Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Pont par napja kaptam meg a magamet a forumon, mikor azzal jottem elo, hogy nem kellene kritikus vezeteshez szukseges dolgokat a tabletre vagy a digitalis kijelzore tenni. Mert hogy az hiper szuper, ipari tablet, sosem romlik el....
    Mi lesz ha a jovben drive-by-wire -re valtanak es az az alrendszer adja meg magat egy egy pillanatra, kormany, fek nelkul hagyva a vezetot?

    Talan nem jatekkonzolt kellene extrakent beepiteni, hanem meg tobb redundans hardvert, szoftvert, foleg ha a tenyleges onvezetes a cel.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz instantwater #2 üzenetére

    Igy is vannak balesetek, de szerintem ott is van jopar redundans rendszer es a dokukbol gyakran pont az jon le, hogy vagy nincs mindenhol redundancia vagy nem hasznaljak ki, mert mondjuk a legsebesseget ket fele erzekelo is meri, de egyszerre csak egy mukodik. Emellett nem hiszem hogy repulogep szintu rendundanciat epitenek be majd autokba, ahogy nem lesz balesetenket komolya vizsgalat, fekete doboz, stb. ami hozzajarul hogy ki tudjanak javitani, cserelni hibas hardvereket, szoftvereket, osszeszerelesi vagy szervizgyakorlatot.

    Van egy szint ameddig elmegy mondjuk a Space X/NASA, van egy szint ameddig elmegy egy Boeing vagy Airbus es van egy szint ameddig elmegy egy szemelyautot gyarto ceg. A drive-by-wire nem jelenti azt, hogy fly-by-wire szintu minosegbiztositast es redundanciat kapunk automatikusan. Fekete doboz es komoly nyomozas nelkul a legtobb hiba felderitetlenul maradna repulok eseten is. Nekimesz egy a fanak, totalkarra torik, kigyullad...szerinted lesz aki kideriti hogy egy szoftveres bug miatt nem volt kormanyzas 2 masodpercig?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz btprg #9 üzenetére

    Nekem az elektromos szervokormany se jon be, mert nem tudtak eltalalni az analog karakterisztikat, igy eleg furan, veszelyesen all vissza kozepallasba...nem ugy ahogy az egyszerubb rasegitos megoldasok. Mar talan a gazpedal is elektronikus, nem bowdenes. Szerintem maradjon meg a kormany es a fek is hagyomanyos, meg ha van mar ott is elektromos szervo es ABS.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz vicze #8 üzenetére

    Ne felejtsuk el, hogy nem hogy a teljes onvezetes nem mukodik, de gyakran pl. a savtartas sem, amit elvileg mar tud... es nem csak a Teslara ertem, hanem mas savtartos gyartmanyra is. Van benne valami, komoly felarat fizetsz erte, de minden feature mellett ott a jogi aprobetu, hogy bizonyos korulmenyek kozott hibasan mukodhet.

    Tipikus szoftverfejlesztos kibujas a feleloseg alol. Itt van mukodik, de ha megsem mukodne nem a mi hibank. Azt meg rosszabb is ha figyelned kell es hagyni kell az autot kormanyozni, mintha rendesen vezetnel, mert ott folyamatosan varod a csodat, es talan tul keson avatkozol be, mert azt varod hogy majd a savtarto reagalni fog. Mintha te lennel az oktato az autoban es varod ugrasra keszen, hogy mikor kell megis beavatkoznod. Sokkal sztresszmentesebb, ha eleve te vezetsz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák