Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Reggie0

    félisten

    válasz emvy #19 üzenetére

    Pont ez a lenyeg. Ha nem kell koncentralni, akkor konnyebben lankad a figyelem. Az adrenalin jot tesz az ebrenmaradasnak is. A masik fele, hogy elfelejted, mi mindenre is kell figyelni vezetes kozben. Sokan akkor tolatnak neki valaminek, amikor atkerulnek olyan autoba, amiben nincs tolatoradar, mert megszoktak, hogy majd ugy is csipog. De nekem mar baratom is meselte, hogy majdnem nekiment masnak dugoban araszolva, mert megszokta, hogy az o kocsija magatol akar allora is fekez ilyen vanszorgasnal, nem kell neki foglalkoznia vele.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz emvy #19 üzenetére

    Az adaptív tempomat marha jó, nem vitatom. De ha hosszabb távokat kell megtenned úgy, hogy érdemben kormányozni sem kell, könnyű romló reakcióidőt produkálni. Most nem találok egyetlen vizsgálati eredményt sem, de már olvastam róla. Saját tapasztalatom is az volt, hogy rosszabb volt a koncentrációm ha minden ilyen be volt kapcsolva, mint egy ezeket nélkülöző autóban. Pláne ha még a hangszigetelés is hatékony és jól elszigetel az autó a környezettől.

    "Rovidtavon igen, de - legalabbis nekem - a problema az, hogy hosszu utakon elfaradok/elalmosodom, es minel jobban kell figyelni, annal inkabb. Tehat adaptiv tempomattal, kenyelmes 130-140-es tempoval gond nelkul levezetek 10 orat egy nap, de amikor csucsforgalomban, asszisztensek nelkul megyek 170-el az autopalyan belso savban, a kulso meg 90-el, esetleg esik az eso, akkor 2-3 ora utan mar faradt vagyok."

    na én meg pont fordítva vagyok, munka után vígan levezettem normál autóban az autópálya 300km-et 180-ig hajtva, ha belefért, de a tempomat plusz távolságtartó plusz minden egyéb 130-nál fél óra alatt elálmosított.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák