- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Netfone
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
- = Zk = -
félisten
Inkabb be kene vezetni a szemelyautokra is az utdijat, kezdetnek kilometerenken 100 Forint kornyeken.
nah, ebből mekkora balhé lenne itthon és világszerte
sztem jogosan, erre nincs felkészülve egy tömegközlekedési hálózat pl, sem itthon sem más országokban... idehaza a BKK lehalna, ha Bp lakossága lerakná az autóikat 1 egész napra.... hát máég ha országos lenne a dolog" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
tibaimp
nagyúr
OK, de az autó sokszor kell, nem tudod megkerülni. Én munkába jártam vele, vittem innen még 2-3 munkatársamat is, de a bányászat, az minek?
Na mindegy, ezen most ne vitatkozzunk, úgy sem ezen a szinten dől el a dolog.
Az autózás megadóztatása meg csak újabb áremelkedést hozna, mert kb. mindenki beépítené azt is az árába és a vevő fizetné meg.A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
addikt
Hát azért nem csak kényelem ez. Én pl naponta ingáztam ezelőtt 9évig, csúcsforgalomban autóval 45perc volt az út, ha nem volt csúcs, akkor 30-35perc. Na most ha busszal mentem volna, akkor ugyanez az út 1.5 óra, azaz napi 1.5-2 óra ment volna el csak úgy a semmire. És szerintem az állapotokat se kell taglalni, hogy az úton nem kell nyomorogni, nem érintkezel annyi emberrel (így valószínűleg kevesebbszer leszel beteg). Ha meg lenne oldva a tömegközlekedés normálisan, akkor nyílván sokan választanák azt. De nincs.
Hál istennek már itthonról dolgozok és míg ennél a cégnél maradok nem is kell utazni többet. El tudom én tölteni hasznosabban is az ingázásból megmaradt időt.
[ Szerkesztve ]
-
tibaimp
nagyúr
Úgy ahogy Create. írta! Én sem vállaltam be +2 órát naponta, csakhogy vonattal menjek. 1 hónapra kipróbáltam....1 hét után ültem vissza a kocsiba, a többiek is örültek jöhettek ismét velem.
Nem tudom, Te bevállalnál-e +2 órát minden munkanap pluszban a családtól, az otthontól távol, egy szaros vonat fülkében, csakhogy kíméld a környezetet? Ne haragudj, de én ezt kicsit álszentnek érzem a részedről, ha igen. De, persze az is OK.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
addikt
Itt pl nálunk az a baj, hogy a busz fullon van, az utolsó ember az ajtónak nekiszorulva utazik és nem indítanak +1 buszt. A vonat meg olyan kiszámíthatatlan, vagy jön időben vagy késik egy csomót, amit egy munkahely se tolerálna szerintem. Rollerrel meg nem mehetsz főúton, lévén két város közt ingázol. Nagyobb városokban meg ahogy én vettem észre a gyerekeket viszik a szülők oviba/általános iskolába, mert egyszerűen nem lehet őket még tömegközlekedni engedni, ezen az ár se nagyon fog változtatni. Sokkal összetettebb ez , minthogy ráhúzzuk a kényelemre. Ahhoz, hogy csökkenjen az autóforgalom előbb a tömegközlekedést fel kellene húzni egy élhető színvonalra. 100éve volt munkahely a saját kisvárosodban is. Most megyénként van pár nagyobb város, ahova ingáznak a környező kisvárosokból. Nem lehet összehasonlítani azokat az időket a mostanival.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
A közlekedés hatékonyságának nemzetgazdasági hatása van.
A tömegközlekedési beruházások megtérülését is úgy számolják, hogy ha A és B között egy új metróval 30%-ot csökken az utazási idő, az nemzetgazdasági szinten X egységnyi pénzt jelent, így ki lehet kalkulálni, hogy megéri-e az adóból metróra költeni.
Tehát a közlekedés kérdést nem lehet annyival elintézni, hogy hát kényelmesek az emberek és nem hajlandóak két órával többet buszozni, mert ez alapvetően nem a kényelemről, hanem a gazdaság hatékonyságáról szól.
Attól, hogy Gipsz Jakab autó helyett vonatra ül még nem lesz a kripto kevésbé környezetszennyező vagy kevésbé haszontalan, tehát ha a közlekedést veted össze a kriptoval, akkor tedd mellé a számokat is, hogy az az energia, amit kriptora elégetnek mennyivel jobban hasznosul az ország gazdaságában, mintha ugyanazt közlekedésre költötték volna. -
#54625216
törölt tag
Természetesen a környezetszennyezést is figyelembe veszik a közlekedési beruházások megtérülésének kalkulációjakor.
A fő gond a kriptókkal, hogy egyenesen ártanak a gazdaságnak, mivel a spekulációs spirál deflációt gerjeszt, azaz ahelyett, hogy a pénz működő tőkeként hasznosulna, parkolópályára kerül, mert úgy is gyarapodik, ha nem vesz részt a gazdaság vérkeringésében. (Nem véletlen, hogy a nemzeti bankok mindenhol tűzzel-vassal küzdenek a nemzeti valuták deflációja ellen.)
Így elég nehéz igazolni a tézisedet, hogy inkább mondjunk le a közlekedésről, csak hogy cserébe kriptó bányászattal terhelhessük a környezetet.
(Mondjuk eleve egy felesleges, de környezetszennyező tevékenység mellett egy nélkülözhetetlen, de szintén környezetszennyező tevékenység kritikájával érvelni klasszikus "te is" érvelési hiba.)[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Ennek az elvnek csúnyán ellentmond az a tény, hogy egy nagyon egyszerű módon se sikerül helyretenni a közlekedést. Tudjuk, hogy nem ekkora forgalomra lettek tervezve az utak, tehát szegmentáljuk a közlekedőket. A városvezetők nem képesek a dugókat csökkenteni akár a cégekkel- iskolákkal lebeszélve, hogy x cégek 3-kor engedik haza a melóst, y cégek 4-kor, egyik iskola 8-kor kezd, a másik 7-kor, vagy még egyszerűbb, páros és páratlan végű rendszámmal más idősávban lehet (büntetlenül) autózni, és lehetne az előbbivel kombinálni négyfelé is osztva, és nem az lenne, mint most, hogy egyszerre beömlik a millió autós az útra, és mindenki 4-kor áll a dugóban... Bezzeg 2-kor meg 7-kort simán lehet autózni. Akkor csak az a bja, hogy egyszerre sok az autó. És akkor nem fele időről beszélünk, hanem 20 perc vs 2 óra arányokról, amit napi szinten mindenki tudna hasznosabb dolgokkal tölteni, tehát nemzetgazdaságilag is hasznos, plusz nem áll az egész körút kipufogógázban, tehát egészségügyileg, környezetvédelmileg szintén a 20 perc vs 2 óra arányok érvényesek, plusz plusz plusz... Lehetne még sorolni az előnyöket, holott ellenérv mindössze annyi lehet, hogy egy pici kis kényelmetlenség van, mert egy órával korábban kelsz, ha nem tetszik, vegyél másik autót másik rendszámmal, menj másik munkahelyre, ahonnan 4-kor jössz ki.
És ez nem hogy Pesten, a bolygó egyetlenegy országának egyetlenegy városában se működik. És különvehetjük a terhet szállító, dolgozó melóst a hobbiautóstól, soha sehol egyetlenegy szempontból sem volt megkülönböztetve az egyik típus a másiktól, holott már ezzel is hatalmas lépést tennének a városok a légszennyezettség ellen, semmilyen irányban nincs fejlődés, nincs hatástanulmány se, ötlet se semmire.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
vzsryl
nagyúr
“nem volt mindenkinek autoja a szocializmusban...”
Kapitalizmus van, és ahogy látom egyelőre marad is.
Az emberek tulajdonképpen szabadabbak, szabadabban vásárolhatnak, és van is mit venniük. Így lehetőség van arra, hogy az újgazdag anyuka Q7-tel vigye ovi/suliba a lurkókat. Ezt a lehetőséget elvenni, vagy akárcsak firtatni szvsz. nem túl szerencsés. Majd szépen lassan az elektromos autó lobbi eléri a célját, és Q4 E-tron-nal lesz cipelve a kölök. Ez időbe telik.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
“akkor is meg tudtak oldani az eletet az emberek, pedig nem volt alattuk auto”
Fejlődünk, muszáj fejlődni. Az “akkor is meg tudták oldani” teljesen szembemegy a fejlődéssel, tehát ugyanazt az állapotot ami már egyszer volt, azt többet ne akarjuk visszaállítani, mert az visszafejlődés.
A kriptobányászathoz nem értek, így nem tudom megállapítani, hogy ez most segít-e az emberiség előre jutásában, de a közlekedés “korlátozása” biztosan nem.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
sb
veterán
Vegyük hozzá mennyi mindenről derült ki a covid óta, hogy mégsem kell hozzá közlekedni, mert HO-ból is megoldható. Kicsiben autó, nagyban repülővel is akár: van aki a hónapja 2/3-át külföldön és repülőutazással töltötte aztán hirtelen kiderült, hogy megy ez máshogy is.
Az a gond, hogy a hatások önmagukban is nehezen felmérhetőek. Van aki szerint most sem létezik klímaváltozás... de ha időben eltér a használattól akkor főleg nehéz belőni, mi lesz 50 év múlva. (Ha mégis sikerül akkor meg a tisztelt vezetőket nem érdekli mert miért érdekelné... ilyen szempontból a politika totálisan kontraproduktív.)
Szóval, igen, vna mozgástér. Még akkor is ha nyilván egyéb szempontok is vannak. Addig. pl. egyensúly meg "öko" volt amíg napi 14 óra munkával annyit termeltél ami épp elég volt az éhenhalás ellen. Mégse oda kéne visszajutni. Ehhez meg kellene a kevésbé hasznos dolgok is.
De reméljük hamarosan fellövik a skynetet és lesz fúziós erőmű aztán minden meg lesz oldva. -
vzsryl
nagyúr
Az alternatív hajtáslánc támogatása nagyon jó ötlet. De jelenleg az van, hogy pl. az elektromos autók elképesztően drágák, és a belső égésűeket is erre a szintre hozzák fel, így nagyon sokan kimaradnak legalább egy körből. Ez így visszafejlődés.
Az erőműveket és a teherszállítást kellene jobban elővenni. Egyrészt sokkal nagyobb az ökológiai lábnyomuk, másrészt az előbbivel a hétköznapi ember elektromos autójába való kraftot is tisztábban tudnák előállítani. Ráadásul kellene minden lakótelepi parkolóhelyre töltőt telepíteni (ilyen kb. sosem lesz még Norvégiában sem), vagy most már tényleg fel kellene fedezni azt a qrva csoda akksit, amiről 10 éve hadoválnak.
A tömegközlekedés ökológiailag jó lenne, de attól még visszafejlődés az egyszeri ember számára. ~20 évet buszoztam, és köszönöm szépen, de többet nem szeretnék olyan életet élni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
#54625216
törölt tag
A kripto valóban nem gerjeszt deflációt magában a gazdaságban, de a kriptó önmagában deflálódik, így a pénz, amit kriptóba fektetnek kikerül a gazdaságból, ahol egyébként tőkeként hasznosulhatna.
Abban nincs köztünk vita, hogy a hagyományos autózás nagyságrendekkel környezetszennyezőbb, mint a kriptó így az állami szabályozás prioritásai is jogosak.
"Az autozasrol kell leszoktatni az embereket, nem a kapacitasokat boviteni. Hamarosan majd minden ovodas melle egy kulon onvezeto autot vennenek az emberek, hogy az hordja be az ovodaba..."
Valójában az önvezetés kevesebb autót fog eredményezni, mert idővel nem lesz szüksége az embereknek saját autóra, hanem szolgáltatásként vehetik igénybe egy flottától és max. azok fognak saját autót birtokolni, akik annyit utaznak, hogy megéri fenntartani erre egy saját eszközt.
Az önvezető autók gyakorlatilag olyan közösségi közlekedést fognak megvalósítani, ahol egyszerre tudják az energiafelhasználást és az utazási időt optimalizálni, miközben az utasoknak nem kell kompromisszumot kötniük se időben, se árban.
Azaz nem a közösségi közlekedésbe kell átterelni az embereket az autókból, hanem az autókat kell átterelni a közösségi közlekedésbe.
Ehhez persze jó lenne, ha a média nem kampányolna az önvezetés ellen. Már a jelenlegi szinten is az önvezető autók jóval biztonságosabbak, mint az emberi vezetők (a nagy számok szintjén), csak amíg évente az USA-ban több, mint 1 millió ember hal meg "szokványos" autóbalesetben és nincs belőle szalagcím, addig ha egy önvezető autó hibázik, azonnal tele van vele a média. Erre aztán rárepülnek a technológiai lemaradásban lévő tradicionális autógyártók lobbistái, és az állami szabályozók segítségével húzzák az időt.
Tehát a megoldás itt van az orrunk előtt, csak ki kellene húzni a fejünket a s..ggünkből és el is fogadni. Persze amíg a negatív hírek növelik a kattintásszámot, addig a jelenlegi rendszer konzerválói állnak nyerésre. -
#54625216
törölt tag
"Az arany sem gerjeszt deflaciot. Ez nem igy mukodik azert."
Az arany nincs felfele ívelő spekulációs spirálban.
"Igy amikor az auto tulajdonlas megszunik, akkor a berles meg fog dragulni es nem fogja ra futni sok embernek."
Ha maga a bérlés alacsonyabb áron is nyereséges, akkor nem fog drágulni, mert azzal szűkítené a saját piacát. A bérlés legfeljebb akkor drágulhat, ha mondjuk állami szabályozással limitálják a fogalomban lévő autók számát, azaz a piac méretét (lásd: taxik). Ebben viszont nem érdekelt az állam a feljebb említett nemzetgazdasági mellékhatások miatt.
-
tasiadam
veterán
Azert igen, vicces a belvarosi kep. Jon a jokepu fiatalember: 20 EVES P-S RENDSZAMOS V8, FUSTOL DE V8 ES UVOLT A ZENE. A pesti dugoban roppant hasznos. Foleg hogy mire az a regi valto reagal, addigra a greenGo-s eup ugy otthagyja, mint eb a .....t
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
#16820480
törölt tag
Biztos minden sofőr aki az utakon jár az kamionos, és ha egy hivatásos sofőr így tolja, akkor mindenkinek legalább így kell 😄
Egyébként egy normális elektromossal is kb kétszer kell megállni ekkora úton, csak addig rá is lehet tenni töltőre, legalább nem kell ott állni mellette, amíg csurgatod bele, hanem lehet menni járni egyet, enni inni wc-re,stb. -
#16820480
törölt tag
Semmilyen megállás nem felesleges, ennyi erővel tankolni is felesleges megállni, pakolj be elég kaja benzint magad mellé.
Amúgy attól függ milyen autóval mész, hogy hányszor kell megállni. Én mondjuk nem lennék hajlandó 10 órát nyomorogni, mert elmegy az autó egy tankkal is. Repülőn is szenvedés, pedig ott nem is kell pedált sem nyomni, és lehet közben filmezni, olvasni. -
addikt
Az a gond, hogy pl a bányászást egyszerűen be lehetne tiltani, mint ahogy kína is tette, ellenben pl az autók kitiltását nem lehet ilyen egyszerűen kivitelezni, a felsorolt indokok miatt. Tehát nem olyannal kell kezdeni a csökkentést, aminek jelenleg nincs meg a feltétel hozzá, még akkor sem, ha azzal jelentősebb javulást lehet elérni. Egyébként meg szerintem ezzel már elkéstünk bőven és visszafordíthatatlan ez már.
Én egyébként max 2 gyereket engedélyeznék, ahol meg folyamatosan nagy a népességnövekedés ott csak 1-et, amíg el nem érjük a 4 milliárd főt. Azzal csökkennének a járművek, a gyárak, háztartások, szemét, fogyasztás, stb.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
De minek banyasznak, ha nincs ertelme, erteke? Ha csak a mutyizos orszagokban engedelyzik, amugy meg kitiltjak a legalis piacrol, tuti nem lesz tul nepszeru.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
Sokkal kevesebb penzt pakolnanak bele, a banyaszasszasal meg fujhatnak a lufit, nem fog tobbet erni. Megtudnad mennyit er, ha hirtelen mindenki be akarna valtani. De a banyaszoknak is kevesbe erne meg.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Yettel topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vallás
- Tippmix
- Formula-1
- Milyen autót vegyek?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
- Huawei P30 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xbox Series X + Venom töltőpad és akksi
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Exklúzív! Ilyen SEHOL MÁSHOL NINCS! MAGIC MOUSE KÉK! BLUE!
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)