Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rick4

    félisten

    válasz Reggie0 #92 üzenetére

    Ennek az elvnek csúnyán ellentmond az a tény, hogy egy nagyon egyszerű módon se sikerül helyretenni a közlekedést. Tudjuk, hogy nem ekkora forgalomra lettek tervezve az utak, tehát szegmentáljuk a közlekedőket. A városvezetők nem képesek a dugókat csökkenteni akár a cégekkel- iskolákkal lebeszélve, hogy x cégek 3-kor engedik haza a melóst, y cégek 4-kor, egyik iskola 8-kor kezd, a másik 7-kor, vagy még egyszerűbb, páros és páratlan végű rendszámmal más idősávban lehet (büntetlenül) autózni, és lehetne az előbbivel kombinálni négyfelé is osztva, és nem az lenne, mint most, hogy egyszerre beömlik a millió autós az útra, és mindenki 4-kor áll a dugóban... Bezzeg 2-kor meg 7-kort simán lehet autózni. Akkor csak az a bja, hogy egyszerre sok az autó. És akkor nem fele időről beszélünk, hanem 20 perc vs 2 óra arányokról, amit napi szinten mindenki tudna hasznosabb dolgokkal tölteni, tehát nemzetgazdaságilag is hasznos, plusz nem áll az egész körút kipufogógázban, tehát egészségügyileg, környezetvédelmileg szintén a 20 perc vs 2 óra arányok érvényesek, plusz plusz plusz... Lehetne még sorolni az előnyöket, holott ellenérv mindössze annyi lehet, hogy egy pici kis kényelmetlenség van, mert egy órával korábban kelsz, ha nem tetszik, vegyél másik autót másik rendszámmal, menj másik munkahelyre, ahonnan 4-kor jössz ki.
    És ez nem hogy Pesten, a bolygó egyetlenegy országának egyetlenegy városában se működik. És különvehetjük a terhet szállító, dolgozó melóst a hobbiautóstól, soha sehol egyetlenegy szempontból sem volt megkülönböztetve az egyik típus a másiktól, holott már ezzel is hatalmas lépést tennének a városok a légszennyezettség ellen, semmilyen irányban nincs fejlődés, nincs hatástanulmány se, ötlet se semmire.

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

  • Rick4

    félisten

    válasz #16820480 #118 üzenetére

    A felmelegedés nem a fejlődés része, hanem egy rossz következménye. Ráadásul nem is konkrétan a fejlődésé, hanem a fejlődésnek az a rossz része, ami a jövővel mit sem törődő, csak a profitot hajhászó, és trükkökkel, hazugsággal, megvesztegetéssel, szándékosan rossz technológiát használó, a környezetre káros módon működő cégektől származik. Ma is tudni ilyenekről, ennek ellenére ők mégis megvannak, hiszen a törvényeket már ők diktálják...

    Mindezt lehetett volna előre látni, de ahogy Galilei is látta, hogy a Föld nem lapos, az inkvizíció mégis betiltotta a könyveit, tanait, ugyanúgy vannak most is, akikre lehetne és kellene figyelni, de sokak érdeke egész mást kíván.

    De ez a világ nem a mindent jól csinálni akaró, mindenre odafigyelő emberekről szól, hanem a gusztustalanul, mindenen és mindenkin átgázoló vagyont felhalmozó emberekről, a szükségleteiket meghaladó mértékben mindent felhalmozó egyszerűbb emberekről, és ezen emberek életmódja miatt szenvedőkről szól. Az, hogy van pár cég, aki tenne valamit, meg van pár cég aki tesz is valamit, illetve akad pár cég, aki ebben profitot is lát, meg van pár ember, aki csak ennek él, még édeskevés. Az irány jó, a tempó lassú.

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

  • Rick4

    félisten

    válasz #16820480 #123 üzenetére

    Na mondjuk ezzel aztán nem vagyunk előrébb, hoztak egy szabályt, amit véghez kell vinni, bármi áron. Ezt a bármi árat viszont az országok, az emberek, és minden más területtől elvonás fogja megfizetni. A döntéshozóknak itt sem az lenne a dolga, hogy becsukjanak egy kaput, hanem hogy előtte kinyissanak két másikat.

    Az, hogy lett egy szabály, miszerint ettől a dátumtól nem gyárthatnak belsőégésű autót, valahol az ovi és a kisiskola határán mozog, ez se nem iránymutatás, se nem hatástanulmány után meghozott felelős döntés. Valóban idióták ülnek ott, és igen, ez így nagyon rossz lesz nekünk.
    Simán elég lett volna, hogy az új, környezetbarát akksi- motor- hajtás technológiák kifejlesztése, alkalmazása teljes mértékben támogatott kormányzatilag, az új elektromosok mellett 100 autónként x számú töltőhálózat kiépítés is kötelező a gyártóknak, mindez kizárólag megújulókból, akár nekik is kötelező napelempark építés, plusz kötelezően nullszaldós hálózatba betáplálás, és szaldó ellenőrzés után deficites bevitelnél rommá büntetés, és persze az új elektromos autókra szigorúan 0% áfa.
    Napelemtelepítés családi házakra is mehetne simán 0%-os áfával.

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

  • Rick4

    félisten

    válasz Tüzi #136 üzenetére

    Nade leírtam,az önmagában kevés, hogy 15 év múlva nem gyárthatnak belsőégésűt, hanem keretek és lehetőségek kellenek, mindez szabályokkal, törvényekkel megtámogatva. Lehet kötelezni a gyártókat, hogy mindenhova az eladott autóik számának függvényében legyen telepítve megújulós erőmű, ezt lehet kombinálni rendszerbe táplálós szaldós elszámolással, ( a rendszerből kivett vw, bmw, peugeot típusok által kivett energia, és a rendszerbe táplált ezen gyártók által létrehozott és üzemeltetett erőművek teljesítményének különbsége) lehet órási akkupakkokkal megtámogatott, csak szigetüzemben működő töltőállomás, ez lehet kombinálva egy bármiféle munkát végző gép energiaellátását végző napelemparkkal, ami nappal dolgozik, mikor energiafelesleg van, éjjel meg visszatölt az akksikba, pl egy sima gravitációs vízszivattyú- generátor, és éjjel amúgyis kevesebb a töltés, ahogy egy sima benzinkúton is kevesebb, de szerintem erre a gondolatsorra már ráálltak a nálam sokkal okosabbak, és előbb- utóbb meglesz a legnagyobb hatásfokú, leggazdaságosabb megoldás. Addig is a jelenlegi rendszer, ami itthon is működik, különösebb ráköltés nélkül elmegy még 8-10 évig, a mavir és paks megoldja a hullámzó felvételt, és mostmár a hullámzó betáplálást is, éjszaka is lehet otthon világítani, tölteni, szerintem az elektromosok 1-2%-ot tesznek ki a teljes gépjárműállományból.
    És akkor az ember lakótelepen lakik, oké, problémás, nade napi 6-8 órát dolgozik, 30 percet vásárol, beül egy étterembe, moziba, ergo a napi 25-30 km-t kell utánatölteni, egy jobb autó azt a 2050%-ra töltést 20 perc alatt megoldja. Mire annyi autó lesz, aminek sok töltő kell, lesz sok töltő is, ne aggódj.
    Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy az igazi zöld megoldás akkor fog születni, ha a töltőállomások szigetüzemű napelemparkokkal lesznek összekötve, és nem kell a hálózatot terhelni ezzel.
    Ráadásul egy ilyen napelempark egész jól tervezhető 25 évre, egyrészt a termőföldnek is jót tesz a 25 év pihentetés, régen nem véletlenül hagyták ugaron forgóban, pontosabban parlagon, mert az felel meg hasonló időintervallumnak, manapság meg erre nem érnek rá, tolják bele a műtrágyát, és hadd szóljon, majd most mást fognak a napelemek alatt, az árnyékban termelni.
    Természetesen szorosan emellett az élelemtermelést is fejleszteni kell, vagy 15 év múlva alapvetően mást kell enni, vagy hatékonyabban kell termelni, mert bár ezek a művelés alól kivont területek a termőföldnek kis %-át fogják érinteni, de évről évre több ember lesz kb ugyanannyi termőterületre.
    Nem félek attól, hogy rossz felé megy a dolog, egy elhasznált, az autóban már kiszolgált akksipakk legyen a 85-90-ből csak 40KW-os, a rossz cellákat kiiktatva maradjon csak 30KW, egy napelemmel kombinálva, ami nappal tölt és minden mást kiszolgál, éjjel meg a 30KW-os akksi 12 órán át tud 2.5 KWh-t leadni, az meg nem kevés, ha alszik a család. Egy komplett családi házat simán leválasztasz vele a hálózatról, ez a technológia már ma is működőképes, létező dolog, és egy ilyen akksipakk még tud 10 évet szigetüzemben, szóval mire azokkal az akksikkal kezdeni kell valamit, addigra meglesz a technológia a teljes újrahasznosításra is.

    Én jövőre szeretnék a belsőégésűektől végleg elköszönni, és itt is Tesla van tervben. Pláne hogy autóalkatrészekkel foglalkozom, nagyjából tisztában vagyok egy Tesla és egy belsőégésű jármű alkatrészigényével egy sima 100-ezer- 200 ezer km futott km közötti használat alatt, a közbülső normál karbantartásról, plusz a jelenlegi 450Ft körüli üzemanyagárról már nem is beszélve.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

  • Rick4

    félisten

    válasz Tigerclaw #143 üzenetére

    Én tudom, hogy rossz irányba mutat a döntéshozók hozzáállása, erről írtam.
    A pénzes vevőkör kiszolgálása az első években volt, mostmár gyártják a 3-ast, ami mondhatni népautó is lehet, de mindenképp látható, hogy ezzel elmentek afelé, hogy minél többet eladjanak, tehát a gyártásmennyiség növelésével plusz profithoz jussanak, egy idő után a fejlesztések megtérülnek, onnantól meg iszonyat pénz marad meg nekik.
    Amúgy egy 3-as performance tesla a maga 455 lóerjével, meg a fizetősben is kb 900Ft-os 100km költségével miért is ne lenne versenyképes jelenleg is? Bruttó 20M-ért már most is egy mindenes kocsit kapsz, aminek a szervizköltsége kb nulla, 2 liternyi benzin árát eszi meg 100-on, és egy csomó olyan dolgot tud, amit mások még midig nem, és ha kell, még megy is mellé, mint a barom. Persze én is azt mondom, bőven elég lenne egy 200 lovas összkerekes tesla x, de ha már van 800 lovas, inkább az lesz. Az eladási számok alapján nehéz azt mondani, hogy rétegigényt szolgálnak ki, nyugaton, meg északon, ahol persze támogatva vannak, már többet adnak el ezekből a 3-asokból, mint belsőégésűből.

    A Tesla, vagy csak az elektromos autó, mert ne ragadjunk le egy márkánál, olyan, mint régen a fekete- fehér után a színes tévé, a nagy semmi helyett a videomagnó, aztán a videomagnó, meg kazettás magnó helyett CD, meg dvd lejátszó, utána meg a fülkék, otthoni vezetékes készülékek helyett a mobiltelefon. Gondolj vissza, mindegyik a gazdagok kiváltsága volt a megjelenés után, és mindegyik bármi hasonlóhoz képest többszörösébe került.
    Ma meg akárki vehet ilyeneket, végül olcsóbb lett az új technika gyártása, mint a régié, kevesebbet kajált, jobb paraméterei voltak, és ma már mindenkinek van. Miért pont az elektromos autó lenne kivétel?

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

  • Rick4

    félisten

    válasz tasiadam #150 üzenetére

    A hidrogén se lenne rossz, ötlet, csak épp van kb 100 ellenérv vele szemben, amik a villanyos oldalon nincsenek.
    A néhány egyszerű pl az, hogy hogy az üzemanyagot valahogy be kell gyűjteni, tárolni, el kell juttatni oda, ahol azt az autóba töltjük, ezt mind lehet szintén hidrogénüzemű járművel, de attól, hogy nincs kipufogó oldali szennyezés, még van fáradt olaj, ezáltal ugye az olajtermelés is tovább működik, a megsemmisítés oldaláról nem is beszélve, a belsőégésű meg kb 50% max hatásfokot tud a legeslegjobb megoldásokkal, és kampó.

    Euto1 OHV motor, nade pont erről beszélek, a szigorúság lehet simán meghozott törvény, amit be kell tartani, és lehet a másik oldalon egy olyan szabály, mai ezen az oldalon nem hogy belekényszeríti a gyártókat, hanem utat mutat nekik egy jobb lehetőség felé.

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

  • Rick4

    félisten

    válasz Tüzi #151 üzenetére

    Ez a benzinár nem azért érdekes kérdés, mert most 450, felőlem lehet 600 is, ha nekem menni kell, azt kifizetik az ügyfelek, hanem hogy egy autó a havi 2000km-rel, meg egy sima vegyes 7 literrel számolva eléget évi 12X 140, azaz 1680 liter benzint, ami pénzben 750 ezer forint, 5 év alatt csak ez 3.8 milla, és a szervizelés, olajcsere, szenzorok, kettőstömegű, ez- az bele sincs számolva. Na ehhez képest egy elektromos nem szervizigényes, akár lehetne megújulókból is tölteni, és ezt a döntéshozók vagy nem látják, vagy még mindig nagyon erős az olajlobbi. És akkor meg lehet nézni, hogy mi minden kell ahhoz, hogy a kőolaj feljöjjön, és abból betankolható üzemanyag legyen, azért gondolom te is egyszerűbbnek találod, hogy holnap kimennek felrakni hozzád egy napelemet, rádugod a kocsit, ami teletöltődik...
    Sem helyi, sem távoli légszennyezés nincs, se tankolás nincs se olajcsere nincs.
    Én ezt látom, amennyire működik ez egy családnak leegyszerűsítve, úgy kell működjön 100 meg 100 ezer, meg 2 millió családnak is, és akkor ott vagyunk, hogy már az országról beszélünk..
    2021-ben már rég az elektromos átállást kellene tervezni, de 4-5 éven belül. A leírt módszer szerintem működőképes lenne, ha nem lenne senki, akinek nagyon érdekben áll mindezt megfúrni.

    Amúgy ez a következtetés, hogy nem lesz áram, nem tűnik alaposan átgondoltnak, hiszen még egy gondolatmenetet, számítógépes modellezést se kell végigvezetni a helyes válaszhoz, mert példát ugyan nem tudsz mondani, ahol ez történik, de ma is lehet épp elég példát találni, hogy megoldott a sok elektromos autó töltése áramszünet nélkül. Ha ott meg tudták, itt miért ne lehetne?

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

  • Rick4

    félisten

    válasz #32839680 #259 üzenetére

    Ez az eltartó meg eltartott dolog hogy jön az usához? :D
    Ott nincs állami beavatkozás a nyugdíjrendszerbe, szóval nem az aktuális eltartót befizetéseiből fizetik ki az aktuális eltartottakat, pontosabban részben van csak a dolgo átfedésben, de akik aktív korukban befizettek, azok a saját pénzüket kapják vissza szép lassan csepegtetve.
    A magyar és sok más ország rendszeréhez képest tök más, semmi köze hozzájuk.

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

  • Rick4

    félisten

    válasz vzsryl #250 üzenetére

    Jaja, nő, pl a svédenél van olyan szám is, hogy 100 gyerekből 2 fehér. Ott nem kell háborúra se várni, mergtörténik minden magától, 10 év múlva a nem fehérek lesznek többen, és demokratikusan szavaznak maguknak képviselőket, akik aztán majd hoznak nekik és a sariának megfelelő törvényeket.

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák