."
Annyi géptípus azért nincs, illetve ez a SW erre a modellre volt jellemző kizárólag.Maga a személyi autó forgalom mondjuk úgy egy csöppnyit komplexebb mint a repülés.
-
Watchdog
aktív tag
Jó, legyen az eMMC memória chipek elhasználódása a "technológiával velejáró tényező".
De mégis, mennyi időre voltak tervezve azok a chipek? -
Fritz Teufel
addikt
Arról nem is beszélve, hogy a repülés forgalom meg a közúti forgalom nem egy liga még, ha a repülésnél az időjárási körülmények is nehezítő tényezők. Ez az önvezető téma halott ügy addig, amíg a forgalom nem teljesen önvezető és az szerencsére nem a mi generációnkban fog megtörténni. Én szeretek vezetni és nem bíznám az életem az elektronikára még akkor sem, ha a rendszerek meg lennének duplázva mint a repülésben.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
instantwater #2 üzenetére
Igy is vannak balesetek, de szerintem ott is van jopar redundans rendszer es a dokukbol gyakran pont az jon le, hogy vagy nincs mindenhol redundancia vagy nem hasznaljak ki, mert mondjuk a legsebesseget ket fele erzekelo is meri, de egyszerre csak egy mukodik. Emellett nem hiszem hogy repulogep szintu rendundanciat epitenek be majd autokba, ahogy nem lesz balesetenket komolya vizsgalat, fekete doboz, stb. ami hozzajarul hogy ki tudjanak javitani, cserelni hibas hardvereket, szoftvereket, osszeszerelesi vagy szervizgyakorlatot.
Van egy szint ameddig elmegy mondjuk a Space X/NASA, van egy szint ameddig elmegy egy Boeing vagy Airbus es van egy szint ameddig elmegy egy szemelyautot gyarto ceg. A drive-by-wire nem jelenti azt, hogy fly-by-wire szintu minosegbiztositast es redundanciat kapunk automatikusan. Fekete doboz es komoly nyomozas nelkul a legtobb hiba felderitetlenul maradna repulok eseten is. Nekimesz egy a fanak, totalkarra torik, kigyullad...szerinted lesz aki kideriti hogy egy szoftveres bug miatt nem volt kormanyzas 2 masodpercig?
-
vicze
félisten
válasz
instantwater #2 üzenetére
Pont olyan biztonságos, mint amikor az automatika 400 embert ölt meg a 737 max-szal?
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Pont par napja kaptam meg a magamet a forumon, mikor azzal jottem elo, hogy nem kellene kritikus vezeteshez szukseges dolgokat a tabletre vagy a digitalis kijelzore tenni. Mert hogy az hiper szuper, ipari tablet, sosem romlik el....
Mi lesz ha a jovben drive-by-wire -re valtanak es az az alrendszer adja meg magat egy egy pillanatra, kormany, fek nelkul hagyva a vezetot?Talan nem jatekkonzolt kellene extrakent beepiteni, hanem meg tobb redundans hardvert, szoftvert, foleg ha a tenyleges onvezetes a cel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik
- Sorozatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Béta iOS-t használók topikja
- Milyen program, ami...?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- IBM/Lenovo Thinkpad T60
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged