- Realme GT 2 - aláírjuk
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- iPhone topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
Ez a benzinár nem azért érdekes kérdés, mert most 450, felőlem lehet 600 is, ha nekem menni kell, azt kifizetik az ügyfelek, hanem hogy egy autó a havi 2000km-rel, meg egy sima vegyes 7 literrel számolva eléget évi 12X 140, azaz 1680 liter benzint, ami pénzben 750 ezer forint, 5 év alatt csak ez 3.8 milla, és a szervizelés, olajcsere, szenzorok, kettőstömegű, ez- az bele sincs számolva. Na ehhez képest egy elektromos nem szervizigényes, akár lehetne megújulókból is tölteni, és ezt a döntéshozók vagy nem látják, vagy még mindig nagyon erős az olajlobbi. És akkor meg lehet nézni, hogy mi minden kell ahhoz, hogy a kőolaj feljöjjön, és abból betankolható üzemanyag legyen, azért gondolom te is egyszerűbbnek találod, hogy holnap kimennek felrakni hozzád egy napelemet, rádugod a kocsit, ami teletöltődik...
Sem helyi, sem távoli légszennyezés nincs, se tankolás nincs se olajcsere nincs.
Én ezt látom, amennyire működik ez egy családnak leegyszerűsítve, úgy kell működjön 100 meg 100 ezer, meg 2 millió családnak is, és akkor ott vagyunk, hogy már az országról beszélünk..
2021-ben már rég az elektromos átállást kellene tervezni, de 4-5 éven belül. A leírt módszer szerintem működőképes lenne, ha nem lenne senki, akinek nagyon érdekben áll mindezt megfúrni.Amúgy ez a következtetés, hogy nem lesz áram, nem tűnik alaposan átgondoltnak, hiszen még egy gondolatmenetet, számítógépes modellezést se kell végigvezetni a helyes válaszhoz, mert példát ugyan nem tudsz mondani, ahol ez történik, de ma is lehet épp elég példát találni, hogy megoldott a sok elektromos autó töltése áramszünet nélkül. Ha ott meg tudták, itt miért ne lehetne?
-
Tigerclaw
nagyúr
Sok ertelme nincs. Az autogyarak nem akartak/akarnak ilyen lovat. Az olajipar plane nem. Az energiaiparba beszallitok talan jol jarnak, de az energiaszolgaltatoknak szerintem meg terve sincs arra, hogy mit kellene csinalniuk, foleg hogy nem kolthetnek milliardnyi eurokat valamire ami talan sosem fog letezni. Az EU-s politikusok meg azt se tudjak, hogy mirol dontenek, csak valami scifi utopiaval probaljak elerni a kornyezet vedelmet, mikozben rengeteg ezzel kapcsolatos nagy problemat meg tudnanak oldani sokkal egyszerubb modszerrel, olcsobban, amihez raadasul a technologia is letezik, es anyagilag is illeszkedik ebbe a gazdasagpolitikai kornyezetbe.
Olyan mintha meztelen lenne a kiraly, csak kisebbsegben lennenek azok akik ramutatnak.
Egyebkent meg ez a lazalom is megvalosithato lenne, ha nem ragaszkodnanak ahhoz hogy kompromisszumok nelkul valtsak le a mai autokat elektromosra. Tenyleg igaz, hogy a Fold IQ-ja allando, csak egyre tobben jutunk ra.
-
Rick4
félisten
Nade leírtam,az önmagában kevés, hogy 15 év múlva nem gyárthatnak belsőégésűt, hanem keretek és lehetőségek kellenek, mindez szabályokkal, törvényekkel megtámogatva. Lehet kötelezni a gyártókat, hogy mindenhova az eladott autóik számának függvényében legyen telepítve megújulós erőmű, ezt lehet kombinálni rendszerbe táplálós szaldós elszámolással, ( a rendszerből kivett vw, bmw, peugeot típusok által kivett energia, és a rendszerbe táplált ezen gyártók által létrehozott és üzemeltetett erőművek teljesítményének különbsége) lehet órási akkupakkokkal megtámogatott, csak szigetüzemben működő töltőállomás, ez lehet kombinálva egy bármiféle munkát végző gép energiaellátását végző napelemparkkal, ami nappal dolgozik, mikor energiafelesleg van, éjjel meg visszatölt az akksikba, pl egy sima gravitációs vízszivattyú- generátor, és éjjel amúgyis kevesebb a töltés, ahogy egy sima benzinkúton is kevesebb, de szerintem erre a gondolatsorra már ráálltak a nálam sokkal okosabbak, és előbb- utóbb meglesz a legnagyobb hatásfokú, leggazdaságosabb megoldás. Addig is a jelenlegi rendszer, ami itthon is működik, különösebb ráköltés nélkül elmegy még 8-10 évig, a mavir és paks megoldja a hullámzó felvételt, és mostmár a hullámzó betáplálást is, éjszaka is lehet otthon világítani, tölteni, szerintem az elektromosok 1-2%-ot tesznek ki a teljes gépjárműállományból.
És akkor az ember lakótelepen lakik, oké, problémás, nade napi 6-8 órát dolgozik, 30 percet vásárol, beül egy étterembe, moziba, ergo a napi 25-30 km-t kell utánatölteni, egy jobb autó azt a 2050%-ra töltést 20 perc alatt megoldja. Mire annyi autó lesz, aminek sok töltő kell, lesz sok töltő is, ne aggódj.
Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy az igazi zöld megoldás akkor fog születni, ha a töltőállomások szigetüzemű napelemparkokkal lesznek összekötve, és nem kell a hálózatot terhelni ezzel.
Ráadásul egy ilyen napelempark egész jól tervezhető 25 évre, egyrészt a termőföldnek is jót tesz a 25 év pihentetés, régen nem véletlenül hagyták ugaron forgóban, pontosabban parlagon, mert az felel meg hasonló időintervallumnak, manapság meg erre nem érnek rá, tolják bele a műtrágyát, és hadd szóljon, majd most mást fognak a napelemek alatt, az árnyékban termelni.
Természetesen szorosan emellett az élelemtermelést is fejleszteni kell, vagy 15 év múlva alapvetően mást kell enni, vagy hatékonyabban kell termelni, mert bár ezek a művelés alól kivont területek a termőföldnek kis %-át fogják érinteni, de évről évre több ember lesz kb ugyanannyi termőterületre.
Nem félek attól, hogy rossz felé megy a dolog, egy elhasznált, az autóban már kiszolgált akksipakk legyen a 85-90-ből csak 40KW-os, a rossz cellákat kiiktatva maradjon csak 30KW, egy napelemmel kombinálva, ami nappal tölt és minden mást kiszolgál, éjjel meg a 30KW-os akksi 12 órán át tud 2.5 KWh-t leadni, az meg nem kevés, ha alszik a család. Egy komplett családi házat simán leválasztasz vele a hálózatról, ez a technológia már ma is működőképes, létező dolog, és egy ilyen akksipakk még tud 10 évet szigetüzemben, szóval mire azokkal az akksikkal kezdeni kell valamit, addigra meglesz a technológia a teljes újrahasznosításra is.Én jövőre szeretnék a belsőégésűektől végleg elköszönni, és itt is Tesla van tervben. Pláne hogy autóalkatrészekkel foglalkozom, nagyjából tisztában vagyok egy Tesla és egy belsőégésű jármű alkatrészigényével egy sima 100-ezer- 200 ezer km futott km közötti használat alatt, a közbülső normál karbantartásról, plusz a jelenlegi 450Ft körüli üzemanyagárról már nem is beszélve.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- PlayStation 5
- Drum 'n' bass
- Kutya topik
- OLED monitor topik
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Realme GT 2 - aláírjuk
- További aktív témák...
- GIGABYTE GTX 1050 OC 2GB videókártya
- Asus ROG Strix G15 G512LW - 15.6" FullHD 240Hz - i7-10750H - 16GB - 512GB SSD - Win11 - RTX 2070 8GB
- Gyári Apple tokok iPhone 12-13-14-15-16pm
- AKCIÓ! GAMER PC: Új i5-14400F (10mag/16szál) +Új RTX 5060 Ti +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- Lenovo ThinkPad L590 / Intel CORE i5 / 8gb ram / 256gb SSD / FHD kijelző / Windows 11
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- Xiaomi Redmi 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- BESZÁMÍTÁS! 32GB ADATA XPG Lancer RGB 7200MHz DDR5 garanciával hibátlan működéssel
- PlayStation Plus Premium előfizetés 3291 Ft / hó áron!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest