Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • akaido

    addikt

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    Sajnálom hogy így alakult.
    Mint (sz)ámítástechnika tanerő ezek szerint az általános oskolában 100%-kal többet okítok, mint anno Nálatok.

    Kivonatosan nálam:
    6. évfolyam: alapvető hardverismeretek, op. rendszer kezelés: XP mellett UHU Linux is, alapvető grafikai feladatok, alapvető szövegszerkesztés notepaddel, évi 18 órában...no comment.
    7. évfolyam: Bővített hardverismeretek, szövegszerkesztés, hálózati alapok + biztonsági alapok, HTML progizás. 36 óra
    8. évfolyam: szövegszerkesztés, prezentáció, táblázatkezelés, internetes biztonság, tömörítés, HTML progizás. 36 óra

  • Keksz03

    senior tag

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    nálunk is ez ment! a tanár beszélt, a lányok neteztek, a fiúk CS-ztek! általában én összedobtam az órai feladatot 5 perc alatt mert úgyis mindenkit aláztam CS-be :D aztán körbeadtam pendrive-on. azért azt szeretném hozzátenni h 5-ösre érettségiztem infóból, kaptam egy 100%-os ECDL vizsgát és saját erőmből dolgozok számtech boltban! :D tehát ha azt nézzük akit érdekel az majd maga megtanulja akit nem annak meg felesleges! :)

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Zirowe #67 üzenetére

    Persze mindenütt van betanítás, de alapvetően nem a programok kezelését tanítják be, hanem, hogy mi hol van, mibben mi van stb. Tehát a helyi jellegzetességeket, nm pedig az alapvető informatikai ismereteket.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Zirowe #62 üzenetére

    Bocs, én azt hittem, hogy a mai munkahelyeken az önálló, kreatív, hatékony munkaerőket keresik, s szeretik alkalmazni. Akiről te beszélsz az a betanított munkás. Egy betanított munkás nem képes, s nem is akar jobban dolgozni, mint amit megtanítottak neki.
    Csak egy példa a személyes tapasztalataim közül:
    Egyik cégnél nem alkalmaztak informatikust, csak és kizárólag olyan munkavállalok voltak, akik önszorgalomból tanulták meg az irodai szoftvereket. A cég működött, nyereséges volt. Győzködtem őket, hogy szükségük lenne egy informatikában járatos (középszintű végzettségű személyről van szó!) személyre is. 3 év után alkalmaztak egyet. Fél év után a cégvezető megköszönte, mert szinte az összes dokumentumukat átdolgozta, kijavította!!!! Ezzel költséget takarított meg, növelte a nyereségét a cégnek. Olyan ötletekkel állt elő, melyek a cég piaci helyzetét javították, egyszerűsítették a munkamenetet, stb. Ez a kulönbség az 1 hét alatt megtanult ismeret és a több éven át tanult ismeretek között. Egy betanított munkás nem tudja, hogy lehetne jobban is, hatékonyabban is dolgozni. Szerintem nem mindegy, hogy egy feladatot 10 perc alatt, vagy másfél óra alatt old meg egy munkavállaló. Tudom, hogy ez még nem mindhol létezik, működik. De az óraszámokat csökkentik, akkor nem is fog sohasem.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    Sok mindenben igazatok van, csak éppen nem erről szól ez a dolog.
    Nem a szakirányú informatika oktatásról van szó, hanem a közismereti informatikáról, amit mindenkinek meg kellene kapni. Ma mire van szüksége egy embernek, ha bárhol el akar helyezkedni, ha a mindennapi életvitelét hatékonyan akarja élni. A közismereti informatika erről szól. Arról, hogy meg tudj írni egy formalevelet, képes legyél körleveleket készíteni, tudj csinálni egy prezentációt, melyben az üzleti terved akarod "eladni", vagy egy táblázatot, mely a nyereséges vállalkozásod fejlődését szemlélteti, soroljam még? Ma a legtöbb diák otthon a következőket képes megtanulni: facebook az megy, youtube az megy, online játek az megy. Melyik szükséges egy munkahelyen? Mert ha nem kell informatika, ismétlem közismereti informatika, akkor annak mi lesz az eredménye? Otthon a fentieket csak elenyészően kevesen képesek hatékonyan megtanulni (valószínűleg belőlük lesznek informatikusos is). Ha elvesszük az órákat, akkor az esélyt vesszük el attól, hogy az iskolában legalább találkozzanak ezekkel.
    Még egyszer: Nem informatika szakképzésről van szó!

  • echterion

    nagyúr

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    De ezért nem a rendszer a hibás, hanem a tanár. Mi annó szépen végigmentünk az office-on, nemi turbo pascal és dbase mellett. Mindezt 4 éven át, plusz a technikusi, ahol autocad ment.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Zirowe #16 üzenetére

    "Office-al való több éves szórakozás is nevetség tárgya volt, meg amikor ábrákon mutatták a hálózat fajtákat (tudod, amikor még a hálózat gépeinek elrendezése adta a hálózat fajta nevét )."

    mehehe, bár konkrétan nálunk még ehelyett dos bizergálás volt, amikor mi a szabadidőnkben lanparty előkészület címén bus topológiájú hálót építettünk, exmatávos BNCkből. aztán később amikor a switchek olcsóbbak lettek átálltunk star/extended starra. extended star most is van itthon, jó dolog az:).

    Amúgy kb azzal kéne kezdeni, hogy mindenki megkapja az alkatrészeket (egyszerű gép), rakja össze, majd telepítsen rá mindent és hozza használható állapotba.
    fősulin rendszergazdaképzésen (IT/webprog) ez az első tárgy, alapfokú management meg ettől már annyira nincs messze (- irodai programok). de ehhez kell elég HW, hozzáértés (ilyen tanári fizetés mellett le fog lépni azonnal rendszergazdának) és diákok, akik legalább egy picit gondolkodnak (pl nem állnak neki erőltetni a csatlakozókat a lapon, molexet is be lehet dugni fordítva megfelelően agresszív hozzáállással). szerintem kizárt, hogy menne. szvsz jobb az ilyen kurzusokat megtartani a felsőoktatás első félévére.

    irodaira viszont egy ECL kezelői jó lenne az alaptanterv részeként, avagy egy rendesen formázott -pl beadandónak elég, több általában nem kell- office dokumentumot tudjon már összerakni egy végzős gimnazista.

    RexpecT: itt Skövdében elosztott rendszereken a single point of failuret a star warssal szemléltették. egyébként tényleg remek példa volt.

  • PC-rev-RM

    tag

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    Egyetértek, 2002-ben lettem érett egy gimiben, de 0 tudásom volt a számítástechnikáról, comenius logo (teknőssel kellett rajzolni, ezt ismeri valaki?), meg dos-os alapműveletek volt a 4 év munkája, meg netezhettünk, 'oszt annyi. (Csodálkoztam is, amikor 2000 tájékán bejelentették, hogy az iskola weblapja országos 1. helyezett lett. Na aki azt csinálta, tuti nem nálunk tanulta, pedig az egyik diák műve volt.)
    Akik szakközépbe jártak az én időmben, office-ból perfektek voltak, gépelni is megtanultak.

    Az oktatás színvonalának csökkentése nem csak az infóra terjed ki, nyelvoktatásban is lefelé csúszunk, pedig így is silány a helyzet az eu tagállamokhoz képest. Ugyanott, ahol 10 éve 2 idegennyelv volt kötelező, ma már csak 1 az. Szándékosan nem okosítják a jelen generációt, van is rá ötletem, hogy miért.

    Szerk: na itt minden véleménnyel egyetértek! :D

  • Gergosz2

    veterán

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    Na ezzel ugyan így vagyok én is!

    A tanterv szeirnti iformatika óra a béka segge alatt volt, tekintve , hogy a tanár sz*rt se értett a számítógépekhez, csak annnyit hogy, hogy kell szöveget szerkeszteni meg powerpointba szórakozni.

    Nem azt mondom , hogy ez felesleges tudás, mert ezt is meg kell tanulni az embernek, na de hogy évekig ezek mellett horgonyozzon le az informattika óra az már szerintem siralmas.

    Szerencsére volt egy jó tanár akivel jóba voltunk és órák után szívesen tanított neknk egykis programozást.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés