Márciustól cseréli a Tesla a chipet a visszahívott modellekben

Több ezer 2018 előtt gyártott Model S és X-ben már cserélték a veszélyt rejtő eMMC NAND egységet, 135 ezer modell azonban még hátravan.

Nem minden arany, ami fénylik a Teslánál sem: több Model S és X tulajdonos jelezte, hogy pillanatokra kikapcsol járműve érintőképernyője, kritikus funkciók használatától megfosztva a sofőrt vezetés közben, és a potenciális biztonsági kockázatok miatt az amerikai Autópálya Forgalombiztonsági Igazgatóság (NHTSA) az ügyben nyomozást indított, melynek eredményéről pár hete számoltunk be. Ennek értelmében a Teslának vissza kell hívnia mintegy 158 ezer, 2012 és 2018 között legördült Model S luxusszedánt és 2016 és 2018 között gyártott Model X SUV-t.

Egy 2018-ban gyártott Model X, melyet most visszahívnak hardveres cserére
Egy 2018-ban gyártott Model X, melyet most visszahívnak hardveres cserére (forrás: WhichCar) [+]

Ezek a járművek a Tesla első generációs médiakontrollerét (MCU1) használták Nvidia Tegra 3 processzorral és 8 GB-os eMMC tárolóval a fedélzeten, és ez utóbbinak az elöregedésével jöttek elő a problémák, amelyek potenciálisan a vezetést is veszélyessé tehetik. A Tesla ezért tavaly meghosszabbította az érintett járművek vonatkozó hardverének jótállását, így több ezren díjmentesen kicserélték a chipet, januárban pedig az NHTSA kötelezte a Teslát, hogy az összes többi érintett jármű esetében is történjen ez meg. A Tesla álláspontja szerint amúgy a chip elhasználódása a technológiával velejáró tényező, és nem hardverdefekt, aminek a szerv minősítette, ugyanakkor jobbnak látta a dolog elébe menni, és bejelentette saját, „önkéntes” visszahívási programját.

Az új Model X és S multimédiás egységének blokkdiagramja, AMD Navi 23 GPU-val
Az új Model X és S multimédiás egységének blokkdiagramja, AMD Navi 23 GPU-val (forrás: Tweakdown) [+]

A Teslarati által publikált dokumentáció szerint 134 951 jármű maradt, amely tárolócserére vár, a Tesla pedig március 30-tól jelez a tulajoknak, hogy kész a helyi szervizközpont Model S vagy X EV-jüket fogadni. A 2018 után készült Model S és X, illetve a Model 3 és Y járművek amúgy már a Tesla MCU2 fedélzeti számítógépét használják, a minap bejelentett Model S és X frissítés pedig a szokásos hardver és az önvezető computer mellé 10 teraflopnyi számítási teljesítményt kapott konzolszintű játékélmény biztosítására, és a katalógusban a Witcher III: Wild Hunt után a Cyberpunk 2077-is felbukkanhat – na, ott is csúszott hiba a gépezetbe.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés